Gå til innhold

Leviora's engler og demoner

Leviora

Anbefalte innlegg

Bo langt nok nord og unger tror det er morgen kl 03:45. Våknet opp til tull og fanteri i senga vår og sola var på tur opp. Ungene fikk jeg overraskende nok overbevist om å finne senga si igjen, mens jeg, derimot... :daane: Alt for lyst, alt for varmt. Vinduet kan jeg bare åpne bittelitt, blir det stor åpning vil det kry av veps her inne. Jeg er livredd veps - livredd!! :bond: Slike «søvnbrudd» pleier å være skjebnesvangert og jeg frykter dagen blir preget av hodepine. Ugh.

Hva gjør man for å få sove igjen klokka halv fem, mon tro? 

Endret av Leviora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble migrenelørdag. På en måte forventet, men dritt likevel. Det gikk heldigvis over utover kvelden! Jeg satt hele kvelden og bablet hull i hodet på mannen. Typiske ettervirkninger av migrene. Skravla går non-stop, men hjernetåka hindrer meg i å finne ord og det høres ut som jeg er stein. Stakkars mann :fnise: 

Jeg lurer på om jeg har flere bivirkninger med den nye migrenemedisinen. Jeg er liksom så urolig til sinns :klo: Anser meg selv som en erfaren deprimert og føler ikke at denne følelsen kommer av stress og negative tanker. Jeg har hatt en lignende bivirkning på en annen medisin, bare 10 ganger verre. Sånn kan det ikke være, og jeg håper det bare er forbigående. Utrolig plagsomt!

Kjennef det trykker i hodet nå. Ugh. Gidder ikke våkne og ha vondt i morgen. Ikke i været og varmen som er meldt 😳 Ville tilstander. Er 25°c++ den nye normalen i juni/juli? :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk melding av kontakten min på Nav i dag. Hun anbefaler å søke uføretrygd. Jeg har grått non-stop i en time, og har så sinnsykt mange motstridende og sterke følelser angående det her 😭 Det føles som et ekstremt nederlag, samtidig som jeg innerst inne vet at det er det riktige nå og lengter etter å endelig avslutte dette kapittelet. Dette har pågått i så mange år. Skal jeg for første gang i livet få føle at jeg lever livet på egne premisser? Skal jeg endelig få tid og rom til å finne meg?

Det som er verst er at det enda ikke er fullstendig avklart, jeg kan fortsatt få beskjed om at de vil finne flere steiner å snu på. Selv om jeg personlig føler jeg har snudd på dem alle. 

Faen, altså. Jeg vil ikke bli ufør. Men jeg vil puste og finne tilbake livsgnisten. For et rot.

Føles ut som jeg må ut og løpe en mil for å få ut alt. Frustrasjon, sorg, usikkerhet, sinne. Nå bobler alt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenehelg! :hoppe: Ungene er på hytta og skal være der i helgen. Jeg har nettopp hentet mannen fra firmafest! Akkurat nå virker det som om det blir umulig å få sove ved siden av ham. Han sloknet så fort hodet traff puta, men han er frosset i en slags sidelengs sjøstjerne-stilling og han forpester rommet med lukt av fyll. Han skrøt veldig av at formen var så fin til tross for å ha drukket både øl, vin, irish, mojito og selvfølgelig karsk. Jeg tør påstå at formen ikke var så fin :rolleyes: Grøsset bare jeg hørte ordet karsk. Sist gang han drakk hjemmebrent gjorde jeg det slutt. Det var tider :fnise: 

Jeg har vært uvanlig effektiv i dag. Det har gått i ett siden jeg sto opp. Er redd for at det slår hardt tilbake, spesielt når jeg sovner alt for sent. Men jeg tok min andre dose migrenemedisin i dag, og satser på at den virker enda bedre enn den første :jepp: Jeg er så rutinert nå at jeg vet at om jeg ikke får migrene morgen er det helt siKkert at medisinen virker!

Nei, nå er jeg så trøtt at jeg ikke klarer å fokusere på skjermen. KG funker alltid. Blir alltid trøtt :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen migrene! :pls: Ikke bare det, jeg har vært fri for hodepine i nesten hele dag 😳 Da klokka ble rundt 22 kjente jeg den begynne å komme. Det er nesten ikke til å tro. Dette etter en dag med mye farting hit og dit, i tillegg til at jeg la meg sent. Den nye medisinen fungerer. Definitivt! Men så var det bivirkningene, da. Jeg har fått nok søvn, men det føles som jeg har løpt maraton og ikke sovet på 3 dager. Kaputt. Jeg følte meg sånn sist gang jeg satte sprøyta og det varte rundt en uke. Kanskje det blir bedre med tiden?

Jeg har fått meldinger og bilder av at ungene storkoser seg på hytta. De har visst litt problemer med å sove, og det er ikke så rart i ei hytte uten aircondition (for hytta vår er av den ekte hyttesorten - ikke en fritidsbolig med bedre standard enn et gjennomsnittlig hjem). Kjenner jeg er litt bekymret for dem i denne varmen, men de er heldigvis veldig flinke til å drikke vann og de kan rusle ned 50 meter fra hytta og bade. Jeg merker jeg tåler varmen mye bedre i år, og det er litt rart siden vi ikke rakk å akklimatisere oss :fnise: Vi hoppet over våren i trøndelag i år :vetikke: 

I dag så jeg en bekjent på butikken som trillet ei barnevogn, og oppi der lå det en krabat som ikke var mange dager gammel. Da fikk jeg sjokk. Det er jo ikke så lenge siden jeg så dama, en liten måned kanskje, og da fantes det ikke antydning til mage :overrasket: Jeg begynner å lure på om enkelte damer har mage av en sånn magisk sekk Hermine fra Harry Potter har, den lille posen som rommer hus og mer til. Jeg var DIGER med Lillebror :ler: Kroppen, ass. Underlige greier.

Det spørs om vi henter to stk slitne unger i morgen. Det er meldt grusomme temperaturer i morgen også. Det er nok nå! :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Ungene var slitne og syntes det var godt å slappe av hjemme etter hyttetur 😅 Det har visst vært magisk. Masse bading, vannlek, fiske, båttur og bare kos. Det eneste kjipe er at Storesøster har blitt solbrent, fått soleksem og Lillebror har fått noe som ligner på rosen, en infeksjon i huden :bond: Jeg måtte ringe legevakta og høre om det gikk bra å vente med å dra til lege, og det var visst greit. Han hadde først et rødt merke på underarmen, så ble det plutselig større, enda rødere, skikkelig hovent og varmt! Jeg har sett til ham hundre ganger i løpet av kvelden. Virket litt bedre nå, så jeg er spent på hvordan det ser ut i morgen.

Jeg elsker at det er meldt regn i morgen. Styrtregn og 16 grader :hjerte: Blir godt med en pause fra varmen, og jeg gleder meg til å slå av varmepumpa. Den har blåst kald luft på høyeste hastighet 24/7, helt siden varmen tok av. Vi bruker mye mer strøm på sommeren enn om vinteren, faktisk. På tide å kjøpe ordentlig solskjerming? :klo: 

Jeg kjenner nå at jeg skal ta det helt med ro i morgen. Crazy helg. Sliten :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Farlig å snakke høyt om å være migrenefri. Lå i senga med migrene til langt utpå ettermiddagen i dag. Jeg har aldri vært så dårlig etter et anfall som i dag. Selve anfallet gikk over med en hestekur+søvn, men jeg kunne så vidt så oppreist etterpå. Jeg satt rolig i sofaen og om jeg løftet eller snudde hodet for fort kjentes det ut som jeg svimte av. Skjønner ikke hvorfor jeg aldri skal få smaken på et normalt liv, uansett hvor mye jeg prøver. «Null hodepine? Her har du litt kolikksmerter! Gikk det også over? Okei, vi kjører på med ekstrem utmattelse!» Altså :daane: Det er alltid ett eller annet!

Storesøster spurte om jeg hadde vondt i hodet da vi spiste kveldsmat. Hun har nok dessverre lært å se tegn. Da jeg svarte at jeg bare var veldig sliten etter anfallet hoppet hun ned fra stolen sin, gikk bort og ga meg en klem :klem: Fineste jenta! Jeg måtte forsikre om at det gikk bra og at sånt skjer en gang i blant. Huff. Hater når ungene er vitne til at jeg er så dårlig.

Ellers har Storesøster begynt å lese! :strix: Hun tar det utrolig fort, og det virker som hun har knekt en kode nå. Hun er også sinnsykt god i engelsk. Hun hadde lært mormor mange nye ord i helga 😅 For litt siden knakk jeg sammen da hun plutselig sa, med et stort sukk: «ah, daddy, you are so silly!» :ler: Når hun ikke vet ordet på engelsk sier hun det norske ordet med engelsk uttale :fnise: Hun har blitt en kløpper på forskjellige dialekter også. Kosedyret var reinspikka nordlenning her en dag, og i går, etter middagen, kunne hun konstatere at «mamma, eg e ikkje svolten» :hoho: Det er dumt at hun ikke følger like godt med i samtaler med oss som er fysisk tilstede, som hun gjør når hun ser på barne-tv. Da er det eyes and ears on! Skulle likt å høre bittelitt mer trøndersk i dagligtalen :rolleyes: 

Uffda. Klokka er 01. Krysser fingrene for morgendagen :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mye koffein og glemte å ta medisiner i tide. Da er man våken til klokka halv 4 :bond: 

Time med psykologen i dag. Hoooly shait. Den var beinhard. Vi snakket om mitt enorme kontrollbehov og det var tydeligvis et sårt punkt. Det å vite at det du gjør er med på å gjøre deg syk, men likevel føler er nødvendig for å overleve. Dritt! Alltid skjoldet oppe om noe skulle skje. Alltid vite hvor jeg kan rømme. Konstant i beredskap, men for hva? Alt jeg uansett ikke kan kontrollere eller forholde meg til? Føler meg som en idiot som gjør dette mot meg selv 24/7.

Trust the process? :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mye fornuftig å si, men jeg synes det er interessant å lese om deg og ditt. Håper sommeren er snill med deg og dine ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, MarianneE skrev:

Jeg har ikke mye fornuftig å si, men jeg synes det er interessant å lese om deg og ditt. Håper sommeren er snill med deg og dine ❤

Takk! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager uten hodepine, til tross for lite søvn. Whoop whoop!

Jeg har fått en enorm skaperlyst igjen. Problemet er at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre, så istedenfor å bare ta frem for eks. en blyant og papir og drodle ivei, er det som om jeg står foran smågodthylla med bare favoritter og ikke klarer å bestemme meg for én. Story of my life. Når jeg først klarer å gjøre noe positivt blir jeg ubesluttsom, fordi jeg kan jo ikke sløse bort motivasjon, glede og energi på å gjøre noe som kanskje ikke gir meg like stor glede som noe annet.

Elle, melle. Det blir gitar i dag! *klappe på skuldra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror har bestemt seg for å slutte med bleie! :hoppendeglad:Jeg har kjøpt en potte som ser ut som en liten do med spylelyd og hele pakka. I dag har han tisset i den tre ganger :jepp: Han har hatt to uhell, men vi tar det med et smil og fortsetter å minne ham på å gå på do (nåde den som kaller det potte :bond:). Han ble trist da de fine trusene han har fått måtte vaskes etter uhellene, og det er jo en fin motivasjon 😅Tenk om vi har 100% bleiefrie barn etter sommeren? Stellebordet skal BRENNES! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Leviora skrev:

Lillebror har bestemt seg for å slutte med bleie! :hoppendeglad:Jeg har kjøpt en potte som ser ut som en liten do med spylelyd og hele pakka. I dag har han tisset i den tre ganger :jepp: Han har hatt to uhell, men vi tar det med et smil og fortsetter å minne ham på å gå på do (nåde den som kaller det potte :bond:). Han ble trist da de fine trusene han har fått måtte vaskes etter uhellene, og det er jo en fin motivasjon 😅Tenk om vi har 100% bleiefrie barn etter sommeren? Stellebordet skal BRENNES! :fnise: 

Hurra 😁😁

Prøver på det samme med Knerten, men han er ikke så interessert 🤷 tror egentlig han er litt lat, også er det kjedelig å gå i fra leken for å gå på do...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Mumsy skrev:

Hurra 😁😁

Prøver på det samme med Knerten, men han er ikke så interessert 🤷 tror egentlig han er litt lat, også er det kjedelig å gå i fra leken for å gå på do...

Lillebror har nektet frem til nå. Hverken Storesøster eller Lillebror har/hadde problemer med å gå med bæsjebleie og det var skummelt og kleint å gå på do. Lillebror har strittet veldig i mot, så vi tenkte å kjøre samme taktikk som vi gjorde med Storesøster: tilby, men vente til han er klar. Og akkurat som med Storesøster bestemte han seg på dagen, fra å nekte å gå på do/potte til å RASE av at bleien må på igjen til kvelds :fnise: Det hjalp veldig med en morsom do og tøffe truser :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så stolt av Lillebror! Prosjekt Bleieslutt går kjempebra :jepp: Han sa klart i fra at han ikke vil gå på do i bhg enda og det er forståelig. Vi tar det i hans tempo :) 

Da han kom hjem i dag la jeg merke til at han har fått noen røde prikker i ansiktet. Ikke knupper eller blemmer, bare små, røde flekker spredt rundt i pannen :klo: Mulig det er helt i startfasen med vannkopper, så vi får vel bare se det an. Kjenner jeg stresser 0% angående vannkopper. Det er greit å bare få det unnagjort!

Jeg har fortsatt en god streak på hodepinedagboka, på 6 dager har jeg hatt noen få timer med mild hodepine. Det er sinnsykt! Typisk at jeg skal bli skikkelig kvalm, da. Mistenker at jeg ikke tåler mengdene energidrikk jeg har drukket i det siste :plystre: Ellers skylder jeg på PMS :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt hekta på kryssord. Fint fritidssyssel, men jeg skulle ønske jeg hadde hjernekapasitet nok til å faktisk lære og huske alle synonymer jeg repeterer konstant :fnise:

I går skulle jeg bli med mamma på shopping og obligatorisk lunsj, men da jeg reiste meg opp fra sofaen for å dra var det som jeg fikk et knivstikk bak og opp i livmoren. Smerten var der, men jeg kledde på meg, gikk ut, og da jeg satte meg ned i bilen føltes det derimot som noen tok ei tang rundt livmormunnen og trakk, mens hele underlivet knøt seg sammen! Fy fader, så vondt! Det kjentes akkurat som rier, og jeg tenkte umiddelbart at det måtte ha vært en cyste som sprakk eller noe, for det er den eneste forklaringen jeg har fått når slike smerter har oppstått akutt. Det ble bare verre og verre da jeg kjørte nedover, og måtte bare snu og kjøre hjem igjen. Det ga seg ikke før etter en time, så jeg tror ikke det var en cyste. Dette var altså verre enn en fødsel. Like vondt, men uten pauser! Klarte så vidt å komme meg fra bilen og inn igjen, det var helt sykt :overrasket: Flaks at jeg har time til legen i dag. Jeg blir altså aldri klok på denne kroppen... :daane: 

Ellers er statistikken fremdeles god på hodepinefronten. Litt mer vondt i dag, men absolutt tålelig. Faktisk ganske overraskende da jeg dro ut på en lengre skogstur i går, og ble såpass sliten at jeg antok at jeg bli sengeliggende i dag. Jeg har funnet en utrolig interessant plass som kommunen visstnok har satt opp en tursti til for lenge siden, som da er ruinene etter en husmannsplass fra 1700-tallet. Da jeg gikk dit første gangen følte jeg et slags deja vu :klo: Senere fant jeg ut at jeg faktisk er i slekt med kvinnen som bodde der, og at hun ble skutt og drept etter å ha bli anklaget for å være ei heks! Altså. What are the odds? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt mine timer på pianokrakken i det siste, og nå aner jeg ikke hvorfor jeg har spilt så lite de siste årene 😳 Snakk om terapi. Og bonusen? Endelig klare å spille et stykke jeg har hatt lyst til å spille siden barndommen og frem til nå nylig tenkte var umulig for meg å lære 😭 Mannen fortjener en applaus for å ha klart å overleve lyden av konstant hakk i plata og sure toner under innøving :rolleyes: 

På onsdag var jeg hos legen og fikk satt inn spiral. Hun visste ikke hvorfor jeg fikk de smertene, men det kunne være forstoppelse :vetikke: Uansett, dette er første gangen jeg prøver spiral og jeg håper den fungerer bra. I dag har jeg hatt helt ville kramper, men det skal visst gå over. Er spent på om det blir månedsvis med spotting i hytt og pine. Det er stress!

Siste uke før ferie nå, og det betyr siste uken med barn i småbarnsavdeling. Tiden går så fort :bond: Lillebror gleder seg masse til å begynne på storbarn og minner oss på det hver dag, i frykt for at det skal gå noen hus forbi. «Husk på at jeg er stor gutt nå og skal på *navn på avdeling*» :jepp: 

I dag er første migrenedagen på lenge. Krysser fingrene for at det ikke vil vare i flere dager. Jeg har lært meg å like denne tilværelsen med mindre hodepine! :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3 med migrene og mye verre. Kjenner at jeg ikke klarer å sette pris på de gode dagene når det ender opp med å bli sånn uansett. Glad for å ha fine dager, men frykten er der konstant. «Vil dette trigge migrenen? Kan jeg sette opp den avtalen i morgen?» Jeg klarer liksom ikke å nyte det 100%. Akkurat nå er det bare tungt og trist, og jeg gruer meg til å kjenne på følelsene som alltid følger med migrenen og medisinene. Rastløshet + ekstreme depressive tanker. Har nok, vil ikke ha mer!

Over til noe positivt: Lillebror tok initativ til å gå på do selv i går :nigo: «Pappa, kan du bli med meg på do?» :jepp: Han har også funnet ut han vil gå på «storedoen» fremover. Hadde aldri trodd at det ville ta så kort tid fra å begynne å gå på potte, til å plutselig gå på den vanlige doen 😅 Han synes det er vanskelig å gjøre nr 2 enda, og det er forståelig. Det har havnet i trusa eller i bleie til nå og vi må bare vise tålmodighet og trygghet rundt å gjøre nr 2 på do også. Det har gått så fort og skjedd så mye nå at jeg tror rett og slett vi bare pælmer stellebordet på dynga med en gang. Gleder meg til å få litt mer plass på badet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror er flink med bleieavvenning! :jepp:

Her prøver vi litt med L også, men mannen er litt slappere enn meg på den fronten. Så om morgenen er det på med ny bleie uten noe som helst tilbud om toalett og truse. Grunnet en operasjon forrige uke får ikke jeg løfte mer enn 5 kg en stund, så når jeg var hjemme alene med henne og hun fortalte at bleien hennes var full ble hun med på badet, klatret opp på en krakk og satt seg på do. Da fikk hun p truse, og løp 4 ganger på en halvtime for å gå på do! 
gleder meg til å slippe stellebord her hjemme også etterhvert! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Småkjekset skrev:

Lillebror er flink med bleieavvenning! :jepp:

Her prøver vi litt med L også, men mannen er litt slappere enn meg på den fronten. Så om morgenen er det på med ny bleie uten noe som helst tilbud om toalett og truse. Grunnet en operasjon forrige uke får ikke jeg løfte mer enn 5 kg en stund, så når jeg var hjemme alene med henne og hun fortalte at bleien hennes var full ble hun med på badet, klatret opp på en krakk og satt seg på do. Da fikk hun p truse, og løp 4 ganger på en halvtime for å gå på do! 
gleder meg til å slippe stellebord her hjemme også etterhvert! :hoppe:

Han har vært kjempeflink! Fikk på truse fra morgenen av i dag og ingen uhell så langt :nigo: Stellebord, potter og doring har blitt kastet ut og det er nå et merkelig ekko på badet :ler: Virker som han virker tryggere på å gjøre nr 2 også, men det har vært dårlig timing og ingenting har skjedd enda. 

Det er veldig lett å bare ha på en bleie istedenfor å gå på do flere ganger på en halvtime :fnise: Hovedsaken i starten er jo tilvenning og det er jo er bra tegn at hun tar initiativ selv :jepp: 

Stellebordet er ute av huset, vogna skal legges ut for salg og vi har for alvor to stk store unger :bond: Vemodig, men samtidig veldig, veldig ålreit :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...