Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnnePåLande skrev (6 minutter siden):

Jeg debatterer dette da jeg vil at det skal komme et regelverk som regulerer denne bransjen.

Ved å slenge dritt på KG? Det var dagens 😂

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
lamorte skrev (37 minutter siden):

Hun har invistert i en nyoppstartet bedrift. 

Spesielt at du har akkurat samme skrivefeil som SE. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Noen vil som vanlig ha tråden stengt! Så da går de på brukerdebatt

• Liker 5
Skrevet
Orly skrev (4 minutter siden):

Noen vil som vanlig ha tråden stengt! Så da går de på brukerdebatt

Og hva er det å kommentere andres skrivefeil da? Det er helt greit? Virker også som å antyde til at det er SE? 

• Liker 3
Skrevet
Sharp75! skrev (36 minutter siden):

Kart og terreng passer ikke overens her i tråden heller men dere ser det ikke. Dere lager deres egen virkelighet. Og kommer opp med ting som blir fakta for dere. Det er latterlig! 

white knight 🤣

• Liker 2
Skrevet

Hvis bedriften bryr seg om bærekraft kan den jo investere i noe som fokuserer på gjenbruk og bruktsalg eller utenlandske arbeideres rettigheter. (Fortsatt ikke sett noe Code of Conduct fra Careless)

Jenny Skavlans "Tise" er jo genial og blitt populær.

Flere steder finnes det nå en kjede som heter Kirpis. Hvor konseptet er at man betaler leie for en stand i en butikk hvor man selger brukte klær, leker, utstyr eller hvor man kan selge hjemmesydde  bind og bleier. Man setter selv prisene og butikken tar en liten prosent av salget. Ansatte i butikken rydder og ordner i hyllene hvis du betaler litt ekstra. Konseptet var først barneklær og ustyr, men det slo an så godt at nå er det for voksne også. 

Danske Lübeck Living har en sidebedrift kalt "Oohh". 
Oohh er en del av The Womens Project på Sri Lanka. Hvor fattige og ressurssvake kvinner jobber med å lage blomsterpotter og julepynt mm. Kvinnene (gjerne enker og aleneforsørgere) jobber hjemmefra så de kan passe barna sine samtidig og jobber så mange timer de rekker for en fair lønn. De får grundig opplæring og oppfølging.
Produktene de lager er laget av restmaterialer fra møbel, tekstil og gummiindustri og er ting som ellers ville blitt kastet. 

Denne type ting burde hun sett på! 
Tenk om Careless kunne kjøpt reststoff og organisert seg via The Womens Project? 
Tenk om hun kunne startet opp ett bruktbutikkonsept ala Tise eller Kirpis hvor folk gidder å sende inn tingene sine fordi de selv sitter igjen med mesteparten av pengene og setter prisene?

Skriver det her fordi hun er her inne nå og jeg kanskje har plantet ett nytt Gründer-frø. 
Hun hiver seg jo på absolutt alle andre businessmuligheter. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Gasellen skrev (6 minutter siden):

Hvis bedriften bryr seg om bærekraft kan den jo investere i noe som fokuserer på gjenbruk og bruktsalg eller utenlandske arbeideres rettigheter. (Fortsatt ikke sett noe Code of Conduct fra Careless)

Flere steder finnes det nå en kjede som heter Kirpis. Hvor konseptet er at man betaler leie for en stand i en butikk hvor man selger brukte klær, leker, utstyr eller hvor man kan selge hjemmesydde  bind og bleier. Man setter selv prisene og butikken tar en liten prosent av salget. Ansatte i butikken rydder og ordner i hyllene hvis du betaler litt ekstra. Konseptet var først barneklær og ustyr, men det slo an så godt at nå er det for voksne også. 

Oohh er en del av The Womens Project på Sri Lanka. Hvor fattige og ressurssvake kvinner jobber med å lage blomsterpotter og julepynt mm. Kvinnene (gjerne enker og aleneforsørgere) jobber hjemmefra så de kan passe barna sine samtidig og jobber så mange timer de rekker for en fair lønn. De får grundig opplæring og oppfølging.
Produktene de lager er laget av restmaterialer fra møbel, tekstil og gummiindustri og er ting som ellers ville blitt kastet. 

Tenk om Careless kunne kjøpt reststoff og organisert seg via The Womens Project? 
Tenk om hun kunne startet opp ett bruktbutikkonsept ala Tise eller Kirpis hvor folk gidder å sende inn tingene sine fordi de selv sitter igjen med mesteparten av pengene og setter prisene?

Skriver det her fordi hun er her inne nå og jeg kanskje har plantet ett nytt Gründer-frø. 

Genialt

• Liker 1
Skrevet (endret)
Gasellen skrev (12 minutter siden):

Det hørtes ut som for mye jobb ut for bedriften Sara Emilie AS! Vanskelig å kombinere med å rydde i skap feks. 

Endret av Plast
Skriveleif
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Plast skrev (4 minutter siden):

Det hørtes ut som for mye jobb ut for bedriften Sara Emilie AS! Vanskelig å kombinere med å rydde i skap feks. 

Og spise boller og ta selfie 😊

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

You're welcome Sara! 😎

Gjest PingPongRosadamm
Skrevet (endret)
Orly skrev (54 minutter siden):

Spesielt at du har akkurat samme skrivefeil som SE. 

HAHAHA, jeg elsker dette! Jeg elsker hvordan du gir debatten så mye liv ved å insinuerer at en hver bruker som ikke herper SE er SE! 😂 Fantastisk! 

:ironi:

Endret av lamorte
Skrevet
Japp skrev (1 time siden):

Hva får du ut av å skrive shynnere istedenfor kynnere? Føler du deg bedre av å gjøre narr av hvordan SE uttaler kynnere? Det er jo rett og slett bare slemt.

Noen har talefeil, andre skrivefeil.....

• Liker 1
Skrevet
Gasellen skrev (30 minutter siden):

Dette er et innlegg jeg kan gå god for. Faktisk idéer og noe man kan gjøre/forbedre - ikke bare pirking og på person. Well done 👏🏻

Kan være enig med at dette høres ut som en super idé 🥳🥳

• Liker 1
Skrevet
AnnePåLande skrev (1 time siden):

Det er veldig in i tiden med miljø og bærekraftig utvikling fra et påvirker perspektiv. »Vi andre»  har vært klar over dette lenge og enkelte har deltatt i debatten om hvor likte bærekraftige og samfunnsnyttige disse virkene er.. 

Om SE oppriktig bryr seg om miljøet avlyser hun Londonturen og endrer atferd.

Godt poeng. 

At hun skal ha fokus på miljø og bærekraft faller på sin egen urimelighet.

Huset hennes tyter av klær, stasj, dritt, sofaer som rulles ut igjen etter noen få mnd fordi de ikke passet til resten av interiøret. Jeg vil ha alt i furu,nei teak,nei bambus.. Hun er jo verdens verste miljøsvin. All den dritten disse influenserne shopper og fronter til en hver tid.. Så skal de snakke om å være miljøbevisst?! Det er en vits 🥴

Og nå - reklamere for forbrukslån... altså hvor lavt kan man synke... 🤮

Sikkert en stolt og god følelse det.. først lure folk til å kjøpe en masse unyttig some-trending dritt for så å gi de muligheten til å kjøpe mer med ørtåførti prosent rente. Way to go. Dyktig buisnesskvinne- ja. Kald,kynisk og kalkulerende- jeg sier ja.

• Liker 11
  • Nyttig 11
Skrevet
Babyyoda skrev (3 minutter siden):

Godt poeng. 

At hun skal ha fokus på miljø og bærekraft faller på sin egen urimelighet.

Huset hennes tyter av klær, stasj, dritt, sofaer som rulles ut igjen etter noen få mnd fordi de ikke passet til resten av interiøret. Jeg vil ha alt i furu,nei teak,nei bambus.. Hun er jo verdens verste miljøsvin. All den dritten disse influenserne shopper og fronter til en hver tid.. Så skal de snakke om å være miljøbevisst?! Det er en vits 🥴

Og nå - reklamere for forbrukslån... altså hvor lavt kan man synke... 🤮

Sikkert en stolt og god følelse det.. først lure folk til å kjøpe en masse unyttig some-trending dritt for så å gi de muligheten til å kjøpe mer med ørtåførti prosent rente. Way to go. Dyktig buisnesskvinne- ja. Kald,kynisk og kalkulerende- jeg sier ja.

Hvor reklamerer hun for forbrukslån? 

Skrevet
Juhu25 skrev (På 22.11.2022 den 9.21):

👏👏

Hun lever av å vise seg selv inkludert graviditet . Allerede snakker skal vise rommet til baby da den er ikke personlig . Så det blir sponset rom for å selge til andre baby mammaer. 

Enkelte kan si hele tiden og gjenta seg selv , hun er privat , dere diskuterer ikke bedrift , misunnelige negative . Eneste argument de har.Men burde sette seg i bedre hva SE fremstår som og det er en selger som selger gjennom å vise seg og sitt på sosiale medier. 

For ikke så lenge siden var det trening , og vi vet hun ikke er helt trening person. Men hun reklamerte for å selge. Akkurat som dama i en klesbutikk som sier ååå den blusen er kjempe fin du burde ha den. Jeg ser ikke forskjell på SE jobb og jobben til andre som jobber i salg bransjen . 

Jeg slutter ikke å forundre meg over at selgere blir kjendiser og kjendiser blir selgere. En airfryer med rabattkode anyone?? Eller en walkingpad, happyflops? Har dere latt dere friste? 

Tidligere hadde selgere gjerne et litt frynsete rykte og alle var innforstått med at man stoler ikke på en selger de er kun ute etter å tjene penger. Man burde ikke stole på influencere heller, det er en kynisk bransje som fronter overforbruk og skryter av sine egne materielle verdier. 

Idag virker det som sunn fornuft har forsvunnet og folk kaster seg hemningsløst over alt de selger/setter navnet sitt på. De er nåtidens dørselgere hvordan det yrket har fått kjendisstatus og millionlønn er uforståelig. 

• Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet
AnnePåLande skrev (1 time siden):

Med miljøvennlige produkter? Nytt konsept, eller kopi av andre varer?

Det kan jo være brukt mer miljøvennlige materialer og produksjonsmetoder. (Velger å la tvilen komme tiltalte til gode her)

Skrevet
Babushka skrev (8 minutter siden):

Jeg slutter ikke å forundre meg over at selgere blir kjendiser og kjendiser blir selgere. En airfryer med rabattkode anyone?? Eller en walkingpad, happyflops? Har dere latt dere friste? 

Tidligere hadde selgere gjerne et litt frynsete rykte og alle var innforstått med at man stoler ikke på en selger de er kun ute etter å tjene penger. Man burde ikke stole på influencere heller, det er en kynisk bransje som fronter overforbruk og skryter av sine egne materielle verdier. 

Idag virker det som sunn fornuft har forsvunnet og folk kaster seg hemningsløst over alt de selger/setter navnet sitt på. De er nåtidens dørselgere hvordan det yrket har fått kjendisstatus og millionlønn er uforståelig. 

Du vet , såkalte «influenser, påvirkere « minner meg på når en reiser til eks Tyrkia på markeder så selgere nesten drar i deg for å kjøpe akkurat fra de « spesial price for you my friend “ Det er sånt jeg se SE og de fleste «påvirkere» med all unødvendig  de “ bruker « så de må selge til sine trofaste venner 

Skrevet

Minner meg om Knut Bjørnsen, engang en anerkjent mann, som ble latterligjort og forevig huskes som 'Gryte-Knut' og 'Vaske-Bjørnsen' etter at han begynte å selge gryter og andre huslige ting på TV-shop. 

https://no.wikipedia.org/wiki/Knut_Bjørnsen
Nå er det liksom greia alle driver med. :ler: 

• Nyttig 1
Skrevet
lamorte skrev (30 minutter siden):

HAHAHA, jeg elsker dette! Jeg elsker hvordan du gir debatten så mye liv ved å insinuerer at en hver bruker som ikke herper SE er SE! 😂 Fantastisk! 

:ironi:

Jeg har aldri gjort det før, men du tenkte kanskje det var greit å dikte opp noe der ja.🙄

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...