Gå til innhold

Incel og Insol. Menn og kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er noe komisk eller morsomt med "incels". Jeg synes derimot det er trist at noen ikke har det godt med seg selv, og skummelt at noen blir så sinte på grunn av det at de skader andre. Uavhengig av kjønn. 

Dessverre er det slik at noen blir "valgt bort". Det kan jo være ulike grunner til at noen havner i "ufrivillig sølibat", men det er klart det er trist at noen aldri får det de ønsker seg i livet. Ikke noe komisk i det. Når det er sagt, er jeg veldig usikker på hva man skal gjøre med dette problemet. Jeg har allerede en mann, og kan selvsagt ikke "hjelpe". Man kan heller ikke bli sammen med noen ut av "veledighet". Alle vil jo velge den de har mest lyst på hvis de kan, og sånn sett er det jo ingens "feil" at noen havner i ufrivillig sølibat. Altså, disse mennene er ikke i ufrivillig sølibat fordi kvinner er slemme, men fordi kvinnene har valgt noen andre - eller de har valgt å være singel. Alle må jo få velge det de selv vil, uten at man er et dårlig menneske av den grunn. 

Før i tiden var kvinner avhengig av en mann, og derfor kunne de fleste menn få seg dame. Nå kan en kvinne velge å være singel. Det er, alt i alt, en positiv utvikling for de fleste, men det slår selvsagt negativt ut for enkelte. Men sånn er det bare. Jeg har ingen gode løsninger. 

Men jeg blir skremt av sinte menn. Menn som hater kvinner. 

Anonymkode: 53679...a3d

Så menn var ikke avhengig av kvinner før i tiden? Virkelig? Jeg trodde menn var like avhengig av kvinner før som nå. Kanskje mer før enn nå til og med.  

Endret av RoH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, RoH skrev:

Ok belære meg med din kunnskap, foreløpig ser jeg kun dårlig hersketeknikk 

Hvorfor skal jeg belære? Hvorfor kan ikke heller dere som nekter for dette belære oss om det kjønnslikestilte Norge med deres gode historiske kilder? Hvorfor ligger bevisbyrden akkurat på de med mine meninger og oppfatninger? Dårlig hersketeknikk er det ikke. Det er oppgitthet. Folk leser ikke bøker lenger. De bare svader og spekulerer og tror og håper. Denne samtiden er så dau og selvtilfreds.

Anonymkode: 8364d...001

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer

Jeg har null respekt for incels fordi jeg vet det finnes prostituerte der ute, men incels anser seg for bra til sånt, og vil ha de beste damene uten å jobbe for det 

Ellers er det også trist med kvinner som blir insols (liker at du fant på det uttrykket). Men på en annen side har de også satt seg selv i denne situasjonen så jeg klarer ikke syns alt for mye synd på de heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Ser mange har mye moro rundt å ha oppdaget begrepet Incel. Forkortelsen for menn som er involuntary celibate. I ufrivillig sølibat. Altså uten tilgang på sex. Damene overser dem, og de er påfølgende bitre. Ha ha.

Kjenner dere derimot det kvinnelige motstykket Insol? En fiffig forkortelse for begrepet involuntary solitude. I ufrivillig ensomhet. Fenomenet som gjerne rammer middelalderende kvinner. Fraskilte eller bortvalgte, ikke lenger attraktive for noen mann. Uten tilgang på nærhet og kroppskontakt, mange må leve resten av sitt liv uten så mye som en klem fra det motsatte kjønn. Er det også morsomt?

Anonymkode: ec2c3...aa1

Det er pressen og sosiale medier som har latt "bitre menn som hater kvinner" kuppe incel-begrepet. Jeg var med i et incel-forum for mange år siden der det var en god del kvinner. Det virket ikke på meg som at de hadde det noe lettere enn mennene.

Anonymkode: b1648...989

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, hocane skrev:

Moderne datingkultur, med lite fokus på ekteskap og mer fokus på uforpliktet sex betyr at det er kun de peneste som får tilgang til sex, gjennomsnittsmannen har fortsatt håp, mens menn som ikke er pene har ikke nubbsjans som fører til incelfenomenet.

De fleste incels ser greie ut utseendemessig men har sosiale vansker de ikke har fått hjelp med.

Disse sleit før moderniteten også. Det beste de kunne håpe på var arrangerte ekteskap og nok pliktsex til å få arvinger. 

I dag er det både autismeforening og hjelp å få i skolen, og masse sære klubber å bli medlem i.

Anonymkode: 4cfc1...f9d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, NotYou skrev:

Mange kvinner går rundt redde for å bli voldtatt. Når jeg er ute på byen så tenker jeg nøye over hvor jeg går dersom jeg må gå alene. Det er jo et faktum at sjansen for å bli voldtatt er mye større for meg enn for en mann. 

Jepp. Hvor ofte går du som mann rundt og er redd for å bli voldtatt på vei hjem fra byen for eksempel? Aldri, sa du? Jeg kan love deg at de fleste damer du kjenner til kjenner på denne redselen oftere enn du aner. Det er ikke uten grunn, men jeg forstår at det kan være vanskelig for menn å skjønne greia i og med at det ikke er noe de trenger å bekymre seg for mye over.

(Dette var et svar til mannen du siterte forresten.)

Anonymkode: b5048...53d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jepp. Hvor ofte går du som mann rundt og er redd for å bli voldtatt på vei hjem fra byen for eksempel? Aldri, sa du? Jeg kan love deg at de fleste damer du kjenner til kjenner på denne redselen oftere enn du aner. Det er ikke uten grunn, men jeg forstår at det kan være vanskelig for menn å skjønne greia i og med at det ikke er noe de trenger å bekymre seg for mye over.

(Dette var et svar til mannen du siterte forresten.)

Anonymkode: b5048...53d

Menn utsettes for vold i større grad enn kvinner blir overfallsvoldtatt. Men det er klart at du ikke skjønner dette når du har tunnellsyn. Det at flere kvinner er redde for å bli overfalt er forståelig, men det betyr ikke at de nødvendigvis utsettes for mer kriminialitet enn menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, waco skrev:

Går du rundt og er redd for å bli voldtatt og drept?

Hvorfor gjør du det? Liker du å plage mennesker?

Ikke meg du siterte, men jeg er redd for å bli voldtatt hvis jeg er ute og går på kveldstid. Jeg går ikke alene på kveldstid, spesielt ikke i Oslo. Jeg bor utenfor Oslo så det er ikke sånn at jeg ikke tør å gå over til naboen etter at det har blitt mørkt liksom, men jeg er faktisk redd for å bli voldtatt, ja.

Hvorfor jeg er redd for det? Fordi jeg er ei lita dame som ikke har en dritt å stille opp med dersom en eller flere menn skulle finne det for godt å angripe meg. En overfallsvoldtekt hadde for meg vært såpass ødeleggende at jeg heller begrenser det livet jeg lever nå til en viss grad fremfor å skulle oppleve en overfallsvoldtekt. 

Anonymkode: c2d2e...306

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare snakke for meg selv, men å leve i sølibat høres ut som himmelen i forhold til å ligge med en som ikke kan et fnugg om historie (og som sikkert tror at jorden er flat). På den andre siden så fins det også mange rare damer med rare meninger som vil ligge med dere. Hvorfor kan dere ikke ligge med dem? Incel+Insol=❤️

Anonymkode: 62fff...86d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt var vel folk mer avhengige av å være to før, for å klare å få «livet» til å gå rundt. 

Og når det gjelder menn har det vel gjennom historien ofte vært et mannsunderskudd pga kriger, og mye farlig arbeid (sjømenn, gruver etc), noe som gjorde det lettere å være mann på kjønnsnarkedet. Enslige kvinner blei ofte gående som tjenestepiker, eller de bodde sammen med en ugift søster e.l.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ThotSlayer skrev:

Jeg har null respekt for incels fordi jeg vet det finnes prostituerte der ute, men incels anser seg for bra til sånt, og vil ha de beste damene uten å jobbe for det 

Ellers er det også trist med kvinner som blir insols (liker at du fant på det uttrykket). Men på en annen side har de også satt seg selv i denne situasjonen så jeg klarer ikke syns alt for mye synd på de heller

Hvordan har de satt seg selv i denne situasjonen?

Anonymkode: a9f13...ab0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThotSlayer
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan har de satt seg selv i denne situasjonen?

Anonymkode: a9f13...ab0

De var for kresne, de hadde for urealistiske krav, de overvurderte seg selv, de hadde ikke det gutta så etter og tiden løp fra dem, de prøvde men gikk på for mange dårlige erfaringer og ble brent så de ga opp, noen fikk det bare ikke til pga at de var sjenerte, noen var bare rett og slett uheldige og var i forhold med feil fyr og ble dumpa i 35-40-45+ årene, andre trodde de hadde god tid og lærte at de ikke hadde det og ble desperate mot slutten som gjorde at det ikke fungerte å skaffe seg mann osv

Endret av ThotSlayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, waco skrev:

Å si at kvinner hadde det verre enn menn i gamle dager både unyansert, vagt, ikke riktig og full av feil. Kan du ikke være litt konkret da i stedet for?

Kvinner levde på menns nåde i «gamle dager». De hadde ikke lov til å bestemme hverken over eget liv eller egen kropp. Menn bestemte alt. Litt sånn som det fremdeles er i fundamentalistiske samfunn som vi ikke ønsker å sammenligne oss med. Kvinner var annenrangs mennesker. Hysteriske vesener som ikke kunne ta egne valg. 

Anonymkode: 3fc42...515

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, hocane said:

Ingen incels eksisterte før feminismen kom inn i bildet.

Moderne datingkultur, med lite fokus på ekteskap og mer fokus på uforpliktet sex betyr at det er kun de peneste som får tilgang til sex, gjennomsnittsmannen har fortsatt håp, mens menn som ikke er pene har ikke nubbsjans som fører til incelfenomenet.

Synes ikke det er synd på incels, mer synd hvordan feminisme har forvandlet datingmarkedet.

Så et øyeblikk for meg den gamle vitsen med steinaldermannen med klubbe og en kvinne som ble dratt etter håret. Synd at feministene kom og ødela det som var slik en kjekk og grei måte å få seg sex på. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, hocane skrev:

Trenger ikke lese mer historie. Besteforeldrene mine har allerede fortalt meg hvordan det var å leve på den tiden og det hadde ingenting med mannsjåvinisme å gjøre.

Stoler mer på et levende bevis enn feministisk propaganda takk.

Min bestemor var bitter fordi hun, som kvinne, ble hindret i å nå målet sitt om å bli lege. All skolegang var en kamp for henne, ikke fordi hun ikke var smart nok eller flittig nok, men fordi mennene hun gikk på skole sammen med gjorde livet hennes til et helvete. Hun ble sabotert, mobbet, frosset ut og til slutt voldtatt hvilket resulterte i at hun gav opp. De mannlige lærerne visste garantert hva som foregikk men snudde ryggen til.

4 timer siden, waco skrev:

Alle vet at det er en myte at menn hadde det bedre enn kvinner i gamle dager. Det har bestandig vært mer slit å være mann enn kvinne.

I hvilken tid mener du at menn hadde det så voldsomt flott da?

Det handler ikke om hvem som hadde det best eller slet mest. Det handler om muligheter og rettigheter. 

Kvinnene valgte å være hjemme fordi det var det de ble opplært til at de skulle ville, akkurat som når muslimske kvinner i dag forsvarer sin rett til å gå med hijab, det er det de har blitt opplært til at de skal, de følger kulturen de er indoktrinert i.

Kampen har aldri handlet om å få det bedre enn mennene, men å kunne velge selv hvor bra vi vil ha det uavhengig av hva menn mener er best for oss og retten til å slite om det er det vi vil.

Hvis menn var avhengige av å undertrykke kvinner for å få seg ligg så er det veldig synd, men å forvente av vi skal gå tilbake til oppvaskbenken blir litt for drøyt.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, hocane skrev:

Tull. Så du mener forfedrene dine var en gjeng med mannsjåvinister?

Grunnen til at folk levde som de gjorde før i tiden var fordi det var vanskelige kår og de gjorde det de måtte for å overleve. Mannsjåvinisme i Norge har aldri eksistert, det kunne tipp oldeforeldrene mine fortelle deg dersom de hadde levd.

Øh, ja? 

Mannsjåvinisme har eksistert i alle kulturer, inkludert den norske, siden tidenes morgen. Det har vært noen få matriarkalske kulturer der ute, men menn har opp gjennom historien sett på seg selv som det sterkere kjønn og sett ned på kvinner. Din kommentar er en ren fornektelse av historiske fakta fra flere tusen år av verdens historie!

 

 

Anonymkode: 58463...3ec

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Øh, ja? 

Mannsjåvinisme har eksistert i alle kulturer, inkludert den norske, siden tidenes morgen. Det har vært noen få matriarkalske kulturer der ute, men menn har opp gjennom historien sett på seg selv som det sterkere kjønn og sett ned på kvinner. Din kommentar er en ren fornektelse av historiske fakta fra flere tusen år av verdens historie!

 

 

Anonymkode: 58463...3ec

Menn er jo det sterkeste kjønn. 

Anonymkode: c2d2e...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, NotYou skrev:

Mange kvinner går rundt redde for å bli voldtatt. Når jeg er ute på byen så tenker jeg nøye over hvor jeg går dersom jeg må gå alene. Det er jo et faktum at sjansen for å bli voldtatt er mye større for meg enn for en mann. Har du kjent på angsten for å bli voldtatt? 

Nei det har jeg aldri gjort, hadde jeg vært redd for å bli voldtatt hadde jeg bare tatt meg noen sikkerhetsforanstaltninger som å ikke erte opp folk bare fordi man har retten og loven på min side! Med god gammeldags folkeskikk setter man seg ikke i situasjoner som kan føre til misforståelser.

Visste du at du har større sannsynlighet for å bli påkjørt av en bil enn å bli voldtatt?

I Oslo er det slik at på sommeren er det mange kvinner som er redde for å gå ute når det er mørkt. Jeg synes det er helt strålende for da får jeg masse plass for meg selv. Sommernettene er en herlig tid i oslo om sommeren, - nesten ingen er ute! Forestill deg hvor deilig det er da? Hundretusener av kvinner er så redde for å bli voldtatt at vi som er frie mennesker og ikke er bundet av fordommer og frykt har hele uteplassen for oss selv!

Endret av waco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn er jo det sterkeste kjønn. 

Anonymkode: c2d2e...306

Jeg tror at til og med i sportgrener som sjakk, -hvor man bare sitter på en stol og tenker. Selv der er det egne turneringer for bare kvinner, - for likestillingens skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...