Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (17 minutter siden):

Dette er bare tull.. Herremildemåne 

Det er spesielt å se en lærer med slike fordommer, men det er ikke overraskende. Svarer ikke ut et eneste spørsmål. Bare forsetter å være belærende. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (1 minutt siden):

Det er en skummel og uansvarlig rolle å gi til en influenser.

I julen delte hun informasjon om syreforgiftning. For de som ikke sluker alt rått googler og finner ut at det er en alvorlig tilstand som krever sykehusinnleggelse da det kan være dødelig. 

Sharpa VinterBerg skrev (2 minutter siden):

Det er en skummel og uansvarlig rolle å gi til en influenser.

I julen delte hun informasjon om syreforgiftning. For de som ikke sluker alt rått googler og finner ut at det er en alvorlig tilstand som krever sykehusinnleggelse da det kan være dødelig. 

Men hva tenker du egentlig kan skje? At noen med barn med diabetes lar være å kontakte lege hvis barnet har tegn på syreforgiftning,fordi de har sett en influenser som ikke gjorde det? Altså,er voksne folk så lett påvirkelig? Jeg tror ikke det. 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
Fru G skrev (1 minutt siden):

Det er spesielt å se en lærer med slike fordommer, men det er ikke overraskende. Svarer ikke ut et eneste spørsmål. Bare forsetter å være belærende. 

Så lite kunnskap om some og bransjen samt hva eksponering av mindreårige innebærer. Konsekvenser som eksponeringen kan medføre blir ikke nevnt. 
Løgn om bærekraftige kjoler eller det hun utsatt Filiokus for blir ikke nevnt. Oppførselen Tandberg utviste i på FMs IG snakkes ikke om heller. Det snakkes om mobbing, hets ol.. Lurer på hvordan ekteparet i FM opplevde Tandberg da hun prøvde å stjele merkenavn og logo? 

• Nyttig 2
Skrevet
Fru G skrev (2 minutter siden):

Eg beklagar om eg virkar belærande. Det skal seiast at svara eg har fått er mykje meir konstruktive enn det eg har lese tidlegare i tråden, som var opphavet til min frustrasjon og mitt første innlegg. 

Eg forsvarar verken bransjen eller SE fullt ut, men eg ser likevel at det er ein bransje der ein må vera lutt kynisk for å generera klikk og følgjarar. Då er det opp til oss brukarar å avfølgja eller ikkje bidra til fleire klikk om me ikkje likar det me ser. 

• Liker 5
Skrevet
pep skrev (4 minutter siden):

Men hva tenker du egentlig kan skje? At noen med barn med diabetes lar være å kontakte lege hvis barnet har tegn på syreforgiftning,fordi de har sett en influenser som ikke gjorde det? Altså,er voksne folk så lett påvirkelig? Jeg tror ikke det. 

Syreforgiftning.. hva tenker du om å lyve sånn?? Ærlig talt!

• Liker 2
Skrevet
Anne Line skrev (Akkurat nå):

Eg beklagar om eg virkar belærande. Det skal seiast at svara eg har fått er mykje meir konstruktive enn det eg har lese tidlegare i tråden, som var opphavet til min frustrasjon og mitt første innlegg. 

Eg forsvarar verken bransjen eller SE fullt ut, men eg ser likevel at det er ein bransje der ein må vera lutt kynisk for å generera klikk og følgjarar. Då er det opp til oss brukarar å avfølgja eller ikkje bidra til fleire klikk om me ikkje likar det me ser. 

Lurer på hvordan ekteparet i FM opplevde Tandberg da hun prøvde å stjele merkenavn og logo etter å ha vært i kontakt med dem i 2018?? Hva tror du? 

• Nyttig 2
Skrevet
J.. skrev (1 time siden):

Sikkert ment litt "morsomt",men så flaut når hun sier hun spørte om hennes barn kan komme på besøk utenfor besøkstiden fordi det passer henne/de bedre.

Heldigvis gjelder reglene for alle,og hun fikk nei.

Tror det er vanlig å spørre om/bare gjøre det. Jeg delte dessverre rom med en som hadde barna på besøk både sent og tidlig på barsel. Godt at de overholdt reglene 😊

• Liker 2
Skrevet

Så lite kunnskap om some og bransjen samt hva eksponering av mindreårige innebærer. Konsekvenser som eksponeringen kan medføre blir ikke nevnt. 
Løgn om bærekraftige kjoler eller det hun utsatt Filiokus for blir ikke nevnt. Oppførselen Tandberg utviste i på FMs IG snakkes ikke om heller. Det snakkes om mobbing, hets ol.. Lurer på hvordan ekteparet i FM opplevde Tandberg da hun prøvde å stjele merkenavn og logo? 

Eg har for lite kjennskap til emna du refererer til, difor vert det feil av meg å nemna desse. Kunnskap om bransjen og eksponering av barn har eg, i ganske høg grad. 

Men det var heller ikkje temaet eg kommenterte i mitt første innlegg. Det var, som nemnt fleire gongar, diskusjonsklimaet og personangrepa her inne. 

• Liker 3
Skrevet
Blomstene1234 skrev (1 minutt siden):

Godt at de overholdt reglene 😊

Enig i dette!

• Liker 1
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (3 minutter siden):

Lurer på hvordan ekteparet i FM opplevde Tandberg da hun prøvde å stjele merkenavn og logo etter å ha vært i kontakt med dem i 2018?? Hva tror du? 

Som nemnt opp til fleire gongar, har eg ikkje kjennskap til denne saken. Kva eit ektepar opplever eller tenkjer om noko kan eg då på ingen måte uttala meg om.

• Liker 9
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (5 minutter siden):

Nå svarer du ikke på spørsmålet du siterer 🤓

• Liker 8
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker at det er dumt å lyve,dumt å overdrive,helt enig hvis det er det hun gjør. Men jeg spør igjen, siden du svarer på hvert eneste spørsmål med ett nytt spørsmål, hva tenker du kan skje? 

• Liker 5
Skrevet
Fru G skrev (2 timer siden):

Jeg er aktiv i tråden. Litt til og fra riktignok, men jeg følger henne ikke. Jeg har også sluttet å se på utforsk. Får med seg det meste av å være innom her😀

Kan jeg spørre deg om en ting da. Og dette er ikke ment som kritikk eller noe, men jeg lurer veldig på det. Dere som ikke følger eller ser noe hun legger ut, er dere ikke redd for eventuelle overdrivelser her på KG? Eller at man kan gå glipp av ting som blir sagt med et «glimt» i øyet og dømmer ut fra det? Veldig mye av kommunikasjon forsvinner jo med å ikke få med seg talemåte, mimikk etc. Som sagt, ingen kritikk til deg! Bare lurer 😊

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Anne Line skrev (1 minutt siden):

Eg har for lite kjennskap til emna du refererer til, difor vert det feil av meg å nemna desse. Kunnskap om bransjen og eksponering av barn har eg, i ganske høg grad. 

Men det var heller ikkje temaet eg kommenterte i mitt første innlegg. Det var, som nemnt fleire gongar, diskusjonsklimaet og personangrepa her inne. 

Denne tråden handler om Sara As og det hun foretar seg i sine salgskanaler. Du kommer inn og kjefter og anklager folk for å mobbe, drar inn 9A saker og styrer på. Men å sette deg inn i hvordan Tandberg opererer, nei har du ikke giddet å sjekke en gang. 
Hva tenker du om Tandberg sin språkbruk i salgskanalene sine? Kaller kritikere for fittekjerring og psykisk syke? 
Hva bidrar du med i denne debatten selv?

• Liker 2
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (10 minutter siden):

Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet du fikk? 

• Liker 8
Skrevet
pep skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at det er dumt å lyve,dumt å overdrive,helt enig hvis det er det hun gjør. Men jeg spør igjen, siden du svarer på hvert eneste spørsmål med ett nytt spørsmål, hva tenker du kan skje? 

Troverdigheten hennes får seg en mega slagside. Ingenting av det som kommer fra den kanten er troverdig. Hun lyver og overdriver for klikk og salg. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Minombre skrev (1 minutt siden):

Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet du fikk? 

At Tandberg ikke fortalte sannheten angående syreforgiftning er særdeles bisarr oppførsel. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Denne tråden handler om Sara As og det hun foretar seg i sine salgskanaler. Du kommer inn og kjefter og anklager folk for å mobbe, drar inn 9A saker og styrer på. Men å sette deg inn i hvordan Tandberg opererer, nei har du ikke giddet å sjekke en gang. 
Hva tenker du om Tandberg sin språkbruk i salgskanalene sine? Kaller kritikere for fittekjerring og psykisk syke? 
Hva bidrar du med i denne debatten selv?

Du har rett i at eg har anklaga enkelte for mobbing. Det står eg framleis for. Tonen i debatten her inne har til tider vore svært angripande og lite konstruktiv. 

eg treng ikkje setta meg inn i ting for å kunna sjå dette. Eg treng heller ikkje stå til ansvar for korleis SE opptrer i SoMe. Det får ho stå for sjølv. Eg forsvarar på ingen måte den språkbruken, på same måte som eg ikkje forsvarar debattklimaet her inne. Men - Heldigvis er ikkje eg ein offentleg person som står lagleg til hogg til ei kvar tid.

Kva eg bidreg med er vel meir aktivitet i tråden, og kanskje enno meir klikk til SE? Forhåpentlegvis bidreg eg til litt refleksjon og kanskje eit ørlite betre debattklima, men kva veit eg?

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
Blomstene1234 skrev (6 minutter siden):

Kan jeg spørre deg om en ting da. Og dette er ikke ment som kritikk eller noe, men jeg lurer veldig på det. Dere som ikke følger eller ser noe hun legger ut, er dere ikke redd for eventuelle overdrivelser her på KG? Eller at man kan gå glipp av ting som blir sagt med et «glimt» i øyet og dømmer ut fra det? Veldig mye av kommunikasjon forsvinner jo med å ikke få med seg talemåte, mimikk etc. Som sagt, ingen kritikk til deg! Bare lurer 😊

Vet du ikke spurte meg men jeg har fulgt denne tråden en god stund og jeg ser gjentatte ganger at en fjær fort blir til ti høns. Ting blir vridd og vendt på, misforstått og overdrevet. På mange måter det enkelte brukere her inne mener Sara Emilie gjør. Det snakkes stadig om å ikke kaste stein i glasshus, og det gjelder i aller høyeste grad flere her inne! Og, de som sier at de ikke følger er likevel raske til å slenge seg på i diskusjoner de i utgangspunktet bare har lest om her inne. Det blir for meg bare dumt! Enten følger man og får med seg det som blir sagt, ellers får man la være å diskutere henne. Om man ønsker å diskutere influenserbransjen finnes det vel en egen tråd for det! 

• Liker 6
  • Nyttig 7
Gjest Vinterferie
Skrevet
2 hours ago, elskersommer said:

Hva gjør at hun nevnes i alle aviser at hun har født.. er hun virkelig så kjendis?

Det bar bare noen få i fluensere som tjente mer en. Sara Emilie i fjor. Funkygine, Sofie Elise, Isabel Raad og Morten Hegseth. Sara Emilie er en suksessfull influenser. 😃 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...