Gå til innhold

Incel og Insol. Menn og kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Absol skrev:

 

At kvinner i sørstatene stemte akkurat det mennene deres sa de skulle stemme når de fargede i USA kjempet sin kamp beviser jo bare poenget her. Kvinner utsettes for undertrykkelse av menn og det er en stadig kamp som kvinner kommer til å fortsette å kjempe.

Fortsette å kjempe? Jeg forklarte akkurat at det blir flere kvinnelige leger enn mannlige leger, - og når skal kampen slutte egentlig? Kjempe til hva da? Tre ledere av tre regjeringspartier er kvinner. Når får dere nok? Hvilken undertrykkelse er det du snakker om idag egentlig? Fortell? Ikke fra andres liv, men fra ditt eget, - hva er din undertrykkelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, waco skrev:

Fortsette å kjempe? Jeg forklarte akkurat at det blir flere kvinnelige leger enn mannlige leger, - og når skal kampen slutte egentlig? Kjempe til hva da? Tre ledere av tre regjeringspartier er kvinner. Når får dere nok? Hvilken undertrykkelse er det du snakker om idag egentlig? Fortell? Ikke fra andres liv, men fra ditt eget, - hva er din undertrykkelse?

At kvinner er flittigere og smartere enn menn og derfor kommer inn på medisinstudiet er jo riktig. 

Vi får nok når våre muligheter er de samme som mennenes. Når kvinner kan velge å gå inn i militæret uten å måtte regne med å bli utsatt for trakassering og vold. Når "kvinneyrker" lønnes på lik linje som mannsdominerte yrker. Vi ønsker ikke å "ta fra" mennene noe som helst, men vi ønsker de samme mulighetene og rettighetene mennene tar som en selvfølge, og så er de frie til å ta opp kampen om plassene på medisinstudiet og lederverv i politiske partier på en rettferdig måte.

Jeg har en tilstand som gir store smerter og krever operasjon. Jeg har kjempet i helsevesenet i over 1 år nå for å få denne operasjonen. Mens jeg har slitt meg gjennom et smertehelvete det siste året og vært på samtale etter samtale så vet jeg om 3 menn (ingen kvinner) som har samme lidelse og har fått operasjon til tross for at de har mindre smerter/plager enn jeg har i kortere tid. Dette fordi jeg, som kvinne, "syter" mens mennene visst lider fryktelig (eller fordi de er "viktigere" enn jeg er?)

Jeg tok dette opp med en konsulent på sykehuset og hun kunne fortelle at menn var sterkt overrepresentert på operasjonsstatistikken selv om lidelsen er jevnt fordelt mellom kjønnene. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, waco skrev:

Går du rundt og er redd for å bli voldtatt og drept?

Hvorfor gjør du det? Liker du å plage mennesker?

Jeg orket ikke å lese de siste sidene av tråden, men ville kommentere denne.

Vold og voldtekt er en reell fare og en helt dagligdags bekymring for de aller fleste kvinner. Ikke bare grunnet hyppigheten, men også fordi mange kvinner har opplevd dette tidligere. Vi tenker på hvordan vi kler oss, beveger oss, tidspunkt på døgnet, ruten vi går, hvem vi omgås.  Å bli drept kan absolutt også skje, men å bli voldtatt er mer "normalt".

Og nei - vi gjør det ikke for å plage mennesker. Vi er redde fordi vi helst vil slippe å bli voldtatt og evt.drept. Simple as that.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt

Det som er interessant, er hvordan mennesker reagerer på utfordringer og lidelser. Skal ikke skyves under en stol at noen går for den ultimate destruksjon, mens andre forsøker finne en løsning. 

Personlig foretrekker jeg de personene som innser at livet er jævlig, men som fortsatt kan se det absurd- humoristiske i det. Som ikke bruker livet sitt på å dra andre ned, på å uttrykke sinne og hat, men som finner selvstendighet og frihet, samt toleranse i sin innsikt. Selvsagt er det frustrerende og jævlig å eksistere iblant, men jeg har ingen interesse i mennesker som tyr til kvinnehat (eller mannehat) for å forsøke lindre egne følelser. Klarer du ikke takle dine egne jævlige følelser og eksistere, så er du ikke smart nok til å vekke interesse hos meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Parkeringsvakt skrev:

Det som er interessant, er hvordan mennesker reagerer på utfordringer og lidelser. Skal ikke skyves under en stol at noen går for den ultimate destruksjon, mens andre forsøker finne en løsning. 

Personlig foretrekker jeg de personene som innser at livet er jævlig, men som fortsatt kan se det absurd- humoristiske i det. Som ikke bruker livet sitt på å dra andre ned, på å uttrykke sinne og hat, men som finner selvstendighet og frihet, samt toleranse i sin innsikt. Selvsagt er det frustrerende og jævlig å eksistere iblant, men jeg har ingen interesse i mennesker som tyr til kvinnehat (eller mannehat) for å forsøke lindre egne følelser. Klarer du ikke takle dine egne jævlige følelser og eksistere, så er du ikke smart nok til å vekke interesse hos meg. 

Yass. Dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, frk.Helene Hare skrev:

Jeg orket ikke å lese de siste sidene av tråden, men ville kommentere denne.

Vold og voldtekt er en reell fare og en helt dagligdags bekymring for de aller fleste kvinner. Ikke bare grunnet hyppigheten, men også fordi mange kvinner har opplevd dette tidligere. Vi tenker på hvordan vi kler oss, beveger oss, tidspunkt på døgnet, ruten vi går, hvem vi omgås.  Å bli drept kan absolutt også skje, men å bli voldtatt er mer "normalt".

Og nei - vi gjør det ikke for å plage mennesker. Vi er redde fordi vi helst vil slippe å bli voldtatt og evt.drept. Simple as that.

Stoppe opp islamsk immigrasjon hadde gjort gatene tryggere. Er den gruppen som topper voldtektsstatistikken i vesten ikke vestlige menn.

Sammenligner du land som Polen og Bulgaria som har anti immigrasjonslover med for eksempel Frankrike, England og Sverige ser du en enorm forskjell på voldtektsrate

Endret av hocane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, hocane skrev:

Stoppe opp islamsk immigrasjon hadde gjort gatene tryggere. Er den gruppen som topper voldtektsstatistikken i vesten ikke vestlige menn.

Ja, de burde heller gjort som hvite nordmenn og voldtatt damer på fest, gjerne noen som de kjenner og vet ikke tør anmelde. 

Anonymkode: 4cfc1...f9d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou
5 timer siden, waco skrev:

Nei det har jeg aldri gjort, hadde jeg vært redd for å bli voldtatt hadde jeg bare tatt meg noen sikkerhetsforanstaltninger som å ikke erte opp folk bare fordi man har retten og loven på min side! Med god gammeldags folkeskikk setter man seg ikke i situasjoner som kan føre til misforståelser.

Visste du at du har større sannsynlighet for å bli påkjørt av en bil enn å bli voldtatt?

I Oslo er det slik at på sommeren er det mange kvinner som er redde for å gå ute når det er mørkt. Jeg synes det er helt strålende for da får jeg masse plass for meg selv. Sommernettene er en herlig tid i oslo om sommeren, - nesten ingen er ute! Forestill deg hvor deilig det er da? Hundretusener av kvinner er så redde for å bli voldtatt at vi som er frie mennesker og ikke er bundet av fordommer og frykt har hele uteplassen for oss selv!

Sånne menn som som deg er den verste sorten. Du syns det er deilig at kvinner er redde for å bli voldtatt fordi gatene blir mer tomme? Du syns det er vår feil for å ikke sikre oss godt nok, med andre ord?  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke bare norske menn som jobbet for kvinners stemmerett. Og det at en del norske menn jobbet gjennom kvinners stemmerett sier jo også noe om at det var urettferdig. Og hvilke årstall snakker vi generelt om? Og vi snakker ikke kun om stemmerett. Hvorfor tar du ikke stilling til andre ting som ble vedlagt tidligere i tråden? Som arv og mulighet til utdanning? Hva med vitenskapen som helt åpenlyst forsøkte å degradere kvinner og andre raser? Det hjelper ikke å fiksere på stemmeretten. Jeg leser gjerne dette prosjektet. Jeg synes det er kjempeinteressant. Sikkert mye jeg ikke vet om stemmerett også.

Anonymkode: 8364d...001

Jeg tok bare tak i en av mange mynter som er skapt og har festet seg som en sannhet. Tråden handler jo om incel og at vi menn selv har ansvar (er nok ikke selv noen god rep.).

Beklager avsporing å fint at du tok deg tid til og se litt på en annen innfallsvinkel. 

Norge som land har definitivt hatt mange flotte kvinner opp gjennom historien.

For at disse skal ses / høres må de slippe til, dette bør ikke skje på menn sine premisser.

Maktforholdet bør kunne fordeles bedre på alle felter. Alder, kjønn sosial status, utseende, intellekt, formue osv er faktorer som diskriminerer. 

Endret av RoH
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
På 4.4.2019 den 17.11, hocane skrev:

Hvorfor elsket Konene mennene sine hvis alle var mannsjåvinister?

Se for eksempel når Titanic sank i 1912, mange, mange av kvinnene valgte å bli igjen istendenfor å gå ombord en livbåt pga sin kjærlighet for sin "mannsjåvinistiske mann".

Alt du gjør er å beskrive den gamle mannen som den store stygge "ulven". Men det er rett og slett ikke sant. Det er faktisk urovekkende at du viser så liten respekt til våre forfedre, du burde skamme deg.

Eksemplet ditt er fullstendig upassende. At noen velger å bli igjen mens båten synker istedenfor å gå om bord på en livbåt kan komme av mange årsaker. I en krisesituasjon tenker folk flest ikke fornuftig og søker tryggheten for all pris. Det er ikke dermed sagt at det er på grunn av kjærlighet.

Det er mer urovekkende at du ber en skamme seg fordi vedkommende ikke viser forfedrene respekt. Hvorfor skal man feie under teppet de feilene forfedrene gjorde istedenfor å erkjenne at ikke alt de gjorde var rett, og selv prøve å ikke gjøre de samme feilene?

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 007_008_007 skrev:

Det er mer urovekkende ta du ber en skamme seg fordi vedkommende ikke viser forfedrene respekt. Hvorfor skal man feie under teppet de feilene forfedrene gjorde istedenfor å erkjenne at ikke alt de gjorde var rett?

Jeg sier ikke de gjorde alt rett, men at menn bare var en gjeng med mannsjåvinister er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en typisk "incel". Aner ikke om han er aktiv i noen slike forum, men han har delt en del tanker som gir meg inntrykk av at han har litt den samme mentaliteten som incels.

Han er kjekk, men typisk en fyr som sitter mye inne for seg selv og spiller dataspill. Litt sosialt klein rundt fremmede, spesielt kvinner.

Han finner ting ved seg selv som han skylder på for at han ikke får sex eller kjæreste. Bl.a. at han er for lav og at damer ikke er interessert på grunn av det. Han er like høy som min samboer, så det er jo litt spesielt. Han sier også at han er for tynn. Han er helt normal, absolutt ikke en "bamse", men han har synlige muskler og er absolutt ikke spinkel. Det er jo bare sprøyt og oppspinn. 

Vi som kjenner han har alle påpekt at han er kresen, han kan avvise damer på grunnlag av at han syns nesen deres er litt for bred og at han blir satt ut av det, uten å ha snakket med vedkommende en gang. Jeg har enda til gode å høre at en dame noen har winget han med er god nok. Flere har introdusert venninner for ham, som liker ham godt, men han er avvisende og da er det klart at det ikke blir noe.

Jeg er i grunn litt usikker på om han noensinne har sett noen som er god nok for han utenfor internett.

Anonymkode: 28479...d86

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 007_008_007
17 minutter siden, hocane skrev:

Jeg sier ikke de gjorde alt rett, men at menn bare var en gjeng med mannsjåvinister er feil.

Mannsjåvinisme var det nok. Historisk sett var det føydale systemet basert på klasseskiller, diskriminering av de lavere klassene og kvinner som var undertrykte. Den viktorianske tiden viste det veldig godt. Norge var intet unntak og mannsjåvinisme er der fremdeles i dag. Den norske sosiologen Berit Ås dokumenterte det ganske tydelig.

  • Usynliggjøring
  • Latterliggjøring
  • Tilbakeholdelse av informasjon
  • Fordømmelse uansett hva du gjør
  • Påføring av skyld og skam

Det er bra at man er stolt over den nasjonaliteten/etnisiteten man har, men det kan bli uvirksomt dersom man fornekter ting.

http://kjonnsforskning.no/nb/de-fem-hersketeknikker

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en typisk "incel". Aner ikke om han er aktiv i noen slike forum, men han har delt en del tanker som gir meg inntrykk av at han har litt den samme mentaliteten som incels.

Han er kjekk, men typisk en fyr som sitter mye inne for seg selv og spiller dataspill. Litt sosialt klein rundt fremmede, spesielt kvinner.

Han finner ting ved seg selv som han skylder på for at han ikke får sex eller kjæreste. Bl.a. at han er for lav og at damer ikke er interessert på grunn av det. Han er like høy som min samboer, så det er jo litt spesielt. Han sier også at han er for tynn. Han er helt normal, absolutt ikke en "bamse", men han har synlige muskler og er absolutt ikke spinkel. Det er jo bare sprøyt og oppspinn. 

Vi som kjenner han har alle påpekt at han er kresen, han kan avvise damer på grunnlag av at han syns nesen deres er litt for bred og at han blir satt ut av det, uten å ha snakket med vedkommende en gang. Jeg har enda til gode å høre at en dame noen har winget han med er god nok. Flere har introdusert venninner for ham, som liker ham godt, men han er avvisende og da er det klart at det ikke blir noe.

Jeg er i grunn litt usikker på om han noensinne har sett noen som er god nok for han utenfor internett.

Anonymkode: 28479...d86

Er det ikke ofte slik at slike typer menn/kvinner har lite til ingen form for selvinnsikt? Alt blir eksternalisert og er alle andres feil. Selv er en offeret.

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, CamillaCollett skrev:

Incels vil jo påstå at den kvinnelige varianten ikke finnes, fordi kvinner alltid kan få sex. Det stemmer jo ikke i praksis. 

Jeg tror dette blir litt som at en mann skal beskrive endometriose... 🙂 Nå er ikke sex alt her i verden, langt derfra, men som en som har levd forholdsvis lenge uten at noen har hatt lyst på meg, så kan det ikke sammenliknes. En mann kan se helt normal ut, men være stille og/eller sjenert, og forsvinne under radaren. Mange i den situasjonen har drømt om å bli brukt og kastet, om så bare én gang 😄 Bare fordi noen «måtte ha seg noe». Vi har tenkt at det ikke er så viktig om hun liker oss ekstra godt. Bare for å få føle seg som en attråverdig person bare en gang. 95% av alle kvinner får til det. Jeg har via jobben sett normalt kjekke menn gå alene hjem mange ganger, mens kvinner «under middels» har fått napp. Sammenlikningen er i beste fall epler og pærer. Altså ikke helt likt, selv om det likner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Cronosgjesten skrev:

Jeg tror dette blir litt som at en mann skal beskrive endometriose... 🙂 Nå er ikke sex alt her i verden, langt derfra, men som en som har levd forholdsvis lenge uten at noen har hatt lyst på meg, så kan det ikke sammenliknes. En mann kan se helt normal ut, men være stille og/eller sjenert, og forsvinne under radaren. Mange i den situasjonen har drømt om å bli brukt og kastet, om så bare én gang 😄 Bare fordi noen «måtte ha seg noe». Vi har tenkt at det ikke er så viktig om hun liker oss ekstra godt. Bare for å få føle seg som en attråverdig person bare en gang. 95% av alle kvinner får til det. Jeg har via jobben sett normalt kjekke menn gå alene hjem mange ganger, mens kvinner «under middels» har fått napp. Sammenlikningen er i beste fall epler og pærer. Altså ikke helt likt, selv om det likner. 

Det er enklere for kvinner, enig. Men fortsatt ikke sånn at alle har sjangs.

Som et apropos: Jeg er middels attraktiv, og det er ikke sånn at mannfolk står i kø etter meg, heller.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kjenner en typisk "incel". Aner ikke om han er aktiv i noen slike forum, men han har delt en del tanker som gir meg inntrykk av at han har litt den samme mentaliteten som incels.

Han er kjekk, men typisk en fyr som sitter mye inne for seg selv og spiller dataspill. Litt sosialt klein rundt fremmede, spesielt kvinner.

Han finner ting ved seg selv som han skylder på for at han ikke får sex eller kjæreste. Bl.a. at han er for lav og at damer ikke er interessert på grunn av det. Han er like høy som min samboer, så det er jo litt spesielt. Han sier også at han er for tynn. Han er helt normal, absolutt ikke en "bamse", men han har synlige muskler og er absolutt ikke spinkel. Det er jo bare sprøyt og oppspinn. 

Vi som kjenner han har alle påpekt at han er kresen, han kan avvise damer på grunnlag av at han syns nesen deres er litt for bred og at han blir satt ut av det, uten å ha snakket med vedkommende en gang. Jeg har enda til gode å høre at en dame noen har winget han med er god nok. Flere har introdusert venninner for ham, som liker ham godt, men han er avvisende og da er det klart at det ikke blir noe.

Jeg er i grunn litt usikker på om han noensinne har sett noen som er god nok for han utenfor internett.

Anonymkode: 28479...d86

Mulig han er homofil.

Anonymkode: 9584d...929

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, NotYou skrev:

Sånne menn som som deg er den verste sorten. Du syns det er deilig at kvinner er redde for å bli voldtatt fordi gatene blir mer tomme? Du syns det er vår feil for å ikke sikre oss godt nok, med andre ord?  

 

Ja jeg synes det er flott at gatene blir tomme ja.

Mennesker som er overtroiske må endre seg selv, - eller mener du at det er mitt ansvar at du ikke tør gå ut om natta? Hva har jeg med det å gjøre egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, frk.Helene Hare skrev:

Jeg orket ikke å lese de siste sidene av tråden, men ville kommentere denne.

Vold og voldtekt er en reell fare og en helt dagligdags bekymring for de aller fleste kvinner. Ikke bare grunnet hyppigheten, men også fordi mange kvinner har opplevd dette tidligere. Vi tenker på hvordan vi kler oss, beveger oss, tidspunkt på døgnet, ruten vi går, hvem vi omgås.  Å bli drept kan absolutt også skje, men å bli voldtatt er mer "normalt".

Og nei - vi gjør det ikke for å plage mennesker. Vi er redde fordi vi helst vil slippe å bli voldtatt og evt.drept. Simple as that.

Det er større sannsynlighet for at du tar selvmord enn at du blir drept av et annet menneske.

La meg gjette, - og da er du mest redd for andre mennesker enn deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...