Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
pep skrev (10 minutter siden):

Hun snakker vel om nettroll,dvs de som kun er ute etter å lete etter feil, og som kritiserer unødvendige ting. Hvis du kun gir konstruktiv kritikk, trenger du nok ikke å føle deg truffet. Men,en annen ting:  tenker du at det er like ille å hetse anonyme brukere på et nettforum, som å hetse navngitte personer? 

Er du kun her pga brukere ?Kan du lage en tråd om det ? Og la SE tråden handle seg om henne . 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (1 minutt siden):

Det er skolen sin oppgave å lære barn om some og kyniske inflensere som bryter barns rett til personvern og svangerskap som agn for klikk, salg og likes. Det er skolens oppgave å lære barn å ikke eksponere mindreårige eller utlevere sjelen sin som innhold i eget virke. Det er også bla skolen sin oppgave å veilede barn/unge i jungelen av virker som hevder at de er bærekraftige. 

Nei, det er ikke skolens oppgave. Det må du gjerne gi en kilde på. 

• Liker 4
Skrevet
Lul skrev (Akkurat nå):

UDIR..

• Liker 2
Skrevet
Lul skrev (Akkurat nå):

Ta det i egen tråd.

• Nyttig 2
Skrevet
pep skrev (4 minutter siden):

Hun snakker vel om nettroll,dvs de som kun er ute etter å lete etter feil, og som kritiserer unødvendige ting. Hvis du kun gir konstruktiv kritikk, trenger du nok ikke å føle deg truffet. Men,en annen ting:  tenker du at det er like ille å hetse anonyme brukere på et nettforum, som å hetse navngitte personer? 

Jeg føler meg ikke truffet og jeg reagerer på kommentarer som vekten på barnet, om hun er på overtid om hun har fått KS osv. Slik synes jeg er unødvendig, men ser ikke på det som hets. Jeg synes hets er en uting uansett. Jeg graderer ikke hva som er verst, men tenker at man selv har en påvirkningskraft. Det er utbredt blant påvirkere å vekke oppsikt for å få følgere og da setter man seg selv i en sårbar posisjon. Velger man en slik linje som SE må man faktisk tåle å bli kritisert, men hets, hat og mobbing er aldri greit. 

Skrevet
Juhu25 skrev (1 minutt siden):

Er du kun her pga brukere ?Kan du lage en tråd om det ? Og la SE tråden handle seg om henne . 

Det handler jo ikke om henne når en som skriver hun er lærer,omtrent får skylda for at ungdom ikke kan nok om influensere, og at det blir ramset opp feil en annen har sett lærere gjøre. 

• Liker 3
Skrevet
pep skrev (12 minutter siden):

Ja,og det er vel de som skriver stygt,og kritiserer unødvendige ting. Hvis du ikke gjør det,trenger du vel ikke å føle deg truffet?

Hvor er det poenget? Poenget mitt var, hvordan er det annerledes? 

Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (2 minutter siden):

Det er skolen sin oppgave å lære barn om some og kyniske inflensere som bryter barns rett til personvern og svangerskap som agn for klikk, salg og likes. Det er skolens oppgave å lære barn å ikke eksponere mindreårige eller utlevere sjelen sin som innhold i eget virke. Det er også bla skolen sin oppgave å veilede barn/unge i jungelen av virker som hevder at de er bærekraftige. 

Blir helt MATT av kommentaren din. Hva tenker du at er foreldrenes oppgave? Det kunne ikke falle meg inn å tenke at mine barns lærere skal lære MINE barn å oppføre seg. 

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
pep skrev (12 minutter siden):

Ja,og det er vel de som skriver stygt,og kritiserer unødvendige ting. Hvis du ikke gjør det,trenger du vel ikke å føle deg truffet?

Vi alle blir dratt under en kam. Selv om jeg ikke driver med hets, kritiserer unødvendige ting osv, så blir jeg automatisk dratt inn under denne kategorien. Som fittekjerringer som er psykisk syke. 

Skrevet
J.. skrev (Akkurat nå):

Ta det i egen tråd.

Nei, følte for å kommentere en påstand. Ikke ulovlig det. Nok av andre avsporinger i denne tråden uansett, det er jo stort sett ikke annet enn det samme om igjen og om igjen fra denne brukeren. 

• Nyttig 3
Skrevet
Fru G skrev (Akkurat nå):

Jeg føler meg ikke truffet og jeg reagerer på kommentarer som vekten på barnet, om hun er på overtid om hun har fått KS osv. Slik synes jeg er unødvendig, men ser ikke på det som hets. Jeg synes hets er en uting uansett. Jeg graderer ikke hva som er verst, men tenker at man selv har en påvirkningskraft. Det er utbredt blant påvirkere å vekke oppsikt for å få følgere og da setter man seg selv i en sårbar posisjon. Velger man en slik linje som SE må man faktisk tåle å bli kritisert, men hets, hat og mobbing er aldri greit. 

Enig i mye du skriver! Men da er det vel heller ikke hets at en bruker her kaller noen for nettroll? Ikke er de navngitt,ikke med brukernavn en gang. 

• Nyttig 1
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (13 timer siden):

Jeg liker ikke løgnere.

Men det er greit at du selv lyver? 🤷‍♀️

• Nyttig 4
Skrevet (endret)
Lul skrev (5 minutter siden):

Nei, følte for å kommentere en påstand. Ikke ulovlig det. Nok av andre avsporinger i denne tråden uansett, det er jo stort sett ikke annet enn det samme om igjen og om igjen fra denne brukeren. 

Ingen har sagt det er "ulovlig".

Men å kjøre en tråd i grøfta pga avsporing er regelbrudd,og helt irrelevant for tråden.

Endret av J..
Skrevet
J.. skrev (2 timer siden):

Fikk også oppfylt ønske om flere følgere (økt fra 39 til 80).

Men man av disse kommer til å falle av da nyheten om fødsel har lagt seg.

Det spørs. Hun har lite aktivitet fra følgerne sine. Hun er en konto som folk følger, men oppdateringene hennes er ikke synlige for folk pga algoritmene og at de ikke liker og ser story osv. så mange glemmer at de følger henne fram til de tar en opprydning. 

Juhu25 skrev (2 timer siden):

Nå har hun bevist hvor sulten hun er etter følgerne og oppmerksomhet . Tenk miste sin spesielle tid til telefon. 

Hun er så sulten at hun kjøpte mange av dem på et tidspunkt 🙃 

Det hadde vært gøy om IG fikk sletta alle disse bottene som er på der. Det hadde vært gøy å se følgerantallet da. 

• Nyttig 1
Skrevet
pep skrev (6 minutter siden):

Det handler jo ikke om henne når en som skriver hun er lærer,omtrent får skylda for at ungdom ikke kan nok om influensere, og at det blir ramset opp feil en annen har sett lærere gjøre. 

Men hun selveste lærer er vi sikker hun er lærer akkurat som jordmor som fikk mye høre i går ?

Og hun lærer burde selv skrive det på en tråd om skole / utdanning . Hadde ingenting med det tråden her. 

Rapporter de som skriver hets eller hva folk mener . Enkelt og greit . 
men føler noen er ute for å stenge tråden bare med bruker debatt 

Skrevet (endret)

Her må enkelte sette seg inn i denne bransjen og metodene som Tandberg bruker for klikk, salg og likes. Synes virkelig enkelte at å følge svangerskapet fra unnfangelse til fødsel er innafor å dele i en markedsføringskanal??? Er det innafor å dele barns sykdomshistorie og fortelle om komplikasjoner barnet opplever med hele verden for likes?

Virket til Tandberg er juks og fanteri og influenseren har fortalt å mange løgner at det er skummelt. Noe av det verste er vel historien om syreforgiftning at mindreårige ikke ble innlagt. Folk kan Google og lese på nett at denne tilstanden er dødelig og medfører sykehusinnleggelse.. Dette er ok å holde på med som mor og bedriftseier i egne salgskanaler? @Sharp75!

Løgner om bærekraftige kjoler, er det ok eller går en bak ryggen på kundene sine? 

Endret av Sharpa VinterBerg
  • Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
Lul skrev (8 minutter siden):

Rapporter da :) Best :) 

Skrevet
Gasellen skrev (Akkurat nå):

mange glemmer at de følger henne fram til de tar en opprydning. 

De 41K som har startet å følge de siste 48t er veldig klar over at de følger henne - ergo kommer mange til å hoppe av etter annonseringen av fødselen/fødselhistorien.

Mange vil gjerne ha "ferske nyheter" men daglige oppdateringer om nyfødt tiden er faktisk dørgende kjedelig for folk flest.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
pep skrev (2 minutter siden):

Enig i mye du skriver! Men da er det vel heller ikke hets at en bruker her kaller noen for nettroll? Ikke er de navngitt,ikke med brukernavn en gang. 

Nei, jeg tenker ikke at det er hets. For meg blir det hun skriver generalisering. Noe jeg har påpekt i denne tråden opp til flere ganger og som jeg er svart kritisk til. Det blir som å ta hele influenserbransjen og sause alt som ræl. Det er det ikke. Det finnes faktisk influenser med substans. Det er influensere som ikke trenger å holde på slik som SE av og til gjør. Som nå da hun lukker kontoen sin for så å åpne litt slik at media får informasjon. Som å dele sykdomshistorien til sønnen osv. 

Skrevet
Gasellen skrev (3 minutter siden):

Det spørs. Hun har lite aktivitet fra følgerne sine. Hun er en konto som folk følger, men oppdateringene hennes er ikke synlige for folk pga algoritmene og at de ikke liker og ser story osv. så mange glemmer at de følger henne fram til de tar en opprydning. 

Hun er så sulten at hun kjøpte mange av dem på et tidspunkt 🙃 

Det hadde vært gøy om IG fikk sletta alle disse bottene som er på der. Det hadde vært gøy å se følgerantallet da. 

Ja det var noen som lurte på om det blir mer kjøp av følgere når konto stenges. At så mange tusen velger å følge på noen timer er litt rart . 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...