Gå til innhold

Jeg blir forsørget av mannen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Problemet er bare hvis du ikke har sparekonto, og bygger deg opp egen sikkerhet. Du er sikkert klar over at det er en uskiftning av kept wives veldig ofte, med ny og yngre model, og virkeligheten som møter disse forkastede kvinnene som har levd helt avhengig av en mann, uten noe eget, på NAV er ganske brutal. 

Anonymkode: 6909b...285

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde aldri frivillig gått hjemme. Jeg elsker jobben min og gleder meg til å gå på jobb hver eneste dag! Hadde aldri klart å være økonomisk avhengig av et annet menneske for å leve. Hva gjør du om det blir slutt? 

Var selv syk i noen år og brukte all tid på behandling og å være hjemme. Det holdt på å gjøre meg sprø. Jeg er laget for å jobbe og priser meg lykkelig hver dag for at jeg er frisk og har den muligheten. 

Savner du ikke å være en del av samfunnet? Å ha kollegaer og noe som bare er ditt? Jeg nyter å betale skatt og å vite at jeg endelig kan bidra til velferdsstaten. Det var en drøm lenge. Men kanskje det er annerledes når man har tatt et valg om å ikke jobbe framfor å være for syk til å jobbe. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, exictence skrev:

Så fint for dere. Men hvorfor har dere ikke en felles konto, i stedet for at du har din egen?

Vi har felles husholdningskonto, men jeg har også min egen konto til fritt bruk. Fornøyelseskonto.

Anonymkode: b7f6c...539

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har felles husholdningskonto, men jeg har også min egen konto til fritt bruk. Fornøyelseskonto.

Anonymkode: b7f6c...539

Til sminke og godteri? 

Anonymkode: f2f5f...ac7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har felles husholdningskonto, men jeg har også min egen konto til fritt bruk. Fornøyelseskonto.

Anonymkode: b7f6c...539

Og sparekonto?

Anonymkode: 6909b...285

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kjekt for deg da som ender opp som minstepensjonist. Hva gjør du den dagen dere plutselig kanskje skilles? Da har du faktisk ikke rett på noe annet enn sosialstønad så sant mannen selvsagt vil betale for deg. Aner ikke hvor gammel du er men du er utrolig naiv. Det er du som taper på det i det lange løp. Men tror egentlig du er et lite troll

Anonymkode: eec05...fed

Jeg er 29 og han 34, så han skal jobbe i mange år. Jeg skal være med og forvalte eiendommen og formuen ved ulykke. Han setter også inn et stort, fast beløp hvert år på sparekontoen min. Ikke jeg som er naiv hvis du trodde det. :)

Anonymkode: b7f6c...539

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres dritkjedelig ut. Og ikke minst skummelt, siden det er så stor sjangse for at ekteskapet ikke holder. Hadde aldri turt.

Men hvis du er fornøyd, så er det jo bra!

Og man vet aldri, kanskje er dere et av de parene som klarer seg. Men anbefaler deg å følge med litt i samfunnet og engasjere deg i noe, ikke bare designerputer og interiør og hage. Jeg hadde en venninne som deg, vi har ikke kontakt lenger, men jeg vet at mannen hennes syntes hun ble så kjedelig av å gå hjemme (han sa det rett ut) og nå har jeg fått vite at han har en på si. Håper hun aldri finner det ut og lever uvitende. Ellers lurer jeg veldig på hva hun skal leve av og hvordan hun skal få råd til et sted der alle de tre barna skal ha plass. Hun er den mest snobbete jeg kjenner, så hun tar vel sin død av å måtte flytte til et billigere strøk og bo trangt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde aldri taklet eit så uselvsendig liv uten mening.

Å gjøre det man vil hver eneste dag, og ha en mann som betaler alt for deg, vs jobbe hele livet, komme hjem fra jobb, være sliten og så legge seg, der man til slutt blir pensjonist og ingen takker deg for jobben du har gjort? Valget er enkelt...

Anonymkode: d6d98...eed

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lever et fritt og supert liv der jeg kan gjøre som jeg stort sett vil hele dagen. :) Selv elsker han å jobbe, men er av den oppfatning at jobb er best å brenne foor, og ikke være en umotivert slave i systemet. Han har derfor ingen problemer med at jeg ikke gjør noe jobbrelatert og ikke har egen inntekt. Vi lever godt.  I dag har jeg bare solet meg og slappet av, stelt litt i hagen og puslet rundt i huset mens mannen er på jobb. Jeg gjør litt husarbeid, men selv her stiller mannen min opp og gjør sin del. Det føles helt perfekt å bare styre sin egen dag og hele tiden ha overskudd. Mannen min tjener veldig godt, har stor familieformue, og hver måned legger han inn en sum på min konto som jeg kan bruke over den neste måneden på fornøyelser og andre ting. Misunner ikke dere som må stresse i en åtte-til-halv-fire-jobb, hehe. :) Jeg er priviligert og heldig. Er det ikke litt kjedelig å gå sånn? Eller elsker dere å jobbe?

Anonymkode: b7f6c...539

Og den dagen mannen din er utro da? Hva gjør du da når du skal ut og søke jobber?

Eller om han mister jobben? Hva gjør du da?

Joda, du er heldig NÅ men jeg ser på den som mindre heldig enn meg da jeg tjener egne penger og har 100% frihet noe du tror du har men som du ikke har, du må gå til mannen og be om penger for noe, hvor stakkarslig er om ikke egentlig det? Føler du deg ikke litt sånn....ubrukelig? 

Anonymkode: fbf9b...ba7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde blitt for lite mentalt stimulerende å ha slike dager for min del. Hva gjør du den dagen du må ut da? Det skjer jo i 50 % av tilfellene. Om han er mer utspekulert og mer fremtidsrettet enn deg har han garantert sikret seg.

Anonymkode: bb9ee...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Folk skal jo få leve som de vil, og om du trives er det jo det som er poenget? Men selv hadde jeg følt meg utrygg i en sånn setting. Det er jo teknisk sett din mann sine penger, du bare lever av de. Eller har du sørget for å bygge opp egenkapital i tilfelle det skjer noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente på noe som minnet om angst kom krypende da jeg leste HI Ts. Ikke fordi du lever sånn, men jeg hadde sett på det som et mareritt. Bare det å være AVHENGIGE av noen. Grøss

Men det er meg 😄 tror kanskje vi er to ytterligheter. Du velger det livet du vil leve, og det bestemmer kun du. Ikke tro at alle vil angripe. Du forventer reaksjoner, og er i så måte bedre føre var. Slapp av. Det er ditt liv! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 29 og han 34, så han skal jobbe i mange år. Jeg skal være med og forvalte eiendommen og formuen ved ulykke. Han setter også inn et stort, fast beløp hvert år på sparekontoen min. Ikke jeg som er naiv hvis du trodde det. :)

Anonymkode: b7f6c...539

Så lenge du er klar over risikoen du pådrar deg her så køyr på. Du er klar over at du ikkje opptenar pensjon så du blir minstepensjonist. Kompenserar beløpet du får inn kvart år på sparekontoen det? Og eg håpar no de er gift og ikkje berre sambuar for skulle han falle frå så arvar barna og ikkje du så lenge det ikkje er testamente.

Nok av damer som har vore heimeværande og gått på ein smell den dagen det har blitt samlivsbrot eller mannen har falle frå så ver klar over risikoen du tar.

Skjønt ser den med å ikkje vere lønslave. Om ein kan ordne livet sitt slik at ein ikkje er avhengig av lønsinntekt så hadde eg og gått for det. Men ikkje på denne måten, med å vere avhengig av ein annan person sitt forgodtbefinnande.

Anonymkode: 22ec1...88b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig liv. Jobber selv mye og liker det, men skulle gjerne jobbet en god del mindre. 6 timers dager og 4 dager i uken. 

Fri hele dagen, hver dag? Tror det også hadde passet, men helst hvis hadde venninner i samme situasjon. Hadde sikkert engasjert meg i noe som ga meg noe. Tatt kurs, trent, klassekontakt, styre og stell. 

Hva gjør du når du ikke suller hjemme da? Ble veldig nysjerrig  😊😊

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er det som gjør deg lykkelig og dere har råd til det er det en perfekt løsning. Jeg har råd til å gå hjemme men jobber fordi jeg elsker jobben min og hadde gått på veggene hvis jeg skulle vært hjemmefrue. Jeg var hjemme en god stund da jeg fikk to av barna og ble et frustrert og grinete monster som helt manglet overskudd og livsglede, så det vil jeg gjerne unngå en gang til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg tjener egne penger og ikke er avhengig av en mann :)

Hva skjer dagen det blir slutt? 

Anonymkode: 7fd72...ccf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde ikke taklet verken et så lite inspirerende dagligliv, eller en så usikker fremtid. Blir det brudd har man stort hull i CV, ikke lenger mannens penger, og har lagt seg til en livsstil som ikke kan føres videre. Jeg hadde heller ikke følt at jeg var noe. 

Dessuten, min mann gikk hjemme i et fire måneder, og jeg holdt på å bli gal av det. Han fikk ingen input hele dagen, og mer eller mindre ventet på at jeg skulle komme hjem, for å ha noen å snakke med. Han ble fort kjedelig å være med! Jeg gikk lei av de samme samtaler hele tiden. 

Anonymkode: bbf68...f5e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke priviligert. Hva kan en egentlig fylle dagene med, når alle er på jobb. Hva snakker du med venner om? I sosial prat er jobb ofte et tema, du har jo ikke noe å tilføre. 

Tror ikke dagen din er sånn som du beskriver

Anonymkode: b8c43...65b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller om han mister jobben? Hva gjør du da?

Min mann jobber i et stort familiekonsern. Jeg ville egentlig ikke gå inn på helt konkrete økonomiske detaljer, men min mann setter inn seks millioner i året på min sparekonto. Jeg rører ikke sparekontoen mye, det går egentlig bare uttak av husholdningskontoen og brukskontoen.

Anonymkode: b7f6c...539

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...