Gå til innhold

Takler ikke eldre menn....


Gjest Raggy

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tror egentlig ikke det. Men som sagt: for alminnelig sunne og oppegående menn i min alder er nok det såkalte kjønnsmarkedet gunstig. Jeg tror det er atskillig vanskeligere for middelaldrende kvinner.

Anonymkode: e2987...403

Ja det tror jeg også. At det er verre for kvinner i den alderen men jeg tror også det er en kortvarig lykke for de mange menn i den alderen. Aldringsprosessen går raskere jo eldre en blir og når en pusher 60 og aldersgapet blir større så spørs det om de yngre damene er like interessert. 

Anonymkode: 66e5b...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Raggy skrev:

Hele greia handler jo om at en aldersforkjell på ti år burde være ok, men nå som jeg har blitt opp i årene så fungerer ikke det langer. Det betyr ikke at jeg kun leter etter eldre men at ting har forandret seg veldig. Tidligere var jo ikke ti år eldre menn gamle :ler: Spørsmålet er jo da om jeg har blitt snerpete og ikke forstår at jeg selv har dratt på årene eller om det er innafor å tenke slik jeg gjør. 

Jeg har det akkurat som deg. Ti års forskjell var tidligere helt ok, nå opplever jeg denne forskjellen som mindre attraktivt, og den opplevelsen baserer jeg på de jeg har møtt. Det handler nok litt om utseende (som i ta vare på seg selv), men kanskje aller mest om personlighet. Jeg sier ikke at det alltid er sånn, men jeg opplever at eldre menn er like "kjerringaktig" som mange eldre kvinner. Bortsett fra meg og deg da :)

Mindre reflekterte og nysgjerrige. Mer fordomsfulle og mer "satte". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raggy skrev:

Hele greia handler jo om at en aldersforkjell på ti år burde være ok, men nå som jeg har blitt opp i årene så fungerer ikke det langer. Det betyr ikke at jeg kun leter etter eldre men at ting har forandret seg veldig. Tidligere var jo ikke ti år eldre menn gamle :ler: Spørsmålet er jo da om jeg har blitt snerpete og ikke forstår at jeg selv har dratt på årene eller om det er innafor å tenke slik jeg gjør. 

Da tenker jeg at det må være mye lettere å se etter hvem de er først og fremst, og innen rimelighetens grenser være mindre opptatt av alder :) Noen blir gammelmodige når de pusher 40-50, mens andre ikke, og det er jo kanskje når man har blitt "godt voksen" at man egentlig ser hvem der er. Noen ganger kan en aldersforskjell på ti år være ok, mens andre ganger ikke, helt avhengig av hvem han er. 

Anonymkode: aea1c...a07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det tror jeg også. At det er verre for kvinner i den alderen men jeg tror også det er en kortvarig lykke for de mange menn i den alderen. Aldringsprosessen går raskere jo eldre en blir og når en pusher 60 og aldersgapet blir større så spørs det om de yngre damene er like interessert. 

Anonymkode: 66e5b...709

Ja, det siste har du nok rett i, og det gjelder vel generelt for personer som har funnet seg en betydelig eldre partner, som begynner å pushe 60. Nå har det aldri vært interessant for meg å finne en partner som er eldre, men jeg kan levende forestille meg hvordan det må være for en mann som selv er blitt 45, å plutselig sitte der med en «gammal kjerring» på 60. Det kan selvsagt aldri fungere. 

For egen del tenker jeg ikke på at et forhold skal være varig. Orker ikke tanken på å komme i en situasjon der jeg sitter med en partner som pga aldersforskjellen er vanskelig å holde seg på høyde med.

Etter et langvarig ekteskap, er min nåværende preferanse for forhold 2-4 år:)

Anonymkode: e2987...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det siste har du nok rett i, og det gjelder vel generelt for personer som har funnet seg en betydelig eldre partner, som begynner å pushe 60. Nå har det aldri vært interessant for meg å finne en partner som er eldre, men jeg kan levende forestille meg hvordan det må være for en mann som selv er blitt 45, å plutselig sitte der med en «gammal kjerring» på 60. Det kan selvsagt aldri fungere. 

For egen del tenker jeg ikke på at et forhold skal være varig. Orker ikke tanken på å komme i en situasjon der jeg sitter med en partner som pga aldersforskjellen er vanskelig å holde seg på høyde med.

Etter et langvarig ekteskap, er min nåværende preferanse for forhold 2-4 år:)

Anonymkode: e2987...403

Vet kjæresten din dette?

Anonymkode: 1d86a...9c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Vi tar en dag av gangen. Men hun håper nok i lengden at det skal vare lenger:)

Anonymkode: e2987...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raggy
1 time siden, Nooni skrev:

Jeg har det akkurat som deg. Ti års forskjell var tidligere helt ok, nå opplever jeg denne forskjellen som mindre attraktivt, og den opplevelsen baserer jeg på de jeg har møtt. Det handler nok litt om utseende (som i ta vare på seg selv), men kanskje aller mest om personlighet. Jeg sier ikke at det alltid er sånn, men jeg opplever at eldre menn er like "kjerringaktig" som mange eldre kvinner. Bortsett fra meg og deg da :)

Mindre reflekterte og nysgjerrige. Mer fordomsfulle og mer "satte". 

Takk :) Jeg har møtt menn som er eldre enn meg der jeg har vært tilfreds med personligheten men "gammelmanns" utseende har satt en stopper. Det irriterer fordi jeg da kanskje går glipp av en bra man.... og bra menn er det ikke mange av i min verden. Med bra så mener jeg en personlighet som kan matche hvordan jeg er og hva jeg kan trives med. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det siste har du nok rett i, og det gjelder vel generelt for personer som har funnet seg en betydelig eldre partner, som begynner å pushe 60. Nå har det aldri vært interessant for meg å finne en partner som er eldre, men jeg kan levende forestille meg hvordan det må være for en mann som selv er blitt 45, å plutselig sitte der med en «gammal kjerring» på 60. Det kan selvsagt aldri fungere. 

For egen del tenker jeg ikke på at et forhold skal være varig. Orker ikke tanken på å komme i en situasjon der jeg sitter med en partner som pga aldersforskjellen er vanskelig å holde seg på høyde med.

Etter et langvarig ekteskap, er min nåværende preferanse for forhold 2-4 år:)

Anonymkode: e2987...403

Det hørtes bare rart ut å tenke på den måten... Er det ikke en bra tanke å ønske seg en stødig partner å dele siste delen av livet med? Alle blir jo mer sårbare jo eldre de blir og jeg vil tro at når man plutselig er over 70 så er det vanskelig å fatte hvor tiden ble av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det siste har du nok rett i, og det gjelder vel generelt for personer som har funnet seg en betydelig eldre partner, som begynner å pushe 60. Nå har det aldri vært interessant for meg å finne en partner som er eldre, men jeg kan levende forestille meg hvordan det må være for en mann som selv er blitt 45, å plutselig sitte der med en «gammal kjerring» på 60. Det kan selvsagt aldri fungere. 

For egen del tenker jeg ikke på at et forhold skal være varig. Orker ikke tanken på å komme i en situasjon der jeg sitter med en partner som pga aldersforskjellen er vanskelig å holde seg på høyde med.

Etter et langvarig ekteskap, er min nåværende preferanse for forhold 2-4 år:)

Anonymkode: e2987...403

Dette bør i alle fall være avklart når man begynner å bli seriøs, for min erfaring er at de færreste som søker en fast livspartner ønsker seg en "utgåttdato" på forholdet. For meg hadde det nok blitt litt rart å tenke sånn. 

Anonymkode: aea1c...a07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja. Vi tar en dag av gangen. Men hun håper nok i lengden at det skal vare lenger:)

Anonymkode: e2987...403

Ok.

Men i lengden vil kanskje hun også tenke slik som du skrev her, bare omvendt kjønn;

jeg kan levende forestille meg hvordan det må være for en mann som selv er blitt 45, å plutselig sitte der med en «gammal kjerring» på 60. Det kan selvsagt aldri fungere. 

 

Anonymkode: 1d86a...9c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raggy skrev:

Det hørtes bare rart ut å tenke på den måten... Er det ikke en bra tanke å ønske seg en stødig partner å dele siste delen av livet med? Alle blir jo mer sårbare jo eldre de blir og jeg vil tro at når man plutselig er over 70 så er det vanskelig å fatte hvor tiden ble av...

Jeg ønsker en kjæreste, ikke en sykepleier. Når jeg blir gammel, vil jeg være uavhengig og skaffe meg profesjonell hjelp i den grad det trengs. Et sånt aldrende par på tomgang, som holder ut og holder ut, ønsker jeg ikke å være en del av.

Anonymkode: e2987...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok.

Men i lengden vil kanskje hun også tenke slik som du skrev her, bare omvendt kjønn;

jeg kan levende forestille meg hvordan det må være for en mann som selv er blitt 45, å plutselig sitte der med en «gammal kjerring» på 60. Det kan selvsagt aldri fungere. 

 

Anonymkode: 1d86a...9c0

Absolutt. Og den situasjonen ønsker jeg altså ikke å være i - heller ikke som den eldre i forholdet.

Anonymkode: e2987...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette bør i alle fall være avklart når man begynner å bli seriøs, for min erfaring er at de færreste som søker en fast livspartner ønsker seg en "utgåttdato" på forholdet. For meg hadde det nok blitt litt rart å tenke sånn. 

Anonymkode: aea1c...a07

Det er jo ikke alle som har samme behov for å få avklart slike ting, men i den grad det er viktig, bør det selvsagt avklares

Anonymkode: e2987...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Raggy skrev:

Takk :) Jeg har møtt menn som er eldre enn meg der jeg har vært tilfreds med personligheten men "gammelmanns" utseende har satt en stopper. Det irriterer fordi jeg da kanskje går glipp av en bra man.... og bra menn er det ikke mange av i min verden. Med bra så mener jeg en personlighet som kan matche hvordan jeg er og hva jeg kan trives med. 

 

Skjønner. 

Jeg synes det med utseende er litt utfordrende å sette ord på faktisk. Jeg har ingen "standard", men har jo over tid sett hva jeg tiltrekkes av og det ikke snakk om modeller. Det kan faktisk også handle om lukt og det omhandler definitivt egenskaper og fremtoning. Hva jeg tiltrekkes av har mye å si for kjemien som oppstår. 

Samtidig så har jeg også opplevd at menn blir "penere" når jeg liker dem godt, og da er det gjerne snakk om at jeg kjenner dem fra flere arenaer hvor de også får vist sine egenskaper, talenter, altså andre sider av seg selv. Jeg liker godt trygge og selvsikre menn (ikke arrogante). Jeg ville aldri kunne innledet et forhold til en "gammelmodig" mann, men samtidig, hvis dette handler om klær, fremtoning og hår så er det mulig å påvirke dette ved å handle sammen feks. Men jeg tror altså ikke det er det det handler om. Hvis vi opplever noen som gammelmodig, så er det like gjerne snakk om holdninger og egenskaper. 

Jeg bare nevner det fordi de menn jeg tiltrekkes av har jeg opplevd dem som engasjerte, trygge, selvsikre, varme og generøse - og de blir nesten alltid fine. Mens om jeg treffer en ute i en annen setting, desperat etter å finne "noen"-  og for å hjelpe seg med den jobben må han drikke opp selvtilliten - stinkende av røyk, med slitte jeans og sko, poser under øynene og halvfeit - da blir det helheten. Gammelmodig, men også patetisk, gnålete og sutrete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker en kjæreste, ikke en sykepleier. Når jeg blir gammel, vil jeg være uavhengig og skaffe meg profesjonell hjelp i den grad det trengs. Et sånt aldrende par på tomgang, som holder ut og holder ut, ønsker jeg ikke å være en del av.

Anonymkode: e2987...403

Holder ut? Et eldre par som er samkjørt og glad i hverandre er noe av det flotteste jeg ser. At den halte må hjelpe den blinde er bare slik naturens gang er. 

Skal man tenke så langt frem som til alderdommen så tror jeg det er viktig å vurdere hvordan en partner er til å ta vare på sin egen helse. Høyst sannsynlig vil det da lønne seg å finne en på egen alder eller yngre om man vil ha et langvarig forhold. Du virker til å mene at man bare kan bytte partner underveis utifra egne behov, er det virkelig så enkelt? Eller ønsker du å leve dine siste år alene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, darth Vader skrev:

Midten av 40-åra? Da er du vel i overgangsalderen snart. Tror ikke du har så mange valg her. Finn noen på egen alder eller lev i sølibat. 

Det kan variere med hele 10 år når kvinner kommer i overgangsalderen. Fra 45-55 år. 

Anonymkode: ad276...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke alle som har samme behov for å få avklart slike ting, men i den grad det er viktig, bør det selvsagt avklares

Anonymkode: e2987...403

Langt de fleste vil ha behov for å få avklart vesentlige begrensninger i forholdet, som f. eks. at du setter en sluttdato på forholdet etter 2 eller maks 4 år. Gjør man ikke det, så holder man partneren sin for narr. 

Anonymkode: aea1c...a07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raggy skrev:

Det hørtes bare rart ut å tenke på den måten... Er det ikke en bra tanke å ønske seg en stødig partner å dele siste delen av livet med? Alle blir jo mer sårbare jo eldre de blir og jeg vil tro at når man plutselig er over 70 så er det vanskelig å fatte hvor tiden ble av...

Rundt 60 siste delen av livet? Folk i dag lever gjerne til de er 80 eller litt mer, gitt at man tar vare på helsa. Man kan fortsatt ha mange gode år igjen som 60-åring så lenge man passer på helsa, det virker jo litt drøyt å avskrive noen når de er 60 spør du meg. 

Anonymkode: aea1c...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raggy skrev:

Holder ut? Et eldre par som er samkjørt og glad i hverandre er noe av det flotteste jeg ser. At den halte må hjelpe den blinde er bare slik naturens gang er. 

Skal man tenke så langt frem som til alderdommen så tror jeg det er viktig å vurdere hvordan en partner er til å ta vare på sin egen helse. Høyst sannsynlig vil det da lønne seg å finne en på egen alder eller yngre om man vil ha et langvarig forhold. Du virker til å mene at man bare kan bytte partner underveis utifra egne behov, er det virkelig så enkelt? Eller ønsker du å leve dine siste år alene? 

Vel, jeg kjenner mange aldrende par som har holdt sammen hele livet, og ikke ett eneste av dem kunne jeg tenkt meg å være en del av. Nitriste greier med to oldinger som vakler rundt i gamle rutiner.

Ellers er nok vi to enige om at vi begge foretrekker en yngre partner. Jeg ville aldri drømme om å bli sammen med en av disse middelaldrende «kjerringene», og du tenker det samme om menn. Du ville vært altfor gammel for meg, og jeg for deg😄

Anonymkode: e2987...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Raggy said:

Menn på min egen alder er ok, det er verre når mannen blir ti år eldre eller mer... Jeg burde jo takle det men da føler jeg at jeg dater en som ligner på faren min... Nei, overgangsalderen kommer senere så vidt jeg har lært

Kanskje på tide å innse at du er blitt middelaldrende/gammel selv da? For meg virker det som du nekter å godta at du selv blir eldre, og forsøker å tviholde på en ungdommelighet som er forsvunnet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...