Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, -C- skrev:

@Mozarellalover huff dette høres virkelig ikke bra eller normalt ut! Føler så med deg! Har tatt et kjapt Google søk, og jeg er absolutt ingen lege, men har du sjekket om du kan ha endometriose?

Søkte opp eggløsning og smerter og fikk opp dette med en gang:

Symptomer  endometriose
  • Smerter før og under menstruasjonen.
  • Smerter i forbindelse med eggløsningen.
  • Smerter i forbindelse med samleie.
  • Kraftige blødninger og/eller uregelmessige blødninger.
  • Uttalt tretthet.
  • Barnløshet.
  • Smertefull vannlating og avføring under menstruasjonen.

 

Vil på ingen måte skremme deg, men føler med deg og tenker jo at du kanskje bør spørre legen? Ikke normalt å få sååå vondt under eggløsning. Kjenne det litt ja, men normalt sett skal man ikke få slike smerter.

Sender deg en god bedringsklem ❤️ 

Ikke vær redd for å skremme meg:) 

Jeg har jo vært utredet for endo før, men har aldri fått det påvist det, og har kun smertefull eggløsning som symptom.. Det rare er at det er bare annenhver eggløsning som er sånn, og det er alltid på høyre side. Så det er sikkert en slem eggstokk helt enkelt. 

Jeg mistenker nok at det er hormonene mine som er på bærtur igjen. Og da er jeg redd denne eggløsningen er en cyste som sprekker og ikke et egg som slipper

Så om dette ikke går over iløpet av idag og imorgen så booker jeg en time hos en privat gyn på fredag. Orka ikke fullføre sex igår engang 🤐 

Mannen min var jo såååååå klar og glad, gikk og vartet meg opp og masserte meg og var så glad, mens jeg satt og tenkte 'hvis jeg ringer Hausken idag, når kan jeg ha uttak?'. Haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Førstegangs skrev:

Å huff, så fælt å få slike nyheter så tidlig. Det må ha tatt tid å venne seg til. Du har helt rett, 25 år er ingen alder! Alle odds er på min side, heldigvis😊 

Tusen takk for klem, så gode du (og alle andre her inne) er❤️❤️ Håper det står bra til med deg!

Ja, jeg slo meg aldri til ro med det. Nå løste det seg jo fint for meg, for jeg ble gravid da jeg var 23, helt naturlig. 

Her er alt fint! Bortsett fra en toåring som aldri blir frisk 🙄 

 

Siden jeg er så heldig å være en "sykehusvandrer" har jeg oppgjennom blitt kjent med noen kvinner som hører til samme avdeling som meg. En del av disse har jo blitt konisert. Det er kun en av de som har slitt og mistet, men hun fjernet veldig mye av tappen. De andre har hatt vellykkede svangerskap men har fått litt mer oppfølging på grunn av økt risiko for for tidlig fødsel.

Ei fikk også kreftdiagnose mens hun var gravid. Det gikk fint, selv om det er langt fra optimalt. 

Selv om risikoene er høyere, ville ikke jeg personlig bekymret meg alt for mye. Man blir godt tatt vare på og fulgt opp. Så det er nok ingen krise om du blir gravid, selv om det ikke anbefales. 😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er da charten min, målt til samme tid hver dag, og når jeg trykker på charts like mine så er de fleste anovulatory, og det mistenker jeg. At jeg har positiv peak på test, men ikke El. 

Screenshot_20200226_093843_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, -C- skrev:

@Mozarellalover Det er godt å høre at du ikke lar det skremme:) vil bare hjelpe!

Ja det høres ikke noe alright ut! Håper du blir fort bra og at du slipper legen ❤️ 

Jeg liker legen litt da! Han er veldig ålreit, men jeg bare vet at hans approach er å sette meg på Diane, for det fikser alle problemer for meg. Sånn utenom å bli gravid da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mozarellalover skrev:

Ikke vær redd for å skremme meg:) 

Jeg har jo vært utredet for endo før, men har aldri fått det påvist det, og har kun smertefull eggløsning som symptom.. Det rare er at det er bare annenhver eggløsning som er sånn, og det er alltid på høyre side. Så det er sikkert en slem eggstokk helt enkelt. 

Jeg mistenker nok at det er hormonene mine som er på bærtur igjen. Og da er jeg redd denne eggløsningen er en cyste som sprekker og ikke et egg som slipper

Så om dette ikke går over iløpet av idag og imorgen så booker jeg en time hos en privat gyn på fredag. Orka ikke fullføre sex igår engang 🤐 

Mannen min var jo såååååå klar og glad, gikk og vartet meg opp og masserte meg og var så glad, mens jeg satt og tenkte 'hvis jeg ringer Hausken idag, når kan jeg ha uttak?'. Haha. 

Æsj, høres ikke godt ut! Det kan jo være så enkelt som at du har cyste på akkurat den eggstokken, når det bare kjennes på en side. Eller at du rett og slett produserer mer hormoner ved eggløsning på høyre side, slik at det lettere oppstår en liten blødning i det egget slipper! 

Holder en knapp på legebesøk for å sjekke jeg, så slipper du gå rundt og lure, og ikke minst kan du få hjelp mot vondter annenhver mnd. 

Håper smertene har gitt seg nå, og at eggstokken lar deg være i fred 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Sinsiew skrev:

Æsj, høres ikke godt ut! Det kan jo være så enkelt som at du har cyste på akkurat den eggstokken, når det bare kjennes på en side. Eller at du rett og slett produserer mer hormoner ved eggløsning på høyre side, slik at det lettere oppstår en liten blødning i det egget slipper! 

Holder en knapp på legebesøk for å sjekke jeg, så slipper du gå rundt og lure, og ikke minst kan du få hjelp mot vondter annenhver mnd. 

Håper smertene har gitt seg nå, og at eggstokken lar deg være i fred 🙃

Nei, har ikke gitt seg til nå, og er hjemme. Skal faktisk ta ibux. Har slitt med dette siden ungdommen. Prøver å tenke tilbake på om det er disse gangene ejg har blitt gravid, bare for å ha håp😅

Så du tenker at du ville gått privat nå for å sjekke det uansett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mozarellalover skrev:

Nei, har ikke gitt seg til nå, og er hjemme. Skal faktisk ta ibux. Har slitt med dette siden ungdommen. Prøver å tenke tilbake på om det er disse gangene ejg har blitt gravid, bare for å ha håp😅

Så du tenker at du ville gått privat nå for å sjekke det uansett? 

Ja, spesielt dersom "lidelsen" har vedvart. 

Dersom du har slitt med det siden du var ungdom, tenker jeg det er på tide å finne ut av hva som skjer. Spesielt siden det hemmer deg såpass. Ingen skal trenge å gå rundt med smerter slik! 

Hos privat er jo også sjansen høy for å få time fort, slik at gyn får se hva som skjer under eggløsning. Kan hende at å dra senere, eller på tidspunkt hvor du ikke har vondt(hvis det skulle være en cyste som har sprukket) ikke viser hele sannheten. Slik var det i hvert fall hos meg de gangene jeg hadde cyster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sinsiew skrev:

Ja, spesielt dersom "lidelsen" har vedvart. 

Dersom du har slitt med det siden du var ungdom, tenker jeg det er på tide å finne ut av hva som skjer. Spesielt siden det hemmer deg såpass. Ingen skal trenge å gå rundt med smerter slik! 

Hos privat er jo også sjansen høy for å få time fort, slik at gyn får se hva som skjer under eggløsning. Kan hende at å dra senere, eller på tidspunkt hvor du ikke har vondt(hvis det skulle være en cyste som har sprukket) ikke viser hele sannheten. Slik var det i hvert fall hos meg de gangene jeg hadde cyster. 

Verste er at jeg tror jeg har vært hos gyn for dette her flere ganger, før, men jeg husker ikke. Er litt som når jeg er på sykehuset med et av de store barna og blir spurt om ting som skjedde da de var små, ala 'tok dere blodprøve den gangen' og jeg bare har vage minner 🤐

Jeg vet jeg en gang var på sykehuset med smerter og da var det vann(??) i hele buken, da hadde jeg skikkelig PCOS problemer og forsøkte bli gravid. Men fikk ingen behandling så vidt jeg husker. 

Ja min offentliggyn har veldig lang ventetid. Fikk time i juli for infertilitetproblemer, så jeg går i så fall privat. Skal slenge meg på telefonen nå og se om jeg kan få en time ikveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mozarellalover skrev:

Verste er at jeg tror jeg har vært hos gyn for dette her flere ganger, før, men jeg husker ikke. Er litt som når jeg er på sykehuset med et av de store barna og blir spurt om ting som skjedde da de var små, ala 'tok dere blodprøve den gangen' og jeg bare har vage minner 🤐

Jeg vet jeg en gang var på sykehuset med smerter og da var det vann(??) i hele buken, da hadde jeg skikkelig PCOS problemer og forsøkte bli gravid. Men fikk ingen behandling så vidt jeg husker. 

Ja min offentliggyn har veldig lang ventetid. Fikk time i juli for infertilitetproblemer, så jeg går i så fall privat. Skal slenge meg på telefonen nå og se om jeg kan få en time ikveld

Huh. Så rart. 

Å få sjekket hormonnivåer og tatt en ul kan være lurt! 

Så skit at du ikke fikk hjelp mot pcos. Utrolig at det skal være så vanskelig å få skikkelig hjelp og bli tatt på alvor når det gjelder reproduksjon.. 

Håper du får time ASAP og at du blir møtt av en gyn som tar deg på alvor. Slik som dette skal du jo ikke gå rundt å ha det under eggløsning... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sinsiew skrev:

Huh. Så rart. 

Å få sjekket hormonnivåer og tatt en ul kan være lurt! 

Så skit at du ikke fikk hjelp mot pcos. Utrolig at det skal være så vanskelig å få skikkelig hjelp og bli tatt på alvor når det gjelder reproduksjon.. 

Håper du får time ASAP og at du blir møtt av en gyn som tar deg på alvor. Slik som dette skal du jo ikke gå rundt å ha det under eggløsning... 

Enig, men da jeg slet med dette var jeg jo veldig ung, og det var vel beskjeden jeg også fikk, at jeg var ung og hadde mange år og få barn på

Fikk jo de to siste store på pergotime. Nå derimot er jeg jo gammel så det er rart at det fortsatt er så lang tid. 

Behandlingen for hundre år siden var jo pergo, evt ivf, gå ned i vekt, og så gå på diane. Så mye har nok skjedd siden den gangen altså 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, -C- skrev:

God morgen flotte skravledamer ❤️ 

Jeg har selvsagt tatt test i dag også, har 22 stykk liggende 🙈 så hvorfor ikke! Men sjekk så sterk den er nå dere 😄 


Jeg sitter nå hos legen og venter på å få ta ny hcg. Skal ta i dag og på fredag, så stopper jeg.

Om jeg får en super stigning denne uken, vil det jo ikke beskytte en fra videre komplikasjoner, så egentlig er det jo litt tull å ta dem. Hcg kan jo synke når som helst, altså i uke 5, 6, 7 osv osv. Så selv om alt er bra nå beskytter det meg ikke for fremtiden, man kan jo ikke fly å ta blodprøver hele tiden heller.

Men, men! Blitt enig med legen om å ta dem nå disse tre dagene denne uken, mandag - onsdag og fredag, så jeg gjør det :)

Ønsker alle en god dag ❤️ 

Klem C

E15470B8-39C8-40DD-B52E-9173F4646FD3.jpeg

FOR EN STREK😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sinsiew skrev:

Ja, jeg slo meg aldri til ro med det. Nå løste det seg jo fint for meg, for jeg ble gravid da jeg var 23, helt naturlig. 

Her er alt fint! Bortsett fra en toåring som aldri blir frisk 🙄 

 

Siden jeg er så heldig å være en "sykehusvandrer" har jeg oppgjennom blitt kjent med noen kvinner som hører til samme avdeling som meg. En del av disse har jo blitt konisert. Det er kun en av de som har slitt og mistet, men hun fjernet veldig mye av tappen. De andre har hatt vellykkede svangerskap men har fått litt mer oppfølging på grunn av økt risiko for for tidlig fødsel.

Ei fikk også kreftdiagnose mens hun var gravid. Det gikk fint, selv om det er langt fra optimalt. 

Selv om risikoene er høyere, ville ikke jeg personlig bekymret meg alt for mye. Man blir godt tatt vare på og fulgt opp. Så det er nok ingen krise om du blir gravid, selv om det ikke anbefales. 😉

 

❤️ Takk for dette, det gir meg ro. Vet jo at det ikke er sinnssykt krise hvis jeg blir gravid, men jeg er en regelrytter av rang og liker virkelig ikke å ikke følge ordre fra legen😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Ønskebarnnr2 skrev:

 😊Det er nok lurt å sjekke hcg nivået fremover, sånn just in case. 😊 Hvordan er det nå? Har du sluttet å spotte? Håper det går bra med deg ❤️

@Ønskebarnnr2

Har ikke sluttet å spotte. Nå er det i hovedsak lysebrunt utflod. Har ingen smerter. Jeg kjenner jeg er litt tryggere nå, etter å ha vært hos legen en tur. Ble en hcg prøve i dag, og en ny på mandag. Fikk også fort time av gyn neste uke, etter konf med vakt der. Så blir godt tatt vare på! 🤗❤️

Beklager så mye for sent svar. Kjente jeg trengte litt tid for meg selv, bare for å kunne samle tankene litt og puste ut. Setter veldig pris på dere, for at dere spør og bryr dere! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

@Ønskebarnnr2

Har ikke sluttet å spotte. Nå er det i hovedsak lysebrunt utflod. Har ingen smerter. Jeg kjenner jeg er litt tryggere nå, etter å ha vært hos legen en tur. Ble en hcg prøve i dag, og en ny på mandag. Fikk også fort time av gyn neste uke, etter konf med vakt der. Så blir godt tatt vare på! 🤗❤️

Beklager så mye for sent svar. Kjente jeg trengte litt tid for meg selv, bare for å kunne samle tankene litt og puste ut. Setter veldig pris på dere, for at dere spør og bryr dere! ❤️

Tenker på deg og krysser alt jeg har for at det skal gå bra @SUPERMIRI ❤️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, SUPERMIRI skrev:

@Ønskebarnnr2

Har ikke sluttet å spotte. Nå er det i hovedsak lysebrunt utflod. Har ingen smerter. Jeg kjenner jeg er litt tryggere nå, etter å ha vært hos legen en tur. Ble en hcg prøve i dag, og en ny på mandag. Fikk også fort time av gyn neste uke, etter konf med vakt der. Så blir godt tatt vare på! 🤗❤️

Beklager så mye for sent svar. Kjente jeg trengte litt tid for meg selv, bare for å kunne samle tankene litt og puste ut. Setter veldig pris på dere, for at dere spør og bryr dere! ❤️

Synes dette høres ut som en god plan og at du får god oppfølging. Jeg krysser alt jeg har og har troa på at dette går bra🌟❤️ Klem til deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, -C- skrev:

God morgen flotte skravledamer ❤️ 

Jeg har selvsagt tatt test i dag også, har 22 stykk liggende 🙈 så hvorfor ikke! Men sjekk så sterk den er nå dere 😄 


Jeg sitter nå hos legen og venter på å få ta ny hcg. Skal ta i dag og på fredag, så stopper jeg.

Om jeg får en super stigning denne uken, vil det jo ikke beskytte en fra videre komplikasjoner, så egentlig er det jo litt tull å ta dem. Hcg kan jo synke når som helst, altså i uke 5, 6, 7 osv osv. Så selv om alt er bra nå beskytter det meg ikke for fremtiden, man kan jo ikke fly å ta blodprøver hele tiden heller.

Men, men! Blitt enig med legen om å ta dem nå disse tre dagene denne uken, mandag - onsdag og fredag, så jeg gjør det :)

Ønsker alle en god dag ❤️ 

Klem C

E15470B8-39C8-40DD-B52E-9173F4646FD3.jpeg

Woow, så se på den a du! Den var jammen sterk 😄❤️ Så utrolig gøy! Så glad på dine vegne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

Jeg sjekka blodprøvesvarene mine. Sa jo at de er fine. Men. Amh var på 94. Det tyder vel på PCOS uten eggløsning det? 

 

Mozarellalover 

Anonymkode: a2f00...b20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SUPERMIRI skrev:

Woow, så se på den a du! Den var jammen sterk 😄❤️ Så utrolig gøy! Så glad på dine vegne :) 

@SUPERMIRI tuuuusen takk 😄❤️ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...