Gå til innhold

Hva mener dere om å få besøk på døren uten forvarsel først?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hater det.

Vi har dørcalling, slik at man må snakke med den som står ute og vil inn i oppgangen. Hender veldig ofte at jeg ikke svarer når det ringer på. Unntaket er dersom vi venter på en levering/pakke. 

Absolutt alle jeg kjenner har mobiltelefoner. Det kan da ikke koste mange kalorier å sende en melding dersom man er i området og vil stikke innom. Får jeg en sms eller melding 20-30 minutter på forhånd, er det i det minste en viss sjanse for at jeg åpner når det ringer på. Hvis ikke; nei. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er supert :) Får ofte en melding på forhånd da,men det har ingen betydning for meg.

Skal sies at jeg ikke er så mye hjemme.

Anonymkode: 3886d...fb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uaktuelt, invitere seg selv godtar jeg ikke her i norge.

Men er såpass at jeg sier i fra da, på en ordentlig måte 🙂 

Anonymkode: 9dba6...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss for en stusselig tråd. Folk kommer vel ikke innom for å inspisere eller ta bilder av rotet. Vannkoker og te/pulverkaffe og safarikjeks så kommer man langt. De uplanlagte besøkene er de beste. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvem det er

Anonymkode: 65847...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er synd at en bror eller søster må ha tillatelse for å komme på besøk :(

Anonymkode: 4b7cf...b79

Seriøst dere 4, leste dere i det hele tatt?

Mener dere virkelig man ikke skal respektere at det ikke passer når man stikker innom?

At man har rett å buse inn som man vil uavhengig hva andre føler?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på hvem det er. Noen kan få komme når som helst, mens andre slapper jeg ikke så av med. For det er det det handler om for meg, å kunne slappe av. Ikke bry seg om litt rot og støv. Hjemmet mitt er stort sett ryddig osv, men det er dager hvor det ligger litt rundt her med både klær og hobbysaker, og når jeg har vært ute og reist blir utpakking tatt gradvis over et par, tre dager. Helt ok å pakke, men å pakke ut og rydde er sååå kjedelig! 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen

Hadde en slik nabo der jeg bodde før. Kom på besøk minst annenhver dag. Ble mye mas så jeg og mannen begynte å lage pule lyder når vi så han i oppkjørselen. Vi låser aldri døren, så han gikk jo inn, men snudde heldigvis når han hørte lyder fra soverommet😅 

Etter en tre fire ganger tok han hintet og begynte å ringe og høre om vi var hjemme før han kom innom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her.

Men du må ALDRI ha dårlig samvittighet for å ikke åpne døra! Det er ditt hjem, din tid og ditt valg ;)

Hvis de går rundt og ser deg sitte der så vil jeg påstå at det er noe galt med dem som sniktitter inn hos folk. Kanskje du har sex på sofaen? You never know 😛 

Anonymkode: b3a03...55e

Næh, har ikke dårlig samvittighet. Som du sier,det er mitt hjem.  Synes virker så kleint om jeg ikke åpner og de ser meg sitte der gjennom verandadøra liksom 😛 har aldri sex på sofaen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, førstedamen skrev:

Hadde en slik nabo der jeg bodde før. Kom på besøk minst annenhver dag. Ble mye mas så jeg og mannen begynte å lage pule lyder når vi så han i oppkjørselen. Vi låser aldri døren, så han gikk jo inn, men snudde heldigvis når han hørte lyder fra soverommet😅

😂herregud. 

minte meg faktisk om når jeg var student og leide leilighet. da kom huseier innom for å hente leiga en gang vi hadde sex og var midt i akten. (dette var i utlandet)  da stod kompisen vår å banka på døra..han visste vel hva vi gjorde. huseier stod å venta. 

Når vi kom ut så stod han der med et flir i fjeset.. 

folk får ta seg sammen!!

Anonymkode: 8ffa2...63d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neineineinei.

Anonymkode: b7e68...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Androgyn71 skrev:

Jøss for en stusselig tråd. Folk kommer vel ikke innom for å inspisere eller ta bilder av rotet. Vannkoker og te/pulverkaffe og safarikjeks så kommer man langt. De uplanlagte besøkene er de beste. 

Kanskje godta folk er forskjellige? Jeg elsker besøk, men ikke uventet. Heldigvis respekterer folk det og spør først 🙂 eneste som kan komme hit uventet er mamma.  Det går greit

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater det, for jeg er en rotekopp. Ønsker likevel å ha det ryddig når jeg får besøk, så om de kommer uten å si ifra syns jeg det er ubehagelig.

Anonymkode: 7fed0...fc4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine søsken er alltid velkomne hos meg, det være dag eller natt, gjerne på kort varsel.

 

Alle andre vil jeg helst ha minst en halv times varsel fra i forkant.

Anonymkode: 26906...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, førstedamen said:

Hadde en slik nabo der jeg bodde før. Kom på besøk minst annenhver dag. Ble mye mas så jeg og mannen begynte å lage pule lyder når vi så han i oppkjørselen. Vi låser aldri døren, så han gikk jo inn, men snudde heldigvis når han hørte lyder fra soverommet😅 

Etter en tre fire ganger tok han hintet og begynte å ringe og høre om vi var hjemme før han kom innom. 

🤣🤣

Anonymkode: 26906...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Mine søsken er alltid velkomne hos meg, det være dag eller natt, gjerne på kort varsel.

 

Alle andre vil jeg helst ha minst en halv times varsel fra i forkant.

Anonymkode: 26906...465

Jeg har forresten et søskenbarn + den personen sin ektefelle på den lista også. Det søskenbarnet mitt har en kronisk sykdom som gjør at vedkommende kan være vanskelig for partneren å bo med til tider. Likevel er akkurat det søskenbarnet mitt god som gull, og både det + ektefelle og barn er også alltid velkommen her, døgnet rundt (jeg har vært hos dem flere ganger der det har vært rotete, så jeg har ikke dårlig samvittighet i forhold til det og dem her hos meg ;) .)

 

Anonymkode: 26906...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hater det, for jeg er en rotekopp. Ønsker likevel å ha det ryddig når jeg får besøk, så om de kommer uten å si ifra syns jeg det er ubehagelig.

Anonymkode: 7fed0...fc4

Det du kan tenke på er at om noen ser rotet ditt så vil de nok slappe mer av tenker jeg. Elsker å komme til andre hvor ikke alt er perfekt! Da slapper jeg mer av. Og tenker at mitt rot også er heelt ok 🙂 du vil gjøre andre en tjeneste ved å slippe dem inn. Haha, men noe sannhet der.

Verste som er er perfekte hjem. Har et par jeg besøker iblant. De er helt utrolige til å ha en perfekt fasade. Null støv, null rot og null hårstrå på badet 😄 ikke noe noe sted. Tok meg veldig lang tid å slappe helt av hos dem, men gjør det nå da. Likevel liker jeg best å besøke dem fra da en kan sitte ute på våren og fram til det blir for kjølig. De har en fantastisk hage hvor ting får vokse vilt på en nydelig naturtomt. De valgte huset pga tomten, for ingen av dem liker hagearbeid noe særlig. Men de ser selv ut til å slappe mer av i hagen 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Applehead said:

Blir litt satt ut av svarene her jeg. 

Jeg elsker det!

Dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer aldri dersom noen ringer på døra uten forvarsel. Alle som kjenner meg vet også dette, så om det er familie eller venner kan de da sende melding eller ringe og høre om jeg faktisk er hjemme eller ikke. I et sånt tilfelle hadd jeg sluppet dem inn om det passet, men jeg hater uanmeldte besøk. Selv om jeg ikke gjør noe spesifikt, elsker jeg tid alene og å bare slappe av i eget selskap, og må egentlig mentalt forberede meg for besøk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde syntes det var superkoselig med besøk på døra. Har ALDRI skjedd her!! Alle er travle med seg og sitt.

Anonymkode: 6cfe2...540

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...