AnnePåLande Skrevet 7. desember 2022 #8321 Skrevet 7. desember 2022 Egvilværeanonym skrev (Akkurat nå): Ja, det er fint å kunne hjelpe til der man kan når man kan 😄 Krysser fingre SE ser dette da Hun og ungene har nok massevis av muligheter til det 😄 🙌
supermamz Skrevet 7. desember 2022 #8322 Skrevet 7. desember 2022 Gåsungen skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke hvordan hun kan ta æren for disse "nye" barneproduktene hun viste frem idag!? Og på Instagramsiden står det at de lanseres i desember 2022. Er ikke det veldig rart når babybanden har solgt disse siden i sommer? Dette skjønner ikke jeg heller, men blir veldig gøy og sammenligne prisene når hun "lanserer" disse produktene🙈 3 4
Birdo Skrevet 8. desember 2022 #8323 Skrevet 8. desember 2022 Egvilværeanonym skrev (1 time siden): Ja vet du, det var ikke dumt. I år skal jeg pakke inn div pynt, klær, bøker jeg ikke skal ha også gi som julegaver til Frelsesarmeen - samt har kjøpt noe nytt (da leker til barn har ikke egne). Det kunne jo faktisk SE gjort selv, og håper hun gjør om hun leser dette 🥰 Hva vet vel vi om hun har donert eller ikke? 2
Orly Skrevet 8. desember 2022 #8324 Skrevet 8. desember 2022 Sunstone skrev (7 timer siden): Hun har jo ganske mye inntekt, og siden hun skal bytte ut masse av møbler og diverse kanskje hun burde donere til noen som trenger det. Og ikke selge det som hun sier hun skal. Også er hun jo nesten daglig på posten for å hente pakker også. Hun har garantert noen klær som kan komme andre til gode. Siden hun snakker så mye om bærekraft. Kvalmt rett og slett. Her ser man tydelig at for mye penger på kort tid ikke gjør noen godt. Mye vil ha mer. Hun hadde fått mye mer respekt av meg om hun hadde litt mer bakkekontakt. Enig,jeg kunne også ønske de donerte bort mye sv det de får sponset, det florerer av ønsketrær om dagen hvor barn ønsker seg klær , tenk så mange influencere som kunne hjulpet disse barna. 3
Gjest PingPongRosadamm Skrevet 8. desember 2022 #8325 Skrevet 8. desember 2022 Birdo skrev (5 timer siden): Hva vet vel vi om hun har donert eller ikke? Det gjør vi ikke. Hun gjør nok mye uten å nevne det, men i denne tiden - hvorfor ikke nevne det, og oppfordre andre til det samme?
Coleus Skrevet 8. desember 2022 #8326 Skrevet 8. desember 2022 lamorte skrev (2 minutter siden): Det gjør vi ikke. Hun gjør nok mye uten å nevne det, men i denne tiden - hvorfor ikke nevne det, og oppfordre andre til det samme? Hun far sagt mange ganger over flere år at hun donerer bort alt av spons og overflødige klær/ting 3
Orly Skrevet 8. desember 2022 #8327 Skrevet 8. desember 2022 Birdo skrev (6 timer siden): Hva vet vel vi om hun har donert eller ikke? Når det meste annet deles , så hadde hun nok delt dette også. Hun har sagt før hin har donert . Hun hadde fått en diger stjerne i min bok om hun hadde donert nå og oppfordret andre til det også nå når så mange sliter. Hun har mer enn god nok råd til å kunne kjøpe selv og feks donere bort det hun har fått av spons de siste månedene. 5
Hjertestein Skrevet 8. desember 2022 #8328 Skrevet 8. desember 2022 Sunstone skrev (7 timer siden): Hun har jo ganske mye inntekt, og siden hun skal bytte ut masse av møbler og diverse kanskje hun burde donere til noen som trenger det. Og ikke selge det som hun sier hun skal. Også er hun jo nesten daglig på posten for å hente pakker også. Hun har garantert noen klær som kan komme andre til gode. Siden hun snakker så mye om bærekraft. Kvalmt rett og slett. Her ser man tydelig at for mye penger på kort tid ikke gjør noen godt. Mye vil ha mer. Hun hadde fått mye mer respekt av meg om hun hadde litt mer bakkekontakt. Fin tanke🥰 Man må være realistisk og, ihvertfall når det kommer til penger og Sara. Er mange familier som hadde trengt møbler ja❤️ 2 1
Japp Skrevet 8. desember 2022 #8329 Skrevet 8. desember 2022 AnnePåLande skrev (7 timer siden): Det må være fantastisk å være ansatt som påvirker da en ikke trenger å ta ansvar for noe som helst. I denne tråden ser vi at det er nettopp det som skjer, se uthevede. SE mottar kritikk.. Dobbeltmoral er bedre enn ingen moral?? Hva viser SE i sine kanaler? Det er en del av forretningsmodellen hennes.. Til syvende og sist er vi tross alt selv ansvarlig for valg vi tar, og det er ganske så spesielt å legge skyld over på andre. Vi tar alle sammen egne valg over egne liv uansett hvor mye vi blir påvirket rundt. Ja, det kan helt klart i noen tilfeller være vanskeligere å stå i mot mye og mangt her i livet, men det frasier oss ikke ansvaret vi har for oss selv. Jeg vil mye heller lære barna mine at de selv er ansvarlig for egne handlinger og valg, enn å kritisere alle rundt de som kan være medvirkende i valg de tar. Om noen av vennene til barna gjør ting som ikke er greit, så er det mine barn sitt valg og ansvar om de er må på de dårlige valgene eller om de trekker seg vekk. 4
Birdo Skrevet 8. desember 2022 #8330 Skrevet 8. desember 2022 lamorte skrev (26 minutter siden): Det gjør vi ikke. Hun gjør nok mye uten å nevne det, men i denne tiden - hvorfor ikke nevne det, og oppfordre andre til det samme? Orly skrev (20 minutter siden): Når det meste annet deles , så hadde hun nok delt dette også. Hun har sagt før hin har donert . Hun hadde fått en diger stjerne i min bok om hun hadde donert nå og oppfordret andre til det også nå når så mange sliter. Hun har mer enn god nok råd til å kunne kjøpe selv og feks donere bort det hun har fått av spons de siste månedene. Og folk her inne hadde garantert funnet feil i det også - at hun var skrytete og bare gjorde det for oppmerksomhet og ikke for at hun bryr seg🙄 Det var folk her inne som fant feil ved det hun donerte til ME forskning, og ikke minst da hun fikk med samarbeidspartnere og flere på å samle inn MASSE klær og utstyr til de som ble rammet av skredet i Gjerdrum. Hun kan faktisk ikke vinne. Så skjønner godt hvis hun velger å ikke dele dette. 4 4
Orly Skrevet 8. desember 2022 #8331 Skrevet 8. desember 2022 Birdo skrev (Akkurat nå): Og folk her inne hadde garantert funnet feil i det også - at hun var skrytete og bare gjorde det for oppmerksomhet og ikke for at hun bryr seg🙄 Det var folk her inne som fant feil ved det hun donerte til ME forskning, og ikke minst da hun fikk med samarbeidspartnere og flere på å samle inn MASSE klær og utstyr til de som ble rammet av skredet i Gjerdrum. Hun kan faktisk ikke vinne. Så skjønner godt hvis hun velger å ikke dele dette. Å de folkene va oss? Ikke det , nei da er det ikke relevant for det vi skriver. 3
Birdo Skrevet 8. desember 2022 #8332 Skrevet 8. desember 2022 Orly skrev (1 minutt siden): Å de folkene va oss? Ikke det , nei da er det ikke relevant for det vi skriver. Jeg har ikke kontroll på nøyaktig hvilke brukere som klager på hva, nei. Men jo, veldig relevant for det vi snakker om 2
Orly Skrevet 8. desember 2022 #8333 Skrevet 8. desember 2022 Birdo skrev (27 minutter siden): Jeg har ikke kontroll på nøyaktig hvilke brukere som klager på hva, nei. Men jo, veldig relevant for det vi snakker om Det kalles uredelig debattskikk, pleier du å bare si folkene alltid mår du diskuterer med noen selv om det er en person som sier noe? Så nei, ikke relevant 3
Gjest PingPongRosadamm Skrevet 8. desember 2022 #8334 Skrevet 8. desember 2022 Coleus skrev (1 time siden): Hun far sagt mange ganger over flere år at hun donerer bort alt av spons og overflødige klær/ting Det er kanskje sant, jeg har i hvertfall lest det her inne. Birdo skrev (47 minutter siden): Og folk her inne hadde garantert funnet feil i det også - at hun var skrytete og bare gjorde det for oppmerksomhet og ikke for at hun bryr seg🙄 Det var folk her inne som fant feil ved det hun donerte til ME forskning, og ikke minst da hun fikk med samarbeidspartnere og flere på å samle inn MASSE klær og utstyr til de som ble rammet av skredet i Gjerdrum. Hun kan faktisk ikke vinne. Så skjønner godt hvis hun velger å ikke dele dette. Helt riktig.
AnnePåLande Skrevet 8. desember 2022 #8335 Skrevet 8. desember 2022 (endret) Japp skrev (1 time siden): Til syvende og sist er vi tross alt selv ansvarlig for valg vi tar, og det er ganske så spesielt å legge skyld over på andre. Vi tar alle sammen egne valg over egne liv uansett hvor mye vi blir påvirket rundt. Ja, det kan helt klart i noen tilfeller være vanskeligere å stå i mot mye og mangt her i livet, men det frasier oss ikke ansvaret vi har for oss selv. Jeg vil mye heller lære barna mine at de selv er ansvarlig for egne handlinger og valg, enn å kritisere alle rundt de som kan være medvirkende i valg de tar. Om noen av vennene til barna gjør ting som ikke er greit, så er det mine barn sitt valg og ansvar om de er må på de dårlige valgene eller om de trekker seg vekk. I denne tråden er du SE sin beskytter. Det er viktig å lære barn/unge og tenke kritisk rundt dette med some og påvirkere. En påvirker som SE er ikke er godt forbilde da hun ikke gjør noe samfunnsnyttig. Kanskje hun var et friskt pust før, men nå har hun tapt seg noe voldsomt! Å snakke inn i telefonen, dele privat informasjon sammenklemt med reklame for at du skal kjøpe venninnenarrativet kalles for groming. I disse dager burde folk ha bedre innsikt og kunnskap om denne uærlige og lite samfunnsnyttige bransjen og ikke la seg lure. SE bør finne seg en større vask og holde seg i da det kommer til å bli tøft fremover med tanke på at folks kjøpekraft går nedover. Heldigvis vil dette gå utover denne bransjen. Endret 8. desember 2022 av AnnePåLande 4 4
AnnePåLande Skrevet 8. desember 2022 #8336 Skrevet 8. desember 2022 (endret) Birdo skrev (1 time siden): Og folk her inne hadde garantert funnet feil i det også - at hun var skrytete og bare gjorde det for oppmerksomhet og ikke for at hun bryr seg🙄 Det var folk her inne som fant feil ved det hun donerte til ME forskning, og ikke minst da hun fikk med samarbeidspartnere og flere på å samle inn MASSE klær og utstyr til de som ble rammet av skredet i Gjerdrum. Hun kan faktisk ikke vinne. Så skjønner godt hvis hun velger å ikke dele dette. Du synes det er god greie å lage videoer der SE deler informasjon om mindreårige på virkets IG med hele verden som tilskuere? Hva med disse rantene hennes etter å ha blitt kritisert? Er det noe å dele som grunder? Hva med disse grinevidoene? Er dette normalt i en forretningskanal?? Dette er virkemidler som blir brukt for å grome deg. Det er ingen seriøse aktører som oppfører seg på denne måten. Endret 8. desember 2022 av AnnePåLande 4 2
Japp Skrevet 8. desember 2022 #8337 Skrevet 8. desember 2022 AnnePåLande skrev (3 minutter siden): I denne tråden er du SE sin beskytter. Det er viktig å lære barn/unge og tenke kritisk rundt dette med some og påvirkere. En påvirker som SE er ikke er godt forbilde da hun ikke gjør noe samfunnsnyttig. Kanskje hun var et friskt pust før, men nå har hun tapt seg noe voldsomt! Å snakke inn i telefonen, dele privat informasjon sammenklemt med reklame for at du skal kjøpe venninnenarrativet kalles for groming. I disse dager burde folk ha bedre innsikt og kunnskap om denne skittene bransjen og ikke la seg lure. SE bør finne seg en større vask og holde seg i da det kommer til å bli tøft fremover med tanke på at folks kjøpekraft går nedover. Heldigvis vil dette gå utover denne bransjen. Nei, jeg er slett ikke en beskytter, men jeg blir oppgitt over hvordan en del i denne tråden øser ut av seg eder og galle på useriøs måte. Jeg har jo skrevet at det er vår jobb som foreldre å lære barna våre å stå for egne valg! Det gjelder i alle aspekter av livet - også det å være kritisk ovenfor hva man blir påvirket av overalt i hverdagen. Kanskje vi ikke er så uenig i akkurat det. Men SE bedriver slett ikke grooming! Det er noe helt annet: https://snl.no/grooming_-_strafferett 1 2
AnnePåLande Skrevet 8. desember 2022 #8338 Skrevet 8. desember 2022 (endret) Japp skrev (2 minutter siden): Nei, jeg er slett ikke en beskytter, men jeg blir oppgitt over hvordan en del i denne tråden øser ut av seg eder og galle på useriøs måte. Jeg har jo skrevet at det er vår jobb som foreldre å lære barna våre å stå for egne valg! Det gjelder i alle aspekter av livet - også det å være kritisk ovenfor hva man blir påvirket av overalt i hverdagen. Kanskje vi ikke er så uenig i akkurat det. Men SE bedriver slett ikke grooming! Det er noe helt annet: https://snl.no/grooming_-_strafferett Du er SE og denne uredelige bransjens beskytter. Metodene SE benytter seg av er useriøse og du går fem på. Groming er å manipulere.. Det er ingen seriøse aktører som oppfører seg så umodent i some på virkets IG/snap kanal.. Endret 8. desember 2022 av AnnePåLande 3 2
Gjest Verba Skrevet 8. desember 2022 #8339 Skrevet 8. desember 2022 (endret) Blir faktisk litt dumt at hun sitter i bilen nå og ler litt fordi skattelistene kom ut igår, og hun snakker om at bankkortet hennes ble avvist. Men som hun selv sier så pleier hun alltid å være «blakk» på brukskonto, og heller overfører fra sparekonto. jeg synes faktisk den snappen der kunne hun ha droppa. « åh se på meg! Jeg er så blakk 🤪», så sitter det familier her som ikke har råd til julegaver til barna sine engang. Det er liksom sånne ting jeg reagerer på. Hun MÅ passe mere på hva hun deler med folk. Jeg forstår at hun var humoristisk osv, for all del. MEN dette er ikke rette tidspunktet å snakke om at hun er «blakk». Som hun selv sa « DAGEN ETTER AT SKATTELISTENE BLE OFFENTLIGE». Hun har råd til både smør å sirup på brødskiva si. Det blir litt i samme bane som når pilotfrue gikk ut i media å mente de måtte snu på kronene pga strømmen, og noen dager etterpå så får 2åringen er splitter ny iPhone. Endret 8. desember 2022 av Verba
Japp Skrevet 8. desember 2022 #8340 Skrevet 8. desember 2022 AnnePåLande skrev (10 minutter siden): Du er SE og denne uredelige bransjens beskytter. Metodene SE benytter seg av er useriøse og du går fem på. Groming er å manipulere.. Det er ingen seriøse aktører som oppfører seg så umodent i some på virkets IG/snap kanal.. Interessant at du så bastant har meninger om meg uten at du kjenner meg i det hele tatt! Hvorfor mener du jeg går fem på? Jeg har aldri handlet noe av hennes produkter, eller produkter hun reklamerer for. Jeg reagerer på at mange mister totalt folkeskikk bak et tastatur - det er bakgrunnen for mine svar. Nei, hvis du googler grooming så får du opp at det gjelder å lure seg til seksuelle handlinger. Mener du manipulering så får du søren meg skrive manipulering og ikke bruke et begrep totalt feil. 3 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå