Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger tips til gode sovevogner for litt større barn som også er greie å trille med.

Skal primært brukes som sovevogn til 1,5 år gamle tvillinger som snart starter i barnehage, men ønsker også OK trillefunksjon da vi av og til triller turer i helger og det begynner å bli greit tungt med tvillingvogn, så når vi er to voksne savner jeg av og til enkeltvogner, så vi enten er to som triller eller tar med to barn og en vogn så de kan bytte på hvem som sitter i vogna. 

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei☺️ Vi har så og si bestemt oss for tfk mono kombi, men jeg ble plutselig litt usikker da jeg ser nå at sittedelen ikke kan legges ned til full liggestilling🤯 Noen med denne vogna som har opplevd det som et problem når barnet skal sove?

image.gif

Endret av G1994
Lenke til kommentar
Del på andre sider

G1994 skrev (9 minutter siden):

Hei☺️ Vi har så og si bestemt oss for tfk mono kombi, men jeg ble plutselig litt usikker da jeg ser nå at sittedelen ikke kan legges ned til full liggestilling🤯 Noen med denne vogna som har opplevd det som et problem når barnet skal sove?

image.gif

Ikke prøvd den selv, men kan ikke se for meg at det blir et stort problem. Den kombinerte delen kan vel gjøres om til liggedel, og når barnet er større så kan du jo kjøpe til den andre sittdelen som passer fra 6 måneder og opp. Har uansett hørt at den kombi-delen ikke er sånn kjempegod til større barn, til tross for at den er godkjent til 3 år så ville nok jeg byttet del når barnet er stort nok til å sitte bortvendt. 

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har reklamert på vogn fordi den har blitt veldig solbleket? Vognen er ikke mer en 1 år gammel, og sittedelen har jo bare blitt brukt et halvt år, men er allerede veldig solbleket. Sort Britax smile . Noe vits å klage? 

Anonymkode: 3cadf...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G1994 skrev (19 timer siden):

Hei☺️ Vi har så og si bestemt oss for tfk mono kombi, men jeg ble plutselig litt usikker da jeg ser nå at sittedelen ikke kan legges ned til full liggestilling🤯 Noen med denne vogna som har opplevd det som et problem når barnet skal sove?

image.gif

Solgte den etter noen uker, du kan lese det som er skrevet om den tidligere i tråden. Gå for en annen vogn er min anbefaling. 

Anonymkode: 5955c...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyjogger city mini GT 2.1 eller Thule spring? Ønsker å høre erfaringer…

Anonymkode: d1496...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stekespade skrev (På 9.7.2023 den 8.31):

Vi venter en baby til og skal ha ny vogn. Vi har en bugaboo buffalo til barnet vi har, og liker denne godt. Eneste vi savner en lengre kalesj, og luftemulighet i kalesjen. Vurdere bytte den ut med en fox 5 noen som har erfaring med denne? Eller er det andre vogner vi burde sett på?

Fra før har vi en emmaljunga superviking til skogsveier og det andre barnet har en emmaljunga nxt310. 

Vi er ikke fornøyd med nxt310 annet enn at den flatesittedelen er veldig god. Vi hadde slitasjeskade på vogene etter tre uker, fikk ny del av selger. Så emmaljunga er uaktuelt for oss. Så om noen tar seg tid til å komme med tips, så ønsker vi ikke tips om emmaljunga. 

Du har ikke vurdert å kjøpe ny kalesje til bugaboo buffalo vognen? Kalesjen til donkey passer overens med buffalo. Mange selger de til grei pris på fb og Finn.

Anonymkode: 5a988...0da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du har ikke vurdert å kjøpe ny kalesje til bugaboo buffalo vognen? Kalesjen til donkey passer overens med buffalo. Mange selger de til grei pris på fb og Finn.

Anonymkode: 5a988...0da

Må ærlig innrømme at jeg synes de fleste selger bugaboo og tilbehør til en høy pris på finn egentlig. Ikke sjekket facebook. 

Men skal se litt rundt. Vi har sommerkalesje til buffalo, men den liker jeg ikke så godt. Skal se litt på donkey kalesjen. Kanskje jeg finner en i en av de fargene vi har fra før av på vognen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenvogn, og det står i mellom

Emmaljunga NXT Twin Kombi Lounge og

Bugaboo Donkey 5 duo

Eldstemann (straks 2 år) har prøvesittet sittedelen på Bugabooen, og kommer til å vokse fort utav den. Er Emmaljungaen større? (Finner ikke mål å sammenligne med på Bugabooen)

Andre for og imot mellom de vognene? Kommer sannsynligvis ikke til å ha med i bil så mye om i det hele tatt.

Anonymkode: e4bca...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekespade skrev (18 timer siden):

Må ærlig innrømme at jeg synes de fleste selger bugaboo og tilbehør til en høy pris på finn egentlig. Ikke sjekket facebook. 

Men skal se litt rundt. Vi har sommerkalesje til buffalo, men den liker jeg ikke så godt. Skal se litt på donkey kalesjen. Kanskje jeg finner en i en av de fargene vi har fra før av på vognen. 

Enig! De fleste selger Bugabooen til langt over halv pris. Da kjøper jeg heller ny.

Anonymkode: e4bca...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mountain Buggy Duet V3 - noen med erfaring? 

Anonymkode: 48e4a...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert Emmaljunga eller bugaboo fox, virker som mange mener at emmaljunga er en litt for tung vogn(?) og at bugaboo er lettere, dog dyrere. Jeg har ikke sett eller lest så mye om andre vogner, men er redd jeg ender opp med å kjøpe en jeg blir misfornøyd med - det må være en vogn som er lett å ta med ut (bussing) og tåler vinteren, at den er god å trille i snø og på glatta. Er det en vogn dere ville anbefalt og evt en dere ville styrt unna? 

Anonymkode: 49269...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan Britax b- agile M sammenlignes med Britax Motion pluss 4? 

Anonymkode: 3cadf...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Emmaljunga er gode vogner, men du burde tenke på om du skal ha vogna med deg mye i bilen. Da kan den være litt stor og tung, men skal du trille bare hjemmefra for det meste gjør jo ikke det noe. Jeg hadde emmaljunga til min første, men valgte denne gangen en cybex priam da den ble mindre og lettere for meg og mitt bruk. Emmaljunga og cybex skal hvertfall være gode på vinterføre. Bugaboo har jeg ingen erfaring med selv men vet andre som har vært fornøyde med de. 

Anonymkode: 4269b...ce9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare erfaring med Bugaboo fox, men er vanvittig fornøyd med den! Den er veldig lett å håndtere og kjekk å ha med på kollektiven i Oslo (buss, bane, trikk). Også enkel å legge sammen for å ha med i bil.

Den fungerte greit nok på snøen i vinter, men den kom jo meter på meter annenhver dag og de rakk ikke brøyte så det var generelt upraktisk å få med seg vogna.

Har også inntrykk av at emmaljunga er tung. Synes ikke jeg ser mange med de i byen hvertfall.

Anonymkode: d3a9b...2a3

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nå har jeg bare erfaring med Bugaboo fox, men er vanvittig fornøyd med den! Den er veldig lett å håndtere og kjekk å ha med på kollektiven i Oslo (buss, bane, trikk). Også enkel å legge sammen for å ha med i bil.

Den fungerte greit nok på snøen i vinter, men den kom jo meter på meter annenhver dag og de rakk ikke brøyte så det var generelt upraktisk å få med seg vogna.

Har også inntrykk av at emmaljunga er tung. Synes ikke jeg ser mange med de i byen hvertfall.

Anonymkode: d3a9b...2a3

Hvilken bugaboo fox har du? ☺️ Syns de er så dyre, men da får man jo sikkert det man betaler for, en veldig god vogn!

Anonymkode: 49269...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anbefaler Britax Smile over begge de du vurderer! Samme egenskaper som Bugaboo Fox  (lett, god å trille osv; begge er typiske byvogner), men syns britaxen har en del fordeler: Mye bedre plass under, ikke så lav, kan bytte enkelt mellom ligge- og sittedel (Bugaboo må bygges om, upraktisk i overgangen), mye hyggeligere pris. Kalesjen på liggedelen til Fox er bedre enn den på Britax sin, dog, og en del liker utseendet på Bugaboo bedre. 

Vil dog si at ingen av de er mer enn middels gode på snø. Framhjulene kan låses, som hjelper, går bra så lenge det er ok brøyta (som sagt, byvogner). Men om du trenger noe som takler dyp snø er det kanskje noe helt annet du ser etter (som er litt mindre lett og manøvrerbart men mer stabilt i snø og terreng).

Anonymkode: 92461...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Baby jogger vognene. Så enkle å legge sammen og ikke dyre i pris. Elite er som en traktor, kommer seg fram i all slags terreng.

Anonymkode: 8b727...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vognene med formstøpte seter fort blir trange/for små om barna har anlegg for å bli lange. Det kan fort bli trangt med unge og vinterpose og skinn på vinteren når ungen nærmer seg to. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte til slutt UPPAbaby Vista v2 etter å ha vurdert bl.a. de du nevner. Har brukt vognen i over ett år nå og er veldig fornøyd! Kan anbefales🥰

Fordeler jeg kan komme på i farten: Den er veldig lett å legge sammen og tar liten plass i bil, den har mest lagringskapasitet under av samtlige (?) vogner, lett å trille og manøvrere, veldig robust, kan justeres i flere liggestillinger enn mange andre, god solskjerming i forhold til mange andre vogner, ungen har god plass å vokse i vognen samtidig som vognen ikke føles stor. Har også brukt vognen gjennom vinteren og mye på grus og ujevnt underlag og synes den har fungert veldig bra.

Anonymkode: 93051...acd

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...