Gå til innhold

Hva mener dere om å få besøk på døren uten forvarsel først?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AthenaRavenLuna

Hater uanmeldt besøk, er ikke vanskelig å skrive en melding å spør om det passer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, smalls skrev:

Jeg foretrekker folk ringer og gir beskjed først. Liker dårlig at folk bare står på døra. Ikke alltid det passer eller at jeg vil ha besøk. Noen ganger åpner jeg ikke. Håper da ikke folk går rundt å ser inn i verandadøra. Ser at jeg sitter der. Ingen har gjort det da, utenom eksen min da :roll:

Nei, liker ikke uventet besøk. Liker mer å planlegge, sånn at jeg vet folk kommer og kan ta et skippertak først

Samme her.

Men du må ALDRI ha dårlig samvittighet for å ikke åpne døra! Det er ditt hjem, din tid og ditt valg ;)

Hvis de går rundt og ser deg sitte der så vil jeg påstå at det er noe galt med dem som sniktitter inn hos folk. Kanskje du har sex på sofaen? You never know 😛 

Anonymkode: b3a03...55e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som får ANGST av besøk burde sporenstreks komme dere i terapi, ingen kommer for å ta dere eller stjele rotet deres.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min var en sånn en som kunne komme uanmeld på beslk hos for andre bror, barn og kone, 

jeg husket en gang jeg var med hvor det åpentlyst at det ikke passet, spesielt for kona, vi gikk fikk en kaffe kopp, jeg merket nok en gang at det ikke passet for min bror, og fikk oss til å gå.

Jeg nevnte dette til min bror i bilen hjem, og han mente at han hadde LOV til å dukke opp når han ville og være der så lenge han ville?!? 

Fordi han hadde gjort så mange tjenester, bl annet låne store penger!!

 

Dermed hadde en rett til å komme og gå i deres hus om han ville!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg, TS må bare spørre, grunnen er at meg og min lille familie får det hele tiden. Er jeg i dusjen, hører jeg folk på utsiden. Sitter jeg å bæsjer... Naken i stua... Osv. Etter hver fødsel var det helt ekstremt. De sto på døra når vi kom hjem fra sykehuset.. Han som er verst har fått beskjed mange ganger om å gi beskjed. Sist var i går, da sendte han sms som vi ikke rakk å lese før han var på døra.. Så spurte vi hva han gjorde her, og da hadde han sendt melding først sa han. Vi leste den etterpå og da spurte han om han kunne komme. Frekt frekt frekt... Dette besøket er alltid sur og klagete så det er ikke fristende å ha daglig besøk av noen som faktisk vender om humøret vårt hver dag. Han sier at han skal prate et par minutter som ofte tar timesvis. Minst 2 timer. 

Anonymkode: f2c7f...2b6

Hadde sagt ; dumt du ikkje venta på svar. Det passer ikkje no. 

Anonymkode: ffac9...20c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best forvarsel, men nå er barna mine i den alderen at de ikke har mobil, men får venner på besøk sent og tidlig. 

Og det er greit. Føles litt slitsomt når det kommer 3 stk fra 3 forskjellige hus samtidig og det blir litt uplanlaht barnehage, men mine besøker jo andre også, så det går opp i opp. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg åpner ikke for uanmeldte, går ut fra at det er selgere. Som regel noen sekunder etter at det har ringt på her ringer det hos naboen, så det bekrefter den teorien. Forstår meg ikke på folk som reiser på uanmeldt besøk, spesielt ikke hvis det er et stykke å reise. "Nå setter vi oss i bilen og svinger bortom Kari, hun blir sikkert glad. Om hun er hjemme vet vi riktignok ikke".

Anonymkode: 917e8...0d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det ikke. Jeg er kronisk syk, og formen min er ekstremt varierende. I dag ligger jeg rett ut med feber, smerter, kvalme og elendig form. Orker jo ikke besøk da. Og hvis formen min har vært elendig en uke, så ser det jo ikke ut her hjemme. Men jeg har ingen som kommer på døra, uten å lage avtale først.

Anonymkode: 44710...50a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater det, men skulle ønske jeg ikke gjorde det! Hver gang det kommer uanmeldt besøk, banner og steiker jeg inni meg. Noen ganger har jeg til og med latet som om jeg ikke er hjemme, har vært i dusjen etc. De gangene jeg har åpnet (har jo unger og mann, så kun når jeg er alene jeg ikke har åpnet), ser jeg jo alltid at jeg har vært kjempeglad for besøket når jeg først er "over kneiken" - problemet er kun meg selv og sperren jeg har. Er livredd for at hus osv ikke skal være perfekt... Handler vel om kontroll, og det er så synd at samfunnet beveger seg den veien :(:(

Anonymkode: 4b7cf...b79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, GinandTonic skrev:

Broren min var en sånn en som kunne komme uanmeld på beslk hos for andre bror, barn og kone, 

jeg husket en gang jeg var med hvor det åpentlyst at det ikke passet, spesielt for kona, vi gikk fikk en kaffe kopp, jeg merket nok en gang at det ikke passet for min bror, og fikk oss til å gå.

Jeg nevnte dette til min bror i bilen hjem, og han mente at han hadde LOV til å dukke opp når han ville og være der så lenge han ville?!? 

Fordi han hadde gjort så mange tjenester, bl annet låne store penger!!

 

Dermed hadde en rett til å komme og gå i deres hus om han ville!!

Synes det er synd at en bror eller søster må ha tillatelse for å komme på besøk :(

Anonymkode: 4b7cf...b79

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får aldri uanmeldt besøk, men i teorien hadde det vært hyggelig hvis det ringte på døra når jeg er påkledd og når leiligheten ikke ser bombet ut. Noe som kan være ganske sjeldent 😅 Som mange andre åpner jeg som regel ikke døra når det banker på, for det er kun selgere. Hvis det banker på to ganger åpner jeg, da pleier det å være naboene. :P

Jeg synes det er trist at man må avtale flere dager i forkant, og at avtalen kan bli brutt samme dag. Å prøve å planlegge et besøk hvis man er mer enn to folk, er en kabal. Sier ja til mer spontane besøk (helst med en halvtimes varsel), men jeg skjønner at i dagens samfunn er de fleste travle med sitt og vil som regel slappe av når jobb og annet er unnagjort for dagen.

Anonymkode: a71b5...0da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

 

Virker som at mange er for, å få spontanbesøk. Hva mener dere om besøk uten forvarsel? 

Anonymkode: f2c7f...2b6

Så hyggelig hvis noen vil ta seg tid til å besøke meg! 

Og da får de ta støvdottene som de er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker uanmeldt besøk når jeg har overskudd. Nå er jeg høygravid og skriver masteroppgave. Da er jeg ikke like begeistra. 

Det er lov å ikke ta i mot besøk når det ikke passer, TS. Det høres ut som om dette besøket sliter på dere. Lås døra og koble ut ringeklokka med god samvittighet. Eller bare si i fra til vedkommende såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hater det, men det er helt ok hvis de ringer på veien og sier at de er på vei. 

Anonymkode: c74fb...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er alene åpner jeg ikke om det uventet bankes på døren. Nå bor jeg heldigvis alene og kan styre dette selv men hvis min kjæreste er her strener han til døren og åpner alltid opp! Jeg ergres av det for da blir jeg dradd inn i det. Sitter jeg på do - dusjer sover- uansett hva så dundrer han på døren og sier at jeg må komme- NÅ - for den og den skal snakke med meg. Han burde egentlig sagt nei dessverre hun sover  osv- så det passer ikke nå men. det gjør han aldri. Jeg vurderer å gjøre det slutt blant annet pga dette- og at han ikke forstår det når jeg snakker med han. Og det at besøket ser at han behandler meg sånn. Å alltid være på tilbudssiden blir så feil!

Anonymkode: 4e7b1...84b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det ikke. Åpner aldri døren når det ringer på, kun når jeg veit at noen skal komme. Ingen av min familie og venner kommer uanmeldt til meg. Skal jeg treffe noen foretrekker jeg å være den som er på besøk. Da kan jeg kontrollere tiden selv. Verste som finnes er besøk som bare sitter og sitter og sitter og sitter. Nesten så man er fristet til å gjøre slik som man gjorde når man hadde barnebursdag. Starttidspunkt og sluttidspunkt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Virker som at mange er for, å få spontanbesøk. Hva mener dere om besøk uten forvarsel? 

Anonymkode: f2c7f...2b6

Kommer helt an på hvem det er. Umulig å svare på. :) 

Anonymkode: 0cc2a...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...