Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, -C- skrev:

Hei du:) jeg er ingen lege, men kan svare utifra det jeg har lest før og erfart selv.

•Noen ganger blør man bare mindre, jeg har feks aldri mensen lengre enn 2-3 dager, vært sånn siden jeg fikk mensen.

•Om man ikke hadde eggløsning måneden før, har man ikke det som medisinsk heter «menstruasjon», men en så kalt «bortfallsblødning». Sistnevnte kan være mye svakere, ELLER for noen sterkere.

•Om du er gravid, kan du teste allerede nå, for da er du jo godt på overtid:) trenger ikke vente til mandag! (med mindre du ikke har test liggende da)

•Ja - inntil det motsatte er bevist kan du være gravid:)

Kan jeg spørre hvor gammel du er og om du har slitt med å bli gravid eller noe?

Håper på det beste for deg :) 

Hilsen C

 

Takk for svar!

jeg er kun 20 år

gikk på p-piller i et år før jeg sluttet i juli ifjor, og har kun hatt mensen noen få ganger etter det da jeg har en syklus på ca 60 dager, men har alltid blødd i 4-5 dager.. denne gangen blødde jeg så vidt det var en dag, så ingenting neste og så litt til en eller to dager etter det.

Regner med jeg ikke er gravid da og at det kun var en bortfallsblødning, testet samme dagen jeg begynte å blø og da var testen negativ:) Men må nok teste til mandag også for å få ro i sjela hehe

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, Anonymus6 skrev:

Takk for svar!

jeg er kun 20 år

gikk på p-piller i et år før jeg sluttet i juli ifjor, og har kun hatt mensen noen få ganger etter det da jeg har en syklus på ca 60 dager, men har alltid blødd i 4-5 dager.. denne gangen blødde jeg så vidt det var en dag, så ingenting neste og så litt til en eller to dager etter det.

Regner med jeg ikke er gravid da og at det kun var en bortfallsblødning, testet samme dagen jeg begynte å blø og da var testen negativ:) Men må nok teste til mandag også for å få ro i sjela hehe

 

 

Først og fremst er det jo veldig positivt at du er så ung:) da har du alle odds på din side ❤️

Når det er sagt er 60 dager også veldig lenge, så jeg hadde om jeg var deg, reist til lege/gynekolog og fått en sjekk. Det kan være hormoner som henger igjen fra prevensjoner, men det skader aldri å sjekke. Da får man iallfall utelukket ting.

Har du en gynekolog du bruker du kan bestille time hos? Om ikke kan fastlegen også henvise deg om du føler for det:)

Det er selvsagt helt opp til deg, men jeg bare tenker høyt her:) ofte kan det å sjekke ting å få utelukket årsaker være godt for sjela:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, J1994 skrev:

@-C-, dette var en god start på helga 😍 Nå krysser jeg og jenta i magen alt som krysses kan for at spiren klorer seg fast 🌸

Åååååh JENTE, det er så koselig det hihi @J1994 og tusen takk ❤️ jeg håper virkelig på det samme! Hvor langt er du i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, -C- skrev:

Åååååh JENTE, det er så koselig det hihi @J1994 og tusen takk ❤️ jeg håper virkelig på det samme! Hvor langt er du i dag da?

Ja, er veldig koselig ❤ Hun lå med sammenkrøket føtter, så var ikke 100% - men det var det det var mest sannsynlig :) Magefølelsen og det kinesiske kartet sa gutt, så ble overraska 😅

Er 18+3 i dag, ble flyttet én dag bak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, J1994 skrev:

Ja, er veldig koselig ❤ Hun lå med sammenkrøket føtter, så var ikke 100% - men det var det det var mest sannsynlig :) Magefølelsen og det kinesiske kartet sa gutt, så ble overraska 😅

Er 18+3 i dag, ble flyttet én dag bak :)

Så koooselig å se den lille :) en dag bak er jo ingenting da @J1994 ❤️ 

Vet du, der at du er 18+3 gir meg håp, for jeg føler virkelig at du nettopp kom inn strålende glad med positiv test i tråden 😍

Jeg skal på tidlig ultralyd om 2 uker og føler tiden går såååå sakte! Om alt går bra denne gangen, er det vips meg som er på OUL også!! Håååååper så jeg kommer meg dit!

Har du begynt å få mage da? 😄 

Om jeg ikke svarer i kveld er det fordi jeg sovner 😛 veldig trøtt om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, -C- skrev:

Så koooselig å se den lille :) en dag bak er jo ingenting da @J1994 ❤️ 

Vet du, der at du er 18+3 gir meg håp, for jeg føler virkelig at du nettopp kom inn strålende glad med positiv test i tråden 😍

Jeg skal på tidlig ultralyd om 2 uker og føler tiden går såååå sakte! Om alt går bra denne gangen, er det vips meg som er på OUL også!! Håååååper så jeg kommer meg dit!

Har du begynt å få mage da? 😄 

Om jeg ikke svarer i kveld er det fordi jeg sovner 😛 veldig trøtt om dagen!

Neida, var forberedt på noen dager pluss/minus :) De siste ukene (siden uke 12 egentlig) har flydd avgårde! Tiden frem til uke 12 gikk såå sakte 😅 Er det ikke rundt nå du har mistet i de to forrige SAene? Krysses det som kan for lillespire nå ❤

Blir spennende med TUL. Jeg lagde meg flere delmål (som uke 5 for kjemisk, TUL, uke 12 osv), og føler det hjalp meg veldig :)

Magen har kommet vettu. Startet med mammabukse denne uken, og herregud var som en ny verden jo 😅

Legger meg nå selv - natta 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, J1994 skrev:

Ja, er veldig koselig ❤ Hun lå med sammenkrøket føtter, så var ikke 100% - men det var det det var mest sannsynlig :) Magefølelsen og det kinesiske kartet sa gutt, så ble overraska 😅

Er 18+3 i dag, ble flyttet én dag bak :)

Gratulerer så mye med jente😍🥰❤️ Så stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, -C- skrev:

@Førstegangs

Tuuuswn takk ❤️ ja det var deilig, trodde ikke jeg skulle få svaret før mandag, så det var helt herlig!

Det går veldig bra, prøver å glede meg mer enn å være bekymret. Prøver å tillate meg selv å tenke på ting laaangt i framtiden, for å «slippe nuet» litt. Det hjelper meg!

Ellers så er jeg av og på kvalm, kan plutselig komme bølger av kvalme, kortvarig, så gir det seg like fort. Jeg må uten tvil tisse oftere og er litt trøtt/slapp. Men det kan likegjerne være tankekjøret mitt som gjør meg sliten da:)

Hvordan er det med deg? Hvor mange dpo nå? ❤️ klemmm

Så leit at du er kvalm. Håper du ikke blir plaget med kvalme så lenge😢 Godt å høre at du klarer å tenke fremover😍

Jeg tror kanskje jeg har EL rundt nå. Det er i alle fall slik det føles (slim og myk cervix). Så er vel ikke i DPO-land ennå, dessverre. Syklusen et litt varierende etter SA, i dag er det CD14, forrige syklus hadde jeg EL på CD 12. Vi får se hva som skjer! Har i alle fall gjort det vi kan for at det skal bli baby!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, J1994 skrev:

Neida, var forberedt på noen dager pluss/minus :) De siste ukene (siden uke 12 egentlig) har flydd avgårde! Tiden frem til uke 12 gikk såå sakte 😅 Er det ikke rundt nå du har mistet i de to forrige SAene? Krysses det som kan for lillespire nå ❤

Blir spennende med TUL. Jeg lagde meg flere delmål (som uke 5 for kjemisk, TUL, uke 12 osv), og føler det hjalp meg veldig :)

Magen har kommet vettu. Startet med mammabukse denne uken, og herregud var som en ny verden jo 😅

Legger meg nå selv - natta 🥰

@J1994

Ja tiden fremt til uke 12 føles nok som en evighet fordi det er en viktig grense og komme seg forbi, og vi alle vet jo hvor fort tiden går når man venter sårt på noe... hehe!

Jo jeg mistet rundt dpo 20 ca, og så kom blødningene etter det. Så dette er skumle dager for meg! Men det skal sies at jeg ikke var i nærheten med hcg’et den gangen. Altså milesvis unna det jeg har nå:) Tok en ny test i dag også, som var kjempesterk! Det føles bra og betryggende, selv om jeg jo vet at det kun er betryggende for akkurat dagen i dag! La den ved:)

Ja delmål er bra, neste delmål for meg nå er dpo 20, så tul og så uke 12! Uke 12+0, blir 21 april for min del! Eeeevighet til 😛 

Jaaa magebukse er så deilig å få på! Hihi ❤️ 

3278FC78-E299-4957-A02F-597937EF839E.jpeg

Endret av -C-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Førstegangs skrev:

Så leit at du er kvalm. Håper du ikke blir plaget med kvalme så lenge😢 Godt å høre at du klarer å tenke fremover😍

Jeg tror kanskje jeg har EL rundt nå. Det er i alle fall slik det føles (slim og myk cervix). Så er vel ikke i DPO-land ennå, dessverre. Syklusen et litt varierende etter SA, i dag er det CD14, forrige syklus hadde jeg EL på CD 12. Vi får se hva som skjer! Har i alle fall gjort det vi kan for at det skal bli baby!

Hei @Førstegangs 🥰

Neida, jeg er absolutt ikke kvalm så det er plagende enda, det bare kan komme å gå i små rykk og napp. Jeg blir glad når det kommer, for da vet jeg at hcg’et stiger, så jeg prøver å tenke sånn:)

Så spennende med EL! Håper virkelig aksjene tar dere hele veien i mål, det hadde vært SÅ fortjent altså ❤️ håper alt jeg har for dere!!

Da er nok El rett rundt hjørnet for din del! Tar du EL tester eller temper nå? Eller kjenner du kun på kroppen? Kult at du kjenner kroppen så godt da:) det er en fordel!

Å gjøre det man kan er det man får gjort, så nå håper jeg virkelig at den sitter! Har dere sluttet å prøve denne mnd nå da? Eller legger dere inn aksjer til du er sikker?

Ha en strålende lørdag ❤️❤️❤️ klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Førstegangs skrev:

Gratulerer så mye med jente😍🥰❤️ Så stas!

Tusen takk 😍 Krysser det jeg kan for deg denne syklusen! Håper alt står bra til :)

2 timer siden, -C- skrev:

@J1994

Ja tiden fremt til uke 12 føles nok som en evighet fordi det er en viktig grense og komme seg forbi, og vi alle vet jo hvor fort tiden går når man venter sårt på noe... hehe!

Jo jeg mistet rundt dpo 20 ca, og så kom blødningene etter det. Så dette er skumle dager for meg! Men det skal sies at jeg ikke var i nærheten med hcg’et den gangen. Altså milesvis unna det jeg har nå:) Tok en ny test i dag også, som var kjempesterk! Det føles bra og betryggende, selv om jeg jo vet at det kun er betryggende for akkurat dagen i dag! La den ved:)

Ja delmål er bra, neste delmål for meg nå er dpo 20, så tul og så uke 12! Uke 12+0, blir 21 april for min del! Eeeevighet til 😛 

Jaaa magebukse er så deilig å få på! Hihi ❤️ 

3278FC78-E299-4957-A02F-597937EF839E.jpeg

Testen din er jo knallsterk! 😁 Og betryggende med fin stigning på hcg :)

Det er en evighet til, men jammen går dagene likevel og plutselig er dagen her 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@-C- Wow, så fin strek 😍 Dette her ser jo bare kjempepositivt ut! Krysser fingrene for at dette går veien 🤞🏻♥️

@Førstegangs Har du tatt noe El-test eller? 🤗 Krysser fingrene for dere!

@J1994 Ååå, jente! Det blir kos ♥️ Gratulerer! 

Her i heimen har blødningen begynt å avta ganske mye, og det er godt. Har egentlig føltes ut som en vanlig mens, og jeg er nok ferdig snart nå. Har tenkt mye på kjemisk graviditet, og alt rundt dette her. Kan jeg ha noe skyld i at det skjer i det heletatt? Er så redd for at jeg kan ha stresset mye, eller andre faktorer som kan være min feil. Kan man forebygge det på noen som helst måte? Har sett litt på wild yam også, har noen erfaring med dette? 😊 Mye tanker som surrer nå. 

Ha en fin lørdag alle sammen ❤️

Endret av SUPERMIRI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

@-C- Wow, så fin strek 😍 Dette her ser jo bare kjempepositivt ut! Krysser fingrene for at dette går veien 🤞🏻♥️

@Førstegangs Har du tatt noe El-test eller? 🤗 Krysser fingrene for dere!

@J1994 Ååå, jente! Det blir kos ♥️ Gratulerer! 

Her i heimen har blødningen begynt å avta ganske mye, og det er godt. Har egentlig føltes ut som en vanlig mens, og jeg er nok ferdig snart nå. Har tenkt mye på kjemisk graviditet, og alt rundt dette her. Kan jeg ha noe skyld i at det skjer i det heletatt? Er så redd for at jeg kan ha stresset mye, eller andre faktorer som kan være min feil. Kan man forebygge det på noen som helst måte? Har sett litt på wild yam også, har noen erfaring med dette? 😊 Mye tanker som surrer nå. 

Ha en fin lørdag alle sammen ❤️

Så fælt å lese om kjemisk 😕 

Nei, du kan ikke ha noe skyld. Verken stress eller andre faktorer påvirker. 

Nei, det er heller ikke noe særlig man kan gjøre for å unngå sa. Desverre er det som oftest slik at sa skyldes feil ved embryo. Kroppen støter ut fordi det ikke er levedyktig. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

Kan man forebygge det på noen som helst måte? Har sett litt på wild yam også, har noen erfaring med dette? 😊 Mye tanker som surrer nå

Jeg syns du er veldig tøff som deler så mye, og når jeg leste den dagen du skrev at du mistet så rant tårene ❤ Det var utrolig trist å lese og det må være veldig vanskelig! Sender mange varme tanker ❤

Det jeg har lest så sier den at når man mister så tidlig er det sannsynligvis ikke noe den gravide kunne gjort annerledes og at det ikke skyldes stress eller andre faktorer. At det ville skjedd uansett. Når det kommer til wild yam prøvde jeg det én syklus, fordi jeg hadde så kort lutealfase. Jeg fikk litt lenger lutealfase og mye mindre pms plager, men det ble så mange kapsler å ta at jeg orket ikke 😅 ble gravid syklusen etter, så det hjalp ikke meg. Men mener å huske å ha lest at man ikke skal ta det om man er gravid. Kun etter man vet el har vært og for en veldig begrenset periode. Tror ikke det har så mye for seg egentlig 🙈 men man blir jo litt desperat etter å finne løsninger selv. Been there, done that 😅 Men det at du ble gravid så raskt som du gjorde virker jo veldig positivt i favør at du vil greie det igjen💕 Uten hjelp av helsekost.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Sinsiew skrev:

Så fælt å lese om kjemisk 😕 

Nei, du kan ikke ha noe skyld. Verken stress eller andre faktorer påvirker. 

Nei, det er heller ikke noe særlig man kan gjøre for å unngå sa. Desverre er det som oftest slik at sa skyldes feil ved embryo. Kroppen støter ut fordi det ikke er levedyktig. 

 

@Sinsiew Det var godt å lese! Da kan man slå seg litt mer til ro med det. Da får jeg/vi nok bare ha bedre lykke neste gang, forhåpentligvis ☺️ Takk for svar! 

24 minutter siden, autorain skrev:

Jeg syns du er veldig tøff som deler så mye, og når jeg leste den dagen du skrev at du mistet så rant tårene ❤ Det var utrolig trist å lese og det må være veldig vanskelig! Sender mange varme tanker ❤

Det jeg har lest så sier den at når man mister så tidlig er det sannsynligvis ikke noe den gravide kunne gjort annerledes og at det ikke skyldes stress eller andre faktorer. At det ville skjedd uansett. Når det kommer til wild yam prøvde jeg det én syklus, fordi jeg hadde så kort lutealfase. Jeg fikk litt lenger lutealfase og mye mindre pms plager, men det ble så mange kapsler å ta at jeg orket ikke 😅 ble gravid syklusen etter, så det hjalp ikke meg. Men mener å huske å ha lest at man ikke skal ta det om man er gravid. Kun etter man vet el har vært og for en veldig begrenset periode. Tror ikke det har så mye for seg egentlig 🙈 men man blir jo litt desperat etter å finne løsninger selv. Been there, done that 😅 Men det at du ble gravid så raskt som du gjorde virker jo veldig positivt i favør at du vil greie det igjen💕 Uten hjelp av helsekost.

@autorain

Tusen takk for gode ord ♥️ Må se fremover nå, og håpe på at kanskje Mars blir våres tur 🤞🏻 Nå kan jeg i hvertfall tenke at det er ikke så mye jeg får gjort, fra eller til! Får tenke positivt på det faktum at vi blir gravide ♥️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@J1994 Det går greit her💛

@-C- @SUPERMIRI Har ikke testet eller tempet, men jeg (hahaha ikke le av meg) tror jeg kjenner kroppen såpass godt at EL ikke har vært enda, men er farlig nær. Har høy sexlyst, eggløsningsslim og veldig myk livmorhals. De gangene jeg testet etter EL var kroppen slik frem til EL og deretter ble utfloden mer hvit og tykk og livmorhalsen hard. Dette er jo ikke eksakt vitenskap, men det funker ikke så bra med temping og jeg gidddddder ikke holde meg lenge nok til å tisse på en EL-test, så da må jeg nesten gå ut i fra slike ting😂 Vi har hatt sex annenhver dag ca. (kanskje litt oftere) i over en uke nå, jeg er på CD14 og bruker vanligvis ha syklus på 28-30 dager, så i teorien burde vi treffe bra. Håper så inderlig at det går nå, men ikke så lett å holde motet oppe. Hvordan går det med deg, @SUPERMIRI?❤️
Ut i fra hCG-målingene ser dette lovende ut, @-C-. Jeg har så troa på at denne gangen går det😍 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

!!!!!!!!!!! 😱😍😭

Har egentlig som regel å ikke teste før IKM, men da jeg laget morgenkaffen til mannen i dag så luktet kaffen så vondt at jeg brakk meg og ble skikkelig kvalm! Så bestemte oss for at jeg måtte ta en test! Skikkelig positiv 😱😱 Klar og sterk strek som dukket opp med en gang!! Herregud klarer ikke å tro på det 😍

Men har hatt veldig kramper og stikkinger hele natten, våknet av de til og med, så nå er jeg redd noe dårlig er på gang! Får bare krysse fingrene og uansett hvilken vei det går er det deilig å vite at kroppen min kan 😌

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, SUPERMIRI skrev:

 

@-C- Wow, så fin strek 😍 Dette her ser jo bare kjempepositivt ut! Krysser fingrene for at dette går veien 🤞🏻♥️

 

@SUPERMIRI Du er vel alt for god ❤️ takk! Så raust av deg! Tenker faktisk masse på deg og håper du har det greit etter omstendighetene🙏 ta vare på deg selv og din kjære i helgen ❤️

 

2 timer siden, Førstegangs skrev:

t i fra hCG-målingene ser dette lovende ut, @-C-. Jeg har så troa på at denne gangen går det😍 

@Førstegangs Jeg håper virkelig så du har rett ❤️ tusen takk! Håper virkelig vi får noen gode nyheter fra deg også etterhvert:) og vi skal være her helt til du gjør det ❤️ 

@vanille

46 minutter siden, VaniIIe skrev:

 

!!!!!!!!!!! 😱😍😭

Har egentlig som regel å ikke teste før IKM, men da jeg laget morgenkaffen til mannen i dag så luktet kaffen så vondt at jeg brakk meg og ble skikkelig kvalm! Så bestemte oss for at jeg måtte ta en test! Skikkelig positiv 😱😱 Klar og sterk strek som dukket opp med en gang!! Herregud klarer ikke å tro på det 😍

Men har hatt veldig kramper og stikkinger hele natten, våknet av de til og med, så nå er jeg redd noe dårlig er på gang! Får bare krysse fingrene og uansett hvilken vei det går er det deilig å vite at kroppen min kan 😌

 

@vanille GRATTIS 🤗❤️❤️ Herlighet så spennende!!! Hvilken test brukte du? Har du bilde av testen? Nei stikninger er vanlig det, ikke uroe deg nå!!! Fokuser på positiv test og ingenting annet ❤️ skal du ta ny i morgen? 😍 klem!

Endret av -C-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, VaniIIe skrev:

!!!!!!!!!!! 😱😍😭

Har egentlig som regel å ikke teste før IKM, men da jeg laget morgenkaffen til mannen i dag så luktet kaffen så vondt at jeg brakk meg og ble skikkelig kvalm! Så bestemte oss for at jeg måtte ta en test! Skikkelig positiv 😱😱 Klar og sterk strek som dukket opp med en gang!! Herregud klarer ikke å tro på det 😍

Men har hatt veldig kramper og stikkinger hele natten, våknet av de til og med, så nå er jeg redd noe dårlig er på gang! Får bare krysse fingrene og uansett hvilken vei det går er det deilig å vite at kroppen min kan 😌

Gratulerer! ❤ 

Stikninher og til tider skikkelige magetak kan være helt ufarlig. Har hatt det i begge mine svangerskap 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...