Gå til innhold

Den store barnevogntråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 hours ago, MelodyD said:

Okei, takk for svar!! Da blir det nok ikke den for oss... Vi bor i byen, men går mye tur og har ikke bil + at det blir en vinterbaby, så en barnevogn som kan tåle en del ulike terreng er å foretrekke. 

Om du vil ha en rimelig men bra allroundvogn i by, ville jeg gått for en variant av Britax Smile, gjerne brukt. Den har også veldig god plass under sammenlignet med lignende vogner (som Bugaboo Fox), som er utrolig praktisk når man ikke har bil. 

Anonymkode: ab13e...d56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Baby jogger!

Anbefaler dere med tre eller fire hjul? Ser for meg at tre hjul er kanskje bedre med tanken på fleksibilitet ved trilling og sparing av plass i bilen… eller andre synspunkter fra dere? 

Anonymkode: 9b175...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Baby jogger!

Anbefaler dere med tre eller fire hjul? Ser for meg at tre hjul er kanskje bedre med tanken på fleksibilitet ved trilling og sparing av plass i bilen… eller andre synspunkter fra dere? 

Anonymkode: 9b175...582

Du har rett. Tre er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Baby jogger!

Anbefaler dere med tre eller fire hjul? Ser for meg at tre hjul er kanskje bedre med tanken på fleksibilitet ved trilling og sparing av plass i bilen… eller andre synspunkter fra dere? 

Anonymkode: 9b175...582

Sånn generelt kommer det jo an på behovet ditt, men av Babyjogger sine så foretrekker jeg helt klart City Elite og GT foran modellene med fire hjul. Har Elite 2 som turvogn/vintervogn og den kommer frem absolutt overalt der andre vogner sliter og den er veldig stabil til å bare ha tre hjul. Lett å slå sammen, men blir ganske bred i bil. 

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har Emmaljunga Nxt90 med ergometrisk sittedel, hvor lenge vil barnet kunne bruke den, og hva med soving i vogn ?  Ser mange selger disse vognene ganske nye,  er det fåtallet som beholder de til barnet er ferdig med vogn ? 

Anonymkode: 02484...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det noen som har Emmaljunga Nxt90 med ergometrisk sittedel, hvor lenge vil barnet kunne bruke den, og hva med soving i vogn ?  Ser mange selger disse vognene ganske nye,  er det fåtallet som beholder de til barnet er ferdig med vogn ? 

Anonymkode: 02484...9c3

Vi brukte denne vognen frem til barnet var 1 år og 9 måneder. Det var den perfekte vognen frem til da ❤️ Barnet eelsket å sove i den. Sov faktisk bedre etter at vi gikk over fra bagdelen til ergonomisk sittedel.

Men da hun ble 1 år og 9 måneder så var hun såpass stor i størrelsen sin at det ble trangt å sove. Barnehagen kommenterte at hun burde ha en større vinterpose f.eks. Og det hadde de helt rett i, for Nxt90 sittedel er litt 'vanskelig' å få ordentlig lun og god. Det finnes i alle fall vogner som er bedre på det. Og på denne alderen når hun er i full barnehagedrift så brukes vognen nesten bare til å sove dagblund i. Så da valgte vi å selge den. Vogner synker i verdi litt på samme måte som biler 😛 

Jeg har tilsammen 4 barn og vært i over gjennomsnittlig glad i vogn 😇 Sikkert hatt 10-13 vogner i drift sammenlagt. Min mening er at den perfekte vognen som man kan bruke fra nyfødt til man er ferdig med vogn ikke finnes. Men det er mange som er nære. Emmaljunga Nxt90 er en av dem, og også derfor vi gikk for den da vi ventet nr. 4 nå sist. Men som sagt, det som sannsynlig er siste vognåret så har vi en annen. Pga. størrelsen på ergonomisk sittedel og mangel på "lunhet".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Er det noen som har Emmaljunga Nxt90 med ergometrisk sittedel, hvor lenge vil barnet kunne bruke den, og hva med soving i vogn ?  Ser mange selger disse vognene ganske nye,  er det fåtallet som beholder de til barnet er ferdig med vogn ? 

Anonymkode: 02484...9c3

Vi brukte denne til soving frem til 1,5 år. Da hadde vi fortsatt plass i sittedelen, kunne nok brukt den mot 2 år også, men siden ungen stort sett gikk selv og begge foreldre var tilbake i jobb var vognbehovet endret. Vi brukte en billig bruktvogn til soving i barnehage og ellers hadde vi en vogn med tre hjul hjemme til turer, soving og som tok mindre plass i bilen. 

Tror det er relativt vanlig at man etter hvert bytter vogn eller skaffer seg en som er enklere/tar mindre plass etter hvert som baby blir større. De færreste duovogner som typisk brukes som hovedvogn i permisjonen er lange nok til hele vognperioden, og de som er det er typisk så store at man uansett kanskje vil bytte eller anskaffe en større vogn etter min erfaring. 

Anonymkode: 8f526...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nxt90 mer ergonomisk sittedel. Kan ikke si noe om brukstid da mitt barn bare er 17 mnd (76 cm lang). Jeg sier meg enig i at det sjeldent finnes én vogn som passer fra nyfødt og ut vogntiden. Behov endres underveis og jeg bruker nxt90 mindre og mindre, fordi den er stor og klumpete å dra med seg til en aktiv kar som går mest selv uansett. Bruker babyjogger city mini gt2 mest nå som snøen forsvinner, mye lettere å ta med seg både i bil og ellers.

Anonymkode: 3933a...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har Cybex, Balios S Lux 3in1 og vil dele erfaring?🙂

Anonymkode: 796ff...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.3.2024 den 19.49):

Om du vil ha en rimelig men bra allroundvogn i by, ville jeg gått for en variant av Britax Smile, gjerne brukt. Den har også veldig god plass under sammenlignet med lignende vogner (som Bugaboo Fox), som er utrolig praktisk når man ikke har bil. 

Anonymkode: ab13e...d56

Hei og takk for svar! Jeg visste ikke at den hadde mer plass, så det er jo veldig kjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd Hamax outback eller Nordic cab Explorer? Vi står mellom disse, men er litt usikre på hvem vi skal velge. 

Anonymkode: 81acd...c35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 7.3.2024 den 9.55):

Vi brukte denne vognen frem til barnet var 1 år og 9 måneder. Det var den perfekte vognen frem til da ❤️ Barnet eelsket å sove i den. Sov faktisk bedre etter at vi gikk over fra bagdelen til ergonomisk sittedel.

Men da hun ble 1 år og 9 måneder så var hun såpass stor i størrelsen sin at det ble trangt å sove. Barnehagen kommenterte at hun burde ha en større vinterpose f.eks. Og det hadde de helt rett i, for Nxt90 sittedel er litt 'vanskelig' å få ordentlig lun og god. Det finnes i alle fall vogner som er bedre på det. Og på denne alderen når hun er i full barnehagedrift så brukes vognen nesten bare til å sove dagblund i. Så da valgte vi å selge den. Vogner synker i verdi litt på samme måte som biler 😛 

Jeg har tilsammen 4 barn og vært i over gjennomsnittlig glad i vogn 😇 Sikkert hatt 10-13 vogner i drift sammenlagt. Min mening er at den perfekte vognen som man kan bruke fra nyfødt til man er ferdig med vogn ikke finnes. Men det er mange som er nære. Emmaljunga Nxt90 er en av dem, og også derfor vi gikk for den da vi ventet nr. 4 nå sist. Men som sagt, det som sannsynlig er siste vognåret så har vi en annen. Pga. størrelsen på ergonomisk sittedel og mangel på "lunhet".

Noen tips til vogner som passer bedre for større barn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulgurpilaff skrev (12 timer siden):

Noen tips til vogner som passer bedre for større barn? :)

Min favoritt er Mountain buggy urban jungle. Fordi den har veldig god komfort - for både barn og voksen. Samt har såpass med størrelse at barnet sover godt helt til ferdig med vognperioden ca. 3 år gammel. Også med vinterpose i.
Ellers har jeg venner som er fornøyd med Babyjogger City Elite for samme bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen med erfaringer fra Beemo? Er på utkikk etter en rimelig søskenvogn :) 

Anonymkode: 7ccf3...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.3.2024 den 17.58):

Noen som har prøvd Hamax outback eller Nordic cab Explorer? Vi står mellom disse, men er litt usikre på hvem vi skal velge. 

Anonymkode: 81acd...c35

Som vogn eller sykkelvogn tenker du? Vi har Nordic Ca, og jeg har riktignok ikke så mye erfaring med den generelt, men samboer bruker den mye på sykkel og både han og sønnen er kjempefornøyd. 

Anonymkode: ac4ed...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/26/2024 at 1:34 PM, Amatariel said:

Vi kjøpte en Babyjogger City tour. Barnet hadde akkurat fylt 3 år da vi kjøpte den og skulle på flere ukers sommerferie. Ville ikke ta med en shcvær vogn på ferie, men samtidig uaktuelt å ikke ha noe å sette barnet i når vi gikk lange sightseeing-turer o.l. Veldig fornøyd med trilla! Gikk lett som håndbagasje (ble som en skulderveske) og god å trille. Da vi kom hjem tjente jeg litt på å leie den ut til folk som trengte, og etter hvert fikk vi nytt barn. Så denne har blitt godt brukt av både barn 3 år og en på 6 måneder 😊

Tror vi går for en sånn! Takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Erfaringer med Emmaljunga sento Max med store hjul?☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 
har folk erfaringer med «Britax Strider M» vs «Britax smile 5X»

bor i Bærum, men har røtter i Innlandet. Så må være en skikkelig allværsvogn! Hvis noen har andre anbefalinger. Skrik ut🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.3.2024 den 17.58):

Noen som har prøvd Hamax outback eller Nordic cab Explorer? Vi står mellom disse, men er litt usikre på hvem vi skal velge. 

Anonymkode: 81acd...c35

Jeg synes Nordic Cab sykkelvogn var tung å trekke. Betalte 9000 for den og forventet mer. Den opplevdes også litt ustabil. Jeg solgte den og kjøpte en brukt Thule istedenfor som jeg ble mye mer fornøyd med

Anonymkode: 9fa56...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bollemy skrev (10 timer siden):

Hei! 
har folk erfaringer med «Britax Strider M» vs «Britax smile 5X»

bor i Bærum, men har røtter i Innlandet. Så må være en skikkelig allværsvogn! Hvis noen har andre anbefalinger. Skrik ut🌸

Jeg kom inn her og skulle spørre om akkurat det samme 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...