Gå til innhold

Er ex penere eller mindre pen enn deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er litt pussig, men hos oss ser vi begge ut som hverandres ekser.

Min kone liker høye menn med mørkt hår (utseendemessig) jeg har alltid likt blondiner med lange ben og litt intellekt i hodet - og begge har ekskjærester som passer beskrivelsen.

Eks-samboeren hennes er for øvrig en ålreit fyr, så min kone har god smak 😂

Endret av Mann1979
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere behøver ikke like det, men A l’orange har et poeng.

Jeg var elskerinnen til en mann en gang. Vi var gjensidig forelsket i hverandre, men først var vi nære venner. Jeg er penere enn kona, men det er ikke påfallende stor forskjell. Han falt ikke for meg pga det. Han falt for meg nettopp fordi jeg støttet ham, respekterte og beundret ham. Han sa jeg fikk ham til å føle seg mer som mann. Det var et boost som gjorde det vanskellg for ham å kutte meg ut. 

 

Anonymkode: f3542...fde

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lucius

Jeg anser meg til tider som pen og andre tider ser jeg ut som et troll. Så tilfeldigvis siste eksens kjæreste da jeg satt på trikken en gang og så ut og så han og hun. Hun så mye eldre ut enn meg, og hadde synlige arr etter akne. Kan ikke noe for at jeg da følte meg mye bedre. Personlig er jeg glad for å ikke ha kontakt med ham lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, a l'orange skrev:

Jeg gjør det.

 

1 time siden, a l'orange skrev:

Det finnes PLENTY av forumrom på KG som handler om andre ting enn sosiale relasjoner; geografi og verden, aktuelle saker, religion og politikk, telletrådene, klær og sko, etc etc etc. 

Det er helt i orden for meg at folk heller vil vinne misse-konkurransen eller nerde-diskusjonen, fremfor lære seg sosiale skills for å få venner og kjærester.9

Men da er det der inne man bør øve seg, ikke her på samliv.

Jøss,  det var da voldsomt! Folk snakker om mye annet som er verre enn dette. 

Endret av wintergirl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er vi nok ganske like på skalaen, men vanligvis er jeg noen hakk penere.

Anonymkode: 31e56...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke jeg svare på☺️😅 Jeg har alltid hørt at jeg er veldig pen, men det ser jeg ikke selv. Jeg hører også at jeg har en spes ustråling. Tenker det er øye som ser og når man er forelsket og sammen med noen er jo den personen den fineste. Iallefall sånn er det for meg☺️ Jeg tenker min samboer har god smak pga siste han var sammen med er ganske pen😅 Hun første er helt vanlig... Min eksmann har nok penere ansiktrekk enn min nåværende samboer, men det er min samboer jeg elsker nå og som er den fineste i mine øyne..

Anonymkode: 623bb...519

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, a l'orange skrev:

Korrekt, det er poenget mitt. Jeg vil IKKE diskutere, jeg vil IKKE konkurrere

Da er det litt pussig at du skriver dritt til andre for så å slette det. 

Anonymkode: 26c37...316

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg ikke nei, hun har merkelige øyne, ellers er hun normal, utrolig hvor mye øyner har å si

 

 

Anonymkode: 3f9bb...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min manns ex er penere enn meg, men også ganske mye eldre (han er en del år eldre enn meg, hun er noen år eldre enn ham). Så kanskje vi stiller omtrent likt? :klo: 

Mannen min er nok den pene i forholdet vårt, jeg har ikke utseendet så veldig med meg. Men sånne som meg og Camilla Parker Bowles er gode eksempler på at det ikke bare er det ytre som teller :ler:Jeg vet med 110% sikkerhet at min mann ikke ville blitt sammen med sin pene ex igjen om hun så var den siste dama på planeten. Det var fullstendig skjærings, selv om de ytre sett nok var omtrent like attraktive.

Anonymkode: 53eca...dbf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2019 den 17.32, AnonymBruker skrev:

Han falt for meg nettopp fordi jeg støttet ham, respekterte og beundret ham. Han sa jeg fikk ham til å føle seg mer som mann. Det var et boost som gjorde det vanskellg for ham å kutte meg ut. 

Anonymkode: f3542...fde

Godt skrevet! 

Det er det det dreier seg om; Hvordan man får den andre til å føle seg. 

Noen mennesker klarer å få andre mennesker helt hektet på seg.

Og klarer man det, så forsvinner ikke de menneskene helt uten videre.

Endret av a l'orange
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare sett henne på bilder, der syns jeg hun er veldig søt. Vi heter faktisk det samme og har samme utdannelse. Ellers vet jeg lite om henne

Anonymkode: 54392...8f6

Eksen til min forrige eks? Pen dame men det er jeg også. Og yngre! 7 år yngre. 

Anonymkode: 835cf...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, a l'orange skrev:

Det er ikke pussig hvis man har noen sosiale ferdigheter, nei.

Du forveksler å være kjip med sosial ferdighet. 

1 time siden, a l'orange skrev:

Har man gode sosiale ferdigheter, så slipper man f.eks. stort sett unna utroskap eller å bli dumpet ut av det blå.

Har man gode sosiale ferdigheter, så avslutter man et dårlig forhold uten snikning og drama. 

Anonymkode: 26c37...316

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, a l'orange skrev:

Til det første; Nei. Men det ante meg at du ikke ville ta den. Så dette var mest noe jeg forsøkte å fortelle til andre som muligens er interessert.

Til det andre; Nettopp! Dermed er det ingen vits å komme med motangrep, slik som her;

...fordi da har man selv - ALLEREDE - avsluttet forholdet for lengst. Fordi man vet at dette går ikke.

Men igjen; Jeg ønsker ikke å krangle. Så derfor blir dette siste innlegg til de jeg opplever at gjør det.

Men hvorfor drar du inn dette i en tråd som er litt uhøytidelig? Menn kan sikkert fint komme med spørsmål om penis og dama eks. Hvorfor kuppe en tråd som handler om utseende, å få det til å handle om forhold? De som svarer her er da normalt oppegående folk i gode forhold. Er det så farlig at de har denne tråden? Tror du at du er bessewisser når det kommer til forhold? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans ekser er alle penere enn meg. Jeg er normal og kjedelig kledd, mens de er veldig pene og stilige kledd. Så ja..

Anonymkode: 31340...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, a l'orange skrev:

Det var nokså tilfeldig at jeg kommenterte akkurat denne tråden. Har garantert skrevet noe lignende i en av de mange penis-trådene (god sammenligning, forresten!).

Vet at dette er en avsporing, men har et håp om at det er en avsporing som er så pass relevant for dette forumet at vi får beholde den.

Jeg tror at veldig mange mennesker som er her inne, føler seg veldig hjelpesløs og bekymret, både i forhold til sosiale og emosjonelle relasjoner. De vet ikke helt hvorfor kjæresten er sammen med akkurat de, de vet ikke hvordan de skal holde på han eller henne, de vet ikke hva de skal tillate at kjæresten skal kunne gjøre, eller hvordan de skal unngå å bli lurt.

Men i stedet for at de sier; «Hei, kan noen lære meg hvordan jeg finner ut av dette?» så skriver de ofte om dette på en nokså fiendtlig måte, slik at ingen skal se at de egentlig innerst inne er redde. De er redd for å tape ansikt. Redd for at de er teite. Og redd for at de er de eneste i hele verden som er teit. 

Det er de altså ikke. Vi er alle nokså teit når det kommer til stykket :) 

Men i stedet for at folk her inne gjennomskuer dette, og sier; «Velkommen, du er en av oss!», så svarer folk enda mer fiendtlig. Og så blir det krangel. Og så har man det gående...

Så det jeg skulle ønske var at vi alle kunne legge ned stridsøksa i stedet for å krangle. Da kunne vi hjulpet hverandre i stedet. 

Jeg tenkte i går at

- for hver diskusjon man vinner, så taper man mulighet for gode relasjoner

- men for hver diskusjon man lar noen andre vinne, så vinner man selv muligheten for gode relasjoner

Dette er ikke noe som er lett for noen av oss. Det er ikke sånn at dette er lettere for meg enn for andre. Det er det ikke. Men vi kan kanskje hjelpe hverandre?

Fullstendig avsporing fra trådens tema, men: Nei.

En oppegående person som er glad i en diskusjon mister man ikke «muligheten for gode relasjoner» med. Og igjen; man kan tape en diskusjon uten at det bringer løfte om å vinne en god relasjon. Det henger overhodet ikke sammen med mindre man er 7-8 år og alle diskusjoner handler om å vinne, og vinner man ikke selv er en andre teit.  Sånn fungerer jo ikke folk flest (over 10 år) vi taper og vinneren diskusjoner, noen er umulig å konkludere med annet enn at man er enig om å være uenig, og likevel kan man jo ha «muligheten for gode relasjoner». 

Anonymkode: b80a2...da3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klassisk pen, veldreid og har alltid fått mye oppmerksomhet for utseendet. Kjærestens forrige eks er helt ordinær - ikke stygg, men heller ikke pene trekk eller smekker figur. 

Når det er sagt så har ikke utseende så mye å si for kjæresten min. Han er rett og slett ikke så opphengt i sånt når han velger dame, det går mer på intellekt og interesser. 

Anonymkode: a15ad...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.4.2019 den 12.23, AnonymBruker skrev:

Fullstendig avsporing fra trådens tema, men: Nei.

En oppegående person som er glad i en diskusjon mister man ikke «muligheten for gode relasjoner» med. Og igjen; man kan tape en diskusjon uten at det bringer løfte om å vinne en god relasjon. Det henger overhodet ikke sammen med mindre man er 7-8 år og alle diskusjoner handler om å vinne, og vinner man ikke selv er en andre teit.  Sånn fungerer jo ikke folk flest (over 10 år) vi taper og vinneren diskusjoner, noen er umulig å konkludere med annet enn at man er enig om å være uenig, og likevel kan man jo ha «muligheten for gode relasjoner». 

Anonymkode: b80a2...da3

Jo, det gjør faktisk det.

Veldig mange forstår ikke hvorfor folk gjør det slutt eller er utro. De tror da at det er den andre personen som er «slem», og ser ikke sin egen rolle i det hele. Siden dette er et veldig vanlige problemer her inne, så tenker jeg at da er det også nyttig å snakke om det.

Det har vært mye fokus på gutter uten sosiale ferdigheter. For jenter er dette mer kamuflert; de er tilsynelatende sosialt flinke, for de er ofte omsvermet og omgitt av mange. 

Men vi må ikke la oss lure av hvor mange man er omgitt av. Vi må skille mellom å være snill, pen og populær, og det å være reelt flink på mellommenneskelige relasjoner, og trygg i en relasjon til seg selv og sin partner. 

 

Edit, du skrev; «En oppegående person som er glad i en diskusjon mister man ikke «muligheten for gode relasjoner» med.»

Er enig i det. Det er den personen som mister mulighetene, ikke de andre rundt.

Endret av a l'orange
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i to langvarige parforhold og det er bare den ene av dem jeg vet noe om.

Jeg synes hans nye kjæreste ser søt ut og det virker som de passer sammen utfra interesser og det jeg kan se på bilder da :)

Jeg synes både jeg og hun er søte, og begge er brunetter. Det tok litt tid før han fikk seg ny kjæreste så jeg er egentlig glad på hans vegne og ønsker han alt godt.

Anonymkode: 6e8f9...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...