Gå til innhold

Jeg blir forsørget av mannen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde kjedet livet av meg.

Det finnes mange slags jobber og mange slags arbeidshverdager. Jeg har en jobb med ganske fleksibel arbeidstid, og gode muligheter for hjemmekontor, avspasering m.m., samt seks uker ferie. Jeg kan ta en langhelg eller lengre ferie når vi måtte ønske, og kan gå kl. 15 når det er fint vær. Ferie er forøvrig bare ordentlig bra når det er ferie fra noe, etter min mening. Forskning har jo også bevist at for lang og hyppig ferie er direkte fordummende.

Kjæresten min har veldig høy inntekt, så han spanderer det meste. Økonomisk har jeg min egen inntekt helt for meg selv. Han hadde likevel ikke vært interessert i å være med meg dersom jeg ikke gjorde noe. Han har selv sagt at det er kameratene med hjemmeværende koner som ender opp med å ha elskerinner. De mister litt tenningen på kvinnene som går og duller hjemme, er 100% tilgjengelige og blir kjedelige samtalepartnere. Det er synd at det er slik, men jeg tror på det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du/dere er jo kjempeheldig! Men når du først sitter i en slik posisjon har du ingenting du brenner for og ønsker å jobbe med og bidra med til at verden blir litt bedre ? 

Tenker at det må føles litt «meningsløst» og tomt over tid å bare gå hjem og telle millionene på konto.. 

Anonymkode: 0b4a9...bf7

Vi lever ikke så veldig ekstravagant, men familien hans har et hus i Saint-Tropez og ett i Miami som vi av og til benytter oss av. Jeg skal ta med meg en uføretrygdet venninne som har slitt mye med NAV og forskjellig annet de siste årene om noen uker nå, for hun trenger en oppmuntring. Det blir bare vi to. Ellers har vi venninnegjengen bokklubb og det blir også en del «jentekvelder» hver uke.

Men jeg lurer på å ta noe årsstudium via nettskole eller noe sånt, mest som ny hobby. får se hva jeg lander på. Det er mye jeg kan finne på når jeg har full fritid. :)

Anonymkode: b7f6c...539

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Duftavsommerregn skrev:

Hallo da kan ikke du noe om dette, sett deg inn i hvordan dette fungerer. Har du ikke særeie og inngår ekteskap så tilfaller halvparten av alt det du eier din ektefelle ved skilsmisse. Om den ene ikke har nåla i veggen, den andre en milliard spiller ikke noen rolle! Om man da ikke har særeie, da er det helt annerledes. Tror du noe annet og har giftet deg? Da har du virkelig bommet. Det er noen få unntak ved arv. 

Bidrag (uten barn) etter skilsmisse får du kun når ekteskapet har vart veldig lenge, rettslig snakker vi om minst 15 år eller mer, og da kan vedkommende også ha rett på deler av pensjonen til vedkommende. Men det er så spesielt og det må prøves av rettsvesenet om motparten motsetter seg det.

Ikke helt. Regelen er i hovedsak slik at alt man tar med inn, tar man med ut, og det man har opparbeida seg sammen, deler man. TS' mann eide sikkert mye før de gifta seg, og TS har ikke rett på halvparten av det. Han kan jo også argumentere med at det er han som har stått for å skape alle verdiene i løpet av ekteskapet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jobb jeg elsker, jeg hjelper folk som sliter og det gir meg veldig mye tilbake. Hadde jeg ikke jobbet hadde jeg følt meg ganske dum. Jeg prøver hele tiden å tilegne meg nye kunnskaper, så om jeg skulle sittet ute i sola og blomstre hele dagen, eller gått rundt i huset og dasset hadde jeg visnet helt bort. Å dasse rundt slik er jo helt bortkastet når man heller kunne gjort noe fornuftig.

Anonymkode: bdd7b...e35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS’ historie er selvsagt bare sprøyt, men spørsmålet om den eksistensielle betydningen av en jobb eller annen meningsfull beskjeftigelse er interessant. Freud hevdet at «arbeit und liebe» er det som gir livet mening, og det tror jeg han har rett i.

Anonymkode: 22765...2ff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser noen skrive at du har det som plommen i egget.... Jeg hadde aldri klart å gått rundt og ikke vært til nytte for noe annet enn sex. Hadde jeg ikke hatt jobb, slik som du, så hadde jeg satt meg på skolebenken og fått en utdannelse, men du har kanskje ikke behov for hjerneføde?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou

Uten jobben min hadde jeg blitt deprimert. Av og til er det deilig med avspaseringsdager, men jeg savner fort jobben. Jeg er heldig som har en ganske «fri jobb». Jeg styrer dagene mine selv, og har valget om jeg ønsker å jobbe tidlig eller sent. Av og til jobber jeg også noen timer overtid, og sparer opp avspasering. Men en dag hjemme i ny og ned holder. Jeg har også kjedet meg i alle svangerskapspermisjonene etter ca 4 mnd. Har vært hjemme med hvert barn til det var over året, men ikke for min del 🙈 Er litt avnhengig av den daglige rutinen, og ikke minst voksenkontakt. Ellers er jeg glad jeg jobber å får inn egen inntekt selv om vi har felles økonomi. Vi har 12% pansjonssparing via klp, og pansjonssparing bør du virkelig tenke på dersom du ikke har inntekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg også det, bare at jeg jobber. Men kjæresten min setter inn masse penger til meg siden han tjerner veldig mye. Da jeg ikke jobbet en periode, satte han ekstra mye inn på kontoen :) Så lenge du får penger av han , så legger du deg jo opp en slags lønn og sparekonto selv, og da er det jo greit :) 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Misunner ikke dere som må stresse i en åtte-til-halv-fire-jobb, hehe. :) Jeg er priviligert og heldig.

 

Bra at du trives i livet ditt. Helt ærlig.

Gjetter jeg riktig når jeg tror at alle verdier står på ham?

Den dagen han går lei, står du på bar bakke uten inntekt, uten kompetanse og uten sosiale rettigheter.

Det er ikke alle som elsker jobben sin, men voksne mennesker elsker selvstendigheten og selvrespekten som egen inntekt gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg og likte jobben min veldig godt som mange av der sier. Hva jobber dere med/som?

Anonymkode: b2cfe...960

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mysticgirl skrev:

Sånn har jeg også det, bare at jeg jobber. Men kjæresten min setter inn masse penger til meg siden han tjerner veldig mye. Da jeg ikke jobbet en periode, satte han ekstra mye inn på kontoen :) Så lenge du får penger av han , så legger du deg jo opp en slags lønn og sparekonto selv, og da er det jo greit :) 

 

Hvorfor er ikke du med og betaler? 

Sparer du alt du tjener og bruker hans penger? Hvor mye får du i mnd?

 

Anonymkode: e4022...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er ikke du med og betaler? 

Sparer du alt du tjener og bruker hans penger? Hvor mye får du i mnd?

 

Anonymkode: e4022...af6

Jeg betaler da jeg og , men han liker å gi meg penger fordi han kan ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Mysticgirl skrev:

Jeg betaler da jeg og , men han liker å gi meg penger fordi han kan ;)

Hvor mye får du da?:)

Anonymkode: e4022...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er såååå glad for at jeg har en rik familie som jeg arvet flere mill fra, så jeg slipper å ha en mann som GIR meg penger. Jeg gjør akkurat som det passer meg uten å bidra med en dritt til samfunnet. Blir jeg syk, trenger pleie når jeg blir gammel, så er det andre sine skattepenger jeg snylter av...hurra, deilig å være rik!! 

Anonymkode: eafc3...72a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke hadde hatt noe å gått til hver dag, kunne jeg likeså godt ha tatt selvmord.

Jeg liker veldig godt det å kunne ha noe å gå til hver dag. Føle at jeg gjør noe for meg selv, og andre. Utfordre meg selv. Hadde ikke taklet en hjemme tilværelse. 

Anonymkode: 20ae8...116

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gikk hjemme en periode etter jeg ikke var ønsket tilbake på jobb etter en sykemelding etter operasjon, og jeg holdt på å bli sprø!! 

Kan ikke skjønne at noen ønsker å gå hjemme uten mål og mening frivillig! 

Anonymkode: 63ad6...69c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går hjemme jeg også. Nyter det 🤩 

Er sjef over min egen hverdag. Går mye turer i skogen, middagen står alltid klar på bordet når mann og barn kommer hjem. Er barna syke, trenger ikke mannen ta fri. Huset er alltid i perfekt stand. #Livsnyter 🤩 🥰 jeg har aldri kjedet meg heller. 

Men nå er jeg jo økonomisk sikret resten av livet og. Så jeg er ikke avhengi av mannen si inntekt heldigvis ☺️ 

Anonymkode: 3a872...f92

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går hjemme jeg også. Nyter det 🤩 

Er sjef over min egen hverdag. Går mye turer i skogen, middagen står alltid klar på bordet når mann og barn kommer hjem. Er barna syke, trenger ikke mannen ta fri. Huset er alltid i perfekt stand. #Livsnyter 🤩 🥰 jeg har aldri kjedet meg heller. 

Men nå er jeg jo økonomisk sikret resten av livet og. Så jeg er ikke avhengi av mannen si inntekt heldigvis ☺️ 

Anonymkode: 3a872...f92

Uføretrygd?

Anonymkode: ba64d...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uføretrygd?

Anonymkode: ba64d...b28

Nei sparekonto ☺️

Anonymkode: 3a872...f92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...