Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Førstegangs skrev:

Dette var gode nyheter❤️❤️❤️ Nå ble jeg virkelig glad! 

Ååååh så koselig - tusen takk @Førstegangs og såååååååååå koselig å se deg her inne ❤️ savnet å se nicket ditt her!

Stooooor klem til deg ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, gjengen!

Beklager at det har vært så stille herfra, det har bare vært litt mye i det siste på alle mulige måter. Er jo en hel gjeng her inne som har blitt gravide, så jeg må bare si GRATULERER så mye🌟💕❤️ Håper det står bra til med dere! Jeg har fulgt med litt fra sidelinjen, men ja - det har blitt litt mye i det siste, så jeg har ikke orka å delta i samtalen. Beklager virkelig det altså. 

Selv er jeg på CD9. Vi har egentlig fått beskjed om å vente til jeg får svar på cervixbiopsien min før vi prøver videre, men jeg er så lei av å vente at vi har bestemt oss for å drite i det. Det kan jo hende jeg ikke må koniseres, selv om sjansen dessverre er stor. Det har rett og slett vært vondt å gå inn her en periode, da jeg i tillegg til å ikke være gravid enda, ikke fikk prøve videre OG bekymret meg for biopsisvaret. Sikkert noen som tenker at jeg er nevrotisk nå, men jeg er bare 25 år, har en utrolig krevende jobb og jeg synes jeg har fått servert en solid dose utfordringer de siste månedene. Det har vært alt for mye på gang på en og samme tid. Men jeg bretter opp ermene og så blir det baby til slutt. 

Nok babling fra meg nå. Jeg er veldig glad for å ha dere, ville bare gi lyd fra meg og si at jeg ikke har glemt dere❤️ Håper alle har en fin kveld. 

Endret av Førstegangs
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, -C- said:

@vanille

Bare å komme inn her om du har behov for å lufte tanker, vi har som sagt alle gjort det og det er faktisk ganske fint med all støtten man får her ❤️ 

Litt vanskelig å si hva som foregår i kroppen din i og med at du er dpo 5, men hvordan føler du deg i dag?

Så spennende da, å ikke bo i Norge! Håper du har strålende fint vær der du er :) her på Østlandet er det helt fantastisk fint nå faktisk 🌞

Er visst fryktelig dårlig på å svare innen rimelig tid jeg 😅 Men ja, er en veldig fin tråd, veldig deilig å kunne få ut litt frustrasjon med andre som forstår, og veldig god støtte her 🥰

Fremdeles såre brystvorter og litt veldig svake murringer i magen, samt stiklinger som varer noen sekunder helt nederst i magen. Ikke noe mer blod, var bare den ene dagen med litt rosa farget utflod pluss bittelitt brunt (beklager detaljer). Mye lettere til sins i dag da (jeg henger litt etter sånn tidsmessig, så mandag kveld her nå) og plutselig full av energi 😅

Har noen venninner fra Østlandet, har fått litt snapper, er jo skikkelig april vår vær🌞 Så utrolig deilig! 

Så testene dine foresten, veldig fin økning!! 🤭 (får ikke fjernet smileyen, var ikke meningen å poste den) 

Edit: så prøvesvarene dine nå! Det er jo kjempebra! Gratulerer så utrolig mye!! 

Endret av VaniIIe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Utrolig artig med alle gravide da! 😄

Bare meg og @vanille og @Havfrue8 nesten igjen da. 

Jeg har mistet helt troen på meg selv etter temping. Får utslag på El-test med high, men temperaturene gir ingen mening. Tror aldri jeg kommer bli gravid. Hva skjer emd grafen min!? 

 

@Mozarellalover

Tror du tagget en annen Vanille, jeg har skrevet navnet mitt med to store i'er istedenfor L 🤭 Måtte jukse litt siden navnet allerede var tatt, men ser jo nå at det gjør det skikkelig kronglete å sitere meg da! 

Blir nok vår tur en dag også 💕 Har du vært hos legen for å se om alt er fint med hormonene og syklusen din? Jeg vet dessverre ikke noe om temping. 

Veldig koselig at så mange har blitt gravide nå i februar, månedene før var jo skikkelig traurig! Men om du ser i IKM tråden er det mange igjen også, og mange nye som kommer til:) Så tråden forsvinner nok ikke med det første! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@VaniIIe, det var lurt at du sa ifra om at du hat store i i nicket ditt 🤭 og så bra med profilbilde, for da er det enkelere å finne deg 😊

Du har sikkert skrevet det, men hvilken pp er dere i og hvor ung er du? 😊 Den blødningen du beskriver, er det noe som er vanlig for din del å ha midt i dpo landet? 😊 Vist ikke så kan det jo nesten høres ut som en såkalt festeblødning. 🤔😊 Du må holde oss oppdatert 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Førstegangs❤️

Så godt å se deg her inne ❤️ og fult forståelig at du trengte en pause! Jeg tror jeg kan med handa på hjerte si at det ikke er noen som tenker at du er nevrotisk, etter det du har vært igjennom er det forståelig! ❤️ Det var fryktelig kjipt at dere fikk beskjed om å vente! Jeg tenker at jeg spørr her også i tilfelle det er flere som er litt grønn på det men ikke tørr å spørre, men den biopsien er det det samme som når dem tar vevsprøver med tanke på livmorhalskreft? Og hva er konisere? 🤔 

Og så synst jeg du er tøff som faktisk hopper på hesten igjen så fort! Det blir nok baby på deg også! ❤️ 

Stor klem ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg er litt fortvila nå...

Var på toalettet nå, og det kom litt lys rosa utflod. Har litt murringer i magen, usikker på om de er sterkere enn tidligere, men har jo hatt det i flere dager nå. Er så redd den ikke satt likevel... :(  Har fremdeles ømme pupper.

Jeg som hadde bestemt meg for å ikke teste noe mer denne uka, også får jeg denne i fleisen på morgenen dagen etter. Hadde også slått meg til ro med at gårsdagens test var fin, og at det var normalt til å være 16dpo. 

Nei, dette var ikke noe gøy! Prøver å slå meg til ro med at det kan være en helt ufarlig spotting, men likevel.. 

Hva er deres erfaringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SUPERMIRI, dette var jo ikke bra! Men det kan være så ufarlig som en liten hormonell blødning, er vist mange som opplever rundt den tiden dem forventer mens, derfor mange ikke vet at dem er gravid før lang tid etter! Så lenge det ikke er friskt blod og du ikke har noe spesielt vondt tror jeg du bare skal ta det med ro idag, om du har en fysisk tungt jobb hadde jeg nok meldt inn syk idag om jeg var deg! Så du får sett hvordan dette utvikler seg og du får slappet av. Det er jo dessverre ikke noe man kan gjøre om det nå skulle vise seg til å bli en mens. 😔 Men jeg krysser fingrene for at spiren klorer seg fast og at dette er en helt ufarlig blødning! ❤️ Sender deg en klem! ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Ønskebarnnr2 skrev:

@Førstegangs❤️

Så godt å se deg her inne ❤️ og fult forståelig at du trengte en pause! Jeg tror jeg kan med handa på hjerte si at det ikke er noen som tenker at du er nevrotisk, etter det du har vært igjennom er det forståelig! ❤️ Det var fryktelig kjipt at dere fikk beskjed om å vente! Jeg tenker at jeg spørr her også i tilfelle det er flere som er litt grønn på det men ikke tørr å spørre, men den biopsien er det det samme som når dem tar vevsprøver med tanke på livmorhalskreft? Og hva er konisere? 🤔 

Og så synst jeg du er tøff som faktisk hopper på hesten igjen så fort! Det blir nok baby på deg også! ❤️ 

Stor klem ❤️ 

Biopsi er vevsprøven. Celleprøven min viste høygradige forandringer, så da måtte jeg ta utvidede prøver, altså en biopsi/vevsprøve. Konisering er fjerning av en liten del av livmorhalsen☺️ Det kan man ikke gjøre når man er gravid, derfor ville de at jeg skulle vente!

Tusen takk, du er god du❤️ Det blir nok baby til slutt, det er jeg sikker på! Håper bare det løsner snart💕 God klem til deg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

Kjenner jeg er litt fortvila nå...

Var på toalettet nå, og det kom litt lys rosa utflod. Har litt murringer i magen, usikker på om de er sterkere enn tidligere, men har jo hatt det i flere dager nå. Er så redd den ikke satt likevel... :(  Har fremdeles ømme pupper.

Jeg som hadde bestemt meg for å ikke teste noe mer denne uka, også får jeg denne i fleisen på morgenen dagen etter. Hadde også slått meg til ro med at gårsdagens test var fin, og at det var normalt til å være 16dpo. 

Nei, dette var ikke noe gøy! Prøver å slå meg til ro med at det kan være en helt ufarlig spotting, men likevel.. 

Hva er deres erfaringer? 

Sier som @Ønskebarnnr2 - dette kan være helt ufarlig. Det er kjempemange som har litt spotting eller en liten blødning i starten, og så går det helt fint. Det høres ikke ut som du har hatt en stor blødning, jeg tenker dette går fint❤️ De fleste ville nok blitt bekymret, så jeg forstår at du er det. Sender deg en god klem💕

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, -C- skrev:

Ååååh FOLKENS!

Beklager til de av dere som måtte være drittlei, men jeg fikk prøvesvaret fra blodprøven jeg tok i dag tidlig, nå:

Fredag DPO10 Hcg = 14

Mandag DPO13 Hcg = 130

Er ikke det veldig bra? 😄 

Jeg satt for meg selv på sengen litt da jeg var litt nervøs for dette med 14 i hcg, så tenkte jeg for meg selv: «Jeg går inn på Fürst og sjekker selv om jeg jo ikke får svaret før i morgen», og der lå søren meg svaret!!!! De hadde behandlet blodet de fikk inn i dag - i dag!! 

Jeg løp ut til samboer (Som akkurat hadde brukt lang tid på å Google gode historier om lave hcg-verdier for å trøste meg) og bare ropte: VI HAR FÅTT SVAAAAAAAAR - HCG PÅ HUNDRE OG TREDVE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tårene trillet på meg, kastet meg i armene hans!

Altså H E R R E G U D så lettet jeg er nå!!!

Brukte slik online hcg-kalkulator for å måle stigningen, så veldig bra ut!

Måtte bare inn her og dele med dere!!!! ❤️ ❤️❤️ 

6516FD2C-48CC-425A-A236-8F0B56E0053C.jpeg

34C66013-B6E5-4AE1-AAA1-6038C49E60E4.jpeg

6D933538-BBC4-4313-926B-AB59590ACFC6.png

ÅÅ så glad jeg ble av å lese dette. Det er superbra nyheter. Gratulerer så mye!! Nå skal du virkelig roe ned å ta en velfortjent sjokolade ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SUPERMIRI skrev:

Kjenner jeg er litt fortvila nå...

Var på toalettet nå, og det kom litt lys rosa utflod. Har litt murringer i magen, usikker på om de er sterkere enn tidligere, men har jo hatt det i flere dager nå. Er så redd den ikke satt likevel... :(  Har fremdeles ømme pupper.

Jeg som hadde bestemt meg for å ikke teste noe mer denne uka, også får jeg denne i fleisen på morgenen dagen etter. Hadde også slått meg til ro med at gårsdagens test var fin, og at det var normalt til å være 16dpo. 

Nei, dette var ikke noe gøy! Prøver å slå meg til ro med at det kan være en helt ufarlig spotting, men likevel.. 

Hva er deres erfaringer? 

Hei ❤️ Som flere her over har skrevet, er det helt vanlig med småblødninger i starten. MEN, jeg ville ha tatt absolutt alle blødninger på alvor. Legg fra deg testene. De er positive. Dersom denne spottingen ikke avtar etter et par dager, ville jeg dratt til legen (snakker av erfaring). Håper dette er en helt uskyldig spotting ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig artig med alle gravide da! 😄

Bare meg og @vanille og @Havfrue8 nesten igjen da. 

Jeg har mistet helt troen på meg selv etter temping. Får utslag på El-test med high, men temperaturene gir ingen mening. Tror aldri jeg kommer bli gravid. Hva skjer emd grafen min!? 

Screenshot_20200224_151227_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Anonymkode: a2f00...b20

hei @Mozarellalover! Fortsett og del grafene dine. Jeg har akkurat begynt igjen etter en lang tempepause, så er fint å kunne dele grafen med noen 😄  Denne grafen din er egentlig litt intetsigede. Ikke uvanlig at temperaturen er opp og ned. Prøv å likevel ta tempen til samme tid hver dag. Fortsatt sjans for at egget ikke har sluppet enda! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@-C- Jeg har ikke vært her inne på en stund, men måtte inn å se om det var noe nytt med deg. Og det var det jaggu! Tenk at du er GRAVID!😍👏👏🥳 Gratulerer så utrolig mye! Veldig glad på dine vegne og nå må spiren bare holde seg på plass 🤞❤ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Førstegangs skrev:

Hei, gjengen!

Beklager at det har vært så stille herfra, det har bare vært litt mye i det siste på alle mulige måter. Er jo en hel gjeng her inne som har blitt gravide, så jeg må bare si GRATULERER så mye🌟💕❤️ Håper det står bra til med dere! Jeg har fulgt med litt fra sidelinjen, men ja - det har blitt litt mye i det siste, så jeg har ikke orka å delta i samtalen. Beklager virkelig det altså. 

Selv er jeg på CD9. Vi har egentlig fått beskjed om å vente til jeg får svar på cervixbiopsien min før vi prøver videre, men jeg er så lei av å vente at vi har bestemt oss for å drite i det. Det kan jo hende jeg ikke må koniseres, selv om sjansen dessverre er stor. Det har rett og slett vært vondt å gå inn her en periode, da jeg i tillegg til å ikke være gravid enda, ikke fikk prøve videre OG bekymret meg for biopsisvaret. Sikkert noen som tenker at jeg er nevrotisk nå, men jeg er bare 25 år, har en utrolig krevende jobb og jeg synes jeg har fått servert en solid dose utfordringer de siste månedene. Det har vært alt for mye på gang på en og samme tid. Men jeg bretter opp ermene og så blir det baby til slutt. 

Nok babling fra meg nå. Jeg er veldig glad for å ha dere, ville bare gi lyd fra meg og si at jeg ikke har glemt dere❤️ Håper alle har en fin kveld. 

Kjære beste fine gode @Førstegangs Såååå godt å ha deg her inne ❤️ og det gjelder også når du trenger en pause, og når du kommer tilbake. Du må ikke beklage, aldri beklage! Det er helt og holdent opp til deg om du orker å være her eller ei! Og også fullt forståelig at man trenger pause! Det du har vært gjennom er knalltøft, og fremdeles så opplever du jo utfordringer. 
Liker setningen din om at det blir baby til slutt, for det skal det bli og jeg gleder meg på forhånd til den dagen for deg ❤️ unner deg det SÅ!

Iallfall, godt å ha deg tilbake! ❤️ God klem !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, SUPERMIRI skrev:

Kjenner jeg er litt fortvila nå...

Var på toalettet nå, og det kom litt lys rosa utflod. Har litt murringer i magen, usikker på om de er sterkere enn tidligere, men har jo hatt det i flere dager nå. Er så redd den ikke satt likevel... :(  Har fremdeles ømme pupper.

Jeg som hadde bestemt meg for å ikke teste noe mer denne uka, også får jeg denne i fleisen på morgenen dagen etter. Hadde også slått meg til ro med at gårsdagens test var fin, og at det var normalt til å være 16dpo. 

Nei, dette var ikke noe gøy! Prøver å slå meg til ro med at det kan være en helt ufarlig spotting, men likevel.. 

Hva er deres erfaringer? 

Jeg husker legen spurte meg på hver kontroll om jeg hadde hatt blødninger. Hun sa det er veldig normalt å blø litt å ikke farlig. Hun ville bare si ifra hver gang sånn at jeg ikke ble redd om jeg så blod. 

Fikk det aldri, men små blødninger uten smerter er som oftest ikke farlig. Men om du blør kraftigere enn spotting og i flere dager, og med smerter, så bør du kontakte legen din. 

Husk livmoren er veldig øm og sår og kan blø smått under graviditeten 😊 kan være flere årsaker også som er ufarlig. 

- M 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen, i dag har jeg IKM 😄❤️ 

I morges klarte jeg ikke å dy meg, jeg er jo bare 4+0, men har jo 4 digitale liggende så jeg tenkte: "Skal jeg bare ta den digitale og se om jeg kan få 2-3 uker? Nææææh det er vel for tidlig?? Shit au, jeg prøver!"

Tenkte at jeg kanskje ikke vil kunne få det da den krever 200 i hcg, men bare lot impulsene ta meg og tok en og jaggu 😄😄 😄 :

12E325C2-6C79-4142-AE12-979B27A6816D.jpeg

Endret av -C-
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, VaniIIe skrev:

Er visst fryktelig dårlig på å svare innen rimelig tid jeg 😅 Men ja, er en veldig fin tråd, veldig deilig å kunne få ut litt frustrasjon med andre som forstår, og veldig god støtte her 🥰

Fremdeles såre brystvorter og litt veldig svake murringer i magen, samt stiklinger som varer noen sekunder helt nederst i magen. Ikke noe mer blod, var bare den ene dagen med litt rosa farget utflod pluss bittelitt brunt (beklager detaljer). Mye lettere til sins i dag da (jeg henger litt etter sånn tidsmessig, så mandag kveld her nå) og plutselig full av energi 😅

Har noen venninner fra Østlandet, har fått litt snapper, er jo skikkelig april vår vær🌞 Så utrolig deilig! 

Så testene dine foresten, veldig fin økning!! 🤭 (får ikke fjernet smileyen, var ikke meningen å poste den) 

Edit: så prøvesvarene dine nå! Det er jo kjempebra! Gratulerer så utrolig mye!! 

@vanille

Haha det går helt fint, jeg er sånn innimellom jeg også. Er nok bare ekstra ivrig i disse dager da jeg jo har fått positiv test og er helt boblete av meg. 
De stikningene har jeg også hatt denne måneden faktisk, føler de kan komme å gå litt. (Innerst inni tissen hos meg, om det er lov å si). Godt å høre du har det bedre til sinns ❤️ Det fortjener du! Så bra at du ikke har blødd blødd, for utflod med litt farge er nok så vanlig for denne fasen har jeg skjønt :) 

Ja været har vært fantastisk, men i dag er det lett overskyet og det er meldt snø, så vi får se:) 

Tuuusen takk ❤️
 Jeg er veldig glad! Ha ha den smilyen 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 @SUPERMIRI 

Huff, dette var ikke noe moro å lese, men det er visstnok ikke unormalt med lyst rosa utflod rundt IKM hører jeg folk si. Kanskje du burde reist å fått målt hcg'et ditt? I dag og på torsdag feks? Jeg tror det vil være det eneste som roer deg kanskje? Jeg satser alt jeg har på at dette er ufarlig spotting ❤️ hold oss oppdatert da om du orker.
Sender deg en stor god klem ❤️ Hold ut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...