Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jobbermedbarn skrev (1 minutt siden):

Det er det og innunder der kommer selvfølgelig også influensere (selv om jeg er enig i at kanskje Sara E ikke den viktigste her). At noen protesterer på dette er mildt sagt overraskende. 

Det handler om hva som er ok å dele/ikke dele på Internett i egne salgskanaler. Barns sykdomshistorie og deling av komplikasjoner som dette medfører er et grovt overtramp på barns rett til personvern. Some som arbeidsplass er også noe barn/unge skal lære da flertallet bor på nettet. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (35 minutter siden):

Men gjør ikke du akkurat det samme nå som du beskylder andre for? Det er heller ikke lov til å diskutere brukerne på KG, denne tråden handler om SaraE. Det hadde vært veldig mye mer konstruktivt om du siterer de du er uenig med og diskuterer SaraE. I tillegg til å si fra til moderatorene der du mener de som skriver her bryter med reglene. 
Som lærer og jobb med barn/unge håper jeg du virkelig ser nytten av å diskutere influensere og hvordan de påvirker (negativt). Det er utrolig viktig å lære barn og unge om konstruktiv kritikk (ikke hets), det er slik vi kommer videre i samfunnet vårt. 

Helt enig. Denne læreren generaliserer en tråd med flere tusen kommentarer. Det er lavmål, det. Ja, det er mange kommentarer som er langt over streken, men som du beskriver burde læreren fokusert på disse. En lærer bør også vite forskjellen på hets og kritikk. Hilsen en lærer som ser alt det negative mange influenser holder på med. 

Skrevet
addict skrev (1 minutt siden):

Men da er vi jo helt enige da, og kommentaren din var jo også enda mer usaklig og unødvendig til tross for at du åpenbart vet bedre 😊

Hvis du så hvilken kommentar jeg kommenterte på så forstår du kanskje sammenhengen? Det ble skrevet at veneflonen var til å sette i gang fødselen og da sammen med at barnet veide 4400 kunne det gi et riktig bildet. Det var ikke mer hokuspokus enn det…

• Liker 1
Skrevet
Hjertestein skrev (5 minutter siden):

Gratulerer med baby. Bra alt gikk bra til slutt❤️ Så håper jeg du klarer unngå eksponere den lille like mye som du gjør med din samboer😊

Ser forresten du alt har brukt fødselen for å få fler følgere da, det var jo i grunn litt trist, men ikke uventet.

Hele svangerskapet er brukt som agn for å få flere følgere og blest i egen salgskanal. Anna Rasmussens metoder som Tandberg selv har kritisert har hun merkelig nok kopiert selv.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Sprite skrev (10 minutter siden):

Og hva gjør deg annerledes? Du dømmer, snakker dritt og hetser i innlegget ditt? 

Hvem er det hun hetser? 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Sprite skrev (8 minutter siden):

Og hva gjør deg annerledes? Du dømmer, snakker dritt og hetser i innlegget ditt? 

Mange lærere som gjør det, dessverre. Noen er veldig belærende også på fritiden. 

Skrevet
Snublefot62 skrev (38 minutter siden):

Men du tillater deg altså å fordømme hele tråden her og mange/alle brukere her inne ut i fra det lille du har lest i denne tråden. Gratulerer med dagens dobbeltmoral.

Som lærer hadde jeg faktisk forventet at du såg et litt større bilde av utfordringene skolevesenet står fremfor i dag. Jeg ser og økende mengde mobbing og det skremmer meg. Men jeg ser og mye mer. Jeg ser lærere som ikke har tid til elevene. Jeg ser ansatte i skolen som ikke har kompetanse om det digitale livet til elevene. Jeg ser elever som får frikort for å oppføre seg som rævhål fordi de har diagnoser eller har det vanskelig hjemme. Jeg har opplevd elever som blir dyttet i dammer og myr hvor eleven må gå iskald resten av dagen (og påfølgende syk flere dager etterpå) mens mobberen blir sendt inn for å tegne eller spille på telefonen som "straff". Ingen voksne i nærheten. Jeg ser lærere som gir 110% og fortsatt ikke strekker til når de blir pålagt mer og mer arbeid. Og jeg ser frustrerte foreldre som møter administrativt og lovmessig hinder etter hinder på å få hjelp og støtte til ungene sine. Men du henger tydeligvis mye av dette på mammapolitiet og totalt malplassert ansvarsfraskrivelse. Gratulerer. Igjen.

Så får jeg gi deg rådet som de fleste andre får her inne på et eller annet tidspunkt. Om du ikke liker det du leser så får du slutte å lese...

Hva har alt dette med SE å gjøre? 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (Akkurat nå):

Hvis du så hvilken kommentar jeg kommenterte på så forstår du kanskje sammenhengen? Det ble skrevet at veneflonen var til å sette i gang fødselen og da sammen med at barnet veide 4400 kunne det gi et riktig bildet. Det var ikke mer hokuspokus enn det…

Når du skilter med å "jobbe med barn" så synes jeg det er ganske hokus pokus å velge å underbygge spekulasjoner ved å tilføre helt uvesentlig informasjon som om det er fakta. Spesielt når du i tillegg tilføyer i ettertid at du selv skjønner at det du skriver ikke trenger å ha noen sammenheng. 

Men for all del, jeg skal ikke bruke mere tid i denne tråden på å understreke hvor dumt det blir. Det skjønner du selv. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
pep skrev (2 minutter siden):

Hvem er det hun hetser? 

Hun hetser kritiske røster og generaliserer. Burde hun ikke heller vist til innlegg som er over streken, eventuelt rapportert de hun mener er hets? 

Skrevet
Snublefot62 skrev (7 minutter siden):

Jeg lurer fælt på hvordan skolene skal kunne jobbe mot mobbing i 2023 om ikke de digitale plattformene får nødvendig plass i skoledagen?

Kanskje @Anne Line kan belyse dette på en saklig måte?

Skolen er digital og barn/unge må få kunnskap om bla some og denne bransjen da influensere som Tandberg bryter barns rett til personvern når sykdomshistorien til barnet blir delt. Jo mer kunnskap barn/unge får, vil de se hvor kyniske enkelte influensere er og kjenne igjen metoder som bla Tandberg bruker fik klikk og likes. 
Tandberg kaller de som reagerer på innholdet i hennes kanaler for fittekjerringer og psykisk syke. Selv har hun fortalt så mange røverhistorier. Hun burde vært flau over egen oppførsel. Det samme gjelder de som forsvarer Tandberg.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (30 minutter siden):

Alt for klikk og likes.

Hva gjør man ikke for likes, klikk og innhold. Det er rett og slett motbydelig at hun bruker denne fødselen for tigge til seg flere følgere. At folk biter på 

Skrevet
addict skrev (2 minutter siden):

Når du skilter med å "jobbe med barn" så synes jeg det er ganske hokus pokus å velge å underbygge spekulasjoner ved å tilføre helt uvesentlig informasjon som om det er fakta. Spesielt når du i tillegg tilføyer i ettertid at du selv skjønner at det du skriver ikke trenger å ha noen sammenheng. 

Men for all del, jeg skal ikke bruke mere tid i denne tråden på å understreke hvor dumt det blir. Det skjønner du selv. 

Jeg står for det jeg har skrevet. Du får fortsette med brukerdebatt alene. 

• Liker 2
Skrevet
Mamak skrev (Akkurat nå):

Hva gjør man ikke for likes, klikk og innhold. Det er rett og slett motbydelig at hun bruker denne fødselen for tigge til seg flere følgere. At folk biter på 

Helt utrolig at denne oppførselen får støtteerklæringer fra brukere på forumet. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
pep skrev (6 minutter siden):

Hvem er det hun hetser? 

De hun snakker om i innlegget sitt

Skrevet
Fru G skrev (Akkurat nå):

Hun hetser kritiske røster og generaliserer. Burde hun ikke heller vist til innlegg som er over streken, eventuelt rapportert de hun mener er hets? 

Hun snakker vel om nettroll,dvs de som kun er ute etter å lete etter feil, og som kritiserer unødvendige ting. Hvis du kun gir konstruktiv kritikk, trenger du nok ikke å føle deg truffet. Men,en annen ting:  tenker du at det er like ille å hetse anonyme brukere på et nettforum, som å hetse navngitte personer? 

• Liker 4
Skrevet
Sprite skrev (Akkurat nå):

De hun snakker om i innlegget sitt

Ja,og det er vel de som skriver stygt,og kritiserer unødvendige ting. Hvis du ikke gjør det,trenger du vel ikke å føle deg truffet?

• Liker 5
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (51 minutter siden):

De skal vite en del om den bransjen ja. Hvem ellers tenker du skal veilede barn og unge med tanke på alle løgner og feilinformasjon som bla Tandberg spyr ut i sine kanaler??? 

Foreldrene? 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Mamak skrev (8 minutter siden):

Nettopp! At folk biter på! Hvem er disse?

Skrevet
Lul skrev (Akkurat nå):

Foreldrene? 

Det er skolen sin oppgave å lære barn om some og kyniske inflensere som bryter barns rett til personvern og svangerskap som agn for klikk, salg og likes. Det er skolens oppgave å lære barn å ikke eksponere mindreårige eller utlevere sjelen sin som innhold i eget virke. Det er også bla skolen sin oppgave å veilede barn/unge i jungelen av virker som hevder at de er bærekraftige. 

Skrevet
Bibbi_ skrev (3 minutter siden):

Nettopp! At folk biter på! Hvem er disse?

Tydeligvis mange her inne,som vet alt om henne! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...