Gå til innhold

Hva mener dere om å få besøk på døren uten forvarsel først?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen som kjenner meg ville finne på å komme til meg uten å spørre/ si fra på forhånd, de vet at jeg hater det. Jeg liker generelt ikke å ha besøk i det hele tatt, men tvinger meg selv til å ta i mot venner og nær slekt innimellom.

I oppveksten min var det vanlig at folk kom og ringte på hos foreldrene mine flere ettermiddager/ kvelder i uka, og alle syntes det var sååå koselig hvis noen stakk innom.  Jeg skulle ønske jeg var sånn, men jeg føler det bare ukomfortabelt...

Anonymkode: 72cd6...5e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nja, blir veldig bevisst på at jeg skal sette på te, tilby drikke straks, fylle en karaffel med iskaldt vann og sette frem frukt. 

Så vasker jeg kjapt på badet, som servant, badekar og toalett. Bare slik at det skinner og er heeelt rent. Bytter håndkle.

Og rydder litt på kjøkken om noe skal inn i maskinen. 

 

Vi har to små barn, så mange er ganske chill på at alt skal være strøkent. Men rent, det er det alltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg, TS må bare spørre, grunnen er at meg og min lille familie får det hele tiden. Er jeg i dusjen, hører jeg folk på utsiden. Sitter jeg å bæsjer... Naken i stua... Osv. Etter hver fødsel var det helt ekstremt. De sto på døra når vi kom hjem fra sykehuset.. Han som er verst har fått beskjed mange ganger om å gi beskjed. Sist var i går, da sendte han sms som vi ikke rakk å lese før han var på døra.. Så spurte vi hva han gjorde her, og da hadde han sendt melding først sa han. Vi leste den etterpå og da spurte han om han kunne komme. Frekt frekt frekt... Dette besøket er alltid sur og klagete så det er ikke fristende å ha daglig besøk av noen som faktisk vender om humøret vårt hver dag. Han sier at han skal prate et par minutter som ofte tar timesvis. Minst 2 timer. 

Anonymkode: f2c7f...2b6

Nå har jeg lest bare de første innleggene, så noen har kanskje spurt senere i tråden. Men det jeg vil spørre om, er om du har ulåst dør hele tiden og at folk derfor går rett inn? Det er svært uhøflig og påtrengende synes jeg. Bare strene rett inn uten å ha gitt beskjed på forhånd at man er i farten.

 

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg uanmeldt besøk, bryter jeg kontakten med de sporenstreks, uavhengig om det dreier seg om et søskenbarn, god venn eller kjæreste.

Hva om jeg har sidespranget på besøk, og kjæresten kommer uanmeldt? Helt uaktuelt!

Anonymkode: 2c35a...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får jeg uanmeldt besøk, bryter jeg kontakten med de sporenstreks, uavhengig om det dreier seg om et søskenbarn, god venn eller kjæreste.

Hva om jeg har sidespranget på besøk, og kjæresten kommer uanmeldt? Helt uaktuelt!

Anonymkode: 2c35a...e69

Du hadde fortjent å bli tatt på fersk gjerning av nettopp kjæresten, så han\henne kunne finne ut hva slags kjæreste du var. Håper også at du hadde blitt dumpet på flekken.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker jo ikke uanmeldt besøk av politiet da, -men det er greit...

Ellers ikke, -i utgangspunktet. ...

a.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Liker jo ikke uanmeldt besøk av politiet da, -men det er greit...

Ellers ikke, -i utgangspunktet. ...

a.

Hva skulle politiet gjøre da? Ringe og avtale når det passer? 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det evig kaos på alle fronter, og jeg går ofte rundt uten bh eller i slaskeklær, så jeg foretrekker 10 minutters varsel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde dette nå nettopp! Det ringte på døren, og har gått gjennom hele følelsesregisteret på 10 minutter. Er alene hjemme, og hadde egentlig ikke hatt noe imot at familie eller venner kom på besøk, men ingen jeg kjenner hadde kommet uanmeldt når det er så enkelt å sende mld eller ta en kjapp telefon. Så hvem kan det være? Er det viktig? Burde jeg åpne? Jeg turde rett og slett ikke. Så sitter ennå her og engster over dette....

Anonymkode: d62a1...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Hva skulle politiet gjøre da? Ringe og avtale når det passer? 😄

Det kunne jo vært det beste, noen ganger... :fnise:

-Neida, -ba de på kaffe \ Te sist gang de banket på, i full skuddsikker mundur kl. 0130, -uten vpn.

-Hørte det knasa i grusen på begge sider av døra da, -der var det ¨full pakke¨.

Jeg mener oppriktig att vi i Norge har værdens BESTE Politikorps, Serr. Seff må de tenke HMS.

-jeg var ikke helt tam, i ¨gode gamle dager¨.

a.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplevde dette nå nettopp! Det ringte på døren, og har gått gjennom hele følelsesregisteret på 10 minutter. Er alene hjemme, og hadde egentlig ikke hatt noe imot at familie eller venner kom på besøk, men ingen jeg kjenner hadde kommet uanmeldt når det er så enkelt å sende mld eller ta en kjapp telefon. Så hvem kan det være? Er det viktig? Burde jeg åpne? Jeg turde rett og slett ikke. Så sitter ennå her og engster over dette....

Anonymkode: d62a1...841

Var sikkert bare naboen som måtte låne sukker til en kake til konfirmasjonen i morgen. 

Du skulle jo bare åpnet 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Det kunne jo vært det beste, noen ganger... :fnise:

-Neida, -ba de på kaffe \ Te sist gang de banket på, i full skuddsikker mundur kl. 0130, -uten vpn.

-Hørte det knasa i grusen på begge sider av døra da, -der var det ¨full pakke¨.

Jeg mener oppriktig att vi i Norge har værdens BESTE Politikorps, Serr. Seff må de tenke HMS.

-jeg var ikke helt tam, i ¨gode gamle dager¨.

a.

Hadde tatt seg ut. De ringer: "Vi har fått meld om skyting fra din leilighet. Passer det at vi kommer innom?" 😆 

Er nok enig med deg. Norsk politi er 👏 stort sett. Bare nysgjerrig: takket de ja til teen? Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det ikke, men nå liker jeg gjerne at huset er plettfritt når det kommer gjester. Og jeg har en uvane med å gå med for lite klær hjemme, så når naboer banker på dukker jeg ofte opp i badekåpe så ikke den slitte t- skjorta syns. 

Jeg er nødt til å åpne da jeg har verdens mest gneldrete bikkje når det gjelder banking på døra.  Så vedkommende hører meg alltid rope rett før jeg åpner 😪

Anonymkode: f9c99...447

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neij! Hater det! Blir drit stressa når de ringer på å kommer på besøk uten å si ifra! Og ikke minst så skjer det bestandig når bi har rigga oss forran tven og skal slappe av tilig på kvelden! 

Anonymkode: efe9f...3b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hadde tatt seg ut. De ringer: "Vi har fått meld om skyting fra din leilighet. Passer det at vi kommer innom?" 😆 

Er nok enig med deg. Norsk politi er 👏 stort sett. Bare nysgjerrig: takket de ja til teen? Hehe

Ba nærmest om unnskyldning for ¨anntrekket¨, -men var ikke sÅ Hissige på Te, eller kaffe-slaberas... -Blir enige om det til uka, -på tinghuset, regner jeg med... :sjenert:

IKKE noe skyting nå da, men... Var vel ikke helt ¨lovlydig¨ heller...

-Mye å passe på da... Skal ikke ditt, -skal ikke datt ... Uffda...

a.

 

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det ikke. Har to barn, men ikke nok overskudd til å rydde og vaske nok til at det ser bra ut til enhver tid. Og med "bra" mener jeg ikke skinnende rent, men på det nivået hvor en slipper å gå slalom mellom leker og koste av smårusk av sokkene når man går over gulvet. Hadde også likt å møte gjestene i noe annet enn pysjbukse, nattskjorte og grisefett hår.

Jeg ville derimot elsket å få uanmeldt besøk hvis alt var på stell. I blant tenker jeg at det er et mål jeg vil ha: holde huset, og meg selv, klart og fresht til at noen plutselig ringer på døren.

Anonymkode: 81e5a...d3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Ba nærmest om unnskyldning for ¨anntrekket¨, -men var ikke sÅ Hissige på Te, eller kaffe-slaberas... -Blir enige om det til uka, -på tinghuset, regner jeg med... :sjenert:

IKKE noe skyting nå da, men... Var vel ikke helt ¨lovlydig¨ heller...

-Mye å passe på da... Skal ikke ditt, -skal ikke datt ... Uffda...

a.

 

Skyting var bare det eksemplet jeg kom på i farten. Ja, mye å passe på. Ihvertfall om en ikke vil ha uavtalt besøk av politi 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, førstedamen skrev:

Var sikkert bare naboen som måtte låne sukker til en kake til konfirmasjonen i morgen. 

Du skulle jo bare åpnet 😅

Finnes det virkelig folk som spør om å låne matvarer i 2019?

Jeg har verken opplevd eller hørt om noen som har opplevd det de siste 15 årene.

Anonymkode: 2c35a...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det virkelig folk som spør om å låne matvarer i 2019?

Jeg har verken opplevd eller hørt om noen som har opplevd det de siste 15 årene.

Anonymkode: 2c35a...e69

Jeg gjorde det sist vi feiret bursdag. Mannen fant ut at det var en perfekt dag for å lage 5 egg til frokost. Naboen hadde heldigvis 2 egg å "låne" bort til kaken jeg skulle lage, mot at de fikk smake etterpå ;) 

Anonymkode: 81e5a...d3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Seff alldri rettet vpn. mot Politiet.

DE har bare en jobb ¨som jeg respekterer 100 prosent¨ -Å GJØRE.

Men kriminale drittsekker, -som truer ¨flokken¨ min. ... GÅ VEKK. ...

¨Bytta side¨ for ¨noen¨ 10 år siden, -ELSKET Å JOBBE INNEN S.k. 1. Linje, -Helsevesen. -Føle meg til nytte... Prøve å gjøre godt...

a.

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...