Gå til innhold

Takler ikke eldre menn....


Gjest Raggy

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og du er kanskje for gammel for ham. Halvgamle kvinner som deg kan nok godt snuble over en eller annen smågutt på eventyr, eller som ikke får seg noen på sin egen alder. Men dere er sjelden interessante for jevngamle menn. Hvem vil en dame på snart 50 når du kan få en fresh på 25-30? For mange middelaldrende menn er det faktisk ganske mye lettere i dette markedet enn man skulle tro.

Anonymkode: e2987...403

Det er lettere for de mennene med gode gener og/eller livsstil/kosthold tipper jeg vi sier. Menn som ser bra ut kan dra kvinner i mange aldersgrupper. De som ikke tar vare på seg selv, not so much. 

Anonymkode: aea1c...a07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lettere for de mennene med gode gener og/eller livsstil/kosthold tipper jeg vi sier. Menn som ser bra ut kan dra kvinner i mange aldersgrupper. De som ikke tar vare på seg selv, not so much. 

Anonymkode: aea1c...a07

Ja.

De færreste menn på 50 ønsker seg en ungjente på 25. Man er gjerne ferdig med barn og studielån...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er et vanlig selvbedrag at man ser yngre ut enn man er («alle sier at jeg ser 20 år yngre ut», «i min slekt holder kvinnene seg så utrolig godt», «jeg måtte vise legg på polet»osv). Voks opp og stikk fingeren i jorda. Sånne illusjoner er bare stakkarslig, og blir bare mer patetisk ettersom årene går.

Anonymkode: e2987...403

Håper du adresserer dette til menn også, siden det stadig vekk er menn her som skriver at de ser yngre ut og holder seg veldig godt for alderen.

Anonymkode: 1d86a...9c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klart, det er jo ikke alltid det fungerer, aldersforskjell eller ikke. Og ombestemmer man seg raskt med tanke på barn, så kan det være at man har fart under falskt flagg med tanke på barneønske. Det er selvfølgelig lov til å ombestemme seg med tanke på barn, men det er kanskje mindre vanlig å gjøre det når man er godt voksen (over 30)? 

Ja, det blir nok ennå synligere i førtiårene, men min erfaring er at det for en del allerede begynner å gjøre seg gjeldende i slutten av tyveårene, siden man ikke "surfer" på ungdommen og forbrenningen man hadde da lenger. Mange av de jeg ser begynte å "ese" ut på den alderen har blitt ennå mer usunne med årene. For all del, jeg skal ikke skryte på meg modellutseende selv, men etter at jeg begynte å trene litt mer seriøst etter 30, så har jeg nok bedre kapasitet enn mange som er litt yngre. Jeg innså at man hvert fall ikke blir automatisk i bedre form med årene ;)

Anonymkode: aea1c...a07

Jeg tenker sikker mest utifra meg selv. Har vært slank og drevet aktivt med hest i alle år så kroppen har jeg aldri tenkt over før jeg solgte hesten og plutselig hadde bikka 40. Da ble det innlysende at skroget trenger pleie og omsorg :fnise: Særlig rer jeg det på tennene til folk... Er det ikke snakk om sykdom så kan tenner fortelle mye om et menneske..

Fint å høre at det finnes noen på din alder som synes vi i midten av førr kan være ok :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lettere for de mennene med gode gener og/eller livsstil/kosthold tipper jeg vi sier. Menn som ser bra ut kan dra kvinner i mange aldersgrupper. De som ikke tar vare på seg selv, not so much. 

Anonymkode: aea1c...a07

Vel, det er selvsagt en fordel å beholde håret, og ellers ha ting litt må stell, men min erfaring er definitivt at normalt sunne og oppegående menn i 40-/50årsalderen generelt har forbausende god appell hos yngre - til dels betydelig yngre - kvinner. Men det er min erfaring. Det er mulig jeg har vært heldigere med omgangskrets enn du har.

Anonymkode: e2987...403

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du adresserer dette til menn også, siden det stadig vekk er menn her som skriver at de ser yngre ut og holder seg veldig godt for alderen.

Anonymkode: 1d86a...9c0

Den er absolutt adressert til begge kjønn. 

Anonymkode: e2987...403

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Rotemor skrev:

Ja.

De færreste menn på 50 ønsker seg en ungjente på 25. Man er gjerne ferdig med barn og studielån...

Kommer jo an på hva hun og han ønsker det. Som oftest er det nok slik at hun på 25 ønsker barn, men ikke alltid. Jeg kjenner f. eks. et par der hun er rundt noen og tredve nå, og han er 60! Syntes personlig det hadde vært for stor aldersforskjell, men de har bodd sammen i mange år allerede og er temmelig seriøse. Hun har ikke ønsket barn, og han hadde barn fra tidligere forhold og skulle ikke ha flere, så for dem har det fungert fint. 

Men det jeg ser, er at han jo ikke er som 50-60 åringer generelt, ser nok mye bedre ut for alderen enn de fleste. 

Anonymkode: aea1c...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rotemor skrev:

Ja.

De færreste menn på 50 ønsker seg en ungjente på 25. Man er gjerne ferdig med barn og studielån...

Dette tror jeg kanskje jeg vet litt mer om enn du gjør. Men 35 er nok generelt mer interessant enn 25.

Anonymkode: e2987...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette tror jeg kanskje jeg vet litt mer om enn du gjør. Men 35 er nok generelt mer interessant enn 25.

Anonymkode: e2987...403

Har du en begrunnelse for påstanden?

🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette tror jeg kanskje jeg vet litt mer om enn du gjør. Men 35 er nok generelt mer interessant enn 25.

Anonymkode: e2987...403

Hvorfor tror du det? Du er jo bare én mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hind skrev:

Hvorfor tror du det? Du er jo bare én mann.

😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min del, som mann i slutten av tredveårene så hadde det ikke spilt noen rolle om hun var midt i førtiårene. Det som teller er om man holder seg noenlunde bra i det minste, med tanke på kosthold, trening og at man bryr seg om egen helse. Kjenner dessverre flere med dårlig helse som følge av svært usunn livsstil, og disse vil ikke akkurat bli noe friskere som 55 åring heller, når de allerede er 35 og har flere livsstilssykdommer. 

Og, fordelen med å date når du er 30+ er at det som regel ikke gjør noe å gå litt opp eller ned i alder, siden den man dater er relativt voksen uansett. 

Kommer an på hva man mener er "stadie". Jeg personlig ønsker ikke egne barn, så da er det jo en fordel å date kvinner som ikke ønsker (flere) barn uavhengig av hvor gammel hun er. 

Anonymkode: aea1c...a07

Javel så bra at du og Trøndermann liker voksne damer i slutten av 40 årene. Tror ikke at dere tilhører flertallet. Men bra for oss godt voksne damer å høre det innimellom.

Anonymkode: ad276...7c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Raggy skrev:

Jeg tenker sikker mest utifra meg selv. Har vært slank og drevet aktivt med hest i alle år så kroppen har jeg aldri tenkt over før jeg solgte hesten og plutselig hadde bikka 40. Da ble det innlysende at skroget trenger pleie og omsorg :fnise: Særlig rer jeg det på tennene til folk... Er det ikke snakk om sykdom så kan tenner fortelle mye om et menneske..

Fint å høre at det finnes noen på din alder som synes vi i midten av førr kan være ok :)  

Ja, det blir jo gjerne sånn hvis man plutselig slutter med en fysisk aktivitet. Ser det samme blant venner som tidligere var håndverkere, men som nå har funnet seg mer kontorrelaterte yrker og med det er i langt mindre fysisk aktivitet enn de var da de bedrev aktivt håndverk. De som ikke kompenserte med noen annen form for fysisk aktivitet er mer usunne i dag 10-20 år etter. 

Anonymkode: aea1c...a07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dersom man er den eneste som selv syntes man ser yngre ut kan det være et selvbedrag ja, men nå er det slik at alder faktisk slår ut noe forskjellig. Alle blir eldre, men tempo og hvordan det slår ut er betinget av gener, kosthold, helse, livsstil etc. Dersom det er mange som påpeker at en gitt person ser yngre ut, er det ofte noe i det. 

Anonymkode: aea1c...a07

Folk er genrelt uærlige når det gjelder komplimenter. Og i mange miljøer opprettholder man jo denne aldersillusjonen gjensidig hos hverandre. Jeg har sett utrolig mye av dette, særlig blant middelaldrende kvinner, og det er bare trist. I vår utseende- og ungdomsfikserte tid har alderspanikken også begynt å bre seg blant menn. Og det er jo ikke mindre trist.

Anonymkode: e2987...403

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Rotemor skrev:

Har du en begrunnelse for påstanden?

🤣

Menn vet mest om menn.

Anonymkode: e2987...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det er selvsagt en fordel å beholde håret, og ellers ha ting litt må stell, men min erfaring er definitivt at normalt sunne og oppegående menn i 40-/50årsalderen generelt har forbausende god appell hos yngre - til dels betydelig yngre - kvinner. Men det er min erfaring. Det er mulig jeg har vært heldigere med omgangskrets enn du har.

Anonymkode: e2987...403

Det er jo selvfølgelig mulig du ferdes i et miljø med flere "eldre" menn som ser bra ut enn gjennomsnittet. 

Anonymkode: aea1c...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har tenkt på akkurat det samme selv maaaange ganger 😂  jeg er i 40 årene og en del menn på min alder blir for gubbete for meg. Jeg matcher bedre med de litt yngre..  Man skal jo føle seg vel med en kjæreste så jeg tenker at alder ikke har så mye å si så lenge kjemien er der.  Og ikke på skikkelig barnerov, 

Anonymkode: def35...181

Heller gubbete enn guttunge. 

Anonymkode: 5bc9c...a10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk er genrelt uærlige når det gjelder komplimenter. Og i mange miljøer opprettholder man jo denne aldersillusjonen gjensidig hos hverandre. Jeg har sett utrolig mye av dette, særlig blant middelaldrende kvinner, og det er bare trist. I vår utseende- og ungdomsfikserte tid har alderspanikken også begynt å bre seg blant menn. Og det er jo ikke mindre trist.

Anonymkode: e2987...403

I noen tilfeller ja, men når enkelte får høre det av mange personer i ulike miljøer, så ligger det ofte noe i det. Det er ikke alltid bare at man stryker hundene med hårene i samme miljø. Folk har forskjellig genetikk, og folk legger ned forskjellig innsats for å holde seg bra. 

Anonymkode: aea1c...a07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn vet mest om menn.

Anonymkode: e2987...403

Men jeg vet mest om hva slags oppmerksomhet jeg får... Menn på 50 som aktivt jager kvinner på døtrenes alder er pr. def uattraktivt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel så bra at du og Trøndermann liker voksne damer i slutten av 40 årene. Tror ikke at dere tilhører flertallet. Men bra for oss godt voksne damer å høre det innimellom.

Anonymkode: ad276...7c3

Det var egentlig ikke det som er poenget mitt. Jeg liker ikke en kvinne fordi hun er såpass ung eller gammel, men alder er mer underordnet innen visse grenser. For meg spiller det ikke så stor rolle om hun er 32 eller 45 bare hun er det jeg ser etter ellers. 

Anonymkode: aea1c...a07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...