Gå til innhold

Incel og Insol. Menn og kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er nok en myte? Baserer du ditt historiesyn på tro altså? Er det det du har å komme med? Kan du være så snill og åpne noen bøker i stedet for å skrive frem et historiesyn som føles behagelig? Hva dine to oldeforeldre drev med er ikke representativt for hele norgeshistorien. En slik slutning er overambisiøs og totalt feil.

Jeg sier ikke at historien tar feil når den sier at kvinner flest var hjemmeværende med barna, men det har ingenting med sexisme og gjøre. De gjorde det på den måten på grunn av vanskelige kår, og de gjorde hva de måtte for å overleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, hocane skrev:

Ingen incels eksisterte før feminismen kom inn i bildet.

Moderne datingkultur, med lite fokus på ekteskap og mer fokus på uforpliktet sex betyr at det er kun de peneste som får tilgang til sex, gjennomsnittsmannen har fortsatt håp, mens menn som ikke er pene har ikke nubbsjans som fører til incelfenomenet.

Synes ikke det er synd på incels, mer synd hvordan feminisme har forvandlet datingmarkedet.

Ikke prøv deg en gang.. 

Du vet like godt som alle andre her at det var flust av menn som ikke fikk seg noe før i tiden. Eller- de måtte vokdta for å få seg noe. 

Ingen ting har forandret seg. 

Det har aldri vært mindre fokus på ekteskap og mer fokus på ons enn det er i dag. Herregud, hvor historieløs er du? 

Anonymkode: a65dc...120

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det ubegripelig at folk ikke ser at det finnes mange kvinnelige incels også. Jeg var en av dem en gang i tiden. Incels har min største sympati, fordi jeg kan gjenkjenne den enorme smerten de står i ved å oppleve at de ikke er, og aldri vil bli god nok til nærhet. Det er ren lidelse å eksistere i en sånn følelse når man ikke har opplevelser som motbeviser det.

Synes han som nylig var på Trygdekontoret var modig og tøff, synd han bare mottok tull fra feministen og psykiateren som ikke var i stand til å relatere eller skjønne noe som helst. Rekker ikke skrive mer nå, men dette temaet engasjerer meg.

Anonymkode: f8f17...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, hocane skrev:

Det var det ikke...

Alt du gjør er å pisse i graven til forfedrene dine. Menn og kvinner slet like mye. Menn måtte jobbe på båt hele dagen kun for at familien kunne ha tak over hodet og mat på bordet. Livet var hardt, og du skal være takknemlig for forfedrene dine for at vi kan leve som vi gjør i dag.

Det tullet om at kvinner ikke kunne jobbe er nok en myte. Mange kvinner valgte å være hjemmeværende fordi det var det beste for familienes overlevelse, begge oldeforeldrene mine som levde før feminismen jobbet begge og var selvstendige. Det har jeg faktisk dokumentasjon fra.

Ja, mange kvinner jobbet også. Selv i 1960 som var husmødrenes storhetstid. Uavhengig om de jobbet ute eller jobbet hjemme så var det fortsatt mannens verden. Ja, menn hadde det også tøft, ingen sier noe på det. Men kvinner var mindre verdt, fikk mindre lønn, ble ikke hørt fordi de var kvinner osv. 

Anonymkode: 2eb58...2ef

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har truffet en del incels gjennom min tid på tinder. Snakker med dem som vanlig, men det ender opp med skuffelse fra deres side at jeg ikke vil hjelpe dem ut av sølibatet. Kan ikke velge fra øverste hylle selv, så jeg veit jo hvordan det er, men det er avtennende når bitterheten deres kommer frem:/ syns det er vanskelig, endelig får de kontakt med noen og hun sier nei. Dette er ofte ensomme og stillferdige karer, så de er ikke så «på» som de jeg tiltrekkes av.

Anonymkode: fdd06...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hocane skrev:

Jeg sier ikke at historien tar feil når den sier at kvinner flest var hjemmeværende med barna, men det har ingenting med sexisme og gjøre. De gjorde det på den måten på grunn av vanskelige kår, og de gjorde hva de måtte for å overleve.

Samfunnet var preget av mannsjåvinisme. Og ja, det var vanskelige kår for fattige mennesker, både menn og kvinner. Hvorfor tror ikke du at disse sannhetene kan sameksistere? Det er spørsmålet.

Anonymkode: 8364d...001

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har truffet en del incels gjennom min tid på tinder. Snakker med dem som vanlig, men det ender opp med skuffelse fra deres side at jeg ikke vil hjelpe dem ut av sølibatet. Kan ikke velge fra øverste hylle selv, så jeg veit jo hvordan det er, men det er avtennende når bitterheten deres kommer frem:/ syns det er vanskelig, endelig får de kontakt med noen og hun sier nei. Dette er ofte ensomme og stillferdige karer, så de er ikke så «på» som de jeg tiltrekkes av.

Anonymkode: fdd06...62a

Hvordan finner man ut at man dater en incel?

Anonymkode: b5048...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har truffet en del incels gjennom min tid på tinder. Snakker med dem som vanlig, men det ender opp med skuffelse fra deres side at jeg ikke vil hjelpe dem ut av sølibatet. Kan ikke velge fra øverste hylle selv, så jeg veit jo hvordan det er, men det er avtennende når bitterheten deres kommer frem:/ syns det er vanskelig, endelig får de kontakt med noen og hun sier nei. Dette er ofte ensomme og stillferdige karer, så de er ikke så «på» som de jeg tiltrekkes av.

Anonymkode: fdd06...62a

Det triste er at alt som kreves kun er litt innsats.

Få deg en jobb, gå ut og tren for å gjøre deg mer tiltrekkende for det motsatte kjønn. Er ikke mye som skal til for å finne deg partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan finner man ut at man dater en incel?

Anonymkode: b5048...53d

Man snakker sammen? Jeg har ikke datet noen, men har holdt kontakt med forskjellige, noen liker man som venner

Anonymkode: fdd06...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samfunnet var preget av mannsjåvinisme. Og ja, det var vanskelige kår for fattige mennesker, både menn og kvinner. Hvorfor tror ikke du at disse sannhetene kan sameksistere? Det er spørsmålet.

Hvorfor elsket Konene mennene sine hvis alle var mannsjåvinister?

Se for eksempel når Titanic sank i 1912, mange, mange av kvinnene valgte å bli igjen istendenfor å gå ombord en livbåt pga sin kjærlighet for sin "mannsjåvinistiske mann".

Alt du gjør er å beskrive den gamle mannen som den store stygge "ulven". Men det er rett og slett ikke sant. Det er faktisk urovekkende at du viser så liten respekt til våre forfedre, du burde skamme deg.

Endret av hocane
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hocane skrev:

Hvorfor elsket Konene mennene sine hvis alle var mannsjåvinister?

Se for eksempel når Titanic sank i 1912, mange, mange av kvinnene valgte å bli igjen istendenfor å gå ombord en livbåt pga sin kjærlighet for sin "mannsjåvinistiske mann".

Alt du gjør er å beskrive den gamle mannen som den store stygge "ulven". Men det er rett og slett ikke sant. Det er faktisk urovekkende at du viser så liten respekt til våre forfedre, du burde skamme deg.

Nei. Det burde jeg ikke. Jeg kritiserer et samfunns struktur, og jeg ser dets medlemmer som påvirket av det samfunnet det lever i. Alle sammen. Akkurat det samme gjør jeg med dagens samfunn. Hvorfor i all verden skal jeg respektere og vise ærefrykt for hele historien, som om den er et nydelig og lite kritikkverdig kunstverk? Dette er ikke en kritikk av Mannen. Ikke en kritikk av Deg. Slutt å ta saklige ting som dette personlig.

Anonymkode: 8364d...001

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, hocane skrev:

Det triste er at alt som kreves kun er litt innsats.

Få deg en jobb, gå ut og tren for å gjøre deg mer tiltrekkende for det motsatte kjønn. Er ikke mye som skal til for å finne deg partner.

Litt mer kompleks enn som så. Ofte har incels uattraktiv personlighet. Det er bedre å investere i en god psykolog enn en PT. Du er forresten også helt på bærtur med mannsjåvinisme og historie.

Anonymkode: 17f24...f08

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å være menn i dag. Når kvinner alltid sikter oppover blir det ca 1/4 av menn som blir stående igjen alene fordi de ikke er attraktive nok. Finner de seg en dame i utlandet (øst-europa, østen) blir de også sett ned på. Det skal ikke være lett.

Anonymkode: 9584d...929

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei. Det burde jeg ikke. Jeg kritiserer et samfunns struktur, og jeg ser dets medlemmer som påvirket av det samfunnet det lever i. Alle sammen. Akkurat det samme gjør jeg med dagens samfunn. Hvorfor i all verden skal jeg respektere og vise ærefrykt for hele historien, som om den er et nydelig og lite kritikkverdig kunstverk? Dette er ikke en kritikk av Mannen. Ikke en kritikk av Deg. Slutt å ta saklige ting som dette personlig.

Anonymkode: 8364d...001

Hadde ikke våre tidligere menn og kvinner ofret så mye som de gjorde hadde vi aldri vært her i dag, du skylder deg selv å vise dem mer respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt mer kompleks enn som så. Ofte har incels uattraktiv personlighet. Det er bedre å investere i en god psykolog enn en PT. Du er forresten også helt på bærtur med mannsjåvinisme og historie.

Er nok heller du som tolker historien feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hocane skrev:

Hadde ikke våre tidligere menn og kvinner ofret så mye som de gjorde hadde vi aldri vært her i dag, du skylder deg selv å vise dem mer respekt.

Nei. Det gjør jeg ikke. Dessuten vet du ingenting om hvor mye eller lite respekt jeg har for fortidens kvinner og menn. Men det kan jeg si, at for oss som faktisk liker historie, er det ikke slik at vi ikke respekterer fortidens mennesker. Det betyr heller ikke at vi hyller dem uhemmet. Vi lærer å se på dem som mennesker, ikke som uklanderverdige guder som skal elskes for enhver pris.

Anonymkode: 8364d...001

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, hocane skrev:

Er nok heller du som tolker historien feil

Så historien er bare et tolkningsspørsmål? Nå har jeg hørt det også.

Anonymkode: 8364d...001

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så historien er bare et tolkningsspørsmål? Nå har jeg hørt det også.

Ja. når du hører at kvinner var hjemmeværende tenker du automatisk mannsjåvinisme når realiteten var at det var vanskelige kår hvor menn og kvinner måtte gjøre det på den måten for å overleve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, hocane skrev:

Er nok heller du som tolker historien feil

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så historien er bare et tolkningsspørsmål? Nå har jeg hørt det også.

Anonymkode: 8364d...001

:fnise:

Anonymkode: 17f24...f08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hocane skrev:

Ja. når du hører at kvinner var hjemmeværende tenker du automatisk mannsjåvinisme når realiteten var at det var vanskelige kår hvor menn og kvinner måtte gjøre det på den måten for å overleve.

Jeg tenker vi stopper der. Frem til du faktisk leser historie, er ikke dette noen vits.

Anonymkode: 8364d...001

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...