Sharpa VinterBerg Skrevet 19. februar 2023 #14421 Skrevet 19. februar 2023 (endret) Angående eksponering av mindreåriges sykdomshistorie i salgskanalene er ikke barnet forberedt på å møte konsekvensene av å bli utstilt for en hel verden av tilskuere. Ingen vil at hele verden skal finne ut om visse sårbare situasjoner, selv om du synes det er tipp topp og brette ut om barnet, sykdom og komplikasjoner. Spør deg selv hva de lærer hvis du er modellen for overeksponering fra barnet er unnfanget og frem mot fødsel. Det er greit å bruke og glede seg over sosiale medier, men å forhindre fare og sikre barnets sikkerhet bør være første prioritet. Tilfeller av mobbing og seksuelle overgrep av mindreårige vokser hver dag, og dette er noe foreldre og influensere trenger å bekymre seg for. @Anne Line Endret 19. februar 2023 av Sharpa VinterBerg 3
Sharpa VinterBerg Skrevet 19. februar 2023 #14422 Skrevet 19. februar 2023 Anne Line skrev (10 minutter siden): Du har rett i at eg har anklaga enkelte for mobbing. Det står eg framleis for. Tonen i debatten her inne har til tider vore svært angripande og lite konstruktiv. eg treng ikkje setta meg inn i ting for å kunna sjå dette. Eg treng heller ikkje stå til ansvar for korleis SE opptrer i SoMe. Det får ho stå for sjølv. Eg forsvarar på ingen måte den språkbruken, på same måte som eg ikkje forsvarar debattklimaet her inne. Men - Heldigvis er ikkje eg ein offentleg person som står lagleg til hogg til ei kvar tid. Kva eg bidreg med er vel meir aktivitet i tråden, og kanskje enno meir klikk til SE? Forhåpentlegvis bidreg eg til litt refleksjon og kanskje eit ørlite betre debattklima, men kva veit eg? Denne tråden handler om Sara AS.. 1 1
Jajajane Skrevet 19. februar 2023 #14423 Skrevet 19. februar 2023 Denne tråden kommer opp jevnt og trutt, jeg ser feks i dag at det er 25 ekstra sider jeg har «gått glipp av». Likevel holder det å lese siste side 😂 makan til kvervulerende og lite interessant lesing! 😂 Ks eller fødsel, lang fødsel eller kort osv.. hvem bryr seg egentlig! 27 4
Anne Line Skrevet 19. februar 2023 #14424 Skrevet 19. februar 2023 Sharpa VinterBerg skrev (11 minutter siden): Angående eksponering av mindreåriges sykdomshistorie i salgskanalene er ikke barnet forberedt på å møte konsekvensene av å bli utstilt for en hel verden av tilskuere. Ingen vil at hele verden skal finne ut om visse sårbare situasjoner, selv om du synes det er tipp topp og brette ut om barnet, sykdom og komplikasjoner. Spør deg selv hva de lærer hvis du er modellen for overeksponering fra barnet er unnfanget og frem mot fødsel. Det er greit å bruke og glede seg over sosiale medier, men å forhindre fare og sikre barnets sikkerhet bør være første prioritet. Tilfeller av mobbing og seksuelle overgrep av mindreårige vokser hver dag, og dette er noe foreldre og influensere trenger å bekymre seg for. @Anne Line Du argumenterer som om eg er ueinig. Det er eg absolutt ikkje. Du treng ikkje argumentere for å overtyda meg om dette emnet. 3 3
Makr24 Skrevet 19. februar 2023 #14425 Skrevet 19. februar 2023 Sharpa VinterBerg skrev (3 timer siden): Å bruke svangerskap og dele sykdomshistorien til mindreårige er kritikkverdig! Det er kritikkverdig å kalle kritikere for fittekjerring og psykisk syk, @Makr24! Det umodne språket hører ikke hjemme i en salgskanal. Å eksponere den nyfødte ungen er også kritikkverdig. Å lyve om bærekraftige kjoler er kritikkverdig. Å lyve er kritikkverdig! Det er innholdet og metodene som blir brukt som er opp til debatt! Du bidrar ikke med noe i denne tråden, bare støy og brukerdebatt Selv influensere har ansvar når de publiserer innhold i salgskanalene sine! Som jeg sier igjen er jeg enig i at bransjen er kritikkverdig på mange måter. Du gjentar deg til det kjedsommelige. Det er de samme argumentene gang på gang. Hvorfor bidrar du til at bedriften får fortsette sitt virke ved å diskutere det her? 1 7
mhjo Skrevet 19. februar 2023 #14426 Skrevet 19. februar 2023 Anne Line skrev (20 minutter siden): Du har rett i at eg har anklaga enkelte for mobbing. Det står eg framleis for. Tonen i debatten her inne har til tider vore svært angripande og lite konstruktiv. eg treng ikkje setta meg inn i ting for å kunna sjå dette. Eg treng heller ikkje stå til ansvar for korleis SE opptrer i SoMe. Det får ho stå for sjølv. Eg forsvarar på ingen måte den språkbruken, på same måte som eg ikkje forsvarar debattklimaet her inne. Men - Heldigvis er ikkje eg ein offentleg person som står lagleg til hogg til ei kvar tid. Kva eg bidreg med er vel meir aktivitet i tråden, og kanskje enno meir klikk til SE? Forhåpentlegvis bidreg eg til litt refleksjon og kanskje eit ørlite betre debattklima, men kva veit eg? Jeg vil gjerne takke deg for at du er her inne, og si at jeg synes måten du skriver på er behagelig og fin. Jeg synes du virker stødig, ydmyk og reflektert, for min egen del bidrar det til et godt diskusjonsklima, selv om man kan være både enig og uenig. Slike bidrag setter jeg selv pris på å lese. Jeg klarer faktisk å lese at du har en god tone også i måten du skriver på, og det er ikke lett å tyde over internett. 🫶🏽 12 5
HelloMindy Skrevet 19. februar 2023 #14427 Skrevet 19. februar 2023 Jajajane skrev (11 minutter siden): Denne tråden kommer opp jevnt og trutt, jeg ser feks i dag at det er 25 ekstra sider jeg har «gått glipp av». Likevel holder det å lese siste side 😂 makan til kvervulerende og lite interessant lesing! 😂 Ks eller fødsel, lang fødsel eller kort osv.. hvem bryr seg egentlig! Ingen bryr seg om det egentlig. Skal vi slutte å bry oss om påvirkningen til influensere? Skal vi slutte bry oss om eksponering av barn også? 3
Makr24 Skrevet 19. februar 2023 #14428 Skrevet 19. februar 2023 Verba skrev (3 timer siden): Fordi JEG hvertfall ønsker å påpeke hva jeg mener om måten hun driver forretninger. hun elsker jo «oss», vi gir henne klikk, hun kan legge skylda på «oss» for at hun MÅ stenge insta, og samtidig motta masse nye følgere, hun kan høste sympati fra folk pga «oss». Tror det hadde blitt veldig kjedelig for henne om ingen hadde satt spørsmål ved ting hun gjør. Og jeg setter spørsmål om ting når hun rævkjører små bedrifter for sin egen vinnings del. Og jo mer dere/vi diskuterer rundt henne, jo lenger får hun fortsette. Det gir ikke mening for meg i det hele tatt. Jeg er kritisk til ganske mye jeg og, men forstår ikke at man frivillig går inn her på kg hver dag og diskuterer SE AS når man har så mye i mot at hun holder på som hun gjør. Vi som er her bidrar til at hun får fortsette. Om noen kan forklare meg grunnen til det hadde det vært fint. 1 2
J.. Skrevet 19. februar 2023 #14429 Skrevet 19. februar 2023 Makr24 skrev (2 minutter siden): Og jo mer dere/vi diskuterer rundt henne, jo lenger får hun fortsette. Det gir ikke mening for meg i det hele tatt. Jeg er kritisk til ganske mye jeg og, men forstår ikke at man frivillig går inn her på kg hver dag og diskuterer SE AS når man har så mye i mot at hun holder på som hun gjør. Vi som er her bidrar til at hun får fortsette. Om noen kan forklare meg grunnen til det hadde det vært fint. Du er jo her og bidrar selv,antar du har noen form for logikk for dine egne handlinger. Kan jo starte der.
pep Skrevet 19. februar 2023 #14430 Skrevet 19. februar 2023 Sharpa VinterBerg skrev (35 minutter siden): Troverdigheten hennes får seg en mega slagside. Ingenting av det som kommer fra den kanten er troverdig. Hun lyver og overdriver for klikk og salg. Så det du mener er at det er dumt for henne selv? Troverdigheten hennes? Skjønner ikke hvorfor det skulle være negativt for deg? 5
Gjest Fru G Skrevet 19. februar 2023 #14431 Skrevet 19. februar 2023 Blomstene1234 skrev (30 minutter siden): Kan jeg spørre deg om en ting da. Og dette er ikke ment som kritikk eller noe, men jeg lurer veldig på det. Dere som ikke følger eller ser noe hun legger ut, er dere ikke redd for eventuelle overdrivelser her på KG? Eller at man kan gå glipp av ting som blir sagt med et «glimt» i øyet og dømmer ut fra det? Veldig mye av kommunikasjon forsvinner jo med å ikke få med seg talemåte, mimikk etc. Som sagt, ingen kritikk til deg! Bare lurer 😊 Gode spørsmål. Jeg følger med i media og har av og til sett på bloggerne. Jeg har fulgt SE og det er eksponering av barn og spesielt dette med å dele svært personlige hendelser som har gjort at jeg har tatt et standpunkt. Jeg husker ikke nøyaktig når jeg avfulgte. Som du ser så svarer jeg for meg selv. Jeg forsøker å ikke generalise slik jeg ser noen har tendens til å gjøre her. Les: dere. Jeg har også kommentert på innlegg her som jeg synes er over streken. Jeg reagerer også på lærer som har fordommer på bakgrunn av hvordan noen utrykker seg. Det er slitt og hersk i mine ører. Så er det sikkert noen som reagerer på mine kommentarer også, og det er hekt greit. Det gir rom for refleksjon over egne handlinger.
Jajajane Skrevet 19. februar 2023 #14432 Skrevet 19. februar 2023 HelloMindy skrev (8 minutter siden): Ingen bryr seg om det egentlig. Skal vi slutte å bry oss om påvirkningen til influensere? Skal vi slutte bry oss om eksponering av barn også? 90% av innleggene her handler iallefall ikke om eksponering av barn, og dårlige rollemodeller… som vi selvsagt skal bry oss om! Er bare uendelige svar etter svar om helt uvesentlige ting i lange baner som går igjen her, ufattelig uinteressant og kjedelig. 4 1
Gjest Verba Skrevet 19. februar 2023 #14433 Skrevet 19. februar 2023 Makr24 skrev (13 minutter siden): Og jo mer dere/vi diskuterer rundt henne, jo lenger får hun fortsette. Det gir ikke mening for meg i det hele tatt. Jeg er kritisk til ganske mye jeg og, men forstår ikke at man frivillig går inn her på kg hver dag og diskuterer SE AS når man har så mye i mot at hun holder på som hun gjør. Vi som er her bidrar til at hun får fortsette. Om noen kan forklare meg grunnen til det hadde det vært fint. Som jeg har sagt før så stiller jeg meg kritisk til måten hun har drevet forretninger på, så det er det jeg hvertfall snakker om. Jeg synes det er kjempefint når man kan diskutere saklig med hverandre. Hva andre gjør får de svare på. Dessverre blir tråden en ufin tråd, og det ser jeg selv. Det saklige forsvinner i masse tull, og det er kjempesynd.
Gjest Fru G Skrevet 19. februar 2023 #14434 Skrevet 19. februar 2023 Anne Line skrev (1 time siden): Eg meiner ikkje eg veit best. På ingen måte. Eg meiner diskusjonsklimaet her inne er lite konstruktivt. Eg har som sagt ikkje nemnt bransjen med eit ord. Men, no skal eg koma med mine synspunkt om SE; Eg synest SE gjer mykje bra. Eg synest ho har teke til seg mykje konstruktivt også med tanke på eksponering av barna. Ho deler ikkje bilete av barna lenger. Ho seier nei til samarbeid der eksponering av barna er eit ultimat. Ho frontar det normale ved mammalivet, oppturar og nedturar, og normaliserer korleis kroppen ser ut. Ho les seg opp på lover og reglar og føl dei så godt det let seg gjera i eit hav av udefinerte og vage reglar i ein nokså raskt veksande ny bransje. No er det sikkert mykje ho gjer “feil”, eller ikkje får til, men når det gjeld generering av klikk og reklame, er det faktisk slik at det er jobben hennar, og den kan vel vera kynisk, men det står respekt av å ha bygd sitt eige AS (Careless) og kanalen ho kan promotera dette er sin eigen, og ved hjelp av vener, som også er influensarar. Takk for svar. Ja, det er en god del som ikke er konstruktivt her inne. Personlig er jeg litt opptatt av bransjen og hvilken påvirkningskraft den har. Vi trenger ikke vite når sønnen til SE har hatt en våkenatt pga alarmer for eksempel. Hun deler ikke bilder av barna, men jeg synes faktisk det er verre å dele sykdomshistorien. Det er svært privat. Mulig hun fronter det normale mammalivet, men hva er et normalt mammaliv lurer jeg på? Det er jo etter min mening subjektivt. For meg er ikke løshår, fillers og Botox normalt, mulig jeg er for gammel…. Om hun leser seg opp på regler kan jeg ikke vite, så det unngår jeg å svare på. Det er jo en bransje stort sett uten regler så det er jo hvordan følgere opplever alt som deles som er avgjørende for om man synes det er ok eller ei. Det som er greit for meg, trenger ikke være det for deg. Det er vel derfor vi diskuterer dette i et diskusjonsforum. Alle gjør vi feil, men mange reagerer på hvor langt man er villig til å gå for å generere klikk. Hvis du ser på Emilie Nereng som også er i bransjen er det på et helt annet nivå og hun har heller ikke fått flere hundre sider med kommentarer. At hun har bygd opp sin egen bedrift står det respekt av! Problemet melder seg når man kjøper seg følgere. Hvor langt man er villig til å gå for penger Det provoserer nok en del, også meg. Beklager om jeg var for krass mot deg, men det var du selv som poengterte at du er lærer. Det trenger ikke alltid være fordelaktig. Hilsen en lærer😊
Gjest Fru G Skrevet 19. februar 2023 #14435 Skrevet 19. februar 2023 Makr24 skrev (35 minutter siden): Og jo mer dere/vi diskuterer rundt henne, jo lenger får hun fortsette. Det gir ikke mening for meg i det hele tatt. Jeg er kritisk til ganske mye jeg og, men forstår ikke at man frivillig går inn her på kg hver dag og diskuterer SE AS når man har så mye i mot at hun holder på som hun gjør. Vi som er her bidrar til at hun får fortsette. Om noen kan forklare meg grunnen til det hadde det vært fint. Er jo ikke så rart det. Hun er kjendis. Vært flere artikler om henne i dag. Hvorfor tror du det produseres kjendisprogram i div mediekanaler? Mange har meninger om disse og det vet dem som oppsøker offentligheten. SE kunne fint holdt denne fødselen privat om hun ville. Hun vet at det blir en snakkis og flere klikk. Det er kynismen mange reagerer på ved enkelte, tror jeg.
elskersommer Skrevet 19. februar 2023 #14436 Skrevet 19. februar 2023 Vinterferie skrev (1 time siden): Det bar bare noen få i fluensere som tjente mer en. Sara Emilie i fjor. Funkygine, Sofie Elise, Isabel Raad og Morten Hegseth. Sara Emilie er en suksessfull influenser. 😃 Suksessfull influencer🙈🙈 skjønner fortsatt ikke hvorfor hun er i hver eneste avis. Hun er en influencer liksom. Ett ubetydelig yrke 5
J.. Skrevet 19. februar 2023 #14437 Skrevet 19. februar 2023 "Vil ikke eksponere.. men vil dere ha alle detaljene og bildene sånn eller slik!?" 8 10
Hjertestein Skrevet 19. februar 2023 #14438 Skrevet 19. februar 2023 (endret) . Endret 19. februar 2023 av Hjertestein
Hjertestein Skrevet 19. februar 2023 #14439 Skrevet 19. februar 2023 (endret) Anne Line skrev (2 timer siden): Ho les seg opp på lover og reglar og føl dei så godt det let seg gjera i eit hav av udefinerte og vage reglar i ein nokså raskt veksande ny bransje. Hæ? Gjør hun? Hun burde vite at det å vifte med ark med flere ti talls menneskers sitt navn, adresse, Mail, tlfnr ol er strengt forbudt. Det er faktisk et alvorlig lovbrudd. Samt å kopiere navn andre bedrifter har - heldigvis endret hun navnet da det kom advokat i bildet. Bare de to lovbruddene sier mye og er stikk motsatt av det du sier med at hun er flink med lover. Endret 19. februar 2023 av Hjertestein 4 7
Hjertestein Skrevet 19. februar 2023 #14440 Skrevet 19. februar 2023 Vinterferie skrev (1 time siden): Det bar bare noen få i fluensere som tjente mer en. Sara Emilie i fjor. Funkygine, Sofie Elise, Isabel Raad og Morten Hegseth. Sara Emilie er en suksessfull influenser. 😃 Så man er kjendis når man tjener mye penger? Det må jeg fortelle til mine foreldre. Da er de veldig kjendis👌🏼 1 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå