Gå til innhold

Jeg blir forsørget av mannen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei sparekonto ☺️

Anonymkode: 3a872...f92

Du er milliardær?

Anonymkode: ba64d...b28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min og kjærestens plan er også at han skal forsørge oss. Jeg er ikke interessert i å jobbe og blir ulykkelig av det. Jeg skal ta meg av hus og mat, og ellers drive med et par hobbyer som kan gi litt penger en gang i blant. Føler meg veldig heldig som har funnet en som ser det litt på samme måte som meg, jeg føler at å ha begge i full jobb er skadelig for husfreden, ro og orden og at alle våre behov blir møtt. Hans jobb er veldig viktig for han, og det vil jeg støtte han i så godt jeg kan.

Anonymkode: 0dd64...46e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er såååå glad for at jeg har en rik familie som jeg arvet flere mill fra, så jeg slipper å ha en mann som GIR meg penger. Jeg gjør akkurat som det passer meg uten å bidra med en dritt til samfunnet. Blir jeg syk, trenger pleie når jeg blir gammel, så er det andre sine skattepenger jeg snylter av...hurra, deilig å være rik!! 

Anonymkode: eafc3...72a

Forstår ikke din siste setning hvordan du tenker. Hvis du har arvet flere millioner, så har vel din familie, og ville tro deg, betalt samfunnet massevis av skatt.

De som har lav inntekt klager ofte på at de betaler så mye i skatt. Men de som tjener mye, betaler jo enda mer i skatt. Det er bare det at de sitter igjen med mer enn de som tjener lite, siden de tjener så høy sum. Alle betaler den samme prosentandelen av sin inntekt i skatt.

Siden dine foreldre eller besteforeldre har gitt så mye i arv til deg, har de nok betalt rikelig med skatt, og kanskje gitt til og med arbeidsplasser til folk......... Men du er veldig heldig, ja. Du skal nyte godt av det, og ikke tenke på at du  snylter på samfunnet. Merkelig holdning at du liker å snylte, men det var kanskje en ironi hele innlegget ditt?

Anonymkode: 878a2...259

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går hjemme jeg også. Nyter det 🤩 

Er sjef over min egen hverdag. Går mye turer i skogen, middagen står alltid klar på bordet når mann og barn kommer hjem. Er barna syke, trenger ikke mannen ta fri. Huset er alltid i perfekt stand. #Livsnyter 🤩 🥰 jeg har aldri kjedet meg heller. 

Men nå er jeg jo økonomisk sikret resten av livet og. Så jeg er ikke avhengi av mannen si inntekt heldigvis ☺️ 

Anonymkode: 3a872...f92

Men da jobber du akkurat nå som husmor og mor. Du får oppfylt ditt grunnleggende behov for anerkjennelse og å føle deg nyttig der. Det kan gå helt fint det. I husmoræraen på 1950-1970-tallet var det veldig vanlig å leve sånn, men problemet ble ofte at når barna ble store, falt en del av denne psykologiske belønningen bort. Barna trenger ikke samme oppfølging når de flytter ut. Mannen hadde kanskje utviklet seg i sin jobb, mens husmora sto litt på stedet hvil og ofte ble "kjedelig" i hans øyne. Selv følte hun at ingen trengte henne lenger, og det var ikke lenger like moro å holde huset prikkfritt, ingen så det lenger.... Veldig klassisk tema for 70-tallets bøker og datidens feminister. 

Men selvsagt passer dette livet for noen. For meg framstår det som å leve hele livet som om man var pensjonist! Jeg tenker at når jeg blir pensjonist, må jeg finne nye måter å utvikle meg selv på, og å være til nytte på. Tenker at jeg kan gå på universitetet eller eldreuniversitetet (foredrag), lære meg språk, jobbe frivillig, engasjere meg i politiske saker som miljø, byutvikling etc. 

Anonymkode: eeec7...0d0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da jobber du akkurat nå som husmor og mor. Du får oppfylt ditt grunnleggende behov for anerkjennelse og å føle deg nyttig der. Det kan gå helt fint det. I husmoræraen på 1950-1970-tallet var det veldig vanlig å leve sånn, men problemet ble ofte at når barna ble store, falt en del av denne psykologiske belønningen bort. Barna trenger ikke samme oppfølging når de flytter ut. Mannen hadde kanskje utviklet seg i sin jobb, mens husmora sto litt på stedet hvil og ofte ble "kjedelig" i hans øyne. Selv følte hun at ingen trengte henne lenger, og det var ikke lenger like moro å holde huset prikkfritt, ingen så det lenger.... Veldig klassisk tema for 70-tallets bøker og datidens feminister. 

Men det kommer igjen an på hvordan mannen i huset er. Klarer han å se og gi bekreftelse på det hun gjør. Viser han at han setter pris på alt hun gjør i huset, så kan det godt fungere godt for både ham og henne. Og det er vel å mye å gjøre i et hus og matlaging, selv uten barn.

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men selvsagt passer dette livet for noen.

Ja, nettopp :) 

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg framstår det som å leve hele livet som om man var pensjonist! Jeg tenker at når jeg blir pensjonist, må jeg finne nye måter å utvikle meg selv på, og å være til nytte på. Tenker at jeg kan gå på universitetet eller eldreuniversitetet (foredrag), lære meg språk, jobbe frivillig, engasjere meg i politiske saker som miljø, byutvikling etc. 

Anonymkode: eeec7...0d0

Samtidig kan man godt gå på kurs og ha utfordringer i livet, selv om man ikke tjener penger. Kanskje mer i noen tilfeller. Kommer an på hva man gjør ut av det.

Dessuten er man i ulike stadier, ulik oppfatning, ulik i hode når man er yngre i forhold til når man er eldre. Altså det er mye forskjellig å gjøre for ulike aldersgrupper, hvis du forstår hva jeg mener.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
17 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg lever et fritt og supert liv der jeg kan gjøre som jeg stort sett vil hele dagen. :) Selv elsker han å jobbe, men er av den oppfatning at jobb er best å brenne foor, og ikke være en umotivert slave i systemet. Han har derfor ingen problemer med at jeg ikke gjør noe jobbrelatert og ikke har egen inntekt. Vi lever godt.  I dag har jeg bare solet meg og slappet av, stelt litt i hagen og puslet rundt i huset mens mannen er på jobb. Jeg gjør litt husarbeid, men selv her stiller mannen min opp og gjør sin del. Det føles helt perfekt å bare styre sin egen dag og hele tiden ha overskudd. Mannen min tjener veldig godt, har stor familieformue, og hver måned legger han inn en sum på min konto som jeg kan bruke over den neste måneden på fornøyelser og andre ting. Misunner ikke dere som må stresse i en åtte-til-halv-fire-jobb, hehe. :) Jeg er priviligert og heldig. Er det ikke litt kjedelig å gå sånn? Eller elsker dere å jobbe?

Anonymkode: b7f6c...539

Jeg elsker ikke å jobbe, men jeg prøver å elske yrket mitt og det yrket mitt bidrar med i samfunnet. Det er viktig for meg at jeg bidrar, siden jeg er frisk og rask i hode og kropp.

Hvis jeg var deg, levde priviligert og ikke trengte å tenke på økonomi overhodet, så hadde jeg jobbet frivillig. Det er utrolig mange organisasjoner som trenger hjelp.

Da jeg ikke hadde så hektisk jobb, så var jeg frivillig i en Frivillingsentral hvor jeg var besøksvenn for eldre, og jeg satt i forebyggende selvmordstelefon i Kirkens SOS. Kan virkelig anbefale dette. Og det trengs! Det trengs sårt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Duftavsommerregn skrev:

Hallo da kan ikke du noe om dette, sett deg inn i hvordan dette fungerer. Har du ikke særeie og inngår ekteskap så tilfaller halvparten av alt det du eier din ektefelle ved skilsmisse. Om den ene ikke har nåla i veggen, den andre en milliard spiller ikke noen rolle! Om man da ikke har særeie, da er det helt annerledes. Tror du noe annet og har giftet deg? Da har du virkelig bommet. Det er noen få unntak ved arv. 

Du er på bærtur. Hovedregelen er at det man tar med seg inn i et ekteskap kan man ta med seg ut. Hvis han eide huset før de ble gift er huset hans ved en skilsmisse. Er formuen hans iform av eierandel i familiebedriften hvor han tar ut overskudd og han hadde denne før ekteskapet er det også hans. Hytta kjøpt før ekteskapet? Hans. Bilen, tv’n, hennes bil i hans navn osv. Kun eiendeler og formue ervevet under ekteskapet er felles. Får man f.eks forskudd på arv kan dette holdes unna fellesen iform av særeie. 

Anonymkode: a1b5c...2e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min og kjærestens plan er også at han skal forsørge oss. Jeg er ikke interessert i å jobbe og blir ulykkelig av det. Jeg skal ta meg av hus og mat, og ellers drive med et par hobbyer som kan gi litt penger en gang i blant. Føler meg veldig heldig som har funnet en som ser det litt på samme måte som meg, jeg føler at å ha begge i full jobb er skadelig for husfreden, ro og orden og at alle våre behov blir møtt. Hans jobb er veldig viktig for han, og det vil jeg støtte han i så godt jeg kan.

Anonymkode: 0dd64...46e

Jeg tror det er veldig sunt å holde seg unna jobber som ikke gir mening. Flott å se at dere er på vei til å finne en god løsning. Det er rett og slett endel jobber som ikke er meningsfulle, og som uansett er på vei ut grunnet automasjon, og jeg tror det bare er nedbrytende for psyken å stå i en jobb som egentlig ikke gjør noe fra eller til. Da er det mye bedre å bruke tid, energi og overskudd til noe som gir deg noe. Ikke alle er like heldige, dessverre. Jobb kan nok være glimrende hvis man brenner for det og det gir deg noe, men ikke hvis man bare sliter seg ut. Håper du får mer overskudd Klem

TS

Anonymkode: b7f6c...539

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Forstår ikke din siste setning hvordan du tenker. Hvis du har arvet flere millioner, så har vel din familie, og ville tro deg, betalt samfunnet massevis av skatt.

De som har lav inntekt klager ofte på at de betaler så mye i skatt. Men de som tjener mye, betaler jo enda mer i skatt. Det er bare det at de sitter igjen med mer enn de som tjener lite, siden de tjener så høy sum. Alle betaler den samme prosentandelen av sin inntekt i skatt.

Siden dine foreldre eller besteforeldre har gitt så mye i arv til deg, har de nok betalt rikelig med skatt, og kanskje gitt til og med arbeidsplasser til folk......... Men du er veldig heldig, ja. Du skal nyte godt av det, og ikke tenke på at du  snylter på samfunnet. Merkelig holdning at du liker å snylte, men det var kanskje en ironi hele innlegget ditt?

Anonymkode: 878a2...259

Nope, solgt eiendommer og plassert pengene i diverse fond og har en flink regnskapsfører og da betaler man ikke like mye skatt som vanlige arbeidsfolk. Har også flere utleiehus og får div. fradrag som f.eks kommunale avgifter, utgifter til oppussing o.l. 

Anonymkode: eafc3...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er rett og slett endel jobber som ikke er meningsfulle, og som uansett er på vei ut grunnet automasjon, og jeg tror det bare er nedbrytende for psyken å stå i en jobb som egentlig ikke gjør noe fra eller til. Da er det mye bedre å bruke tid, energi og overskudd til noe som gir deg noe. Ikke alle er like heldige, dessverre. Jobb kan nok være glimrende hvis man brenner for det og det gir deg noe, men ikke hvis man bare sliter seg ut. Håper du får mer overskudd Klem

TS

Anonymkode: b7f6c...539

En flott metode for å finne jobber med mening er utdanning. 

Anonymkode: ba64d...b28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om flere kvinner som har giftet seg rik og som blir forsørget av mannen. Bare veldig synd på de av dem som har ekteskapelige problemer der mannen vil skilles, og de ikke har råd til å ordne seg et sted å bo uten jobb og inntekt :) 

Anonymkode: 386fc...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mannen min drømmer om å bli forsørget. men ikke for å drive dank, men for å drive med kunst og musikk. han har ikke så penge-innbringende interesser, men til gjengjeld er det veldig interessant det han helst vil bruke tida si på. jeg tar videreutdanning for å øke inntekt, slik at vi får det til en dag. 

Anonymkode: 9328c...6db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe denne tråden inspirerer de antifeministiske mennene her inne som er for tradisjonelle kjønnsroller og mot likestilling, til å jobbe hardt med utdannelsen sin så de får seg en god jobb med millionlønn, sånn at de kan ha det akuratt som deres forhold :)
Skulle gjerne gått hjemme jeg , men når 90% mannfolk bare har en vanlig normallønnet jobb så er det ikke mulig, 50% av dem skaffer seg ikke engang jobb før de er 35 og innser at livet handler om mer enn å røyke hasj og drikke øl. Er så mye ræva menn der ute så da må vi kvinnene trå til å jobbe hardt da når ikke de gidder. 

Anonymkode: acae5...ce6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg OG mannen min har også fått fine jobbdager etterhvert. Fra vi begge jobbet 100%, mannen min 150%. Til i dag hvor jeg har en  60% stilling, og mannen min driver eget solid firma. Jeg er ingen husmor, og kunne aldri tenkt meg en tilværelse som husholderske. Jeg liker kolleger , det gir meg  energi, input og påfyll. Så det er hver sin lyst om man har muligheten.

Anonymkode: 3b89e...638

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MizBiz
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg OG mannen min har også fått fine jobbdager etterhvert. Fra vi begge jobbet 100%, mannen min 150%. Til i dag hvor jeg har en  60% stilling, og mannen min driver eget solid firma. Jeg er ingen husmor, og kunne aldri tenkt meg en tilværelse som husholderske. Jeg liker kolleger , det gir meg  energi, input og påfyll. Så det er hver sin lyst om man har muligheten.

Anonymkode: 3b89e...638

Ja, vi også ønsker oss mer fritid til å drive med kunst og andre interesser. Ikke for å gå på spa og cafe dagen lang. Det høres så ufattelig kjedelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring, spekulasjoner og innlegg med nedsettende innhold, samt tilsvar til dette. 

Ninab82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er milliardær?

Anonymkode: ba64d...b28

Har nok til å klare meg uten noe økonomisk støtte fra noen😁 Huset er nedbetalt for lengst og. Så ingenting jeg beskymrer meg for om mannen plutselig skulle stikke til fjells 😆

Anonymkode: 3a872...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i mange år forsørget, og kan fortsatt forsørge hvem som helst, men orker ikke flere ganger å forsørge voksne folk som ikke  - iallfall i prinsippet -  kunne ha forsørget seg selv. 

Anonymkode: 22765...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎26‎.‎04‎.‎2019 den 15.30, AnonymBruker skrev:

Det er jo synd du har gått i kvinnefella og begått økonomisk selvmord, men deg om det. 😕 Selv foretrekker jeg å ikke la en mann ha all makt over meg og mitt liv.

Høres ikke ut som du trives så godt, med det voldsomme behovet for å overbevise andre (og deg selv) hvor godt du har det.

Anonymkode: e38f3...018

Misunnelse fremskaffer de merkeligste konklusjoner. Som den du kommer med her . Og Misunnelse er en stor drivkraft, det er tydelig på antall likes du fikk. Tragisk.

Anonymkode: 9def9...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får håpe denne tråden inspirerer de antifeministiske mennene her inne som er for tradisjonelle kjønnsroller og mot likestilling, til å jobbe hardt med utdannelsen sin så de får seg en god jobb med millionlønn, sånn at de kan ha det akuratt som deres forhold :)
Skulle gjerne gått hjemme jeg , men når 90% mannfolk bare har en vanlig normallønnet jobb så er det ikke mulig, 50% av dem skaffer seg ikke engang jobb før de er 35 og innser at livet handler om mer enn å røyke hasj og drikke øl. Er så mye ræva menn der ute så da må vi kvinnene trå til å jobbe hardt da når ikke de gidder. 

Anonymkode: acae5...ce6

Så misfornøyd du er  da ;-) Du får droppe menn og finne deg en kvinne da. Siden du tydeligvis ikke kan stå alene.

Anonymkode: 9def9...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...