Gå til innhold

Jeg blir forsørget av mannen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva hvis han gjør det slutt om noen år, du vet da at du ender opp som minstepensjonist?   Men det regner jeg nesten med at du tar høyde for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, SupaWoman said:

Hva hvis han gjør det slutt om noen år, du vet da at du ender opp som minstepensjonist?   Men det regner jeg nesten med at du tar høyde for?

Holder hun i fem år, har hun 30 mill på sparekontoen. :ironi:

Det burde holde til reetablering.

Anonymkode: 53698...1ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holder hun i fem år, har hun 30 mill på sparekontoen. :ironi:

Det burde holde til reetablering.

Anonymkode: 53698...1ac

Tråden mistet plutselig troverdighet, hadde hun at 6 milioner i navnet sitt hvert år hadde hun vert på topplisten i formuen rimilig fort.. 

Anonymkode: 673fb...58f

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg følt meg VELDIG sårbar..

Hvordan er eierandelen på huset? Hva skjer med deg om forholdet skulle ryke? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror seriøst jeg hadde blitt deprimert. Jeg må ha faste rutiner og «noe å gå til». Hvis ikke blir jeg tafatt og begynner å sove langt utover dagen. Nei takk! 

Anonymkode: 38578...d8f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det faktisk ER din konto og ikke en felles konto? Nærmer forholdet seg slutten så kan han vel like lett ta dem ut som han satt dem inn..  

Er dere begge enige om å ha det slik i hverdagen og trives med det så er jo det en ærlig og grei sak. Var jeg deg og hadde litt mental kapasitet så ville jeg studert litt, engasjert meg i noe, lagd eget firma etc. Med en slik økonomi kunne du lett opprettet et firma som tjente passive penger. Personlig er jeg interessert i kjøp og salg av eiendom men har hverken penger eller hode til det. 

Anonymkode: c96e2...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du er ikke priviligert. Hva kan en egentlig fylle dagene med, når alle er på jobb. Hva snakker du med venner om? I sosial prat er jobb ofte et tema, du har jo ikke noe å tilføre. 

Tror ikke dagen din er sånn som du beskriver

Anonymkode: b8c43...65b

Tja, jeg hadde elsket denne livsstilen. Jeg har en gigantisk haug av hobbyer som passer bra alene. Jobb er der for å sløse en stor, stor porsjon av livet ditt.

Anonymkode: b4091...77d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lever et fritt og supert liv der jeg kan gjøre som jeg stort sett vil hele dagen. :) Selv elsker han å jobbe, men er av den oppfatning at jobb er best å brenne foor, og ikke være en umotivert slave i systemet. Han har derfor ingen problemer med at jeg ikke gjør noe jobbrelatert og ikke har egen inntekt. Vi lever godt.  I dag har jeg bare solet meg og slappet av, stelt litt i hagen og puslet rundt i huset mens mannen er på jobb. Jeg gjør litt husarbeid, men selv her stiller mannen min opp og gjør sin del. Det føles helt perfekt å bare styre sin egen dag og hele tiden ha overskudd. Mannen min tjener veldig godt, har stor familieformue, og hver måned legger han inn en sum på min konto som jeg kan bruke over den neste måneden på fornøyelser og andre ting. Misunner ikke dere som må stresse i en åtte-til-halv-fire-jobb, hehe. :) Jeg er priviligert og heldig. Er det ikke litt kjedelig å gå sånn? Eller elsker dere å jobbe?

Anonymkode: b7f6c...539

Håper han sparer saftig til pensjonen din også, siden du blir minstepensjonist. 

Anonymkode: ba64d...b28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor blir også forsørget av mannen sin. Det er sånn de vil ha det, og det er helt okei. Hos dem står hun for husarbeidet da, men han hjelper da til innimellom fordi.

Jeg kunne nok ikke levd et sånt liv selv, jeg liker stimulien og utviklingen arbeidslivet gir meg. Men jeg kunne gjerne tenkt meg en 80% stilling med en ekstra fridag for eksempel. Et alternativ for meg kunne jo vært å jobbe frivillig.. Men det blir jo fremdeles en form for jobb.

Likevel er det mannen som er hjemme og jeg som blir forsørgeren i vårt forhold. Han tar litt mer av husarbeid og barn enn meg, ihvertfall når det er noe spesielt som skjer. Akkurat nå er det det som passer oss best.

Endret av heipådegsann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååå mange sjalu kvinnfolk at det er litt morsomt 😂

Sikkert de samme som klager over for mye stress i hverdagen, mannen gjør for lite husarbeid, betaler for lite barnebidrag eller er for lat. 🤔

Høres kjempe deilig ut TS og er nok enormt med kvinner der ute som misunner at du faktisk har et valg. 😊

Anonymkode: a12e3...d99

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, heipådegsann skrev:

Min mor blir også forsørget av mannen sin. Det er sånn de vil ha det, og det er helt okei. Hos dem står hun for husarbeidet da, men han hjelper da til innimellom fordi.

Jeg kunne nok ikke levd et sånt liv selv, jeg liker stimulien og utviklingen arbeidslivet gir meg. Men jeg kunne gjerne tenkt meg en 80% stilling med en ekstra fridag for eksempel.

Likevel er det mannen som er hjemme og jeg som blir forsørgeren i vårt forhold. Han tar litt mer av husarbeid og barn enn meg, ihvertfall når det er noe spesielt som skjer. Akkurat nå er det det som passer oss best.

Er noe litt anna hvis man har barn sammen.

Anonymkode: ba64d...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres utrolig lite givende ut, men fint for deg.

Anonymkode: d3f64...1be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min mann jobber i et stort familiekonsern. Jeg ville egentlig ikke gå inn på helt konkrete økonomiske detaljer, men min mann setter inn seks millioner i året på min sparekonto. Jeg rører ikke sparekontoen mye, det går egentlig bare uttak av husholdningskontoen og brukskontoen.

Anonymkode: b7f6c...539

Da har du det jo som plommen i egget da :) 

Problemet ved å bli forsørget av mannen oppstår jo først når man ikke har sikret seg i tilfelle brudd. Men med 6 mill så har du jo nok til egenkapital til bolig, og dersom han har satt inn denne summen flere ganger så har du kanskje litt til å gjøre opp for at du ikke vil komme deg i særlig godt lønnet arbeid igjen :) Men du vil nok behøve litt mer enn 12 millioner dersom denne summen skal forsørge deg inn i alderdommen, så jeg håper for din skuld at han har satt inn disse 6 millionene i noen år, eller at han kommer til å gjøre det :) 

 

Anonymkode: 46c04...383

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Såååå mange sjalu kvinnfolk at det er litt morsomt 😂

Sikkert de samme som klager over for mye stress i hverdagen, mannen gjør for lite husarbeid, betaler for lite barnebidrag eller er for lat. 🤔

Høres kjempe deilig ut TS og er nok enormt med kvinner der ute som misunner at du faktisk har et valg. 😊

Anonymkode: a12e3...d99

Tror ikke mange er sjalu.

Men tror du virkelig på historien etter at hun skrev dette:

1 hour ago, AnonymBruker said:

Min mann jobber i et stort familiekonsern. Jeg ville egentlig ikke gå inn på helt konkrete økonomiske detaljer, men min mann setter inn seks millioner i året på min sparekonto. Jeg rører ikke sparekontoen mye, det går egentlig bare uttak av husholdningskontoen og brukskontoen.

Anonymkode: b7f6c...539

 

Anonymkode: 662ac...feb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo synd du har gått i kvinnefella og begått økonomisk selvmord, men deg om det. 😕 Selv foretrekker jeg å ikke la en mann ha all makt over meg og mitt liv.

Høres ikke ut som du trives så godt, med det voldsomme behovet for å overbevise andre (og deg selv) hvor godt du har det.

Det kommer jo an på hvordan de har organisert samlivet sitt det da :) Om de er gift og han har stor formue, og hun har en god utdannelse og forholdet ryker? Hun vil få halvparten av alt han eier, etablere seg på nytt og begynne å jobbe. Alt for mange som glorifiserer det å arbeide vettet av seg. Jeg jobber fordi jeg må betale regningene mine! Og om jeg vinner i lotto? Vil nok ikke arbeide da, men bruke tiden min på andre ting som er meningsfylt!  Ja gode arbeidskamerater er flott! Men det er ikke derfor jeg arbeider, man kan få venner på så mange andre måter. Så her er det ikke noen fasit!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du det jo som plommen i egget da :) 

Problemet ved å bli forsørget av mannen oppstår jo først når man ikke har sikret seg i tilfelle brudd. Men med 6 mill så har du jo nok til egenkapital til bolig, og dersom han har satt inn denne summen flere ganger så har du kanskje litt til å gjøre opp for at du ikke vil komme deg i særlig godt lønnet arbeid igjen :) Men du vil nok behøve litt mer enn 12 millioner dersom denne summen skal forsørge deg inn i alderdommen, så jeg håper for din skuld at han har satt inn disse 6 millionene i noen år, eller at han kommer til å gjøre det :) 

Nå roter du! Hun har da rett på mye  mer en disse sparepengene om samlivet er et ekteskap uten særeie! Og uten gjeld og mye sparepenger på konto? Vil et liv som minstepensjonist i en behagelig nedbetalt leilighet ikke medføre noe som helst problem. Du vet at selv de som er hjemme får minstepensjon uansett? :) 

Og de idiotene som kaller noen for puledukke :)  For noen idioter. Kjærlighet kaller jeg det når en mann tar så godt vare på sin kvinne, og faktisk deler sine ressurser med henne helt og holdent. Hun må jo være en flott kvinne en mann faktisk ser en stor verdi i.

Endret av Duftavsommerregn
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utgangspunktet, så høres det veldig deilig ut. Og jeg hadde kost meg, en stund. Men jeg liker også å bruke hodet mitt til litt mer enn hverdagslige gjøremål. Jeg hadde på sikt kjedet meg veldig, særlig når en tar livstilen for gitt, og det vil jeg tro kan fort skje. Dvs, jeg hadde sikkert gjort det

Anonymkode: be103...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det interessante med denne tulletråden er at det tydeligvis er noen som ser på det som fantastisk å bli forsørget av en mann mens de går hjemme og bare holder på med hobbyen. Og de som har det slik, er økonomisk trygge og elsker tilværelsen sin må jo bare holde på.

Selv ville jeg mislikt det av så mange grunner! Jeg liker å være selvstendig, å ha en jobb jeg er glad i, som jeg lærer av og treffer spennende mennesker på grunn av. Tror jeg ville blitt sprø av å være hjemme.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er lik. Elsker jobben, tjener godt, en solid arv. Og foretrekker å ta i et tak i hus/hage når han først er hjemme. 

Jeg går på veggen om jeg må traske hjemme, og enda mer på veggen om jeg stiller opp frivillig, eller på ulike hobbyaktiviteter. Null impulser. Null utfordringer. Null følelse av prestasjon. Sleng meg inn i et styremøte, der jeg må forsvare selskapets utvikling, på engelsk, hvilken som helst dag. Så jeg har lagt mye i egen karriere, selv om jeg kunne gått hjemme. 

Om jeg fant roen og lykken med å bare sulle hjemme ville jeg sikkert gjort som deg, for pengene trenger vi definitivt ikke. Ville dog sikret meg godt gjennom avtaler, både med tanke på arv, brudd og alderdom. 

Anonymkode: 0b1b9...935

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...