Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hjertestein skrev (1 minutt siden):

Så man er kjendis når man tjener mye penger? Det må jeg fortelle til mine foreldre. Da er de veldig kjendis👌🏼

Og mest når de kjøper følgere , da er de kjente 😅

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Juhu25 skrev (Akkurat nå):

Og mest når de kjøper følgere , da er de kjente 😅

Eller når man tar kontakt med media selv.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
mhjo skrev (1 time siden):

Jeg vil gjerne takke deg for at du er her inne, og si at jeg synes måten du skriver på er behagelig og fin. Jeg synes du virker stødig, ydmyk og reflektert, for min egen del bidrar det til et godt diskusjonsklima, selv om man kan være både enig og uenig. Slike bidrag setter jeg selv pris på å lese. Jeg klarer faktisk å lese at du har en god tone også i måten du skriver på, og det er ikke lett å tyde over internett. 🫶🏽

Tusen takk for ein kjekk tilbakemelding. Eg er glad i diskusjonar, og er ikkje standhaftig om eg tek feil. Eg kan lett endre meining om argumenta er gode og debatten konstruktiv. 😊

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
Hjertestein skrev (10 minutter siden):

Hæ? Gjør hun? Hun burde vite at det å vifte med ark med flere ti talls menneskers sitt navn, adresse, Mail, tlfnr ol er strengt forbudt. Det er faktisk et alvorlig lovbrudd. 

Samt å kopiere navn andre bedrifter har - heldigvis endret hun navnet da det kom advokat i bildet. 

Bare de to lovbruddene sier mye og er stikk motsatt av det du sier med at hun er flink med lover.

Tja, no sa eg vel ikkje at ho føl alle lover og reglar. Etter det eg har sett, prøver ho å retta seg etter lover og reglar. 

Saken du refererer til kjenner eg ikkje til, så den kan eg ikkje uttala meg om.

• Liker 3
Skrevet
Anne Line skrev (4 minutter siden):

Tja, no sa eg vel ikkje at ho føl alle lover og reglar. Etter det eg har sett, prøver ho å retta seg etter lover og reglar. 

Det er litt dumt å kaste seg inn i en diskusjon og mene så mye, uten egentlig å ha fulgt så veldig godt med.

• Liker 4
  • Nyttig 9
Skrevet
J.. skrev (1 time siden):

Du er jo her og bidrar selv,antar du har noen form for logikk for dine egne handlinger.

Kan jo starte der.

Jeg har sagt fra mitt første innlegg her at jeg ikke har noe i mot om hun får klikk på grunn av noe jeg skriver her. Men det er uforståelig for meg at de som har så mye i mot bedriften er med å bidra til det.

• Nyttig 1
Skrevet
Anne Line skrev (7 minutter siden):

Herlighet, alt du uttaler deg om uten å ha satt deg inn i debatten eller fulgt med.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Fru G skrev (45 minutter siden):

Takk for svar. Ja, det er en god del som ikke er konstruktivt her inne. Personlig er jeg litt opptatt av bransjen og hvilken påvirkningskraft den har. Vi trenger ikke vite når sønnen til SE har hatt en våkenatt pga alarmer for eksempel. 

Hun deler ikke bilder av barna, men jeg synes faktisk det er verre å dele sykdomshistorien. Det er svært privat. Mulig hun fronter det normale mammalivet, men hva er et normalt mammaliv lurer jeg på? Det er jo etter min mening subjektivt. For meg er ikke løshår, fillers og Botox normalt, mulig jeg er for gammel….  Om hun leser seg opp på regler kan jeg ikke vite, så det unngår jeg å svare på. Det er jo en bransje stort sett uten regler så det er jo hvordan følgere opplever alt som deles som er avgjørende for om man synes det er ok eller ei. Det som er greit for meg, trenger ikke være det for deg. Det er vel derfor vi diskuterer dette i et diskusjonsforum. 

Alle gjør vi feil, men mange reagerer på hvor langt man er villig til å gå for å generere klikk. Hvis du ser på Emilie Nereng som også er i bransjen er det på et helt annet nivå og hun har heller ikke fått flere hundre sider med kommentarer. 

At hun har bygd opp sin egen bedrift står det respekt av!

Problemet melder seg når man kjøper seg følgere. Hvor langt man er villig til å gå for penger Det provoserer nok en del, også meg. 

Beklager om jeg var for krass mot deg, men det var du selv som poengterte at du er lærer. Det trenger ikke alltid være fordelaktig. Hilsen en lærer😊 

Takk for eit konstruktivt svar. Eg kjenner ikkje nok til alle sider ved SE eller andre influensarar til at eg kan samanlikne dei. Eg kan sjå poenget ditt med eksponering av sjukdomen til barnet, samstundes som eg også tenkjer det er ein del av kvardagen hennar. Dersom ho har sove dårleg, og har hatt ei vakenatt, er det naturleg for ho å fortelje følgarane sine om grunnen. Om det er rett eller feil, eller kan definerast som overeksponerande, er eg derimot ikkje heilt einig med meg sjølv i. Eg tippar ho sjølv synest det er ein vanskeleg balansegang. Det er mange som ynskjer å vita alt, og fleire som synest ho deler for mykje. Det kan nok ikkje vera lett å gjera alle til lags, og spesielt ikkje lett å navigera seg rundt i eit udefinert landskap av uskrivne og skrivne reglar som den bransjen har. 

No var det debattklimaet her inne eg reagerte på, noko eg synest har vore hakket betre etter å ha vore her i dag. 😊 Jaggu vart eg riven med i debatten kring eksponering og SE A/S og. Det skulle eg prøva å unngå. 😅 

• Liker 4
Skrevet
Anne Line skrev (11 minutter siden):

Men da blir det for dumt å kaste seg inn i en tråd og slenge ut både det ene og det andre. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Anne Line skrev (2 timer siden):

Som lærar ser eg at SE har teke til seg mykje av kritikken og eksponerer ikkje barna direkte i same grad som før. Det er bra. Eg meiner ikkje ho driv eksponering av sitt sjuke barn på noko anna måte enn at ho også driv opplysning og belyser eit tema som mange andre foreldre slit med. Ho deler ikkje bilete, men generelt korleis den sjukdommen opplevast. 

når det gjeld Amicas har eg ikkje noko svar. Det har eg ikkje sett meg inni. Det eg reagerer på er at diskusjonstråden her inne er så lite konstruktiv. Den er angripande.

Men hvorfor skal et barn gå i bresjen for hva andre foreldre sliter med? Jeg tenker foreldre som har barn med samme sykdom har fagfolk å rådføre seg med. Sykdom er privat og konfidensielt, og man bør selv få bestemme om hundretusener skal vite om diagnosen, og den avgjørelsen er ikke et barn i stand til å ta! Bilder eller ei, barnets private helseopplysninger blir eksponert!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Orly skrev (3 minutter siden):

Men da blir det for dumt å kaste seg inn i en tråd og slenge ut både det ene og det andre. 

Om du har fylgt med, var det debattklimaet eg reagerte på. Eg har aldri uttalt meg om innhaldet i sjølve debatten, forutan å svare på spørsmål eg har fått. 

Eg synest ikkje det blir for dumt å be vaksne personar tenkje seg om eit par gongar før dei postar sjikanerande og hetsande innlegg om ein annan person - offentleg eller ikkje. Då har ikkje temaet i debatten noko å sei, og eg treng ikkje ha inngåande kunnskap om det.

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (3 timer siden):

Nei, det er ikke positiv å dele barns sykdomshistorie, eksponere unger eller lyve om bærekraft og kalle folk for fittekjerring eller psykisk syk. Det er umoden og barnslig oppførsel, noe vi alle vet og er klar over. Håper at lyset går opp for Tandberg og de som heier på eksponering av mindreårige og løgner om bærekraft. 

Igjen, hun kalte ingen for fittekjerring, lær dere forskjellen og ikke lag egens sannhet.Det er skremmende hvordan sannheter oppstår her inne. Enda mer skremmende når den oppstår via ting man leser på KG. 

Sharpa VinterBerg skrev (9 minutter siden):

Herlighet, alt du uttaler deg om uten å ha satt deg inn i debatten eller fulgt med.

Uttale seg uten å ha satt seg inn i debatten? Hvem bestemmer hvor innsatt man må være? Bør man ikke følge SE for å være innsatt, får informasjon fra direkte kilde?  Ikke bare innhente informasjon fra KG og Discord? Andrehånds, tredjehåndsinformajson. Blir jo rene hviskeleken man hadde som barn..... 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet
K_mb skrev (5 minutter siden):

Men hvorfor skal et barn gå i bresjen for hva andre foreldre sliter med? Jeg tenker foreldre som har barn med samme sykdom har fagfolk å rådføre seg med. Sykdom er privat og konfidensielt, og man bør selv få bestemme om hundretusener skal vite om diagnosen, og den avgjørelsen er ikke et barn i stand til å ta! Bilder eller ei, barnets private helseopplysninger blir eksponert!

Eg ser poenget ditt. No veit eg ikkje kor mykje og kor detaljerte opplysningar ho har delt - men ut ifrå det du skriv verkar det som ho har eksponert alt ifrå vitale verdiar til andre inngripande detaljar. 

Eg har fylgt med ei stund, og har berre registrert at ho har delt at det er ei vanskeleg tid med alt generelle som kjem med ein slik sjukdom. Har også fått med meg at ho har delt dersom ho har hatt ei tøff natt med alarmar og våking.

Det eg har sett har eg ikkje reagert negativt på. Eg er einig i at private detaljar ikkje treng delast, men ein balansegang er nok fin.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Anne Line skrev (5 minutter siden):

Om du har fylgt med, var det debattklimaet eg reagerte på. Eg har aldri uttalt meg om innhaldet i sjølve debatten, forutan å svare på spørsmål eg har fått. 

Eg synest ikkje det blir for dumt å be vaksne personar tenkje seg om eit par gongar før dei postar sjikanerande og hetsande innlegg om ein annan person - offentleg eller ikkje. Då har ikkje temaet i debatten noko å sei, og eg treng ikkje ha inngåande kunnskap om det.

Du kalte folk for mobbere og kjeftet da det var en rekke med konstruktive innlegg som omhandlet bedriften. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Sharp75! skrev (2 minutter siden):

Igjen, hun kalte ingen for fittekjerring, lær dere forskjellen og ikke lag egens sannhet.Det er skremmende hvordan sannheter oppstår her inne. Enda mer skremmende når den oppstår via ting man leser på KG. 

Uttale seg uten å ha satt seg inn i debatten? Hvem bestemmer hvor innsatt man må være? Bør man ikke følge SE for å være innsatt, får informasjon fra direkte kilde?  Ikke bare innhente informasjon fra KG og Discord? Andrehånds, tredjehåndsinformajson. Blir jo rene hviskeleken man hadde som barn..... 

La meg minne deg på igjen at: Denne tråden handler om Tandberg og hennes virke. Metodene som benyttes og innholdet i hennes kanaler! Det er ikke brukere du skal diskutere, men innlegget brukere poster angående for eks å bruke en nyfødt unge som klikk agn lenge før det ble født!

• Liker 4
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (Akkurat nå):

Du kalte folk for mobbere og kjeftet da det var en rekke med konstruktive innlegg som omhandlet bedriften. 

Nja, dei få konstruktive innlegga som omhandla bedrifta var nok ikkje innlemma i kommentaren og kjeften eg kom med. Du las det nok som ei generalisering, og eg kan sjå at det er lett å gjera.

Tonen i mitt første innlegg var nok krass. Den var meint som “kjeft” til dei som ikkje held seg saklege men går på person. Fleire av argumenta var rett fram grunnlause og sjikanerande. 

Eg står for innlegget mit, men synest eg har fått mange konstruktive svar i ettertid. Det er bra. Det bidreg til ein debatt som er nyttig og ikkje øydeleggjande.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Anne Line skrev (3 minutter siden):

Nja, dei få konstruktive innlegga som omhandla bedrifta var nok ikkje innlemma i kommentaren og kjeften eg kom med. Du las det nok som ei generalisering, og eg kan sjå at det er lett å gjera.

Tonen i mitt første innlegg var nok krass. Den var meint som “kjeft” til dei som ikkje held seg saklege men går på person. Fleire av argumenta var rett fram grunnlause og sjikanerande. 

Eg står for innlegget mit, men synest eg har fått mange konstruktive svar i ettertid. Det er bra. Det bidreg til ein debatt som er nyttig og ikkje øydeleggjande.

Du kom inn og kjeftet og kalte folk for mobbere. Denne tråden handler om Tandberg og hennes virke.  

• Liker 5
Skrevet
Anne Line skrev (1 minutt siden):

Det er veldig mange av de som støtter Sara som går på angrep på kritikerne, men de seiler seg igjennom og moderatorene "ser ikke" de - dessverre. Er kritikerne som får gjennomgå. Fordi for veldig lenge siden så var det noen som kommenterte skrivemåten eller talemåte. 

Men kan du komme med sitater på kommentarer du mener var grunnløse og sjikanerende?

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Sharpa VinterBerg skrev (18 minutter siden):

Du kom inn og kjeftet og kalte folk for mobbere. Denne tråden handler om Tandberg og hennes virke.  

vær så snill å slutt, du har fått ett svar fra vedkommende, hun har sagt seg enig - ferdig med gnålinga

Endret av mhjo
Jeg var visst litt sinna først, sorry
  • Liker 1
  • Nyttig 14
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (1 minutt siden):

Riktig. Men ikkje for ein kvar pris. Tråden handlar om SE, men det går an å diskutere konstruktivt. 

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...