Gå til innhold

Hva mener dere om å få besøk på døren uten forvarsel først?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan ikke fordra det. Om du er en som liker å besøke folk spontant, gi dem noen timers forvarsel ihvertfall.

Endret av Turin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før likte jeg det. Nå har alle vennene mine fått barn, så det er jo 3-5 stk som kommer på disse uanmeldte besøkene. Ofte lemper de barnet/barna over på meg for de voksne trenger en pause. For å si det sånn; er jeg hjemme så er det enten for å lade opp til neste aktivitet, eller fordi jeg selv trenger en pause.. 

Anonymkode: 28300...fd2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater det. I dagens samfunn er det lett å planlegge besøk, og da kan folk i det minste høre om det passer før de bare trenger seg på.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får angst når noen ringer på døra uten at jeg vet hvem det er, spesielt om kvelden. Da er det ingen sjans i havet at jeg åpner døra. Liker å ha planlagte besøk, da får jeg ryddet, freset meg opp og sette frem noe å drikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det til henne da? 😂😂 Har hatt flere sånne tilfeller og det er scary. Man begynner å tenke at hun/han kan dukke opp når som helst igjen. Haha beste er å besøke dem spontant tilbake og gi samme medisin. Så slutter dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hater det. Det er ok med mamma, ingen andre. 

Anonymkode: 25a9b...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å få uanmeldt besøk. Jeg synes man skal sende en mld først for å høre om det passer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før elsket jeg besøk, da var energien en annen.. men nå med turnusjobb og barn, trenger jeg den lille tiden når barna sover eller er på skole og barnehage for meg selv. Folk må gjerne komme når barna er våkne og hjemme. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har montert denne ringeklokka: https://se-en.ring.com. Beste investering vi har gjort på lenge. Får opp på telefonen hvem som står på utsiden, og kan rett og slett velge om vi skal åpne døra eller ei. Ingen som kan vite om vi er hjemme før vi åpner døra. Så jeg slipper å åpne for dørselgere, Jehovas vitner og folk jeg rett og slett ikke orker besøk av akkurat da. For ja, jeg bestemmer selv hvem jeg bruker tiden min på, kynisk nok.

Anonymkode: 328eb...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kjempe koselig, men det skjer så alt for sjelden. 

Og så kan ikke vedkommende forvente mer oppdekning en en kopp kaffe, og tåler han ikke rot så kommer han ikke igjen.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bor på gård, og jeg liker det ikke.

Ytterst sjelden kommer nærmeste nabo svigers innom i forbifarten, men da skal de som oftest bare inn og diskutere noe og så gå igjen. Oftest sender de melding hvis de vil komme innom.

Min familie og venner vet de må sende melding og avtale, mens mannens øvrige familie har en tendens til å komme innom. Jeg har termin i dag og har gitt klar beskjed om at døra skal låses og ingen slipper inn uten avtale i god tid. Første 2 ukene vil jeg kun ha besøk av min søster, foreldre og hans foreldre. Vi setter på kaffe og saft, og har kjeks.

Anonymkode: f4526...f55

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker folk ringer og gir beskjed først. Liker dårlig at folk bare står på døra. Ikke alltid det passer eller at jeg vil ha besøk. Noen ganger åpner jeg ikke. Håper da ikke folk går rundt å ser inn i verandadøra. Ser at jeg sitter der. Ingen har gjort det da, utenom eksen min da :roll:

Nei, liker ikke uventet besøk. Liker mer å planlegge, sånn at jeg vet folk kommer og kan ta et skippertak først

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å få besøk. Har det flere ganger i måneden. Men ikke uten forvarsel. Liker å ha det rent og fint før gjestene kommer. Også rekker jeg å lage no god mat:) 

Anonymkode: f78cc...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å få besøk, men jeg liker også at jeg vet om det hvertfall 30 min før de kommer. Bare fordi jeg er sånn som liker å ha det ryddig når folk kommer innom, jeg vil gjerne ha noe å servere til kaffen og jeg vil gjerne ha på meg noe annet enn joggebukse og t-skjorte uten bh 😅 

Ringer du på hos meg uanmeldt åpner jeg ikke, med mindre det ser sånn noenlunde OK ut og jeg har på meg bh (det skjer aldri).

Anonymkode: b3a03...55e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...