Gå til innhold

Incel og Insol. Menn og kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner levde på menns nåde i «gamle dager». De hadde ikke lov til å bestemme hverken over eget liv eller egen kropp. Menn bestemte alt. Litt sånn som det fremdeles er i fundamentalistiske samfunn som vi ikke ønsker å sammenligne oss med. Kvinner var annenrangs mennesker. Hysteriske vesener som ikke kunne ta egne valg. 

Anonymkode: 3fc42...515

Du er vel historieløs dersom du mener at menn var frie i gamle dager? Visste du at dersom du bodde som leilendig på en gård på 1700-tallet måtte du ha tillatelse fra husbonden dersom du skulle besøke en annen by!

Så snakker du om å ha selvbestemmelse? Herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, Absol skrev:

Min bestemor var bitter fordi hun, som kvinne, ble hindret i å nå målet sitt om å bli lege. All skolegang var en kamp for henne, ikke fordi hun ikke var smart nok eller flittig nok, men fordi mennene hun gikk på skole sammen med gjorde livet hennes til et helvete. Hun ble sabotert, mobbet, frosset ut og til slutt voldtatt hvilket resulterte i at hun gav opp. De mannlige lærerne visste garantert hva som foregikk men snudde ryggen til.

Det handler ikke om hvem som hadde det best eller slet mest. Det handler om muligheter og rettigheter. 

Kvinnene valgte å være hjemme fordi det var det de ble opplært til at de skulle ville, akkurat som når muslimske kvinner i dag forsvarer sin rett til å gå med hijab, det er det de har blitt opplært til at de skal, de følger kulturen de er indoktrinert i.

Kampen har aldri handlet om å få det bedre enn mennene, men å kunne velge selv hvor bra vi vil ha det uavhengig av hva menn mener er best for oss og retten til å slite om det er det vi vil.

Hvis menn var avhengige av å undertrykke kvinner for å få seg ligg så er det veldig synd, men å forvente av vi skal gå tilbake til oppvaskbenken blir litt for drøyt.

Det er ikke sånn at alle som ville bli leger ble leger! Bare en av hundre som ønsker å bli leger blir leger. Mulighetene hadde de rike, og restriksjonene hadde de fattige.

At bestemoren din kunne gå på medisinstudiet betyr at hun var bedre stilt enn de aller fleste menn på den tiden (1950-1970 tallet?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, filifjonka skrev:

Så et øyeblikk for meg den gamle vitsen med steinaldermannen med klubbe og en kvinne som ble dratt etter håret. Synd at feministene kom og ødela det som var slik en kjekk og grei måte å få seg sex på. 

Det er jo bare en vits, det var jo ikke sånn i virkeligheten. Virkeligheten var den en alfa mann som paret seg med de fleste hunnene i hulen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, waco skrev:

Det er ikke sånn at alle som ville bli leger ble leger! Bare en av hundre som ønsker å bli leger blir leger. Mulighetene hadde de rike, og restriksjonene hadde de fattige.

At bestemoren din kunne gå på medisinstudiet betyr at hun var bedre stilt enn de aller fleste menn på den tiden (1950-1970 tallet?)

Og at hun ble presset ut av de heldige mennene på medisinstudiet til tross for at hun var en av de som kvalifiserte betyr at mennene mente at hun ikke var "verdig" kun fordi hun var kvinne.

Endret av Absol
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, waco skrev:

Nei det har jeg aldri gjort, hadde jeg vært redd for å bli voldtatt hadde jeg bare tatt meg noen sikkerhetsforanstaltninger som å ikke erte opp folk bare fordi man har retten og loven på min side! Med god gammeldags folkeskikk setter man seg ikke i situasjoner som kan føre til misforståelser.

Visste du at du har større sannsynlighet for å bli påkjørt av en bil enn å bli voldtatt?

I Oslo er det slik at på sommeren er det mange kvinner som er redde for å gå ute når det er mørkt. Jeg synes det er helt strålende for da får jeg masse plass for meg selv. Sommernettene er en herlig tid i oslo om sommeren, - nesten ingen er ute! Forestill deg hvor deilig det er da? Hundretusener av kvinner er så redde for å bli voldtatt at vi som er frie mennesker og ikke er bundet av fordommer og frykt har hele uteplassen for oss selv!

Wow.....

Anonymkode: b5048...53d

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Menn er jo det sterkeste kjønn. 

Anonymkode: c2d2e...306

Korrekt. Menn knuser kvinner i absolutt alt bortsett fra det å mense, føde og amme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, NotYou said:

Hvem ler av incel? 

Chads & Thots.

Samt incels bruker mye av tiden  de ikke har sex til å trolle\disse andre incels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ThotSlayer said:

Korrekt. Menn knuser kvinner i absolutt alt bortsett fra det å mense, føde og amme. 

Samt kunsten av å ikke få sex.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Absol skrev:

Og at hun ble presset ut av de heldige mennene på medisinstudiet til tross for at hun var en av de som kvalifiserte betyr at mennene mente at hun ikke var "verdig" kun fordi hun var kvinne.

Jeg tviler ikke på at kvinner ikke ble undertrykt, men det fantes kvinnelige leger også på 1970 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, waco skrev:

Jeg tviler ikke på at kvinner ikke ble undertrykt, men det fantes kvinnelige leger også på 1970 tallet.

Og de måtte konstant kjempe mot fordommer og undertrykkelse.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Absol skrev:

Og de måtte konstant kjempe mot fordommer og undertrykkelse.

Og visste du at negere ikke hadde stemmerett før utpå 1960 tallet i usa? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, waco skrev:

Og visste du at negere ikke hadde stemmerett før utpå 1960 tallet i usa? 

Ja. Skal det rettferdiggjøre undertrykkelse av kvinner? Noen andre hadde det verre som kvinner i Norge skal tie still? Sultne barn i Afrika så spis opp maten din og sånn?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Absol skrev:

Og at hun ble presset ut av de heldige mennene på medisinstudiet til tross for at hun var en av de som kvalifiserte betyr at mennene mente at hun ikke var "verdig" kun fordi hun var kvinne.

Tror du homoseksuelle som ble oppdaget fikk lov til å bli leger? Eller samer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, waco skrev:

Tror du homoseksuelle som ble oppdaget fikk lov til å bli leger? Eller samer? 

Igjen, skal det rettferdiggjøre undertrykkelse av kvinner?

Two wrongs does not make one right.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Absol skrev:

Ja. Skal det rettferdiggjøre undertrykkelse av kvinner? Noen andre hadde det verre som kvinner i Norge skal tie still? Sultne barn i Afrika så spis opp maten din og sånn?

Visste du at kvinner i sørstatene i usa stemte imot at negre skulle ha stemmerett? Derfor sammenligner jeg dette her.

At din voldsomt privilegerte bestemor ikke fikk fulgt doktordrømmen sin er jo synd, og idag er det flere kvinner enn menn som studerer til å bli lege, - så det er vel greit nå eller er du fremdeles bitter og mener at livet er urettferdig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
11 minutter siden, Jegern Puahate said:

Samt kunsten av å ikke få sex.

Det er ingen kunst hvis man har penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, waco skrev:

Visste du at kvinner i sørstatene i usa stemte imot at negre skulle ha stemmerett? Derfor sammenligner jeg dette her.

At din voldsomt privilegerte bestemor ikke fikk fulgt doktordrømmen sin er jo synd, og idag er det flere kvinner enn menn som studerer til å bli lege, - så det er vel greit nå eller er du fremdeles bitter og mener at livet er urettferdig? 

Hvorfor angriper du meg som person? Jeg er ikke hverken bitter eller mener at livet er urettferdig.

Min "voldsomt privilegerte bestemor" ble voldtatt. Hun fikk livet sitt ødelagt av menn som mente og trodde at hun ikke hadde rett til å være så "priviligert" som hun var, hvilket er en vits, da hun hadde måttet slite, jobbe og prestere mye mere, hardere og bedre enn noen av dem for å komme dit hun var og når de ikke klarte å drive henne ut med press, mobbing og sabotasje så brukte de vold og makt.

At kvinner i sørstatene stemte akkurat det mennene deres sa de skulle stemme når de fargede i USA kjempet sin kamp beviser jo bare poenget her. Kvinner utsettes for undertrykkelse av menn og det er en stadig kamp som kvinner kommer til å fortsette å kjempe.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ThotSlayer said:

Det er ingen kunst hvis man har penger

Si det til en poorcel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...