Gå til innhold

Leviora's engler og demoner


Leviora

Anbefalte innlegg

Som om det ikke var nok med kvelende varme har storesøster blitt syk :( Plutselig feber og vondt i magen :klo: Formen er bedre i dag, men magen er fremdeles ikke tipp topp. Frykter selvfølgelig omgangssyke, men ingen oppkast er jo en seier!

Synd at hun skulle bli syk akkurat nå, i denne varmen, og vi er bedt i et stort familieselskap på søndag. Hele storfamilien har ikke møttes før og det hadde vært så kjipt om vi ikke kan dra. Satser på at hun er frisk i god tid før da.

Litt annerledes bråk på stua nå. Øredøvende lyder fra forskjellige vifter :fnise: Gaahh. Skulle gitt mye for bedre lysskjerming og ventilasjon i huset. Blir jo dobbelt så varmt inne på stua som ute. Sjarmen med å bo i urenovert 70-tallsbolig 😅

Ser ut som varmen gir seg ut neste uke. Gleder meg! 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Storesøster sliter fortsatt mye med intens mageknip :( Uff, føler sånn med henne. Hatt noen få brekninger etter å ha inntatt for mye vann på kort tid. Artig å prøve å holde en magesyk unge hydrert i 30 grader :daane:  Heldigvis har hun glimt med null smerter og god form. Blir stadig overrasket over barns tapperhet og evne til å leve i nuet. Synes likevel det er på tide at hun blir helt frisk!

 

Mannen har plutselig bestemt at vi skal holde bursdags/firmafest her etter ferien. Føler meg alt annet enn klar for det. Én ting er det å ha sosial angst, men å be inn folk HIT... i et hus jeg ikke er så glad i å vise frem til andre enn kjente og kjære 🙄 Er noe dritt å være så selvkritisk - eller, alltid forvente at alle andre er det. Badet er for uryddig og lite pent, verandaen bør helst være lukket for innsyn på grunn av råte og svertesopp, for ikke å glemme vår fantastiske kalde og ufyselige førsteetasje som har tapet på halv tolv og lukter.... gammelt. Og så tenker jeg at vi ikke burde tvinge folk til å besøke en plass «alle» hater å dra til, vi bor jo tydeligvis i langtvekkistan hvor ingen skulle tru at nokon kunne bu :rolleyes: Vel, det er jo ikke min oppgave å bekymre meg for hvordan gjestene skaffer skyss frem og tilbake. Vet bare at jeg hadde slitt selv, venneløs og blakk som jeg er 🤪 Håper det blir en positiv erfaring og at jeg kan gi meg selv en high five for å ikke avlyse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om vi ikke har fått nok av drittlukt kom det plutselig en eim av død og fordervelse fra loftet 🙃 Gahh. Gir opp. Rekk opp hånda de som vil krabbe opp på et kvelende varmt loft som sikkert har nådd over 40 grader og lete etter muselik! ... Ingen? Ante meg det :rolleyes: Før høsten må vi for alvor prøve å få dette huset TETT. Søren ikke lett, de dyra kommer seg inn overalt! :bond: 

Ikke nok med det, vi har fått flere ubudne gjester: maur. Og nå har de tydeligvis anlagt vinger! Flyvende maur! Etter all googlingen om mus og maur dukker det opp reklamer fra skadedyrfirma overalt. Teite cookies. Trenger ikke masse bilder av ekle maur i feeden min! :angry: 

Huset har dermed blitt ekstra attraktivt og klart til å holde fest. Not.

Jeg har en dårlig dag. Satser på opptur med frisk Storesøster i morgen :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så igjen i det og aldri føle at det er bra nok til å ta i mot gjester hjemme.. Det er så synd, fordi jeg velger bort det sosiale livet fordi jeg får angst av tanken på alt det stresset det medfører i hodet mitt for å ta i mot besøk. Og vi som mange andre har et helt vanlig hjem, ikke et interiørmagasin, makan til høye krav man skal ha til seg selv...

Håper uansett du greier å legge bort litt teite tanker og sånn halveis kan slå deg til ro med at det er bra nok, og at ingen andre tenker over de tingene som du er misfornøyd med. Så kan det jo i beste fall bli litt hyggelig :) ... Hvis dere finner den døde musen først :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mumsy skrev:

Kjenner meg så igjen i det og aldri føle at det er bra nok til å ta i mot gjester hjemme.. Det er så synd, fordi jeg velger bort det sosiale livet fordi jeg får angst av tanken på alt det stresset det medfører i hodet mitt for å ta i mot besøk. Og vi som mange andre har et helt vanlig hjem, ikke et interiørmagasin, makan til høye krav man skal ha til seg selv...

Håper uansett du greier å legge bort litt teite tanker og sånn halveis kan slå deg til ro med at det er bra nok, og at ingen andre tenker over de tingene som du er misfornøyd med. Så kan det jo i beste fall bli litt hyggelig :) ... Hvis dere finner den døde musen først :fnise:

Høl i haue at vi ikke kan invitere folk hjem for at det ikke ser «bra nok» ut 🙈 Uanmeldt besøk er kjempekrise! Later som jeg ikke er hjemme :fnise: 

Jeg har klart å slappe av noen prosent. Det hjalp blant annet å oppdage at den døde musa viste seg å være en gjenglemt søppelpose som koste seg i varmen rett utenfor det ene vinduet som sto åpent 🤷🏻‍♀️🙈 Grønnsaksavfall etter juicing er BLÆHHR 🤢 Aner ikke hvem som er mest distré av meg eller mannen. Drømmematch :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøster fikk time til legen i dag. Mistenker bakteriell infeksjon, så må ta prøve. Gleder meg til å fylle et halvt prøveglass med diaré :jepp: 

Lillebror er levert i bhg og mannen har dratt på jobb. Fantastisk at hverdagen er tilbake! Stakkar Storesøster som ikke har sett vennene sine på snart 6 uker. Hun var jo syk uka før ferien også 😩 Jeg er spent på hvordan Lillebror har det i dag. Er det godt å være tilbake? Rart? Forvirrende? Det går seg til.

Siste dag med ekstremvarme i dag. Halleluja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillebror gikk rett inn i barnehagen som om han ikke har hatt ferie. Lang helg :vetikke: God bekreftelse på at han trives! Strålende blid ved levering, og like blid når han hentes :nigo: Herlig! Storesøster er friskmeldt og hun gleder seg til å dra i barnehagen igjen. Så mye at det ble vanskelig å sovne i kveld :fnise: 

 

Jeg fikk plutselig beskjed om at det blir bråstopp i behandlingen min i går. «Eh.. Hæ?» var det eneste jeg klarte å stotre frem. Føler meg ikke klar til å miste et slikt støtteapparat. Jeg trenger et kompetent menneske som forstår meg og mine komplekse tanker og fobier 😩 Får satse på at lavterskeltilbud er nok, men jeg er så innmari lei av å fortelle alt på nytt. Nestemann blir nummer ti på lista. «Det var en gang ei lita jente...» osv. Det positive er at det er lettere å snakke om når man har gjort det ørten ganger!

Nåværende behandler har i det minste klart å finne rota til alt vondt og gitt meg de riktige verktøyene, og jeg har fått klar beskjed om å ikke forvente å gå i nye veier med det første, etter å ha tråkket i samme sti i 20 år. 20 år! «Kanskje du har blitt bestemor før du kjenner at det går ålreit,» sa hun. Javel. Jeg vil føle meg bra NÅ :sjenert: Å tråkke opp til nye stier og veier blir vanskelig, og man er jo dømt til å rote seg bort noen ganger på veien. Kjenner det er merkelig å gå inn for å endre noe som er så... meg. Hvem er jeg uten angst og selvhat, liksom? :klo:

Jeg har fått beskjed om fokusere mye på ting som gleder meg. I morgen skal jeg levere i barnehagen, dra hjem og spise en god frokost med en boks Monster og drømme meg bort i månedens utgaver av Bonytt og Foreldre og Barn. Det gleder jeg meg til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka-BAM.

Vet ikke helt hva som skjedde. Men noe skjedde. Jeg gikk tom. Fullstendig tom for krefter, håp og lyst. Usikker på hva som var mest utslagsgivende; en runde med omgangssyke eller den brå beskjeden om at jeg plutselig ikke skal gå i behandling mer. Kanskje begge deler. Jeg er i alle fall tilbake i noe bekmørkt og alt for lite fremmed. Hello darkness, my old friend.

Hulket og gråt til langt på natt. Det er mildt sagt noe dritt å være tilbake i en sånn type depresjon igjen. Klarer nesten ikke stå opp, føler ingenting, mat smaker ingenting, tiden står stille. Absolutt mørke. Kjent stil, vært borti det før. Har jo bare vært sånn av/på i 15 år.

Så skal jeg plutselig avslutte behandlingen hvor «depresjon» ikke en gang er nevnt i epikrisen. Just my luck. 

Sliten av å være sliten. Lei av å være lei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apati, rastløshet og trøstespising. Sånn går no dagan. Vil aller helst sove hele dagen, men en annen del av meg er rastløs og vil ut og løpe, skrike og vise hele verden hvor forbanna jeg er. Jeg er sint på behandleren min. Mennesker som har gjort meg vondt. Men aller mest meg selv.

»Du har selv valgt å la fortiden påvirke deg i dag.»

Et treffende utsagn med plagsomt mye sannhet i. Jeg gjentar det i hodet om og om igjen. «Det er mitt valg.» Hvorfor er det så vanskelig å velge riktig? Å velge å tenke at jeg er bra nok? At jeg har en verdi, er interessant, og sist, men ikke minst: at jeg ikke er en eneste stor byrde for alle rundt meg? Hvorfor er det lettest å tenke motsatt?

Det vi opplever, blir vår sannhet. Opplever man ofte nok at folk, også de du stoler på behandler deg som dritt, begynner du å tro på at du er en dritt. Ser du at de rundt deg tynges og blir negativt påvirket av deg som menneske, føler du deg som en byrde. Får du høre at du er håpløs og udugelig fra flere kanter, begynner du å så tvil i deg selv som et verdig menneske. 

Vårt selvbilde er skapt av hvordan andre har beskrevet oss og behandlet oss som. Hvordan kan jeg velge å tenke at min sannhet er stikk motsatt av det jeg har fått høre og oppleve fra så mange mennesker, fra jeg var 4, 6, 9, 12, 16, 20 og 23 år gammel? Hvordan kan jeg klare å overbevise meg selv om at alle disse menneskene har tatt feil?

Jeg er sint på alle som fremstiller det som noe enkelt. Som om jeg velger dette fordi jeg ikke gidder å prøve noe annet. Jeg velger da for i svarte ikke å leve i sorg og selvforakt fordi jeg har lyst!

6 år gamle meg trengte en klem.

6 år gamle meg lengter fremdeles etter en klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille, fine mannen min som vet å få meg i godt humør. Han ga meg en perfekt start på dagen i dag :hjerte: Ikke like fylt av tungsinn resten av dagen. En god del, men det føles lettere nå. Godt å få skrevet ned tankene.

Jeg merker jeg er langt mer rustet til å håndtere en depressiv periode nå enn før. Klarer å holde det verste på avstand når jeg må, men det krever styrke. Rundt barna må jeg bare ta meg sammen og gjøre så godt jeg kan. Henting i barnehagen er noe jeg gruer meg til, men som har fungert som medisin hver gang. Rart det der. Barns smil og glede er umulig å ikke bli smittet av :hjerte:

I morgen må jeg finne en måte å bli kvitt han styggen på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må kjennes som om noen river teppet fra under beina av deg når plutselig behandler takker for seg :sjokkbla: Vi heier på deg, du er tøff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Weebs skrev:

Du er så fin og tøff. Vekk med styggen! :hjerte:

:hjerte: Er ikke så verst sjøl, du!

9 timer siden, miore skrev:

Det må kjennes som om noen river teppet fra under beina av deg når plutselig behandler takker for seg :sjokkbla: Vi heier på deg, du er tøff!

Takk :hjerte: Akkurat sånn det føles, faktisk! Jeg skal heldigvis en tur til fastlegen før siste time hos behandler, og jeg er spent på hva legen har å si til at det ble bråstopp i en behandling hvor vi nylig har stukket en pinne i et svært vepsebol og rørt rundt :sjenert: Hu dama er jo så aggressiv at jeg ikke turte annet enn å nikke bekreftende da hun sa at det bare var å fortsette med sporadiske samtaler hos Psykisk helse i kommunen. Been there, done that. Sist jeg hadde samtaler der ble jeg bedt om å ikke være så hårsår. Artig å høre sånt når man endelig tør å fortelle åpent om mobbing og omsorgssvikt :jepp: 

 

Denne dagen har vært rar. Jeg har vært sint og slåss mot meg selv :klo: Men akkurat nå er sinne positivt, jeg blir produktiv og motivert til å ta tak i ting, i motsetning til å være deppa, apatisk og tiltaksløs. Jeg blir som en trassig tenåring som gjør opprør :fnise: Denne gangen mot styggen på ryggen. Schtøggen sjøl.

Jeg satt og spilte gitar i to timer, før jeg dro i et møte i bhg. Humøret var mye lettere da, og som alltid var det en fryd å hente ungene. Jeg kjenner at kroppen er tung og tankene går rett tilbake til et mørkt, mørkt sted så fort jeg prøver å slapper av. Det gjelder å holde seg opptatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens lengste dag? 🤯 Jeg har plutselig blitt dårlig, men aner ikke hva som feiler meg. Slapp, ør, kvalm og uvel. Kan ikke være omgangssyke. Da hadde jeg vært mye dårligere! Håper jeg er frisk til i morgen, for jeg og mannen har nemlig tenkt å dra på kino :jepp: 

Apropos omgangssyke; vi fant ut hvorfor Storesøster var syk. Det var nemlig ikke omgangssykevirus, men Campylobacter-bakterie! :overrasket: Svigermor ble plutselig syk, totalt isolert på hytta, og det var også bakterier. Spørs om smittekilden kom derfra 😕 Ekle greier. Så da vet vi det.

Trente styrke i går og får nesten ikke til å gå i dag :fnise: Sist ble jeg ikke støl, så jeg gikk all in denne gangen så jeg var sikker på at kroppen fikk jobbet skikkelig. Kanskje det er derfor jeg er syk i dag :klo: Allergisk mot trening. Overrasker meg ikke.

Kvalmen må vekk. Verste jeg vet! :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Plager livet av meg å ikke vite hvorfor jeg plutselig har blitt så dårlig. Det ble ikke noe kinotur i dag, jeg ble liggende kvalm og syk i sofaen hele dagen :( Fikk i meg en liten matbit nå i kveld, og jeg angrer :sjenert: Synes det er nok nå!

Nok en bekymring har satt seg i hodet (merkelig at det var plass), vinteren er snart her og det er på tide å forberede en full utskiftning av både inne- og utegarderoben til barna. Vi snakker ullklær, dresser, votter, sko osv. Jeg velger kun det beste av klær og sko til barna slik at de kan leke seg mest og best mulig, og er så kresen når det kommer til å kjøpe brukt at vi blir jo nærmest ruinert hver høst 😩💸 Ullklær kan vi finne brukt, men brukte dresser er jeg skikkelig skeptisk til. Aner jo ikke hvordan de er behandlet, kanskje er de vasket for ofte og hardt :vetikke:  Jeg får holde øye med salgsgruppene og se om det dukker opp noe interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnas hus har ull til 129,- pr del nå :)

Jeg har bestilt høst/vinterklær for alt for mange tusenlapper allerede.. Godt å høre at jeg ikke er alene om det i alle fall :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Mumsy skrev:

Barnas hus har ull til 129,- pr del nå :)

Jeg har bestilt høst/vinterklær for alt for mange tusenlapper allerede.. Godt å høre at jeg ikke er alene om det i alle fall :fnise: 

Jeg så det, men ble ikke videre imponert :rolleyes: De pleier å ha tilbud ned til 99,- per del, så jeg venter i spenning. Typisk Barnas Hus å justere rabatten for mer salg 🙈 Samtidig vil jeg støtte de lokale og handle på den mest fantastiske barnebutikken vi har i området 👏🏻 Der har de ikke salg på ull, men jeg håper de kanskje ikke rakk å selge alt fra forrige sesong og som de legger ut til halv pris snart.

Jeg drømme-shoppet på reima sin nettside i går og fikk en rask reality-check da sluttprisen kom på nesten 6 lapper. 🎶 Heer kommer vinter’n, her kommer den kalde, blakke tia 🤯☃️ Halvskatt i desember... Hva med å øke barnetrygden med typ 509,5% i august? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, angstanfall! Long time, no see. Har ikke savnet deg. Du kom på et særdeles ubeleilig tidspunkt, akkurat idet de tar pause på legekontoret, så jeg må vente en hel time for å ringe og høre om jeg kan få hastetime. Klarer ikke vente til i morgen, jeg må inn NÅ.

Kvalme, prikking, ørhet og hele pakka har vel vært angst hele veien. Flott. Har gått fra å «bare» ha sosial angst til generalisert angst. Fra å være redd folk, til å være redd for alt og ingenting.

Sliter med å puste og trengte å ta turen innom dagboka som en avledning. Herregud. Dør jeg nå? Nei, sa psykologen. Man dør ikke av angst. Kaniner dør av angst. Pust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...