Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stokke xplory har jeg, jeg ville også ha høy vogn. Veldig fornøyd 

Anonymkode: 80858...247

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har Uppababy Vista2 og den er iallfall mye høyere enn Bugaboo Fox :) (Tenker da på bag/sittedelen, den har vel samme problem at man sparker i vogna om man har veldig lange bein som mange vogner har)

Anonymkode: 23b6d...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uppababy Vista V2! Ikke så lav i utgangspunktet heller, men kjøper man med «upper adapter» kan man få barnet enda høyere opp. Fantastisk for slitne rygger!

Anonymkode: b04b3...a91

Dette! Med høy vogn uansett, men med adapterene blir den skikkelig høy. Perfekt for meg med vond rygg og for mannen som er lang. 

Anonymkode: a6403...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (5 timer siden):

Takk for tips - skal sjekke den ut. Vi har faktisk en Babyjogger city tour2 som brukes på korte turer på kjøpesenter o.l, som er kjempegod, så vet at Babyjogger er et bra merke :) bare aldri prøvd vogn fra dem. Gjør ikke noe om den tar litt plass i bilen, for de få gangene vi trenger den inn der så er det helt ok å ta av hjul o.l. Har gjort det hittil med Emmaljungaen når vi har mye bagasje ellers med oss. Hvordan er den å trille i snø? Største problemet med E hittil... snøen klumper seg veldig på hjulene og vil ikke trille rundt, bare "skli" - ergo ubehagelig å trille.

Vil også anbefale babyjogger city elite. Kom fram overalt med den, og perfekt som sovevogn. Veldig grei å legge sammen og håndtere generelt synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva med å bytte ut den ergonomiske sittedelen med en flat? Jeg har ikke prøvd begge, men syns den flate ser både bredere og lengre ut. Kan være verdt å sjekke ut om dere ellers er fornøyd med vogna. Ellers hadde jeg nok vurdert en Thule urban glide fra finn.

Anonymkode: 3c5c3...035

Godt tips egentlig, men ettersom jeg er lei av hjulene på vinterføre så tror jeg ikke vi blir å gå for det. Glad i vogner, og dette er siste vogn til siste barn - så vil unne meg et nytt vognkjøp 😆

Jeg tror det da står mellom
- Babyjogger city elite (etter tips herifra)
- Mountain buggy urban jungle (har hatt denne vognen til tidligere barn for mange år siden, så vet at den fungerer. Bare nysgjerrig på om det er noe bedre der ute).
- Thule urban glide 2 (etter tips herifra)
- Tfk mono sport (kommet over selv etter litt surfing)

Aner ikke hvordan jeg skal velge 🤪 Noen her som har prøvd to eller flere av disse, som har sammenlignet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (33 minutter siden):

Godt tips egentlig, men ettersom jeg er lei av hjulene på vinterføre så tror jeg ikke vi blir å gå for det. Glad i vogner, og dette er siste vogn til siste barn - så vil unne meg et nytt vognkjøp 😆

Jeg tror det da står mellom
- Babyjogger city elite (etter tips herifra)
- Mountain buggy urban jungle (har hatt denne vognen til tidligere barn for mange år siden, så vet at den fungerer. Bare nysgjerrig på om det er noe bedre der ute).
- Thule urban glide 2 (etter tips herifra)
- Tfk mono sport (kommet over selv etter litt surfing)

Aner ikke hvordan jeg skal velge 🤪 Noen her som har prøvd to eller flere av disse, som har sammenlignet?

 

Jeg har både Urban Glide og City Elite 🫣 Bruker Urban Glide til å jogge med, siden den har noe bedre demping og håndbrems for sikkerhet, men foretrekker City Elite til omtrent alt annet. Fotbremsen (altså den man bruker når vognen er i ro) er ganske dårlig og må bruke mye kraft på den, den er uten fotbrett (kan sikkert kjøpes til altså) og varekurven er liten og upraktisk. 

Anonymkode: 8f526...0d4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (På 7.8.2023 den 9.47):

Godt tips egentlig, men ettersom jeg er lei av hjulene på vinterføre så tror jeg ikke vi blir å gå for det. Glad i vogner, og dette er siste vogn til siste barn - så vil unne meg et nytt vognkjøp 😆

Jeg tror det da står mellom
- Babyjogger city elite (etter tips herifra)
- Mountain buggy urban jungle (har hatt denne vognen til tidligere barn for mange år siden, så vet at den fungerer. Bare nysgjerrig på om det er noe bedre der ute).
- Thule urban glide 2 (etter tips herifra)
- Tfk mono sport (kommet over selv etter litt surfing)

Aner ikke hvordan jeg skal velge 🤪 Noen her som har prøvd to eller flere av disse, som har sammenlignet?

 

Jeg har samme situasjon. Tenker å sette hovedvogna (britax smile 3) i barnehagen som sovevogn når han begynner i barnehagen, og så kjøpe ny sovevogn/turboen til hjemme. Ønsker da en som kan slås sammen og ta liten plass, brukes på ferie/i bil og som varer lenge til sovevogn. Har landet på babyjogger city mini gt 2.1. Relativt lik som city elite, men rimeligere. Har også mindre hjul, så ikke beste skogsvogna, men det går fint. Vi bruker stort sett bæretøy i skogen uansett, så blir mest hvis vi skal ha en dagstur i byen eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har noen tips til vendbar sportsvogn? Skal bytte vogn nå snart, og da ønsker vi at baby skal ha muligheten ril å se mot oss. Det er en jungel der ute, tips til god vogn som kan trives i terreng/skogsvei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på cybex talos s lux. Den funker veldig godt på terreng, vi hadde den med ut i skogen til og med. Og barnet kan sitte begge veier. Veldig god demping. 

Anonymkode: 7fd5c...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært superfornøyd med Britax Go Big. God også i terreng og "vanskelig" føre. 

Anonymkode: f3375...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bruke en annen kalesje enn den originale til buggabo buffalo? Kan jeg bruke kalesjen til fox sin? 

Anonymkode: ba217...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var jeg som så etter en høyere vogn, og ville bare oppdatere og si at etter mye prøving av ulike merker og modeller så endte vi opp med en Stokke Trailz. Er veldig fornøyd,  den er fantastisk god å trille, flott å se på, stødig og med gode store hjul til vinteren 🤩 gleder oss masse til å trille rundt i denne💖

Anonymkode: 6827e...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har Baby Jogger Summit x3? Er den behagelig å jogge med? Og kan den fungere som sovevogn i bhg av og til (tenker å løpe til/fra bhg noen dager). 

Anonymkode: 70e3e...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Threekids skrev (På 9.8.2023 den 22.02):

Hei! Har noen tips til vendbar sportsvogn? Skal bytte vogn nå snart, og da ønsker vi at baby skal ha muligheten ril å se mot oss. Det er en jungel der ute, tips til god vogn som kan trives i terreng/skogsvei?

Kanskje sjekke ut TFK Mono sport? Her er en erfaring på modellen før den nye sportsmodellen. Høres bra ut da.
-------------------------------

Er det noen som vet hvilke fysiske butikker man kan se på?
- Babyjogger city elite 
- Tfk mono sport 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.8.2023 den 23.50):

Kan man bruke en annen kalesje enn den originale til buggabo buffalo? Kan jeg bruke kalesjen til fox sin? 

Anonymkode: ba217...7ac

Det står på nettsiden til Bugaboo hvilke modeller hver reservedel / ekstradel passer til. Sjekk den aktuelle modellen der!

Anonymkode: 14763...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er Bugaboo Fox 5 i forhold til Uppababy Vista? Hadde vista tidligere, men syntes den var fryktelig tung og etterhvert ble den vanskeligere å legge sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/7/2023 at 9:47 AM, Amatariel said:

Godt tips egentlig, men ettersom jeg er lei av hjulene på vinterføre så tror jeg ikke vi blir å gå for det. Glad i vogner, og dette er siste vogn til siste barn - så vil unne meg et nytt vognkjøp 😆

Jeg tror det da står mellom
- Babyjogger city elite (etter tips herifra)
- Mountain buggy urban jungle (har hatt denne vognen til tidligere barn for mange år siden, så vet at den fungerer. Bare nysgjerrig på om det er noe bedre der ute).
- Thule urban glide 2 (etter tips herifra)
- Tfk mono sport (kommet over selv etter litt surfing)

Aner ikke hvordan jeg skal velge 🤪 Noen her som har prøvd to eller flere av disse, som har sammenlignet?

 

Sjekk med barnehagen deres om de synes det er ok med 3 hjul, vet en del barnehager sier at sovevognene "må" ha 4 hjul (vet ikke hvor strenge de er på det da til syvende og sist bestemmer vel foreldrene selv men ja)

Anonymkode: 61a24...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...