Gå til innhold

Lyve til menn om antall sex-partnere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, Cronosgjesten said:

Det er akkurat det. Det er ikke verdien til mennesket det går på, det er verdien som partner. De fleste omgir seg med alle typer mennesker som kolleger, bekjente, venner og naboer. Og det er en fin ting. Men en livspartner er det stort sett flere og strengere kriterier til, for de aller fleste. Man investerer gjerne mer i et sånt forhold. 

Helt enig. Jeg synes det er drøyt å kritisere andres preferanser fordi du selv har tatt livsvalg som ikke er kompatible med deres preferanser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, ItchyBitchySpider skrev:

Problemet er at kvinnens seksualitet har blitt sett på som noe skittent i tusenvis av år. På tide å avskaffe det synet. 

Det er jo derfor vi spør hvorfor dere lyver om antallet sexpartnere?

For meg så virker det som om dere forsøker å opprettholde kvinners seksualitet som noe skittent i og med at dere har funnet det regningsvarende å lyve om antallet dere har ligget med. Hvorfor gjør dere det egentlig? Skammer du deg over hvor mange du har pult, er det derfor?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet ditt er jo at du tror dette er noe spesielt for kvinner. Er det noen som lyver i forhold så er det faen meg menn. Er det noe det siste året som singel har lært meg så er det at 9 av 10 menn lett sniker bak ryggen på dama si, samme hvor stabile og ærlige de fremstår, dersom de får muligheten til å snuse på en fremmed fitte. Jeg sier konsekvent nei til utro menn, siden jeg ikke ønsker å belønne den slags adferd, og du skulle bare visst all dritten gjennomsnittsmannen lirer av seg om den intetanende dama si, for å få seg noe. 

Selv lyver jeg ikke om noe som helst, jeg ønsker å være sammen med sexpositive menn, uten hore/madonna-komplekser, og de få gangene jeg blir spurt er jeg ærlig om at jeg har mistet tellinga for lenge siden, men at det nok er en del. Har aldri opplevd å miste noen mann pga dette. Men bare det at mannen spør er et rødt flagg, etter fylte 25 år. Uten unntak har det vært menn med seksuelle issues, og unormalt mye sjalusi og kontrollbehov. Interessant nok korrelerer dette også med at mannen selv er utro. Desto mer dydig han vil at dama skal være, desto større er risikoen for at han harver over andre bak ryggen din. Så det går jeg aldri inn i igjen. 

Anonymkode: 4455d...7c5

Det var også min erfaring med eksmannen. Han fikk meg som jomfru, og har selv hatt kun en partner før. Han var sykelig sjalu og kontrollerende, mistenkte meg for å være utro hele tiden og for å lyve om at jeg var jomfru da jeg møtte ham. Samtidig gikk han bak ryggen min og bedrev omfattende utroskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, ItchyBitchySpider skrev:

Så å ha rundt ti partnere er "ekstrem promiskuitet"?

Absolutt ikke. Og promiskuitet som karaktertrekk kan emm heller ikke reduseres til antall sexpartnere. En hektisk og eksperimentell livstil i en (eller flere) perioder ha sammenheng med andre ting enn (bare) personlighet. Så jeg tror ikke vi er så uenige.

Anonymkode: fa78f...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
9 minutter siden, Mann1979 skrev:

Helt enig. Jeg synes det er drøyt å kritisere andres preferanser fordi du selv har tatt livsvalg som ikke er kompatible med deres preferanser.

Det er godt oppsummert, og et godt grunnlag for at alle kan finne en partner ut fra sine preferanser.

Vi er nok forskjellige i våre valg, men rasjonalet bak velgene er ikke veldig ulikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ItchyBitchySpider skrev:

Hvorfor blir ikke menn som har mange partnere sett ned på? Svar gjerne på det. 

Du kan vel ha den aller største forakt mot menn som har pult mange hvis du ønsker det. Men mest sannsynlig har du større forakt mot menn som ikke får seg sex enn menn som har hatt flere sexpartnere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, waco skrev:

Du kan vel ha den aller største forakt mot menn som har pult mange hvis du ønsker det. Men mest sannsynlig har du større forakt mot menn som ikke får seg sex enn menn som har hatt flere sexpartnere.

😂😂😂😂 Les kommentaren om incel til meg. Tror du treffer spikeren midt på her. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Mann1979 skrev:

Helt enig. Jeg synes det er drøyt å kritisere andres preferanser fordi du selv har tatt livsvalg som ikke er kompatible med deres preferanser.

Problemet er at menn ofte stiller strenge krav til damer, samtidig som de ikke stiller noen krav til seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
3 minutter siden, waco skrev:

Det er jo derfor vi spør hvorfor dere lyver om antallet sexpartnere?

For meg så virker det som om dere forsøker å opprettholde kvinners seksualitet som noe skittent i og med at dere har funnet det regningsvarende å lyve om antallet dere har ligget med. Hvorfor gjør dere det egentlig? Skammer du deg over hvor mange du har pult, er det derfor?

Denne vi vs. dere -tankegangen gjør meg bare matt. Jeg kjenner ingen som passer inn i så trange rammer hverken blant menn eller kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ItchyBitchySpider skrev:

Løgn er løgn. Så du mener nå at løgn i beste mening er greit, men ikke andre løgner? Hvorfor er lyving om tidligere sexpartnere egoistisk? Skader det deg på noen måte at dama di har hatt 13 partnere og ikke 10? Hvorfor er ikke slike løgner i beste mening? For øvrig prøver alle fremstå som den beste versjonen av seg selv i datingfasen. Det er jo også en slags løgn. 

Hvis du ønsker å fremstå som en som ikke har ligget med flere enn du vil vedkjenne deg, - hvorfor puler du flere enn du vil vedkjenne deg da?

Det henger jo ikke på greip. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, waco skrev:

Du kan vel ha den aller største forakt mot menn som har pult mange hvis du ønsker det. Men mest sannsynlig har du større forakt mot menn som ikke får seg sex enn menn som har hatt flere sexpartnere.

Jeg har generelt ikke forakt mot andre mennesker. Og incels er ikke det samme som menn som ikke får seg sex. Det er en spesiell gruppe menn som ikke får seg sex og derfor hater kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ItchyBitchySpider said:

 Problemet er at menn ofte stiller strenge krav til damer, samtidig som de ikke stiller noen krav til seg selv. 

Jeg ser ikke at det er problem for andre enn dem selv dersom det medfører at de ikke finner seg en partner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, waco skrev:

Det er jo derfor vi spør hvorfor dere lyver om antallet sexpartnere?

For meg så virker det som om dere forsøker å opprettholde kvinners seksualitet som noe skittent i og med at dere har funnet det regningsvarende å lyve om antallet dere har ligget med. Hvorfor gjør dere det egentlig? Skammer du deg over hvor mange du har pult, er det derfor?

Skammer meg ingenting. Og synes heller ikke 8 stk i alder av snart 40 er mange. Men mitt antall er tydeligvis en issue for en del menn, også for dem som har hatt langt flere enn meg. Også da jeg hadde færre, for eksempel 5 eller 6. Den ene jeg hadde sa rett ut til meg at han mistet mer og mer lysten på meg jo mer han tenkte på antall partnere jeg hadde før han (5). Han selv hadde rundt 30 før meg. Forstå det den som vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Mann1979 skrev:

Jeg ser ikke at det er problem for andre enn dem selv dersom det medfører at de ikke finner seg en partner.

Hva med alle menn som later som de er noe annet i datingfasen? Er det greit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Alterego666 skrev:

Denne vi vs. dere -tankegangen gjør meg bare matt. Jeg kjenner ingen som passer inn i så trange rammer hverken blant menn eller kvinner.

Jeg blåser i hvor mange man har ligget med, jeg bare lurer på hvorfor man skal lyve om antallet? Er det fordi en synes selv at en har pult for mange, er det derfor?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ItchyBitchySpider said:

Hva med alle menn som later som de er noe annet i datingfasen? Er det greit? 

Vet ikke hvem av "alle" de mennene du har datet du sikter til, men jeg synes generelt det er ugreit å starte et forhold med løgn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Mann1979 skrev:

Vet ikke hvem av "alle" de mennene du har datet du sikter til, men jeg synes generelt det er ugreit å starte et forhold med løgn.

Har aldri lest en eneste diskusjon der man betegner menn som sosiopater og notoriske løgnere fordi de fremstod som noe annet i datingfasen. For eksempel slutter mange menn å gjøre husarbeid og ivareta personlig hygiene etter en stund i forholdet.  Men det har jeg ikke hørt noe som helst negativt om. Rart. Det samme gjelder den evinnelige fisingen og rapingen. Som kommer et stykke ut i forholdet, og som man får beskjed om at man bare må leve med - la menn være menn liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ItchyBitchySpider skrev:

 

Så verdien til en kvinne måles altså i antall partnere? Hva har det med selvrespekt å gjøre at man ønsker å ha et sexliv som singel?

Nei verdien måles i hennes ærlighet! Lystløgnere kan du få gratis av meg! Er det andre ting du også lyver om -  for eksempel hvor mange land du har vært i?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, ItchyBitchySpider said:

Har aldri lest en eneste diskusjon der man betegner menn som sosiopater og notoriske løgnere fordi de fremstod som noe annet i datingfasen. For eksempel slutter mange menn å gjøre husarbeid og ivareta personlig hygiene etter en stund i forholdet.  Men det har jeg ikke hørt noe som helst negativt om. Rart. Det samme gjelder den evinnelige fisingen og rapingen. Som kommer et stykke ut i forholdet, og som man får beskjed om at man bare må leve med - la menn være menn liksom. 

OK, jeg kan ikke ta ansvar for hva du har lest eller ikke lest på et internettforum. Forstår ikke helt hva du prøver å oppnå med dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, waco skrev:

Nei verdien måles i hennes ærlighet! Lystløgnere kan du få gratis av meg! Er det andre ting du også lyver om -  for eksempel hvor mange land du har vært i?

Jeg lyver som sagt ikke om det, men jeg nekter å svare på spørsmålet. 

Hva med deg da? Du lyver jo noen ganger. Betyr det at du lyver om absolutt alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...