Gå til innhold

Er ex penere eller mindre pen enn deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, a l'orange skrev:

Det var nokså tilfeldig at jeg kommenterte akkurat denne tråden. Har garantert skrevet noe lignende i en av de mange penis-trådene (god sammenligning, forresten!).

Vet at dette er en avsporing, men har et håp om at det er en avsporing som er så pass relevant for dette forumet at vi får beholde den.

Jeg tror at veldig mange mennesker som er her inne, føler seg veldig hjelpesløs og bekymret, både i forhold til sosiale og emosjonelle relasjoner. De vet ikke helt hvorfor kjæresten er sammen med akkurat de, de vet ikke hvordan de skal holde på han eller henne, de vet ikke hva de skal tillate at kjæresten skal kunne gjøre, eller hvordan de skal unngå å bli lurt.

Men i stedet for at de sier; «Hei, kan noen lære meg hvordan jeg finner ut av dette?» så skriver de ofte om dette på en nokså fiendtlig måte, slik at ingen skal se at de egentlig innerst inne er redde. De er redd for å tape ansikt. Redd for at de er teite. Og redd for at de er de eneste i hele verden som er teit. 

Det er de altså ikke. Vi er alle nokså teit når det kommer til stykket :) 

Men i stedet for at folk her inne gjennomskuer dette, og sier; «Velkommen, du er en av oss!», så svarer folk enda mer fiendtlig. Og så blir det krangel. Og så har man det gående...

Så det jeg skulle ønske var at vi alle kunne legge ned stridsøksa i stedet for å krangle. Da kunne vi hjulpet hverandre i stedet. 

Jeg tenkte i går at

- for hver diskusjon man vinner, så taper man mulighet for gode relasjoner

- men for hver diskusjon man lar noen andre vinne, så vinner man selv muligheten for gode relasjoner

Dette er ikke noe som er lett for noen av oss. Det er ikke sånn at dette er lettere for meg enn for andre. Det er det ikke. Men vi kan kanskje hjelpe hverandre?

 

Edit; Det er slik jeg opplever spørsmålet til trådstarter. At hun forsøker å finne ut av ting. At hun spør om utseendet, mens det egentlig er helt andre ting hun lurer på. Så det jeg har forsøkt - enda endel opplever det som avsporing - er å svare på det hun egentlig lurer på, fremfor det hun tilsynelatende spør om. 

Men alle tenker sitt. Kan man ikke bare få lov til å tenke "feil" noen ganger da? Må vi alltid underkue følelser og reelle tanker? Det er ingen kamp her inne. Alt må ikke bli så gravalvorlig hele tiden. 

Bare er et spm og de fleste her inne tar det ganske bra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, a l'orange skrev:

Jo, det gjør faktisk det.

Veldig mange forstår ikke hvorfor folk gjør det slutt eller er utro. De tror da at det er den andre personen som er «slem», og ser ikke sin egen rolle i det hele. Siden dette er et veldig vanlige problemer her inne, så tenker jeg at da er det også nyttig å snakke om det.

Det har vært mye fokus på gutter uten sosiale ferdigheter. For jenter er dette mer kamuflert; de er tilsynelatende sosialt flinke, for de er ofte omsvermet og omgitt av mange. 

Men vi må ikke la oss lure av hvor mange man er omgitt av. Vi må skille mellom å være snill, pen og populær, og det å være reelt flink på mellommenneskelige relasjoner, og trygg i en relasjon til seg selv og sin partner. 

Du vet at man faktisk kan være både pen, grei og omsorgsfull? Man kan faktisk være veldig lite opptatt av utseende og være lite omsorgsfull. Så morsomt at du tar helt av og bringer inn utroskap. Dakar mann som har en jålete dame. Han har all rett til å være utro da. Hadde hun bare kastet sminkedåsa si så hadde alt vært løst. 

Hvor mange menn sitter ikke å sikler på damer som steller seg litt a? Kanskje skryter av henne oppi ansiktet på dama også. 

Syns det er trist når man ikke kan si noe uten at det skal komme en skikkelig moralpreken om hvor feil vi tenker og det er ikke noe rart at de stakkars guttebassene puler på andre. Huff og huff. De visste vel hva de gikk til når de bestemte seg for å flytte sammen med jålete dame.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer knuser alle mine ekser ned i skoene. Hun er evig mye vakrere, og det er hun også klar over selv.

Jeg mener også selv at jeg er kjekkere enn hennes ekser, men der er ikke sammenligningen like tydelig som ved henne og mine ekser.

Anonymkode: 90559...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2019 den 14.25, AnonymBruker skrev:

Hun er mye penere enn meg og en skikkelig årleit dame. Mannen min har aldri sagt ett vondt ord om hu, akkurat sånn som det skal være.

Hvorfor dette behovet for å snakke dritt om folk fra fortiden? Kjærestene deres ville ikke vært den de var om det ikke var for fortiden sin. 

Anonymkode: 38ef6...973

Nei, men det er heller ikke gitt at det man liker ved en evt kjæreste, er sånn pga fortiden. Av og til blir man jo kjærester til tross for fortiden. Det argumentet der er ikke alltid relevant.

Jeg har nok sett mindre bra ut enn eksene til mine, men det er fordi jeg var «trygghetsvalget».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge exene mine var/er eksepsjonelt vakre. Men min nåværende er mye smartere, langt mer interessant, og mer enn pen nok.

Anonymkode: 674f3...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exen er pen nok på bilder, men har kun sett henne én gang på et kjøpesenter og hun var både mye større ut enn på bilder, slaskete kledd og overraskende mye mindre pen enn jeg forestilte meg... 

Jeg vil tro jeg fremstår både penere og freshere.... 

Anonymkode: 27902...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er vakker, og mye penere enn meg.

Hun ligner på en hvit versjon av Kelly Rowland, men hun har samme farger på hår og øyne. Og flørten etter henne så ut som ut som en blond tegneserie pinup. Slet ganske mye med selvbildet det første året, for skjønte ikke hvordan jeg kunne holde hans interesse når jeg så hans tidligere kjærester.

Anonymkode: 05187...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.. Trodde det var kjærestens ex det var snakk om, ikke egen ex.. 

Anonymkode: 27902...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 46 år og har vært sammen med samboeren min i 8 år. Exen hans er 55 (det er han også).  Hvis jeg sammenligner oss slik vi ser ut nå, syns jeg at jeg kommer best ut. Men på bilder fra da de begge var i tjueårene, syns jeg hun så mye søtere ut enn jeg gjorde på den alderen. Vi er nokså ulike både i kroppstype, farger og høyde, så ikke lett å sammenligne. Og egentlig ikke noe jeg tenker aktivt over heller. Spiller liten rolle 😊

Anonymkode: 33b11...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh.. Trodde det var kjærestens ex det var snakk om, ikke egen ex.. 

Anonymkode: 27902...df8

Det trodde jeg også, men nå ser jeg at jeg kan ha misforstått.

Anonymkode: 6e8f9...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig vanskelig. Hun er ti år eldre enn meg og jeg aner jo ikke hvordan jeg selv kommer til å se ut om ti år.

Synes hun bærer litt preg av at hun tyner kroppen sin altfor hardt med mye trening og for lite mat. Sliten og dratt og litt innhul. Tror hun hadde vært mye vakrere om hun hadde kost seg litt mer.

Vet ikke om jeg er penere, men ifølge gubben har jeg i hvert fall mye bedre humør 😉😂

Endret av Lycka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, a l'orange skrev:

Veldig mange forstår ikke hvorfor folk gjør det slutt eller er utro. De tror da at det er den andre personen som er «slem», og ser ikke sin egen rolle i det hele. 

Ofte handler brudd om at man tenker ulikt og ikke klarer å møte hverandre når det blir for tydelig. Sosiale evner hjelper ofte, men "vanskelige" og tom psykisk ustabile mennesker kan gjerne ha livslange forhold så lenge de går overens med den personen. Altså en god match. Og folk kan ha sosiale evner som ikke "hjelper" når de ulike forventningene ikke går ihop.

Eksen min er ikke "slem" som dumpa meg etter mange år sammen, og jeg var ikke den som "ikke så min egen rolle", men noe gikk i stykker mellom oss da mamma blei alvorlig syk. Ulike verdier og personlighetsforskjeller kom til syne på måter som var vanskelig å kompromisse om. Jeg tenker iblant at forhold har godt av slike ytre prøvelser, så ser man hva de er lagd av. 

Anonymkode: 26c37...316

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var opprinnelig litt penere enn meg, synes jeg. Men så begynte hun med botox eller noe greier her og der. Nå er jeg mye penere enn henne 😂

Anonymkode: 975af...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I utgangspunktet lurte jeg på om ex til dama/mannen din er penere enn deg. Kom kanskje dårlig frem med litt skrivefeil der. 

Anonymkode: 78136...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig mening om et fullstedig ukorrekt tema..

Hun er en pen dame, men litt vanskelig (og urettferdig) å sammenlikne da hun er ti år eldre enn meg og har født to barn. 

Sammenlikner jeg med slik jeg tror hun så ut på min alder, så er vi ganske jevne. Pene begge to, og høye og slanke. Jeg synes hun ser litt "hard" ut og ikke har så mye sex appeal da hun har en veldig guttete kropp, men hun har et pent utseende.

Når det gjelder deres brudd og vårt forhold så har det nok lite med utseende å gjøre. Dvs. han er en kjekk mann og har nok alltid likt pene damer, men de var unge da de ble sammen, personlighetsmessig egentlig ikke en match og fra fullstendig ulike bakgrunner med helt ulike verdier. Vi har et veldig harmonisk og chill forhold i sammenlikning. I tillegg til at jeg nok er en bedre samtalepartner, da jeg har et fnugg av samfunnsmessige- og kulturelle interesser. 

Anonymkode: c30b2...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg har barn med er penere enn meg, min nye mann er penere enn sin ekskone (mor til barna hans). 

Anonymkode: ca536...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...