Gå til innhold

Hva mener dere om å få besøk på døren uten forvarsel først?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 4.5.2019 den 6.45, Applehead skrev:

Blir litt satt ut av svarene her jeg. 

Jeg elsker det!

Skulle lite til for å sette deg ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

med nærmeste familie (samboers) skulle jeg ønske de ringte på døra av og tul og bare kom på besøk. Heller det enn slik det er nå. Her skal man kun treffes når det er bryllup, dåp, konfirmasjon og begravelse. Er det hjemme hos noen, må det være 3 retters middag, catering, vertinne som tripper rundt i høye hæler og en dyr kjole , mens underholdningen og de konstruerte samtalene pågår i påvente av at man skal sette seg til bords. 

Forsøkte en gang å si til svigerbror og kona at de måtte gjerne stikke innom en dag. Jeg filk følelsen av at jeg ga den en stor belastning. De måtte sjekke kalenderne i evigheter, og repliserte med at da måtte det bli en ukedag om 4 mndr, for ellers var de «booket». 

Jeg er fra et lite sted og blir stressa av alt styret. Det går an å ringe på en mandag eller torsdag og høre om man er hjemme fordi man ønsker å komme innom og hilse på. Særlig når man har små barn som gjerne vil bli kjent med slekta. Istede blir det mitt ansvar om og når de skal treffe hverandre......

Anonymkode: 7901e...c46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krever så lite å spørre folk om de har tid at jeg tenker det nesten er litt dårlig gjort å komme uanmeldt. Man har gjerne noe en skulle gjort, men så føler en ikke at en kan si nei når de har kommet hele veien hit. I tillegg er det jo ikke garantert at man er hjemme og en har kjørt på en bomtur. Jeg liker å ha uken min planlagt siden jeg har det ofte travelt også, og min mor kunne stadig vekk komme på overraskelsesbesøk når det overhodet ikke passet. Det ble veldig dårlig stemning hver gang jeg prøvde å si at det egentlig ikke passer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG skulle ønske det var som før , at folk bare stakk innom. Da hadde ingen mobil eller data og de færreste hustlf ( da jeg var barn på 70-tallet) Da kom folk bare og de hadde som oftest med seg ei kake, ei kaffepk eller ei twistpakke. Og alle var velkommen! 

Om jeg hadde fått mye spontanbesøk ville det for meg vært en motivasjon til å holde huset i bedre orden sånn generelt i tilfelle besøk.Det er jo alltid trivelig med en prat!  De som kommer i dag er oftest naboer med nabovarsel om noe eller med noe papirer som skal skrives under på. 

Ja, jeg bor på bygda. 

Anonymkode: 4ec8e...bec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Den eneste som av og til kan komme uanmeldt er faren min men det er helt greit. Han tar til takke med en enkel kopp kaffe, driter i om huset er rotete og støvete, og blir ikke sittende så lenge. Vennene mine spør alltid først og det samme gjør jeg tilbake. Som introvert og elendig husmor har jeg to veldig gode grunner til at jeg ikke synes plutselige besøk er så morsomt.

 

På 3.5.2019 den 23.40, AnonymBruker skrev:

Han som er verst har fått beskjed mange ganger om å gi beskjed. Sist var i går, da sendte han sms som vi ikke rakk å lese før han var på døra.. Så spurte vi hva han gjorde her, og da hadde han sendt melding først sa han.

Anonymkode: f2c7f...2b6

Dette er ihvertfall ikke greit! Han der må jo mangle fullstendig sosiale antenner! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.5.2019 den 16.21, Androgyn71 skrev:

Jøss for en stusselig tråd. Folk kommer vel ikke innom for å inspisere eller ta bilder av rotet. Vannkoker og te/pulverkaffe og safarikjeks så kommer man langt. De uplanlagte besøkene er de beste. 

En ting er at jeg ikke liker å få besøk når jeg ikke har tørket støv og støvsugd på skammelig lang tid, men ofte er jeg så mentalt utladet og ferdigsosialisert etter jobb at jeg bare vil være alene. Dersom jeg skal ta imot besøk vil jeg være mentalt forberedt på det, eller ha muligheten til å si pent nei. Jeg er introvert og trenger mye alenetid for å lade batteriene så overraskelsesbesøk gjør meg bare stressa og frustrert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.5.2019 den 17.15, smalls skrev:

Næh, har ikke dårlig samvittighet. Som du sier,det er mitt hjem.  Synes virker så kleint om jeg ikke åpner og de ser meg sitte der gjennom verandadøra liksom 😛 har aldri sex på sofaen

Ja, det er virkelig rart. Da er det bedre å åpne, men si at det ikke passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...