Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
Maydis8 skrev (3 timer siden):

Godt poeng! Alt handler om penger for Sara for tiden. 

Kanskje hun har begynt å merke det? Mister spons og følgere 👍

• Liker 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sunfl0wer skrev (31 minutter siden):

Det er vel opp til lege og jordmor til å vurdere hva som bør gjøres? Hun er nok sliten etter mange dager med maserier og smerter. Men det er ikke noe vi er inne på KG skal blande seg oppi😊

Ingen settes igang så tidlig med mindre der er fare for liv

Skrevet
Anelyy skrev (1 minutt siden):

Kanskje hun har begynt å merke det? Mister spons og følgere 👍

Jeg tror absolutt hun merker det. Hun sier hun måtte stenge insta pga alle trollene, og fordi ingen ville gi henne en følg. Men hun godkjenner alle som spørr. 🤦🏻‍♀️ For hun er jo ikke som alle andre influensere som kun stenger kanalen sin for å få følgere 🤦🏻‍♀️🤡 Det er så kalkulert det hun driver med, og hun har all rett til det! Men kan hun ikke bare være ærlig om det 😩😂

Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Sprite skrev (8 minutter siden):

Hvor står det at stripping kun brukes om det er fare for liv? 

Skrevet

Hva er grunnen til at folk tror hun lyver om termindato? 
Eller, hvorfor skulle hun lyve om termindato?

Sorry hvis det er en åpenbar grunn - ikke alt jeg har fått med meg på veien. Ble nysgjerrig på hva som er greia. 

• Liker 1
Skrevet
Sprite skrev (10 minutter siden):

Det trenger ikke å være fare for liv for å bli satt i gang både en, to og tre uker før tiden. Snakker av egen og andres erfaring. Det kan være feks for å unngå stort barn, alvorlige traumer/fødselsangst, eller for å unngå komplikasjoner (store rifter/ruptur). 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
pukka skrev (På 17.2.2023 den 17.09):

Styrtfødsel regnes som fødsel som varer i mindre enn 3 t fra man er i aktiv fødsel, altså fra man har 4 cm åpning. Så ja, selv om man går med 1-3 cm åpning leenge regnes det fremdeles som styrtfødsel så lenge tiden fra 4 cm til babyen er ute er kortere enn 3t.

Hadde selv styrtfødsel selv om det tok 14t fra vannet gikk og til babyen var født😅

Som flergangsfødende regnes det som styrtfødsel under 2 timer, under 3 timer er som førstegangsfødende 😊

• Nyttig 2
Skrevet
Sprite skrev (23 minutter siden):

Pfft, bullshit. Jeg har blitt satt i gang to ganger og aldri vært fare for liv der. 11 og 9 dager FØR termin til og med. 

• Liker 10
Skrevet
elskersommer skrev (1 time siden):

Jeg har født vaginalt en gang og hadde ikke veneflon i hånden 

Jeg har født vaginalt 2 ganger og fikk veneflon den siste gangen fordi de målte pulsen til babyen litt for høyt i en kort periode og la derfor inn for sikkerhetsskyld i tilfelle noe skulle skje 😊

• Liker 4
Skrevet
Pink-action skrev (1 minutt siden):

Tja... Det er bare å scrolle litt opp eller ned. Det er mye hat i denne tråden. Hvorfor bruker livet sitt på å dra andre ned? Gjør dere det også i virkeligheten når dere ser folk på gaten. Ser jeg noen er urimelig eller mobbing bryter jeg opp eller sier i fra det ikke er greit uansett om det er på Internett eller i "der ute i virkeligheten". 

Hvorfor drar vi andre damer ned når vi burde backe hverandre og gitt rom til at vi alle var ulike. Vi må støtte oss på hverandre og ikke kvesse klærne og spy ut galle bare fordi man kan. Man kan velge å være et godt medmenneske eller man skal spre negativitet bak et anonymt nickname. Pick your choice 

Å støtte et virke som eksponerer barnet i magen og barnets sykdomshistorie er ikke noe en skal støtte. Ærlig talt, tror du på det du skriver?

Tandberg er uærlig og er tatt i flere løgner. Hun tjener grovt på å lyve og komme med feilinformasjon.  

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Pink-action skrev (6 minutter siden):

Tja... Det er bare å scrolle litt opp eller ned. Det er mye hat i denne tråden. Hvorfor bruker livet sitt på å dra andre ned? Gjør dere det også i virkeligheten når dere ser folk på gaten. Ser jeg noen er urimelig eller mobbing bryter jeg opp eller sier i fra det ikke er greit uansett om det er på Internett eller i "der ute i virkeligheten". 

Hvorfor drar vi andre damer ned når vi burde backe hverandre og gitt rom til at vi alle var ulike. Vi må støtte oss på hverandre og ikke kvesse klærne og spy ut galle bare fordi man kan. Man kan velge å være et godt medmenneske eller man skal spre negativitet bak et anonymt nickname. Pick your choice 

«Dere»? Jeg har ikke skrevet noe som helst hets eller mobbende i denne tråden. Og jeg vil gjerne se hvilke innlegg du mener. Jeg er en som har likt Sara Emilie før, men det har dalt kraftig den siste tiden. Jeg skal ha meg frabedt å bli kalt mobber når jeg stiller spørsmål ved hvordan denne bransjen eller en influenser opererer, som forøvrig aldri blir besvart fra de som støtter henne. Det virker som om man støtter henne blindt, og ikke kan ha to tanker i hodet. Man kan like noen, og være kritisk til hva de gjør. Jeg mener det er mye som ikke stemmer hos henne for tiden. Deriblant at hun sier hun er i en sårbar periode og vil skjerme seg, men hun velger likevel å bruke både tid og energi på å streame fødselen sin for en haug med fremmede. Da får hun gå litt inn i seg og tenke seg litt om, fremfor å kun tenke på klikk. De aller fleste sender knapt en melding når fødselen er i gang, til sine aller nærmeste - men penger gjør vel noe med en. 

Endret av HelloMindy
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Pink-action skrev (Akkurat nå):

Jeg har lest det dere mener er jug, men jeg kjøper ikke alt. Var blant annet nevnt at hennes termindato var feil, men om hun baserer seg på en annen dato enn en fremmed hevder er hennes dato vet jeg ikke. Selv fikk jeg tre ulike termindatoer

Det dere mener er løgn? Hun er tatt i løgn flere ganger. Du kan jo lese jordmor sitt innlegg om Tandbergs feilinformasjon om graviditet og fødsel. Hun roter med begrep og har åpenbart ikke peiling på hva hun snakker om. 
I julen hadde sønnen syreforgiftning, men ble ikke innlagt.. Styrtfødsel er det blitt mast om lenge før jul.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Sharp75! skrev (1 time siden):

Godt du ser det selv, for det er det man blir om man ikke er enig med de verste kritikerne. Har man en egen mening her stilles man til veggs. 

Tull,  herlighet, stilt til veggs når hun slenger ut dritt til kritikerne 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Pink-action skrev (5 minutter siden):

Jeg har hatt tre styrtfødsler. Jeg holdt på å dø ved den ene for morkaken satt fast og ble kirurgisk fjernet. Jeg skravlet om styrtfødsel siden testen min ble positivt. 

Hvilken jordmor har gått ut å sagt hun har feilinformert? Sto dette i avisen? Har noen lekket hennes journal? Var dette en jordmor som SE har gått til tidligere? 

Hva har dine fødsler med dette å gjøre?

Du får bla deg tilbake og lese i tråden. Det er mange konstruktive innlegg her. Så får du sitere de innleggene du mener ikke er saklige eller rapportere. Dere? Hvem er dere forresten?

Endret av Sharpa VinterBerg
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Sharpa VinterBerg skrev (17 minutter siden):

Det dere mener er løgn? Hun er tatt i løgn flere ganger. Du kan jo lese jordmor sitt innlegg om Tandbergs feilinformasjon om graviditet og fødsel. Hun roter med begrep og har åpenbart ikke peiling på hva hun snakker om. 
I julen hadde sønnen syreforgiftning, men ble ikke innlagt.. Styrtfødsel er det blitt mast om lenge før jul.

Jeg tror ikke  alt hun deler er direkte løgn. Tror heller hun er en person som ikke tenker før hun snakker, hun setter seg ikke inn i ord og begreper og dermed blander dem som du sier. Tenker ikke lenger enn nesa si når det gjelder konsekvenser av ting hun deler. Når det gjelder syreforgiftningen så visste hun antagelig ikke forskjell på begreper. Det betyr jo ikke at hun direkte juger, hun er antageligvis en distre, rotete person som også har mangel på konsekvenstenkning. Kjenner mange av de. De kan fremstå litt "dumme". Som at de ikke interesserer seg for noe rundt dem. 

Men hun juger nok en del også. Men vil tro det er mye hun rett og slett ikke vet. 

Endret av Sunstone
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Nordaførr skrev (51 minutter siden):

Hva er grunnen til at folk tror hun lyver om termindato? 
Eller, hvorfor skulle hun lyve om termindato?

Sorry hvis det er en åpenbar grunn - ikke alt jeg har fått med meg på veien. Ble nysgjerrig på hva som er greia. 

er jo bare å regne det vi vet jo når hu fikk dråpen🙈

• Liker 3
Skrevet
Sunstone skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ikke  alt hun deler er direkte løgn. Tror heller hun er en person som ikke tenker før hun snakker, hun setter seg ikke inn i ord og begreper og dermed blander dem som du sier. Tenker ikke lenger enn nesa si når det gjelder konsekvenser av ting hun deler. Når det gjelder syreforgiftningen så visste hun antagelig ikke forskjell på begreper. Det betyr jo ikke at hun direkte juger, hun er antageligvis en distre, rotete person som også har mangel på konsekvenstenkning. Kjenner mange av de. De kan fremstå litt "dumme". Som at de ikke interesserer seg for noe rundt dem. 

Det er så mye hun er blitt tatt i at det er vanskelig å tro på noe av det hun sier. Måten hun oppfører seg i salgskanalene sine, kaller folk som stiller seg kritisk for fittekjerringer og psykisk syke er rett og slett forkastelig. Tandberg må bli voksen.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (Akkurat nå):

Det er så mye hun er blitt tatt i at det er vanskelig å tro på noe av det hun sier. Måten hun oppfører seg i salgskanalene sine, kaller folk som stiller seg kritisk for fittekjerringer og psykisk syke er rett og slett forkastelig. Tandberg må bli voksen.

Jeg motsier deg ikke på det😊

Skrevet
elskersommer skrev (2 timer siden):

Jeg har født vaginalt en gang og hadde ikke veneflon i hånden 

vanlig med igangsetting. Jeg fikk iallefall det. :)

• Nyttig 1
Skrevet
Hjertestein skrev (1 time siden):

Er det vanlig å på en måte bli igangsatt 10 dager før termin?

Ved igangsetting er hovedregelen at det skal foreligge en medisinsk indikasjon. Antall igangsatte fødsler er stadig økende  dessverre, av og til uten den klare medisinske indikasjonen også. Stripping anses ikke som igangsetting i så måte, men kan trigge noe som allerede er i gang, ikke alle har effekt. En bør da helst være på termindato eller over, for det er jo en «inngripen» i et da normalt svangerskap. Men det er mulig at praksisen varierer.

• Liker 2
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...