Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Fremhevede innlegg

Skrevet
pukka skrev (25 minutter siden):

Spent på fortsettelsen etter siste innlegget til Filiokusmedia på Instagram!

Oj ja nå er jeg også spent 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnnePåLande skrev (1 time siden):

Fantastisk godt skrevet! 
Om en har en dårlig dag og har det helt for jævlig, legges ikke det ut redigert med filter i some. Det er personlig og deles derfor ikke med resten av verden så lenge du er emosjonelt oppegående, eller overdriver da en vil ha klikk og salg.

Så det å ha jævelig dager skal på nytt kostes under teppe og ikke snakkes om? Det skal man stå i helt alene fordi det er personlig? Etter så mye skriverier om hvor viktig det er å være åpen om å ha det tøft...

pukka skrev (29 minutter siden):

Søker man på Filiokus på IG så kommer det faktisk opp tre sider, ikke bare SE sin Filiokus.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
pukka skrev (31 minutter siden):

Ja, ikke sant? Fant en teatergruppe og kor  bla med samme navn.. 

Skrevet
Japp skrev (1 minutt siden):

Så det å ha jævelig dager skal på nytt kostes under teppe og ikke snakkes om? Det skal man stå i helt alene fordi det er personlig? Etter så mye skriverier om hvor viktig det er å være åpen om å ha det tøft...

Søker man på Filiokus på IG så kommer det faktisk opp tre sider, ikke bare SE sin Filiokus.

Det var ikke det jeg skrev. 
Om du skal stå i det alene for det er personlig??- Nei! Men du lager ikke et planlagt grineinnlegg i salgskanalen din for å lage innhold! Du snakker med mennesker som er rundt deg! 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Gjest PingPongRosadamm
Skrevet

Jeg aner ikke hvordan navn og eierskap til det fungerer i Norge, men trodde man kunne søke patent på navn/varemerker? Og om man ikke gjør det, så er det jo egentlig fritt frem? Sånn, lovlig og etisk sett. Finner det merkelig at man blir så fornærmet om navnet brukes når det er fullt lov, OM man har mulighet til å ta patent. Men dette skaffer vel litt oppmerksomhet til en ellers liten konto, da 🥸

Om man dog ønsker å skille seg ut og bli husket er det jo rart å velge et navn som mange forbinder med noe annet. Jeg er spent på historien videre. 

Skrevet
pukka skrev (40 minutter siden):

Ser Sara Emilie har svart på innlegget.

Skrevet (endret)
Japp skrev (9 minutter siden):

Det er ikke SE som har funnet på navnet eller produktene. Det er bare klipp og lim. Dette er ikke en påvirker som har peiling på innovasjon og entreprenørskap.. pinlig, bare pinlig.

Endret av AnnePåLande
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
theonlyPinkPanter skrev (3 minutter siden):

Jeg aner ikke hvordan navn og eierskap til det fungerer i Norge, men trodde man kunne søke patent på navn/varemerker? Og om man ikke gjør det, så er det jo egentlig fritt frem? Sånn, lovlig og etisk sett. Finner det merkelig at man blir så fornærmet om navnet brukes når det er fullt lov, OM man har mulighet til å ta patent. Men dette skaffer vel litt oppmerksomhet til en ellers liten konto, da 🥸

Om man dog ønsker å skille seg ut og bli husket er det jo rart å velge et navn som mange forbinder med noe annet. Jeg er spent på historien videre. 

Det stemmer nok det. Ser ut som alt er i orden her :)

7F62F8C3-F518-4F07-8271-2CF5BF2094F9.jpeg

Endret av Coleus
Skrevet
Coleus skrev (Akkurat nå):

9D2FEDF8-29B4-4CAF-B0F4-6414E50E3056.png

Hahaha du kom før meg 😂 screenshotta å alt 😂

Skrevet
Coleus skrev (6 minutter siden):

7F62F8C3-F518-4F07-8271-2CF5BF2094F9.jpeg

På hvilken måte da? SE er ikke akkurat en profesjonell eller pålitelig bedriftseier..

• Liker 2
  • Nyttig 3
Gjest PingPongRosadamm
Skrevet
AnnePåLande skrev (Akkurat nå):

På hvilken måte da? SE er ikke akkurat en profesjonell eller pålitelig bedriftseier..

I forhold til bruken av navn, regner jeg med. Siden det er dét som diskuteres. 

Skrevet
theonlyPinkPanter skrev (1 minutt siden):

I forhold til bruken av navn, regner jeg med. Siden det er dét som diskuteres. 

SE er ikke overbevisende i sin respons.

• Liker 3
Skrevet
AnnePåLande skrev (1 minutt siden):

Hva skulle hun skrevet for å overbevise deg? Selvsagt juger hun ikke i et svar på en offentlig konto som så enkelt kan sjekkes opp. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest PingPongRosadamm
Skrevet (endret)
AnnePåLande skrev (6 minutter siden):

Neivel, tiden vil nok vise om hun har gjort noe ulovlig. 

Endret av theonlyPinkPanter
Skrevet
Coleus skrev (1 minutt siden):

Hva skulle hun skrevet for å overbevise deg? Selvsagt juger hun ikke i et svar på en offentlig konto som så enkelt kan sjekkes opp. 

Med tanke på innholdet som publiseres i salgskanalene er det ikke noe SE kan skrive for å overbevise meg.. Omdømmet til påvirkeren, SE er ikke på vei oppover. 

Påvirkere lyver alltid.. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnnePåLande skrev (1 minutt siden):

Med tanke på innholdet som publiseres i salgskanalene er det ikke noe SE kan skrive for å overbevise meg.. Omdømmet til påvirkeren, SE er ikke på vei oppover. 

Påvirkere lyver alltid.. 

Nei, da kan hun jo ikke gjøre noe som helst riktig i dine øyne. 
Du kan ikke si at et menneske du ikke kjenner ALLTID lyver. Selv om du skulle ønske at det er sannheten, så er det ikke sånn verden fungerer. 

Jeg regner med at svaret hennes stemmer, ellers hadde hun ikke svart. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnnePåLande skrev (4 minutter siden):

Påvirkere lyver alltid.. 

Nå er du virkelig useriøs.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
theonlyPinkPanter skrev (2 minutter siden):

Nei, tiden vil nok vise om hun har gjort noe ulovlig. 

Etiske retningslinjer er gjerne et ukjent begrep i denne bransjen? 
Sanksjoner for å bryte disse retningslinjene omhandler ikke alltid om lovverket, men om hva som oppfattes som redelig oppførsel.  
Påvirkere vil gjerne ikke bli dømt i retten, men av tidligere følgere.. SE bør lytte til eks-følgere.

• Liker 4
Skrevet

Du kan ikke si at et menneske du ikke kjenner ALLTID lyver. Selv om du skulle ønske at det er sannheten, så er det ikke sånn verden fungerer. 

Du vet jo godt om svaret stemmer eller ikke, når du er en nær venn av henne 😊 Lite lurt og legge ut screenshot med bilde av IG profilen din. Så trenger ikke å late som du ikke kjenner henne lenger.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Alle påvirkere lyver.. det er en reklamekanal.

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...