Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 13.8.2023 den 17.01):

Noen som har Baby Jogger Summit x3? Er den behagelig å jogge med? Og kan den fungere som sovevogn i bhg av og til (tenker å løpe til/fra bhg noen dager). 

Anonymkode: 70e3e...953

Vurderte denne når jeg så etter joggevogn, men det gikk igjen at mange synes det var tung, så jeg droppet det. Endte opp med en billig vogn på finn fra BoB som var som luft å løpe med. Men den ble ikke like mye brukt som planlagt, så jeg solgte den til fordel for en annen sovevogn i barnehagen.
Som kombinert sove/løpevogn ser jeg veldig mange anbefaler babyjogger, selv om den egentlig ikke er ment for løping. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er førstegangs gravid og blir helt tullete av og skulle velge vogn. Har sett meg ut tre stykker, så lurte på om noen kunne hjelpe meg å velge, eller kanskje har noen for eller imot🙈 Det står mellom

Bugaboo fox 5

Emmaljunga (den nyeste) kommer kanskje enda en ny nå snart.

Cybex (den elektriske)

 

takk på forhånd😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fox 3, og er veldig fornøyd med den. Bruker den til nummer to nå. Regner med at Fox 5 ikke er dårligere😊

Jeg har ikke hatt noen av de andre, så kan selvsagt ikke sammenligne noen.

For meg var det viktig med en vogn som var lett å trille (det er mange bakker her) og som tar liten plass i bilen. Andre setter pris på en tyngre vogn, og føler at de virker stødigere.

I barnehagen har vi en eldre Emmaljunga fordi den er større, og virker lunere og litt stødigere som sovevogn.

Du må nesten bare tenke på hva som er viktig for deg og prøve de vognene du har sett deg ut. Tråden som er lagt ut over her er også fin å lese😊

Lykke til!

Anonymkode: e098a...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt umulig å gi råd uten å vite hva du trenger i en vogn. Skal du trille mest på asfalt, grus eller skogsveier? Hva med snøføre? Må vogna passe i en smal heis eller mye inn og ut på buss? Legges sammen og passe i en liten bil? Er det viktig med god plass under (kommer du til å trille for å handle, f.eks)? Hvor lang er du, og hvor lang er mannen? 

Jeg ville forøvrig valgt Britax Smile over både Bugaboo Fox og Emmaljunga personlig. 

Anonymkode: eb5e3...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to barn og absolutt elsker Bugaboo. Synes vognene er gode å trille, enkle å legge sammen, ergonomiske, fantastisk kalesje som kan trekkes lengre ned enn tradisjonelle, genialt oppsett av bag- og sittedel slik at man slipper å bruke mye plass på lagring av delene når de ikke er i bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan noen anbefale meg en god tvillingvogn? Ideelt sett med både bagdel og (vendbar) sittedel, og muligheten til å ha ståbrett til eldstemann. Ønskelig med håndbremse, men jeg forstår det slik at de fleste vogner ikke har det. Vi har ikke bil, så det er viktigere at den er lett og manøvrerbar enn at den skal klappes sammen så liten som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kattiie skrev (På 26.8.2023 den 14.35):

Jeg er førstegangs gravid og blir helt tullete av og skulle velge vogn. Har sett meg ut tre stykker, så lurte på om noen kunne hjelpe meg å velge, eller kanskje har noen for eller imot🙈 Det står mellom

Bugaboo fox 5

Emmaljunga (den nyeste) kommer kanskje enda en ny nå snart.

Cybex (den elektriske)

 

takk på forhånd😊

Av de tre ville jeg valgt Bugaboo. Er det en spesiell grunn til at du vil ha den elektriske vognen, egentlig? 

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi enda opp med Britax Smile 4, slik mange her anbefalte meg, takk! Til no er eg veldig fornøgd, til trass for at den berre er trilla over stovegulvet.

Lite spørsmål ang den. Kva regntrekk er det beste?

Er det formsydde til Britax Smile best?

Med forrige unge hadde eg Tinkafu sitt universal-trekk, synes det var betre og enklare enn f.eks. regntrekket som høyrde med Brio Happy-vogna vi hadde på eit tidspunkt. 

Er det slik med Smile og? Eller er Britax-regntrekket ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kattiie skrev (På 26.8.2023 den 14.35):

Jeg er førstegangs gravid og blir helt tullete av og skulle velge vogn. Har sett meg ut tre stykker, så lurte på om noen kunne hjelpe meg å velge, eller kanskje har noen for eller imot🙈 Det står mellom

Bugaboo fox 5

Emmaljunga (den nyeste) kommer kanskje enda en ny nå snart.

Cybex (den elektriske)

 

takk på forhånd😊

Jeg elsker vår Cybex Priam (ikke elektrisk dog). Stor og romslig bagdel, lett og enkel og trille, og bagdelen er ganske høy - godt for oss som er 180+ 😄 angrer på at vi ikke kjøpte den elektriske, den kan jo stå å vugge helt av seg selv! Vi måtte jo uansett kjøpe sleepytroll så da kunne vi heller lagt pengene i det elektriske understellet (der er vuggingen også mye bedre/kraftigere). 

Anonymkode: 7bdb2...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Cybex talos s lux eller balios-modellen? Vi trenger en vogn som skal trilles mest i by, enkel å legge sammen i bil - skal ikke bruke kollektiv mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/5/2023 at 11:42 AM, Solsikke-7 said:

Noen som har erfaring med Cybex talos s lux eller balios-modellen? Vi trenger en vogn som skal trilles mest i by, enkel å legge sammen i bil - skal ikke bruke kollektiv mye. 

Hadde balios en periode den funker i by. Liten og nett i grunn.  Jeg synes ikke den var så god å trille (men byttet ut drømmen av en svær Britax Go big 2) så solgte den under 1år etter innkjøp. Sportsdelen var også liten/kort for min 2-åring. 

Anonymkode: 819f7...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd babyjogger city sights? Er den noe tilsvarende premier? Typ nærmest uten demping/ren kjøpesentervogn? 
ser etter en firehjuls sportsvogn med baby mot meg. Den må fungere greit på snø/slaps (oslovær), ikke ta så stor plass sammenlagt helst. Og bør være noe demping/ikke ren kjøpesentervogn. I tillegg til punkteringsfrie/skumfylte hjul. Jeg har ikke bil, men tar kollektivt. Har sett/lyst på/vurderer fox5 men synes det er mye penger for en vogn,.. man kan jo få andre vigner til en betydelig lavere sum… spørsmålet er - er de like gode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elvital skrev (11 timer siden):

Noen som har prøvd babyjogger city sights? Er den noe tilsvarende premier? Typ nærmest uten demping/ren kjøpesentervogn? 
ser etter en firehjuls sportsvogn med baby mot meg. Den må fungere greit på snø/slaps (oslovær), ikke ta så stor plass sammenlagt helst. Og bør være noe demping/ikke ren kjøpesentervogn. I tillegg til punkteringsfrie/skumfylte hjul. Jeg har ikke bil, men tar kollektivt. Har sett/lyst på/vurderer fox5 men synes det er mye penger for en vogn,.. man kan jo få andre vigner til en betydelig lavere sum… spørsmålet er - er de like gode?

Den er mye mindre og nettere enn Premier, ikke like tung/stiv, men heller ikke mer demping. Super byvogn/bilvogn, men ville ikke hatt den som eneste vogn, nei. Vi har den sammen med City Elite, en til hvert bruk ;) 

Finnes jo masse folk som elsker Fox, så det er jo utvilsomt en god vogn. Jeg har prøvd Fox 3 (lånt som ferievogn) og var ikke imponert. Synes babydelen var ekstremt lav, følte nærmest at baby nådde meg til knærne og jeg er ikke høy en gang, og synes den var veldig skranglete kontra vognen jeg var vandt til på den tiden (nxt 90). Men veldig deilig med god solskjerm og den ser jo bra ut. :) 

Anonymkode: 8f526...0d4

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

abderitt skrev (På 29.8.2023 den 13.22):

Vi enda opp med Britax Smile 4, slik mange her anbefalte meg, takk! Til no er eg veldig fornøgd, til trass for at den berre er trilla over stovegulvet.

Lite spørsmål ang den. Kva regntrekk er det beste?

Er det formsydde til Britax Smile best?

Med forrige unge hadde eg Tinkafu sitt universal-trekk, synes det var betre og enklare enn f.eks. regntrekket som høyrde med Brio Happy-vogna vi hadde på eit tidspunkt. 

Er det slik med Smile og? Eller er Britax-regntrekket ok?

Tinkafu sitt universaltrekk sitter som en søppelsekk på britax smile! Synes det «originale» fra britax er best😊

Anonymkode: 3933a...90f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med Britax Strider? Jeg har selv lyst på Smile 5, men mannen synes at de virker såpass like at han synes vi like gjerne kan gå for Strider. Synes ikke at jeg finner noen som snakker om Strider, så kjenner meg litt skeptisk til å gå for den.. Tenker det vel er en grunn til at den er så mye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, Courgette said:

Er det noen som har erfaring med Britax Strider? Jeg har selv lyst på Smile 5, men mannen synes at de virker såpass like at han synes vi like gjerne kan gå for Strider. Synes ikke at jeg finner noen som snakker om Strider, så kjenner meg litt skeptisk til å gå for den.. Tenker det vel er en grunn til at den er så mye billigere.

For meg ser Strider ut som en fin kjøpesenter- og asfalt-trille, men om du noengang må trille på litt mer ujevnt underlag (grus, gress eller snø) ville jeg absolutt gå for Smile? Hovedforskjellene virker å være at Strider har mindre hjul og er lettere (= dårligere å trille utenfor helt plant underlag), og har mindre sittedel (kortere brukstid). Ville heller gå for en brukt Smile, om prisen er et problem. 

 

Anonymkode: ab13e...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Courgette skrev (20 timer siden):

Er det noen som har erfaring med Britax Strider? Jeg har selv lyst på Smile 5, men mannen synes at de virker såpass like at han synes vi like gjerne kan gå for Strider. Synes ikke at jeg finner noen som snakker om Strider, så kjenner meg litt skeptisk til å gå for den.. Tenker det vel er en grunn til at den er så mye billigere.

Vi har Strider som bilvogn/kjøpesentervogn, og er fornøyd med den til det bruket, men tror det ville vært veldig begrensende å bare ha den som hovedvogn. Hjulene er små, den skrangler på ujevnt underlag, og det er ikke mye demping å snakke om. Det er en grunn til at den er billigere, for det er en helt annen type vogn. 

Vi har smile 2 som hovedvogn, den kan brukes på mange steder der Strider ikke er så god. 

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/26/2023 at 9:35 PM, kattiie said:

Jeg er førstegangs gravid og blir helt tullete av og skulle velge vogn. Har sett meg ut tre stykker, så lurte på om noen kunne hjelpe meg å velge, eller kanskje har noen for eller imot🙈 Det står mellom

Bugaboo fox 5

Emmaljunga (den nyeste) kommer kanskje enda en ny nå snart.

Cybex (den elektriske)

 

takk på forhånd😊

Har kjøpt bugaboo fox 3 og er kjempefornøyd, regner med at 5 er ende bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...