Gå til innhold

Incel og Insol. Menn og kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har aldri vært mindre fokus på ekteskap og mer fokus på ons enn det er i dag. Herregud, hvor historieløs er du? 

Anonymkode: a65dc...120

Det var jo nettopp det han sa!

Anonymkode: 5b6c4...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker vi stopper der. Frem til du faktisk leser historie, er ikke dette noen vits.

Trenger ikke lese mer historie. Besteforeldrene mine har allerede fortalt meg hvordan det var å leve på den tiden og det hadde ingenting med mannsjåvinisme å gjøre.

Stoler mer på et levende bevis enn feministisk propaganda takk.

Endret av hocane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så historien er bare et tolkningsspørsmål? Nå har jeg hørt det også.

Anonymkode: 8364d...001

Har du lært noe om historie så vet du at tolking er essensielt. Hvis du kun har lest historiske romaner så vet du lite om historie som vitenskapelig fag.

Anonymkode: 5b6c4...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen her er er vel at menn hater kvinner fordi kvinnene for dem er uoppnåelige og ikke vil gi dem sex, mens kvinner hater menn fordi de er dritt lei av å gå rundt og være redd for å bli voldtatt og drept? Liten forskjell kanskje?

Anonymkode: b5048...53d

Går du rundt og er redd for å bli voldtatt og drept?

Hvorfor gjør du det? Liker du å plage mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hocane skrev:

Trenger ikke lese mer historie. Besteforeldrene mine har allerede fortalt meg hvordan det var å leve på den tiden og det hadde ingenting med mannsjåvinisme å gjøre.

Stoler mer på et levende bevis enn feministisk propaganda takk.

Ja, for historien er jo feministisk propaganda. Alt som bedyrer at verden før har vært mer til fordel når det kommer til muligheter, bevegelsesfrihet og prestisje for et kjønn enn et annet, kan selvfølgelig aldri være sant, men bare ideologi. Trangsynt tankegang, som er preget av at du kun ser feminisme overalt, også der hvor det faktisk finnes fakta (du ikke liker å forholde deg til). Jeg er ikke feminist engang, så lykke til videre.

Anonymkode: 8364d...001

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du lært noe om historie så vet du at tolking er essensielt. Hvis du kun har lest historiske romaner så vet du lite om historie som vitenskapelig fag.

Anonymkode: 5b6c4...3d2

Det er jeg fullt klar over. Det er derfor jeg skrev "bare".

Anonymkode: 8364d...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker vi stopper der. Frem til du faktisk leser historie, er ikke dette noen vits.

Anonymkode: 8364d...001

Alle vet at det er en myte at menn hadde det bedre enn kvinner i gamle dager. Det har bestandig vært mer slit å være mann enn kvinne.

I hvilken tid mener du at menn hadde det så voldsomt flott da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, waco skrev:

Alle vet at det er en myte at menn hadde det bedre enn kvinner i gamle dager. Det har bestandig vært mer slit å være mann enn kvinne.

I hvilken tid mener du at menn hadde det så voldsomt flott da?

Jeg kan jo ikke svare på et innlegg som begynner med "Alle vet at det er en myte at menn hadde det bedre kvinner i gamle dager". For det første er det en utrolig vag setning som ikke sier noe som helst om samfunnet, det samme med "mer slit å være mann" og for det andre så er det løgn å skrive "alle vet". Det er svært få som bestrider av tidligere samfunn også har vært svært mannsjåvinistiske.

Anonymkode: 8364d...001

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kan jo ikke svare på et innlegg som begynner med "Alle vet at det er en myte at menn hadde det bedre kvinner i gamle dager". For det første er det en utrolig vag setning som ikke sier noe som helst om samfunnet, det samme med "mer slit å være mann" og for det andre så er det løgn å skrive "alle vet". Det er svært få som bestrider av tidligere samfunn også har vært svært mannsjåvinistiske.

Anonymkode: 8364d...001

Å si at kvinner hadde det verre enn menn i gamle dager både unyansert, vagt, ikke riktig og full av feil. Kan du ikke være litt konkret da i stedet for?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, waco skrev:

Å si at kvinner hadde det verre enn menn i gamle dager både unyansert, vagt, ikke riktig og full av feil. Kan du ikke være litt konkret da i stedet for?

Det har jeg prøvd i andre tråder. Det går aldri inn. Så nei. Hvorfor skulle jeg bruke tiden min på det? Si meg hvorfor jeg skal gidde å recappe historie for mennesker som egentlig ikke er interessert i historie, men interessert i å få sitt eget verdenssyn styrket. Hadde det fantes noen som helst spire av åpenbar nysgjerrighet i denne tråden, så ja, men det finnes det ikke. Jeg synes heller folk faktisk kan begynne å lese om den samtiden de lever i og den fortiden vi har hatt, samt åpne for et mer komplekst syn for ting der flere sannheter kan leve side om side uten av man må velge en av dem og avvise andre sannheter fordi man selv ikke klarer å ha flere tanker i hodet på engang. Dessuten har jeg aldri skrevet setningen "kvinner hadde det verre enn menn i gamle dager". Det er ingen som seriøst er interessert i historie som skriver noe sånt.

Anonymkode: 8364d...001

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, hocane skrev:

Ja. når du hører at kvinner var hjemmeværende tenker du automatisk mannsjåvinisme når realiteten var at det var vanskelige kår hvor menn og kvinner måtte gjøre det på den måten for å overleve.

Nåja. Etterkrigstiden og perioden med Gerhardsen som statsminister var gjenreisningstiden etter krigen. Det var en tid med behov for arbeidskraft og en tid med store nyvinninger på historisk sett kort tid. Når det er sagt så var det ganske store forskjeller mellom de nordligste områdene og de sentrale områdene i landet.

Så var det allikevel en tid med glorifiserte amerikanske filmer og idealer. Og tross at kvinnene gikk inn i både forsvar, etterretning og industri under krigen så var det ikke like mange plasser til dem der da krigen var over. De amerikanske idealene ble tonenagivende frem til 68-opprøret og kampen for like rettigheter for begge kjønn (+ abortkampen).

Anonymkode: 827e9...4d3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, hocane said:

Trenger ikke lese mer historie. Besteforeldrene mine har allerede fortalt meg hvordan det var å leve på den tiden og det hadde ingenting med mannsjåvinisme å gjøre.

Stoler mer på et levende bevis enn feministisk propaganda takk.

Oldefaren min ble ganske fint behandlet i Sachsenhausen og døde overhodet ikke, så derfor tror jeg ikke på de der ekle historiebøkene 😆

Nå er du faktisk litt søt. Dette er det mest hjelpeløst naive jeg har lest i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hind skrev:

så derfor tror jeg ikke på de der ekle historiebøkene 😆

Så flott for deg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, hocane said:

Trenger ikke lese mer historie. Besteforeldrene mine har allerede fortalt meg hvordan det var å leve på den tiden og det hadde ingenting med mannsjåvinisme å gjøre.

Stoler mer på et levende bevis enn feministisk propaganda takk.

Hvor gamle er besteforeldrene dine som levde "på den tiden"?

Anonymkode: 360c6...192

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou
3 timer siden, waco skrev:

Går du rundt og er redd for å bli voldtatt og drept?

Hvorfor gjør du det? Liker du å plage mennesker?

Mange kvinner går rundt redde for å bli voldtatt. Når jeg er ute på byen så tenker jeg nøye over hvor jeg går dersom jeg må gå alene. Det er jo et faktum at sjansen for å bli voldtatt er mye større for meg enn for en mann. Har du kjent på angsten for å bli voldtatt? 

Endret av NotYou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er faktisk folk som tror at kvinner og menn har vært sidestilte siden tidenes morgen i dette landet. Det er samtidens historieløshet. Og så tror man at man kan kritisere feminismen ved å si at diskriminering av kvinner aldri har eksistert. Det hjelper dog ikke ens egen sak å fornekte fakta. Det går fint an å kritisere feminismen uten å fremstå som en historieløs tullebukk.

Anonymkode: 8364d...001

Hvordan og når var kvinner underlagt menn i Norge? Fint om du klarer å delta i en debatt uten og dele ut personkaraterestdikker, om du da ikke er et overmenneske    

Endret av RoH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, RoH skrev:

Hvordan og når var kvinner underlagt menn i Norge? Fint om du klarer å delta i en debatt uten og dele ut personkaraterestdikker, om du da ikke er et overmenneske    

Please. Det er helt utrolig at dette engang er et spørsmål. Jeg er ikke et overmenneske. Jeg leser historie!

Anonymkode: 8364d...001

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om denne tråden blir ryddet for avsporinger 🤔

Anonymkode: fdd06...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er noe komisk eller morsomt med "incels". Jeg synes derimot det er trist at noen ikke har det godt med seg selv, og skummelt at noen blir så sinte på grunn av det at de skader andre. Uavhengig av kjønn. 

Dessverre er det slik at noen blir "valgt bort". Det kan jo være ulike grunner til at noen havner i "ufrivillig sølibat", men det er klart det er trist at noen aldri får det de ønsker seg i livet. Ikke noe komisk i det. Når det er sagt, er jeg veldig usikker på hva man skal gjøre med dette problemet. Jeg har allerede en mann, og kan selvsagt ikke "hjelpe". Man kan heller ikke bli sammen med noen ut av "veledighet". Alle vil jo velge den de har mest lyst på hvis de kan, og sånn sett er det jo ingens "feil" at noen havner i ufrivillig sølibat. Altså, disse mennene er ikke i ufrivillig sølibat fordi kvinner er slemme, men fordi kvinnene har valgt noen andre - eller de har valgt å være singel. Alle må jo få velge det de selv vil, uten at man er et dårlig menneske av den grunn. 

Før i tiden var kvinner avhengig av en mann, og derfor kunne de fleste menn få seg dame. Nå kan en kvinne velge å være singel. Det er, alt i alt, en positiv utvikling for de fleste, men det slår selvsagt negativt ut for enkelte. Men sånn er det bare. Jeg har ingen gode løsninger. 

Men jeg blir skremt av sinte menn. Menn som hater kvinner. 

Anonymkode: 53679...a3d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Please. Det er helt utrolig at dette engang er et spørsmål. Jeg er ikke et overmenneske. Jeg leser historie!

Anonymkode: 8364d...001

Ok belære meg med din kunnskap, foreløpig ser jeg kun dårlig hersketeknikk 

Endret av RoH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...