Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 5.1.2024 den 22.54):

Jeg har den. Veldig glad i den som joggevogn, men kunne ikke hatt den som eneste vogn. 

Liker: at den er en drøm og jogge med, glir så lett foran, stabil,  ergonomisk håndtak, god demping for barnet. Gode seler (selv om det er litt pes og løsne dem for å få på plass en vognpose). Varekurven er beskyttet mot søle. 

Liker mindre godt: at den er så lang og bred kommer godt med på tur, men er upraktisk i butikk også videre. Liten varekurv. Dårlig løsning for å justere sittestillingen (litt mye knot, og den plast-tingen som holder stroppen på plass gikk lett i stykker, at den ikke har fotbrett. 

Anonymkode: 8f526...0d4

Tenker også og bruke den som løpevogn og skogsvogn! Har bugaboo i tillegg 😍

Anonymkode: dd0b0...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

             Søskenvogn 🙃

Vi er på utkikk etter en søskenvogn og ønsker helst ikke bruke en formue. Har sett litt rundt, både nye vogner og på Finn. Noen som har noen tips? Liker egentlig godt Bugaboo Donkey, men finnes ikke så mange i fin stand der vi bor. Synes den er litt dyr ny. Vi har en Fox 3 til eldste, men hun trenger den som sovevogn i bhg. 
 

Ønsker i utgangspunktet en vogn man kan slå sammen og bruke som singel også, men kanskje det kan være en idé å kjøpe en billig søskenvogn og heller kjøpe en egen vogn til baby? Eventuelt kjøpe ny sovevogn til eldste og bruke Fox 3 til den nye? 😊 Vil også helst ha en vogn hvor barna kan sitte ved siden av hverandre, og ikke «oppå». 
 

Blir 22 mnd mellom barna, men må trille til barnehagen hver dag i tillegg til at vi er glad i å gå på tur, så ståbrett er ikke nok for oss. 
 

Noen gode tips til vogner eller andre gode løsninger? 😊 

Anonymkode: 7a0fe...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er det noen som har yngri mika vognen? Testet den i butikk med kidden oppi, og virket som han fikk veldig god plass. Eneste jeg er bekymret for er at det er luft hjul og at jeg ikke aner hvordan den er å trille i snø/slaps? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 9.1.2024 den 14.42):

             Søskenvogn 🙃

Vi er på utkikk etter en søskenvogn og ønsker helst ikke bruke en formue. Har sett litt rundt, både nye vogner og på Finn. Noen som har noen tips? Liker egentlig godt Bugaboo Donkey, men finnes ikke så mange i fin stand der vi bor. Synes den er litt dyr ny. Vi har en Fox 3 til eldste, men hun trenger den som sovevogn i bhg. 
 

Ønsker i utgangspunktet en vogn man kan slå sammen og bruke som singel også, men kanskje det kan være en idé å kjøpe en billig søskenvogn og heller kjøpe en egen vogn til baby? Eventuelt kjøpe ny sovevogn til eldste og bruke Fox 3 til den nye? 😊 Vil også helst ha en vogn hvor barna kan sitte ved siden av hverandre, og ikke «oppå». 
 

Blir 22 mnd mellom barna, men må trille til barnehagen hver dag i tillegg til at vi er glad i å gå på tur, så ståbrett er ikke nok for oss. 
 

Noen gode tips til vogner eller andre gode løsninger? 😊 

Anonymkode: 7a0fe...f09

Vi endte med å kjøpe en ny yngri Tor søskenvogn (disse er jevnlig på 50%), så bare følg med, eller sjekk finn. 

Så ville jeg kjøpt en vogn på finn til å ha som sovevogn i barnehagen og brukt bugaboo fox 3 til baby. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tre tette barn her? 🙈

Eldste fyller ett år i mars og vi fant akkurat ut at babyen vi venter på sensommeren er tvillinger (som da også kan bli født noen uker før tiden som igjen fører til enda tettere aldersforskjell mellom barna) 😬

Ønsker ikke trillingvogn, det tror jeg blir litt for tungt og bredt, i tillegg til at eldste sikkert har litt andre sovetider enn de yngste så greit å dele opp. Men trenger en god trillingvogn som også har grei plass til eldste da jeg ser for meg at det kan bli noen trilleturer med en av tvillingene i bæretøy.

Så spørsmålet er: hvilke vogner funker bra for tvillinger samtidig som det er lett å bytte til bagdel sånn at det kan bli søskenvogn. Føler at Donkey utgår her, da den bruker samme ramme på både sittedel og bag. Vil helst ha en vogn der bag/sittedel kan klipses raskt av og på. 

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.1.2024 den 14.42):

             Søskenvogn 🙃

Vi er på utkikk etter en søskenvogn og ønsker helst ikke bruke en formue. Har sett litt rundt, både nye vogner og på Finn. Noen som har noen tips? Liker egentlig godt Bugaboo Donkey, men finnes ikke så mange i fin stand der vi bor. Synes den er litt dyr ny. Vi har en Fox 3 til eldste, men hun trenger den som sovevogn i bhg. 
 

Ønsker i utgangspunktet en vogn man kan slå sammen og bruke som singel også, men kanskje det kan være en idé å kjøpe en billig søskenvogn og heller kjøpe en egen vogn til baby? Eventuelt kjøpe ny sovevogn til eldste og bruke Fox 3 til den nye? 😊 Vil også helst ha en vogn hvor barna kan sitte ved siden av hverandre, og ikke «oppå». 
 

Blir 22 mnd mellom barna, men må trille til barnehagen hver dag i tillegg til at vi er glad i å gå på tur, så ståbrett er ikke nok for oss. 
 

Noen gode tips til vogner eller andre gode løsninger? 😊 

Anonymkode: 7a0fe...f09

Vi har uppababy vista v2 og er veldig fornøyd med den. Har brukt den til tre barn, så har prøvd de fleste variantene; bagdel, sportsdel, sportsdel + bagdel, sportsdel + sportsdel og med bilstol. Har prøvd søskenvogn bugaboo donkey og er fornøyd med den og forsåvidt, men den tar mye plass og er stress å ha med hvis man skal inn i en butikk eller sånn. Uppababy er også veldig enkel å legge sammen og ta med seg i bil osv.

Anonymkode: e5801...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.1.2024 den 9.32):

Noen som har tre tette barn her? 🙈

Eldste fyller ett år i mars og vi fant akkurat ut at babyen vi venter på sensommeren er tvillinger (som da også kan bli født noen uker før tiden som igjen fører til enda tettere aldersforskjell mellom barna) 😬

Ønsker ikke trillingvogn, det tror jeg blir litt for tungt og bredt, i tillegg til at eldste sikkert har litt andre sovetider enn de yngste så greit å dele opp. Men trenger en god trillingvogn som også har grei plass til eldste da jeg ser for meg at det kan bli noen trilleturer med en av tvillingene i bæretøy.

Så spørsmålet er: hvilke vogner funker bra for tvillinger samtidig som det er lett å bytte til bagdel sånn at det kan bli søskenvogn. Føler at Donkey utgår her, da den bruker samme ramme på både sittedel og bag. Vil helst ha en vogn der bag/sittedel kan klipses raskt av og på. 

Anonymkode: 8f526...0d4

Får svare deg samme som jeg svarte hun over her... uppababy vista har mange muligheter og veldig enkelt å klipse av og på de forskjellige delene.

Anonymkode: e5801...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å kjøpe Emmaljunga Sento Pro, men er usikker på hvilken sportsdel (flat/ergo) vi skal velge. Hva er egentlig forskjellen, og hvordan vet vi hva som passer oss og barnet best? 

Anonymkode: 6f270...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/24/2024 at 4:11 PM, AnonymBruker said:

Har tenkt å kjøpe Emmaljunga Sento Pro, men er usikker på hvilken sportsdel (flat/ergo) vi skal velge. Hva er egentlig forskjellen, og hvordan vet vi hva som passer oss og barnet best? 

Anonymkode: 6f270...576

Dra i butikk og prøv? Ergo delen er noen cm lengre enn Flat.

Jeg husker med eldste hadde vi flat sportsdel og han satt veldig dårlig i den, fikk ikke støtte (selv om han satt fint selv altså,).. Kjøpte sento pro ergo nå til minste, og han sitter superfint i den og stortrives. Jeg var skeptisk til at den føltes ganske skrå når den var liggende, men det er ikke et problem. Det oppleves heller som positivt mtp reflux.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elvital skrev (16 timer siden):

Dra i butikk og prøv? Ergo delen er noen cm lengre enn Flat.

Jeg husker med eldste hadde vi flat sportsdel og han satt veldig dårlig i den, fikk ikke støtte (selv om han satt fint selv altså,).. Kjøpte sento pro ergo nå til minste, og han sitter superfint i den og stortrives. Jeg var skeptisk til at den føltes ganske skrå når den var liggende, men det er ikke et problem. Det oppleves heller som positivt mtp reflux.

Barnet er ikke født enda, og vi tenkte å kjøpe pakke med både bag og sportsdel. Takk for at du deler din erfaring. 

Anonymkode: 6f270...576

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det mellom Bugaboo fox 5 og Britax smile 4, er det noen som er kjent med fordelene og ulempene med de?

Anonymkode: 0f589...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Her står det mellom Bugaboo fox 5 og Britax smile 4, er det noen som er kjent med fordelene og ulempene med de?

Anonymkode: 0f589...d17

Jeg har Britax Smile, mange i vennegjengen har Bugaboo Fox. 

Fordeler med Smile over Fox: Mye bedre plass under, og litt høyere vogn generelt. Spesielt bagen på Fox er helt absurd lav. Separat sitte- og liggedel, i stedet for å måtte bygge om ramma (og dermed ikke kunne bytte fram og tilbake i overgangsperioden. Spesielt siden Fox har "ergonomisk" sportsdel som er fint for å sitte, men baby blir liggende med helling/søkk i brystet som er uheldig når de er små). Mye rimeligere pris. 

Fordeler med Fox over Smile: Bedre kalesje på bagdelen. Noen mener Smile er mer skranglete å trille. Fint design og mange farger (det er unektelig en veldig pen vogn!).

Begge er veldig bra vogner altså, med hovedsaklig like egenskaper (små, nette og lette å ta seg fram med, typiske byvogner). Så det blir nok bra uansett 😊

Anonymkode: ab13e...d56

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Her står det mellom Bugaboo fox 5 og Britax smile 4, er det noen som er kjent med fordelene og ulempene med de?

Anonymkode: 0f589...d17

Jeg har hatt Fox 3 og Smile 2 og kan skrive under på mye av det AB over meg skrev. 

Føler at bag-delen er en del bedre på Fox: større og bedre solskjerm, men siden jeg hadde barn i vinterhalvåret var ikke det en vesentlig ulempe for meg. Baggen var litt trang mot slutten for min del, men da kunne jeg uansett bytte til liggedel eller bytte ut til vårpose, så det spørs nok mest på årstid. Tror også at bagdelen er litt større i de nyere Britax-modellene om jeg ikke tar helt feil. 

Ulempen med bagdel på Fox er at den er ekstremt lav. Følte at jeg hadde ungen på nivå med knærne mine, og jeg er ikke en gang spesielt lav. 

Ellers er det mye som er smakssak: om man liker ergo-sittedel eller flat, og om man liker teleskophåndtak eller med knekk. 

Fox er jo dyrere, så jeg vil si at Britax gir mer for pengene, men samtidig så får du mer for Fox på bruktmarkedet, særlig om du tar godt vare på vognen. Å kjøpe Fox brukt ville jeg aldri gjort, folk tar seg alt for godt betalt. Bedre å kjøpe den ny og selge når man går over til en typisk sportsvogn når ungen går selv og vogn er mest til soving. 

Anonymkode: 8f526...0d4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/28/2024 at 7:50 AM, AnonymBruker said:

Her står det mellom Bugaboo fox 5 og Britax smile 4, er det noen som er kjent med fordelene og ulempene med de?

Anonymkode: 0f589...d17

Du har fått gode svar over her. Vil legge til at det er bedre demping på Britaxen, fikk vi beskjed om i butikken. Vi bruker primært bena for transport og bor i et område med mye brostein, så det var vesentlig for oss. 

Anonymkode: c4125...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.1.2024 den 16.11):

Har tenkt å kjøpe Emmaljunga Sento Pro, men er usikker på hvilken sportsdel (flat/ergo) vi skal velge. Hva er egentlig forskjellen, og hvordan vet vi hva som passer oss og barnet best? 

Anonymkode: 6f270...576

Vi kjøpte ergodelen, ble anbefalt den i butikken:) Har ikke hentet vognen enda.

Anonymkode: d4c8d...36e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tips til en grei reisetrille som kan tas med som håndbagasje? For barn over 15kg. Det er til en 2,5 åring og skal brukes for å komme enkelt frem på flyplass, og etter en lengre dager på stranden og sightseeing. Vi skal ikke trille han til og fra skolen frem til han blir 18 år. Alltid noen som blir provosert av triller til eldre barn her inne 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PGMVL skrev (På 25.2.2024 den 4.07):

Tips til en grei reisetrille som kan tas med som håndbagasje? For barn over 15kg. Det er til en 2,5 åring og skal brukes for å komme enkelt frem på flyplass, og etter en lengre dager på stranden og sightseeing. Vi skal ikke trille han til og fra skolen frem til han blir 18 år. Alltid noen som blir provosert av triller til eldre barn her inne 🙃

Vi kjøpte en Babyjogger City tour. Barnet hadde akkurat fylt 3 år da vi kjøpte den og skulle på flere ukers sommerferie. Ville ikke ta med en shcvær vogn på ferie, men samtidig uaktuelt å ikke ha noe å sette barnet i når vi gikk lange sightseeing-turer o.l. Veldig fornøyd med trilla! Gikk lett som håndbagasje (ble som en skulderveske) og god å trille. Da vi kom hjem tjente jeg litt på å leie den ut til folk som trengte, og etter hvert fikk vi nytt barn. Så denne har blitt godt brukt av både barn 3 år og en på 6 måneder 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MelodyD skrev (På 27.2.2024 den 13.56):

Er det noen som har prøvd fillikid jaguar? https://www.rudo.no/products/fillikid-jaguar-vognpakke-bilstol-green-melange


Syns den ser lovende ut, og ikke minst billig. Finner ingen reviews noen steder... Har egentlig lyst på bugaboo fox 3/5, men den er jo så dyr. 

En venninne av meg har det og den er en kjøpesentertrille. Veldig små hjul som ikke triller godt på ujevne underlag. Men den ser veldig kjekk ut ellers. 

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

En venninne av meg har det og den er en kjøpesentertrille. Veldig små hjul som ikke triller godt på ujevne underlag. Men den ser veldig kjekk ut ellers. 

Anonymkode: 8f526...0d4

Okei, takk for svar!! Da blir det nok ikke den for oss... Vi bor i byen, men går mye tur og har ikke bil + at det blir en vinterbaby, så en barnevogn som kan tåle en del ulike terreng er å foretrekke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...