Angel75 Skrevet 4. juni 2025 #45941 Skrevet 4. juni 2025 Snublefot62 skrev (2 timer siden): Men omfanget av denne aktiviteten har økt i nyere tid. Tidligere var det gjerne en eller annen som skulle dit allikevel og lurte på om andre skulle ha noe. Nå virker det nærmest som om enkelte tar turen ene og alene for å handle der for andre. Og du kan ikke se bort fra det faktum (som jeg nevnte) at dette er veldig praktisk ordning for Careless. Har den virkelig det? Husker flere handlet kjoler på kjoler og gikk tilbake neste dag. At det har vært jevnt og trutt at noen har handlet. Og som du selv har skrevet så er du ikke medlem i den gruppa og har ikke innblikk i hva som foregår der. Tror dette er ønsketenkning, for å passe inn i narrativet ditt. 1
Snublefot62 Skrevet 4. juni 2025 #45942 Skrevet 4. juni 2025 Angel75 skrev (6 minutter siden): Har den virkelig det? Husker flere handlet kjoler på kjoler og gikk tilbake neste dag. At det har vært jevnt og trutt at noen har handlet. Og som du selv har skrevet så er du ikke medlem i den gruppa og har ikke innblikk i hva som foregår der. Tror dette er ønsketenkning, for å passe inn i narrativet ditt. Ok 2
lin Skrevet 4. juni 2025 #45944 Skrevet 4. juni 2025 Hun har vel alt å tjene på at fødselen drøyer i tid 🫣 1
Gjest LivEinar Skrevet 4. juni 2025 #45945 Skrevet 4. juni 2025 Angel75 skrev (18 minutter siden): Du måtte kommentere kroppen, syltynn fram til i dag? Hehe, tenkte meg om, og valgte å slette kommentaren om at det ikke var noen vits å klikke inn på henne i dag, fordi SET gikk på reprise. Hun tar for n’te gang en repetisjon av livet de siste ti årene når det gjelder vekt, fra syltynn til storgravid. Min hensikt var å spare folk for klikk, men jeg skjønte at noen antagelig ville fokusere at jeg skreiv om vekt - ikke klikk, så jeg slettet, tydeligvis før du rakk å sitere meg. 😂 Og jeg fikk jo rett, noen hang seg opp i noe helt annet enn det jeg fokuserte på. Så jeg er godt fornøyd med at jeg slettet innlegget! 😇
elskersommer Skrevet 4. juni 2025 #45946 Skrevet 4. juni 2025 Angel75 skrev (1 time siden): Har den virkelig det? Husker flere handlet kjoler på kjoler og gikk tilbake neste dag. At det har vært jevnt og trutt at noen har handlet. Og som du selv har skrevet så er du ikke medlem i den gruppa og har ikke innblikk i hva som foregår der. Tror dette er ønsketenkning, for å passe inn i narrativet ditt. Men det stemmer jo som @Snublefot62sier.. dette med og få andre til og kjøpe kjoler,sko +++ som er utsolgt på nettsiden har økt betraktelig i det siste. Nå spør folk ofte om noen skal innom/går forbi en av butikkene å de kan se om de har aktuell sko,kjole for å kjøpe og sende🙄 Mange sier da att de kan stikke innom og titte..Dette skjer mye oftere nå enn før 4 1
Gjest LivEinar Skrevet 4. juni 2025 #45947 Skrevet 4. juni 2025 CL er etablert med et sett klare kriterier og en bevisst tanke om hvordan disse skal oppfylles. Det er skapt et eget samfunn, og følgerne skal tro at de er delaktige i å designe produktene. Over tid har SET bevisst bygget opp parasosiale forhold, dvs falske sosiale forhold til en del av følgermassen. Disse kjernefølgerne opplever forholdet som nært og intimt, til tross for at det er et ikke-gjensidig forhold. Det er etablert et tydelig innenfor- og et utenforskap, det er VI (SET m følgere) mot de andre, og man støtter og hjelper selvfølgelig sine egne. Eksempler på det er f.eks. å hilse på fremmede med CL-kjoler 17.mai, og de stadige rundene mange tar til fysiske butikker for å handle for hverandre. SET fører videre en form for en indre justis når det gjelder all form for kritikk, kjernefølgerne bidrar aktivt og heier. Kritikere av SET/CL sees på bitre, misunnelige og gale nettroll som ikke har noe godt liv. Slik skapes det et kunstig fellesskap, og vi/dere/oss - mot de andre, haterne. Dette nyanseres ikke, men er entydig negativt. Man kan med andre ord her klart se mange trekk som er typiske for en sekt.
Era Vulgaris Skrevet 4. juni 2025 #45948 Skrevet 4. juni 2025 oss-to skrev (2 timer siden): Gjekk 12 dagar over. Ikkje at eg ønskjer at andre skal det........😅 Mitt poeng var at folk liksom går og venter i spenning med henne. Spiller det virkelig noen rolle hvilken dag et menneske man ikke kjenner, føder? Og alle vet jo at det kommer en baby. Ikke en kattunge eller noe som helst annet. 7 1
oss-to Skrevet 4. juni 2025 #45949 Skrevet 4. juni 2025 Era Vulgaris skrev (1 minutt siden): Mitt poeng var at folk liksom går og venter i spenning med henne. Spiller det virkelig noen rolle hvilken dag et menneske man ikke kjenner, føder? Og alle vet jo at det kommer en baby. Ikke en kattunge eller noe som helst annet. Eg er heilt einig med deg. Min kommentar var eigentleg litt sarkastisk. Det at eg håpar ho går over. Samtidig veit eg det er lavmål av meg😅 og burde ikkje komme på trykk. 3
Dojakitty Skrevet 4. juni 2025 #45950 Skrevet 4. juni 2025 Hun virker ekstremt opptatt av kropp? Og å forsvare fedmen sin? 3 3
Mamma53 Skrevet 4. juni 2025 #45951 Skrevet 4. juni 2025 Ane Rikke skrev (På 3.6.2025 den 15.31): 40 kilo?! Er det sant? Det er 3/4 av meg. Det finns ingen unnskyldning for det. Vedlagt link - overvektige eller folk med fedme bør gå opp langt mindre. Skjønner godt hun vil presse ut babyen før vekten ødelegger henne helt. https://nhi.no/familie/graviditet/symptomsjekker/vektokning-i-svangerskapet/normal-vektokning-i-svangerskapet Helt normalt å gå opp så mye som å gå opp lite. Kroppene er forskjellig. Jeg gikk også opp 35 kg første svangerskap. Å Sara va veldig kvalm 7-8 mnd å fikk ikke i seg noe annet en loff, men spiste lite, å alikavell gikk ho opp 1 kg snitt i uka helt til nå. Stygt å kommentere vekta til folk. Hva lærer du barna dine til? 5
Dojakitty Skrevet 4. juni 2025 #45952 Skrevet 4. juni 2025 Mamma53 skrev (Akkurat nå): Helt normalt å gå opp så mye som å gå opp lite. Kroppene er forskjellig. Jeg gikk også opp 35 kg første svangerskap. Å Sara va veldig kvalm 7-8 mnd å fikk ikke i seg noe annet en loff, men spiste lite, å alikavell gikk ho opp 1 kg snitt i uka helt til nå. Stygt å kommentere vekta til folk. Hva lærer du barna dine til? Er det ensbetydende å lære barna sine hva man selv uttaler? Hm. Det visste jeg ikke 🤔🤔🤔🤔🤔 3 2
Palmemor Skrevet 4. juni 2025 #45953 Skrevet 4. juni 2025 Har ikke vært borti noen som tyter sååååå jævlig om ett svangerskap som hu! 8 2
Dojakitty Skrevet 4. juni 2025 #45954 Skrevet 4. juni 2025 Palmemor skrev (1 minutt siden): Har ikke vært borti noen som tyter sååååå jævlig om ett svangerskap som hu! Helt ekstremt faktisk. Eneste hun klarer å snakke om. Utrolig at dette menneske tjener så bra 2
hvaduikkeser Skrevet 4. juni 2025 #45955 Skrevet 4. juni 2025 Mamma53 skrev (9 minutter siden): Helt normalt å gå opp så mye som å gå opp lite. Kroppene er forskjellig. Jeg gikk også opp 35 kg første svangerskap. Å Sara va veldig kvalm 7-8 mnd å fikk ikke i seg noe annet en loff, men spiste lite, å alikavell gikk ho opp 1 kg snitt i uka helt til nå. Stygt å kommentere vekta til folk. Hva lærer du barna dine til? Det er ikke normalt å gå opp 40 kg nei. Ikke 35 kg heller. At hun spiste så lite i 7-8 mnd er bare bullshit. 10 2
GulleGull Skrevet 4. juni 2025 #45956 Skrevet 4. juni 2025 Mamma53 skrev (19 minutter siden): Helt normalt å gå opp så mye som å gå opp lite. Kroppene er forskjellig. Jeg gikk også opp 35 kg første svangerskap. Å Sara va veldig kvalm 7-8 mnd å fikk ikke i seg noe annet en loff, men spiste lite, å alikavell gikk ho opp 1 kg snitt i uka helt til nå. Stygt å kommentere vekta til folk. Hva lærer du barna dine til? Det er ikke normalt å gå opp 40 kg nei😅 man regner normal vektoppgang den man går opp ved å leve sunt. Noen gpr jo opp så mye, men det handler om hva du dytter i deg og hvor lite aktiv man er. Dytter du i deg kun raske karbohydrater så går du opp i vekt og mye handler om blodsukker. Har du mye svinginger i blodsukker så får du ubalanse i hormonene også. Så kost, stress og mosjon har «alt» å si. SET har, slik jeg har sett det, kun skyldt på hormoner og ment det ikke er noe hun kan gjøre noe med. Men en pakke ballerinakjeks som hun gomlet hver dag -er rett i underkant av 1000 kalorier bare det. 10
elskersommer Skrevet 4. juni 2025 #45957 Skrevet 4. juni 2025 Mamma53 skrev (32 minutter siden): Helt normalt å gå opp så mye som å gå opp lite. Kroppene er forskjellig. Jeg gikk også opp 35 kg første svangerskap. Å Sara va veldig kvalm 7-8 mnd å fikk ikke i seg noe annet en loff, men spiste lite, å alikavell gikk ho opp 1 kg snitt i uka helt til nå. Stygt å kommentere vekta til folk. Hva læreren du barna dine til? Unnskyld meg altså... Men om frøken Tandberg ikke vil att noen kommenterer hennes kropp så må hun slutte og legge ut en haug med bilder av kroppens reise fra 2014 -2025.. Dette gjør hun ofte. Så hun må faktisk regne med att noen vil kommentere 10 3
Snublefot62 Skrevet 4. juni 2025 #45958 Skrevet 4. juni 2025 GulleGull skrev (5 minutter siden): Det er ikke normalt å gå opp 40 kg nei😅 man regner normal vektoppgang den man går opp ved å leve sunt. Noen gpr jo opp så mye, men det handler om hva du dytter i deg og hvor lite aktiv man er. Dytter du i deg kun raske karbohydrater så går du opp i vekt og mye handler om blodsukker. Har du mye svinginger i blodsukker så får du ubalanse i hormonene også. Så kost, stress og mosjon har «alt» å si. SET har, slik jeg har sett det, kun skyldt på hormoner og ment det ikke er noe hun kan gjøre noe med. Men en pakke ballerinakjeks som hun gomlet hver dag -er rett i underkant av 1000 kalorier bare det. Vektoppgang eller nedgang, sett bort fra graviditet, er så «enkelt» som kalorier inn vs kalorier man forbrenner. Man kan ha sykdommer, hormoner osv som påvirker hvor mye man forbrenner men da er man nødt til å spise mindre, øke aktiviteten eller behandle sykdommen/symptomene. Når Sara Emilie over tid eksponerer en livsstil som er direkte usunn, og forklarer dette med «hormoner» uten å ta tak i det, så driver hun med helseskadelig påvirkning. Den ene kjekspakken som følger henne over alt er sikkert mer enn 1000 kalorier alene, og bare i den pakken så har hun nok dekket mer enn halve kaloribehovet sitt den dagen. I tillegg kommer alt det andre hun spiser. For å si det sånn så er det ikke noe mysterie rundt hvorfor hun legger på seg. Noe man skulle tro en voksen dame som har snart fire graviditeter bak seg, et barn med diabetes og voksen (i alder) burde visst. 8 2
oss-to Skrevet 4. juni 2025 #45959 Skrevet 4. juni 2025 elskersommer skrev (14 minutter siden): Unnskyld meg altså... Men om frøken Tandberg ikke vil att noen kommenterer hennes kropp så må hun slutte og legge ut en haug med bilder av kroppens reise fra 2014 -2025.. Dette gjør hun ofte. Så hun må faktisk regne med att noen vil kommentere Som nevn i tråden.Det kan også være heilt bevisst. Narrativet oss mot dei blir endå sterkare. 2
GulleGull Skrevet 4. juni 2025 #45960 Skrevet 4. juni 2025 (endret) elskersommer skrev (18 minutter siden): Unnskyld meg altså... Men om frøken Tandberg ikke vil att noen kommenterer hennes kropp så må hun slutte og legge ut en haug med bilder av kroppens reise fra 2014 -2025.. Dette gjør hun ofte. Så hun må faktisk regne med att noen vil kommentere Hun vet jo at det blir kommentert. er jo derfor hun legger ut. Kjedelig å ikke få feedback på det man sender ut til folket da. Uten feedback hadde ikke disse influenserene eller markedet for de eksistert. Så lenge det man sier og formilder ikke korrelerer med det man fysisk viser frem så vil man få korreksjoner . Endret 4. juni 2025 av GulleGull Rettet opp en setning 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå