Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Sharp75! skrev (6 timer siden):

På tirsdag, så er ikke så lenge siden. Skjer oftere enn man tror. 

Screenshot_20230213_005025_com.android.chrome.jpg

Jeg tolker ikke det som å hevde noen er Sara eller bekjent, men som et spm.

Endret av Hjertestein
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hjertestein skrev (27 minutter siden):

Jeg tolker ikke det som å hevde noen er Sara eller bekjent, men som et spm.

Det der er flisespikkeri. Poenget mitt er det samme. Og jeg spør fortsatt - er det barnsligere? 

• Nyttig 3
Skrevet
Birdo skrev (35 minutter siden):

Det der er flisespikkeri. Poenget mitt er det samme. Og jeg spør fortsatt - er det barnsligere? 

Det er ikke det. Kan ikke hevde noe som ikke stemmer. Nok brukerdebatt nå. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Sharp75! skrev (7 timer siden):

Du er ikke sann 🥴 Du leser det du vil lese og legger til meninger der du vil, det har jeg erfart gang på gang, det nytter ikke å endre anonymitet 🤷‍♀️ jeg står for det jeg skriver og blir ikke stille som flere skriver når "sannheten" kommer på bordet. Jeg forholder meg til fakta og sannhet, ganske enkelt.

Du forholder deg til fakta? 
Men forholder deg ikke til fakta angående filiokus og at de måtte hyre inn advokater for å se til at Tandberg og Co ikke ødela merkenavnet sitt. 
Tandberg er en useriøs aktør og kontaktet selv filiokus i 2018 for å be om samarbeid. Hun ble avvist. 
Salabim klarte heller ikke Tandberg å finne på noe originalt da det allerede finnes et virke med samme navn, om en gidder å bruke Google.  
Disse bærekraftige produktene får en tydeligvis kjøpt all over the internet, made in China. 

Endret av Sharpa VinterBerg
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Hjertestein skrev (9 minutter siden):

Det er ikke det. Kan ikke hevde noe som ikke stemmer. Nok brukerdebatt nå. 

Hevder/antar/spør - poenget er det samme. 

• Nyttig 3
Skrevet
Birdo skrev (21 minutter siden):

Hevder/antar/spør - poenget er det samme. 

Nei. 

• Liker 4
Skrevet

Kan noen vær så snill å forklare meg Europasiden av Tyrkia? 🧐 Tyrkia er Tyrkia uansett eller. SE og andre er så opptatt av denne Europasiden av Tyrkia 😳

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
kathyzz skrev (24 minutter siden):

Kan noen vær så snill å forklare meg Europasiden av Tyrkia? 🧐 Tyrkia er Tyrkia uansett eller. SE og andre er så opptatt av denne Europasiden av Tyrkia 😳

Fordi de tror mennesker skal tenke wau det er kvalitet det ettersom en kanskje ikke forbinder de med Asia og ikke bærekraft  da.

Skrevet
Hjertestein skrev (12 timer siden):

Vet det er en teit filleting, men lyving er bare noe som irriterer meg. "Nei jeg har ikke tatt Botox" har Sara sagt. Men tenk å gå fra første bilde til det andre? Skal det virkelig gå an? For meg er det et mysterium. Nå har det vært ekstremt mye filming og snakking, IG innlegg, bloggerne, vixen den siste tiden og sminke fjerner ikke rynker på den måten. Men så var det en her som sa at et lys fjerner rynker, godt mulig det er noe spesielt lys i Hakadal eller en spesiell tlf hun bruker. 

Og hvis hun lyver, hvorfor det? Er da en ærlig sak om man velger å fjerne rynker, man er jo ikke et dårligere menneske om man tar Botox eller bedre menneske om man ikke tar det🤷🏻‍♀️

70025887-461F-480A-A24E-2B04648AFFFF.jpeg

Helt enig med deg. Hun prøver å fremstille seg så naturlig, og ikke minst det å sette pris på "skavanker". Så lyver hun om å fikse på utseendet sitt. Enda en løgn folk ikke legger merke til. InCollage_20230202_195954911.thumb.jpg.1b6da37b1d43b9ffb2235a6d04e65de5.jpg

• Liker 7
  • Nyttig 18
Skrevet
Camilla_s skrev (5 timer siden):

Helt enig med deg. Hun prøver å fremstille seg så naturlig, og ikke minst det å sette pris på "skavanker". Så lyver hun om å fikse på utseendet sitt. Enda en løgn folk ikke legger merke til. InCollage_20230202_195954911.thumb.jpg.1b6da37b1d43b9ffb2235a6d04e65de5.jpg

Den panna der er STRAAAAAAM ass!

Skrevet

å nå er instagram privat frem til fødsel - det kom jo ikke som noe bombe... 

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet
mariie skrev (37 minutter siden):

Jeg synes det høres ut som en fornuftig avgjørelse jeg!

• Liker 12
Skrevet
Anim92 skrev (3 minutter siden):

Hjelper jo ingenting når hun poster det samme på IG som på SC (som er åpen uten å følge..)

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
mariie skrev (41 minutter siden):

Men bra det , nå jo ha mer etterspørsel etter følgere . Hun skjønner selv ingen gidder følge henne mer , kun de falske de er jo trofaste 

Skrevet
Anim92 skrev (35 minutter siden):

Da burde hun gjort om Snapchat til privat også.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Vinterferie
Skrevet
14 hours ago, Verba said:

@Vinterferie hva tenker du om det som har kommet frem i media om at Sara og Co har måtte skiftet navn? Synes jeg husker du var veldig påståelig med at SaraE og Co hadde sitt helt på det rene når det kom til det. Jeg har spurt @Sharp75! om det samme, og fikk et fint svar. Så da spørr jeg deg også 🙂

Så hyggelig at du spør. Innlegget du refererer til var jeg som svarte på et spørsmål her på KV. Jeg  gjentok det jeg så på nyhetene. Det var et intervju med en advokat om logo likheter og likelydende navn. Det var advokaten som sa at Filiokus Media ikke hadde en kjempesterk sak siden logoen var gammel og ukjent for de fleste. Advokat avviste at åndsverkloven var brutt. Advokaten snakket om hvilke kriterier som måtte oppfylles for å være i strid med markedsføringsloven. Jeg oppfattet at advokaten mente Filiokus media hadde en tynn sak. Jeg avsluttet innlegge med å skrive at jeg hadde sett det på nyhetene og gjengitt inneholdte slik jeg oppfattet artikkelen. 

Etter dette innlegget har jeg fått mye pes. Folk har oppfattet at det var mine meninger og påstander. Det er det ikke. 

Jeg har ikke engasjert meg noe særlig i saken og har ingen sterk mening. Jeg kjenner ikke til detaljene i saken. Jeg synes både Filiokus Media og Sara Emiles samtale på Instagram var meget uproff. Jeg synes det er uproft av Filiokus media å publisere deler av mitt KV innlegg på sin Instagram story.  Jeg liker at Salabim er stille om saken.  Jeg håper de ordner opp internt. 

Vi må huske på at det i enhver sak er 3 sider. Det er Filiokus Media sin side. Det er Salabim sin side. Også det er sannheten. 

Det ble et langt svar. Fikk du svar på det du lurte på? 🙂 

Skrevet
mariie skrev (1 time siden):

desperat etter å få seg noen flere følgere😅

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Vinterferie skrev (43 minutter siden):

Så hyggelig at du spør. Innlegget du refererer til var jeg som svarte på et spørsmål her på KV. Jeg  gjentok det jeg så på nyhetene. Det var et intervju med en advokat om logo likheter og likelydende navn. Det var advokaten som sa at Filiokus Media ikke hadde en kjempesterk sak siden logoen var gammel og ukjent for de fleste. Advokat avviste at åndsverkloven var brutt. Advokaten snakket om hvilke kriterier som måtte oppfylles for å være i strid med markedsføringsloven. Jeg oppfattet at advokaten mente Filiokus media hadde en tynn sak. Jeg avsluttet innlegge med å skrive at jeg hadde sett det på nyhetene og gjengitt inneholdte slik jeg oppfattet artikkelen. 

Etter dette innlegget har jeg fått mye pes. Folk har oppfattet at det var mine meninger og påstander. Det er det ikke. 

Jeg har ikke engasjert meg noe særlig i saken og har ingen sterk mening. Jeg kjenner ikke til detaljene i saken. Jeg synes både Filiokus Media og Sara Emiles samtale på Instagram var meget uproff. Jeg synes det er uproft av Filiokus media å publisere deler av mitt KV innlegg på sin Instagram story.  Jeg liker at Salabim er stille om saken.  Jeg håper de ordner opp internt. 

Vi må huske på at det i enhver sak er 3 sider. Det er Filiokus Media sin side. Det er Salabim sin side. Også det er sannheten. 

Takk for svar 🙂 Forstår absolutt hva du mener, og jeg er også enig i at mye var veldig uheldig. Jeg har satt meg veldig inn i saken, og har kontakter her og der så jeg kjenner til detaljer så jeg føler meg 97% sikker. Mer enn det kan jeg ikke utdype i akkurat den saken. 😅  når det kommer til at FM publiserte deler av innlegget ditt så er jeg litt både og egentlig. Du var jo ganske påståelig, og siden vi alle kommenterer på en åpen side så har ikke vi kontroll over hvem som tar svaret og legger ut. De kunne ha sladda brukernavnet ditt, men jeg tenker at siden SaraE selv publiserer meldinger med ekte navn osv så skjønner jeg godt at de droppa å sladde brukernavnet ditt. Synes det er verre at hun og andre influensere publiserer fulle ekte navn, enn en anonym profil fra Kvinneguiden. Altså vi kritikkere blir kalt fittekjerringer, psykisk syke og vi blir snakka om på kanalene hennes daglig. Men vi står for det vi mener.

men jeg synes det er veldig bra at Salabim skiftet navn, og utrolig synd at det ikke skjedde før Filiokus Media måtte involvere advokat. Jeg er enig i at SaraE ikke bør uttale seg så altfor mye, men en beklagelse på sine kanaler synes jeg er innafor siden de ga en halvhjertet beklagelse i media. Hva tenker du om at hun sier hun ikke visste at det allerede var en bedrift som het filiokus? Når vi også vet at hun har spurt bedriften i 2018 om hun kunne bære ambassadør, fordi hun elska de? Jeg tenker hvertfall at den blir ganske syltynn.

hva tenker du om bagatelliseringen mtp psykisk helse? 🙂

tusen takk for et langt svar 😀

Skrevet (endret)
Vinterferie skrev (1 time siden):

Det har jo aldri blitt sendt noe om dette på nyhetene, utover en henvisning til nettsaken🤷🏻‍♀️ Slik jeg har forstått det har dette aldri vært en muntlig sak, så du får referere til TV2s sak som er på nett og si hvor det står at advokaten mener at det var en svak sak?

Feks siste intervju: Fm har aldri sagt at ånsverkloven er brutt, det var det journalisten i TV2 som spurte om ovenfor advokaten. Når en advokat intervjues slik, må du huske at hen svarer uten å kjenne til saken godt.
En advokat som derimot HAR satt seg inn i saken, fm sin advokat, har på sin side sagt at Sara og Reme har brutt både Markedsføringsloven og verkemerkeloven. De har så trukket seg for å unngå søksmål.

Tror du virkelig ikke at de da anså at de hadde en svak sak når de først var så påståelige at de hadde all rett til å fortsette å bruke navnet, for så å trekke det? Bare se alt Sara skrev på Instagram-siden til Filiokusmedia.

Og siste del: Hva tenker du om at Sara sier at de trakk navnet så fort de ble gjort oppmerksomme på det? Føler du også det stemmer?

Kjempe bra at Filiokus er åpen om dette, så folk får øynene opp for slik oppførsel👏🏼

Hvorfor liker du at Salabim er stille om saken?
Sara har fremdeles ikke oppklart saken for hennes følgere, hvor hun først informerte om Filiokus Kids. Hvorfor ikke? Flau? Sur på Filiokus som ikke holdt kjeft? 

Endret av Hjertestein
Endret småfeil
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
supermamz skrev (39 minutter siden):

desperat etter å få seg noen flere følgere😅

Hun er lett å lese. Nå kommer hun til å poste på sin Snapchat at hun legger ut det «folk vil se» på Instagram 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...