Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette med veneflon så er det standar prosedyre å legge inn når kvinner skal føde. Det er fordi man vet aldri hvordan en fødsel går, plutselig skjer det noe akutt som gjør at kvinnen trenger veneflon. Da er det veldig fint at denne allerede er lagt inn siden kvinnene kan oppleve feks blodtrykksfall som gjør at det blir vanskeligere å få lagt inn veneflon. Eller andre grunner til at blodårene trekker seg sammen.

Noen kvinner får aldri brukt for veneflonen, andre trenger den. 

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har invitasjon til discordtråden der Sara Emilie og andre influensere diskuteres? 

Skrevet
Minnus skrev (7 minutter siden):

Dette med veneflon så er det standar prosedyre å legge inn når kvinner skal føde. Det er fordi man vet aldri hvordan en fødsel går, plutselig skjer det noe akutt som gjør at kvinnen trenger veneflon. Da er det veldig fint at denne allerede er lagt inn siden kvinnene kan oppleve feks blodtrykksfall som gjør at det blir vanskeligere å få lagt inn veneflon. Eller andre grunner til at blodårene trekker seg sammen.

Kvinner selekteres i fødsel, enten som normalfødende eller som risikofødende ut i fra lokale retningslinjer. Hos normalfødende  med ingen risikofaktorer så etterstrebes det å holde «det normale normalt», for det er jo normalt å føde. Da er ofte ikke første møtet med fødeavdelingen veneflon fordi det er lav risiko og det er en inngripen. Hvis noe endrer seg underveis så kan også selekteringsstatus endre seg og bl.a veneflon kan bli nødvendig. For kvinner som er selektert til å være risikofødende så er veneflon en viktig og nødvendig prosedyre. Så håper en jo at den ikke behøves. Det er ofte store og lokale variasjoner (som også kommer frem av ulike erfaringer i forumet her) ut i fra retningslinjer, fagmiljø og en evig debatt ang den teknokratiske utviklingen i helsevesenet, i fødselsomsorgen. Alle kvinner og situasjoner skal vurderes individuelt, derav finnes ingen «fasit». 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Minnus skrev (37 minutter siden):

Jeg har aldri hatt veneflon og født 4😊

• Liker 1
Skrevet

Nå er Instagram plutselig åpen igjen🤷🏼‍♀️😂

• Liker 4
Skrevet

Nå ser man hvor falsk hun er. Privat insta var ikke for å få flere følgere med tanke på fødsel? neeida, hvorfor er profilen åpen igjen nå da🙈

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
mumrikk1 skrev (50 minutter siden):

Jeg har aldri hatt veneflon og født 4😊

hun er sikkert igangsatt. Da får man veneflon 😊

• Liker 3
Skrevet
Minnus skrev (1 time siden):

Det er ikke standard prosedyre nei. 

• Liker 2
Gjest Sunfl0wer
Skrevet (endret)

Nå er det diskutert veneflon eller ikke veneflon over minst 4 sider her🙈 Det er ett samtaleemne man heller kan diskutere i  Graviditet,spedbarn og babytiden trådene😊

Endret av Sunfl0wer
Skrevet
Gasellen skrev (På 15.2.2023 den 20.59):

Dette tenker jeg også 😅😅

Hva med alle de som må vente på samboer eller besteforeldre fordi de er på jobb og en halvtime + unna?

Bedre er det vel å være sammen med ungene den lille tiden de er der og mens det fremdeles bare er dem

Ja hva med de? De er de, og Sara er Sara. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Bibbi_ skrev (På 16.2.2023 den 22.15):

Hadde jeg vært henne hadde jeg heller hatt barna hos meg, gitt de så mye tid og oppmerksomhet jeg hadde klart, den siste tiden før det kommer et søsken som kommer til å kreve veldig mye tid. Men neida, SE setter heller bort barna sine... 

Ja huff. Enn at hun tenker på at det beste for dem er å ikke se mamma i en fødsel. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Har født 2 ganger,  begge gangene akutt, 2 x styrtfødsel (42 min fra 4cm på nr 1, nr 2 kom 15 min etter ankomst fødeavdeling) . Fikk av uviss grunn innlagt veneflon begge gangene, men tenker at en veneflon ikke skader den fødende, ei heller fosteret....så hva skal vi pirke på idag?

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Sprite skrev (8 timer siden):

Ingen settes igang så tidlig med mindre der er fare for liv

Det er pisspreik. Mange settes i gang fra uke 37. Det kan re alt fra at mor er utslitt til at det er fare for liv

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
kjærring skrev (4 timer siden):

Det er pisspreik. Mange settes i gang fra uke 37. Det kan re alt fra at mor er utslitt til at det er fare for liv

Har du laget en konto kun for å forsvare Sara i denne tråden?

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
7 hours ago, Minombre said:

Jeg aner ikke hva som er standard rundt omkring, ser det blir skrevet litt forskjellig. Det er sikkert ulike prosedyrer fra sykehus til sykehus. Poenget mitt var uansett at man ikke bare skal hive seg på å tro på alt en random person på et anonymt forum sier, uansett om hen utgir seg for å være fagperson. 😊 

Det var litt poenget mitt og :)

• Liker 2
Skrevet

Utrolig hva som diskuteres her inne 😂

Hvor mange høygravide kvinner tror dere ikke har bedt om å bli strippet? Dette er et tema bare de som har vært gravide burde diskutert, for jeg hadde planer om å be om det samme selv forrige svangerskap men jeg fødte før jordmortimen. Går jeg til termin denne gangen så kommer jeg nok til å spørre pent. Kroppen er sliten, en har masse plager og man vet at alt dette går over når ungen fødes, så selvfølgelig ønsker man at fødselen skal starte når man nærmer seg slutten.

Veneflon eller ikke, INGEN helsepersonell setter nåler med mindre de se behov for det. Det kan være mange grunner. Hun kom inn kvelden før, det er nok at hun kanskje ikke greide å spise/drikke. Da legger de en inngang slik at de kan gi væske om behovet skulle melde seg. Har hun bedt om epidural selv, eller at jordmødrene ser at dette kan drøye over lengre tid slik at hun på et tidspunkt vil trenge epidural så legger de veneflon tilfelle noe skulle skje under innleggelse av epiduralen. Så er det sikkert noen jordmødre som bare liker å ha en veneflon tilgjengelig, på grunn av tidligere erfaringer etc.. kanskje en student skulle øve seg? Altså, det er mange muligheter men det som er sikkert er at ingen legger en veneflon på pasienten uten videre.

Kanskje folk kan diskutere det som faktisk er noe å diskutere. Det har gått 1 døgn snart uten oppdatering. Går det bra med henne? Går det bra med babyen? Ser noen sier at hun har fjernet privat bruker en gang de siste timene, så hun har trolig vært pålogget? Kanskje hun ikke orket alle forespørslene eller at de uteble? 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (9 timer siden):

Jeg liker ikke løgnere.

Jeg liker ikke folk som legger seg etter andre på nett, influensere eller ei. 
Du ordlegger deg også som en gjengs konspirasjonsteoretiker, noe som gjør at jeg liker deg enda mindre. 

Jeg er for øvrig veldig nysgjerrig på hva du mener hennes horrible løgner er. 

• Liker 8
  • Nyttig 9
Skrevet
pep skrev (9 timer siden):

Men tror du virkelig de gjør det bare fordi noen ber om det? 

Ja, selvsagt. Det gjør de jo hele fø**ings tiden. Det er helt normalt. 

Skrevet

Hun fikk jo ønsket sitt om en litt lengre fødsel da i det minste. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Gasellen skrev (5 minutter siden):

Hun fikk jo ønsket sitt om en litt lengre fødsel da i det minste. 

Fikk også oppfylt ønske om flere følgere (økt fra 39 til 80).

Men man av disse kommer til å falle av da nyheten om fødsel har lagt seg.

Endret av J..
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...