Gå til innhold

Hva mener dere om å få besøk på døren uten forvarsel først?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Virker som at mange er for, å få spontanbesøk. Hva mener dere om besøk uten forvarsel? 

Anonymkode: f2c7f...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hater det, men jeg liker ikke å få besøk generelt. 

Anonymkode: c61f7...bbb

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!!! 

Anonymkode: 7fee5...d70

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt ann på humøret mitt og hvem det er. Er det foreldrene min er det i de fleste tilfeller okey og da kan jeg godt lage til kaffi mat til dem. Er det andre personer kan de ikke forvente noe mat eller noe slikt. Og i de fleste tilfeller er jeg frekk nok til å ikke åpne døren og eller late som jeg ikke er hjemme...

 

Anonymkode: 60d53...017

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, TS må bare spørre, grunnen er at meg og min lille familie får det hele tiden. Er jeg i dusjen, hører jeg folk på utsiden. Sitter jeg å bæsjer... Naken i stua... Osv. Etter hver fødsel var det helt ekstremt. De sto på døra når vi kom hjem fra sykehuset.. Han som er verst har fått beskjed mange ganger om å gi beskjed. Sist var i går, da sendte han sms som vi ikke rakk å lese før han var på døra.. Så spurte vi hva han gjorde her, og da hadde han sendt melding først sa han. Vi leste den etterpå og da spurte han om han kunne komme. Frekt frekt frekt... Dette besøket er alltid sur og klagete så det er ikke fristende å ha daglig besøk av noen som faktisk vender om humøret vårt hver dag. Han sier at han skal prate et par minutter som ofte tar timesvis. Minst 2 timer. 

Anonymkode: f2c7f...2b6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg var en sånn som alltid har en kaffekopp og noe og bite i til alle som dukker opp og som elsker besøk, selv de uanmeldte. Men jeg er ikke sånn. Jeg liker ikke besøk. 

 

Anonymkode: 53ffc...0e9

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker det ikke. Får angst når sånt skjer. Synes besøk er nok belastende i segselv. Heldigvis gjør ingen av vennene mine dette, og de fleste i familien vet at jeg synes dette er problematisk. 

Det er også ubehagelig når folk blir i evigheter, og ikke tar hintet dersom du hinter mot at de skal dra.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Virker som at mange er for, å få spontanbesøk. Hva mener dere om besøk uten forvarsel? 

Anonymkode: f2c7f...2b6

Hater det. Åpner ikke døren. Har også koblet ut ringeklokka da jeg ofte sover om dagen etter nattskift. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både eg og mannen elskar å få besøk, og vi har det fleire gongar i veka 🤩

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er kjekt, men det skjer ikke akkurat ofte. 

Da jeg var liten, var det mange som ikke hadde telefon, og ved siden av døra hang det ofte papir og blyant, slik at man kunne skrive en hilsen «ringte på, ingen hjemme, snakkes» 

Anonymkode: 2d234...70b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det i teorien, slik var barndomshjemmet. I praksis er ikke jeg hjemmeværende mor, så det er ofte litt mer rotete og småskittent enn jeg helst vil vise frem. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hater det! Heldigvis skjer det sjeldent. Jeg åpner ikke. 

Anonymkode: ae37f...3f1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsket det når jeg var liten. Nå blir jeg nervøs når det ringer på døra. 😝

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det liker jeg virkelig ikke. Vil gjerne ha besøk men det må avtales på forhånd. 

Er stort sett opptatt med et eller annet: barna, div husarbeid og andre ting. Eller så har jeg planer om å slappe av på forskjellige måter. 

Jeg hater folk som bare kommer innom. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg, TS må bare spørre, grunnen er at meg og min lille familie får det hele tiden. Er jeg i dusjen, hører jeg folk på utsiden. Sitter jeg å bæsjer... Naken i stua... Osv. Etter hver fødsel var det helt ekstremt. De sto på døra når vi kom hjem fra sykehuset.. Han som er verst har fått beskjed mange ganger om å gi beskjed. Sist var i går, da sendte han sms som vi ikke rakk å lese før han var på døra.. Så spurte vi hva han gjorde her, og da hadde han sendt melding først sa han. Vi leste den etterpå og da spurte han om han kunne komme. Frekt frekt frekt... Dette besøket er alltid sur og klagete så det er ikke fristende å ha daglig besøk av noen som faktisk vender om humøret vårt hver dag. Han sier at han skal prate et par minutter som ofte tar timesvis. Minst 2 timer. 

Anonymkode: f2c7f...2b6

Fy søren! Jeg hadde blitt superstressa. Klem til deg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg, TS må bare spørre, grunnen er at meg og min lille familie får det hele tiden. Er jeg i dusjen, hører jeg folk på utsiden. Sitter jeg å bæsjer... Naken i stua... Osv. Etter hver fødsel var det helt ekstremt. De sto på døra når vi kom hjem fra sykehuset.. Han som er verst har fått beskjed mange ganger om å gi beskjed. Sist var i går, da sendte han sms som vi ikke rakk å lese før han var på døra.. Så spurte vi hva han gjorde her, og da hadde han sendt melding først sa han. Vi leste den etterpå og da spurte han om han kunne komme. Frekt frekt frekt... Dette besøket er alltid sur og klagete så det er ikke fristende å ha daglig besøk av noen som faktisk vender om humøret vårt hver dag. Han sier at han skal prate et par minutter som ofte tar timesvis. Minst 2 timer. 

Anonymkode: f2c7f...2b6

Dette er jo utrolig frekt. 

Du må bare la være å åpne døren, evt si ifra om at det passer ikke og så lukker du. 

Og selvsagt si at dere må ha en AVTALE. Det er ikke nok med en melding som ikke har blitt besvart 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke greit. Hiv mursteiner på de besøkende til de går sier jeg. Dønn seriøst.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel helt Ann på..  

Før når jeg bodde i hus og litt mer landlig til så var det helt greit og innafor å dette innom,  Virker som det er mer normal greie på "bygden" enn i tettbygde strøk. 

Nå bor jeg i by og her er det vel litt mer uakseptabelt å komme uanmeldt.. 

Kommer klart også på hvem det er, men folk som står meg nær er alltids velkommen hos meg ihvertfall. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...