Gå til innhold

En mann lurer, hvorfor kvinnen bruker så mye tid på å tro at dere ser bra ut med sminke/andre ting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette synes jeg er komisk, men samtidig tragisk. Kvinnen bruker tid og penger på x-antall produkter for hud og hår. I tillegg så bruker dere penger på injeksjoner, som er rystende. Ikke ser bra ut. Dere trenger faktisk bare en såpe og en hudkrem, tenk det! Velg uten parfyme og parabener så er alt i boks. Dynke seg ned i parfyme trengs heller ikke.

Hver dag ser man kvinner som er helt nedsminket, ansiktet er gjort om til det ukjennelige. Huden sparklet for å fjerne alle skavanker, noen ser man klart skille på halsen hvor sparkelen stopper. Noen kliner på seg selvbruningskrem fordi de skal ha en ekstra glød, men det er jo ikke ekte. 

Falske øyevipper, hva er greia med dette? Ser ut som en dragartist, helt unaturlig. Senest i går kveld var jeg på trening, ser en ung flott kvinne i 20årene. Som dessverre har fucket opp utseendet sitt med øyevipper og sparkel. I god tro om at dette skal se bra ut.

Så har du filler og botox, blitt en epidemi. Kvinner har så lett for å bli påvirket av andre kvinner, dette ser man jo i bloggverden. Men man kan jo tenke sitt om et menneske som gjør noe så drastisk som å sprøyte ting inn i kroppen for at det skal se bra ut. Da er noe galt mentalt med verdier, samme med selvtillit/selvbildet. Ikke snakk det bort med at det ikke "betyr noe", klart det betyr noe. Du har tatt et valg der du valgte å gjøre det, noe som sier alt om deg som person og holdning til utseendet.

 

All denne manipuleringen av utseendet handler om elendig selvbildet/selvtillit. Vær dere selv! Slutt å sammenligne dere med andre kvinner, dette er så håpløst med mange kvinner. Vanskelig å finne en selvsikker kvinne.

På mine siste dater har jeg krevd at kvinnen kommer usminket, dette har blitt avslått av de fleste. Men noen har møtt opp, fint å se virkeligheten!

Anonymkode: 451b6...ed2

Fornuftig fyr!:tommelopp: 
Jeg er helt enig.
Hilsen kvinnr36

Anonymkode: 626de...f43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette synes jeg er komisk, men samtidig tragisk. Kvinnen bruker tid og penger på x-antall produkter for hud og hår. I tillegg så bruker dere penger på injeksjoner, som er rystende. Ikke ser bra ut. Dere trenger faktisk bare en såpe og en hudkrem, tenk det! Velg uten parfyme og parabener så er alt i boks. Dynke seg ned i parfyme trengs heller ikke.

Hver dag ser man kvinner som er helt nedsminket, ansiktet er gjort om til det ukjennelige. Huden sparklet for å fjerne alle skavanker, noen ser man klart skille på halsen hvor sparkelen stopper. Noen kliner på seg selvbruningskrem fordi de skal ha en ekstra glød, men det er jo ikke ekte. 

Falske øyevipper, hva er greia med dette? Ser ut som en dragartist, helt unaturlig. Senest i går kveld var jeg på trening, ser en ung flott kvinne i 20årene. Som dessverre har fucket opp utseendet sitt med øyevipper og sparkel. I god tro om at dette skal se bra ut.

Så har du filler og botox, blitt en epidemi. Kvinner har så lett for å bli påvirket av andre kvinner, dette ser man jo i bloggverden. Men man kan jo tenke sitt om et menneske som gjør noe så drastisk som å sprøyte ting inn i kroppen for at det skal se bra ut. Da er noe galt mentalt med verdier, samme med selvtillit/selvbildet. Ikke snakk det bort med at det ikke "betyr noe", klart det betyr noe. Du har tatt et valg der du valgte å gjøre det, noe som sier alt om deg som person og holdning til utseendet.

 

All denne manipuleringen av utseendet handler om elendig selvbildet/selvtillit. Vær dere selv! Slutt å sammenligne dere med andre kvinner, dette er så håpløst med mange kvinner. Vanskelig å finne en selvsikker kvinne.

På mine siste dater har jeg krevd at kvinnen kommer usminket, dette har blitt avslått av de fleste. Men noen har møtt opp, fint å se virkeligheten!

Anonymkode: 451b6...ed2

Nå finnes det jo en mellomting - eller flere - mellom totalt usminket og "full face" samt Botox og fillers, da. Jeg ville ikke hatt noe problem med å stille på date uten sminke, men på den andre siden ville jeg nok ikke takket ja til en date med en mann som skulle begynne å bestemme over meg før vi i det hele tatt har møttes. Det går an å si at man liker/foretrekker naturlige kvinner uten sminke, men å stille "krav" før første date ville vært en no-go for meg. Det at de fleste avslår, skyldes nok mer at det å stille slike krav gir et visst (negativt) inntrykk av din personlighet, og ikke så mye det at disse kvinnene ikke vil vise seg uten sminke.

Selv bruker jeg litt sminke til daglig fordi jeg føler meg litt freshere da. Diskret foundation for å jevne ut en litt ujevn hudtone, maskara og nøytral øyenskygge for et mer våkent blikk, og leppepomade fordi jeg er litt plaget med tørre lepper, spesielt på vinteren. Ja, og så farger jeg håret. Det har jeg gjort helt siden jeg begynte å få grå hår som 25-åring🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nerine_ skrev:

At det er noe helt annet å sminke seg i ditt hode er jo pga personlige preferanser. Jeg anser det å sminke meg som like naturlig som å ta på en kjole. 

Og det er fint.

Men hvis du er vertinne og skal ha besøk. Da vil jeg tro det er det samme for deg om gjestene velger å sminke seg eller om de lar være å sminke seg. Stemmer?

Men tror du synes det er litt lite flatterende og litt trist hvis noen kommer til ditt fine selskap du har stelt i stand, i hullete joggebukse, og hverdagslig genser? 

Altså, det er forskjell på å pynte seg med sminke eller pynte seg med klær. Men at du ser på det likt for din egen del, så er jo det helt greit. Det er helt greitt for meg og. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, exictence skrev:

Og det er fint.

Men hvis du er vertinne og skal ha besøk. Da vil jeg tro det er det samme for deg om gjestene velger å sminke seg eller om de lar være å sminke seg. Stemmer?

Men tror du synes det er litt lite flatterende og litt trist hvis noen kommer til ditt fine selskap du har stelt i stand, i hullete joggebukse, og hverdagslig genser? 

Altså, det er forskjell på å pynte seg med sminke eller pynte seg med klær. Men at du ser på det likt for din egen del, så er jo det helt greit. Det er helt greitt for meg og. 

Nei, om mine venner vil komme i hullete joggebukse så er det helt ok. Jeg bryr meg fint lite om hva andre velger å kle seg i. Men, hadde satt pris på om de hadde dusjet ila de siste dagene. Mennesker som lukter vondt er det eneste jeg ikke takler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kvinne er det litt morsomt å se andre kvinner gå helt i forsvarsposisjon her.

Jeg trodde før at jeg måtte sminke meg og fikse håret for å se pen ut. Men kjæresten min har lært meg at det trenger jeg ikke. Jeg går såvidt med sminke lengre, bare litt når jeg føler for det, men sminken gjør meg ikke penere - den bare fremhever noe om jeg ønsker det.

Har aldri ønsket å ta fillers eller noe lignende.

 

Anonymkode: 25508...b4e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Nei, om mine venner vil komme i hullete joggebukse så er det helt ok. Jeg bryr meg fint lite om hva andre velger å kle seg i. Men, hadde satt pris på om de hadde dusjet ila de siste dagene. Mennesker som lukter vondt er det eneste jeg ikke takler. 

I ditt bryllup også?

Jeg hadde og synes det var helt greit at mine venner kom til meg i hullete joggebukse. Legger vekt på renhet, som deg. Men jeg mente i spesielle anledninger. Det er litt kos å gjøre ekstra i stand noen ganger, og gjøre seg flid og umake. Da er det fint hvis man kommer litt som at man bryr seg, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, OPIgirl said:

Kvinner gjør disse tingene for å føle seg vel. Ikke for at du eller andre menn skal synes de ser bra ut. 

De føler seg jo vel fordi de tenker at de ser bra ut. Og hvorfor føler man seg vel når man ser bra ut om det ikke handler om at man tenker at andre oppfatter at en ser bra ut? 

Anonymkode: 65e41...b6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mann. 

Jeg bryr meg ikke hva du syns om meg, siden jeg ikke sminker meg for deg. Sjokkerende, jeg vet. 

Hilsen Kvinne. 

Anonymkode: 9e1bb...3f6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, exictence skrev:

I ditt bryllup også?

Jeg hadde og synes det var helt greit at mine venner kom til meg i hullete joggebukse. Legger vekt på renhet, som deg. Men jeg mente i spesielle anledninger. Det er litt kos å gjøre ekstra i stand noen ganger, og gjøre seg flid og umake. Da er det fint hvis man kommer litt som at man bryr seg, synes jeg.

Jeg kjenner faktisk ikke en eneste kvinne som bruker null sminke i spesielle anledninger, altså ikke mascara en gang. Og tror heller aldri jeg har møtt noen kvinner som har null sminke i ett bryllup. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen; det er ingen som er så sykelig opptatt av andres utseende som de som er sykelig opptatt av at andre «pynter seg for mye». Har du tenkt på det? At med dette fremstår du som ekstremt utseendefokusert. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som kvinne er det litt morsomt å se andre kvinner gå helt i forsvarsposisjon her.

Jeg trodde før at jeg måtte sminke meg og fikse håret for å se pen ut. Men kjæresten min har lært meg at det trenger jeg ikke. Jeg går såvidt med sminke lengre, bare litt når jeg føler for det, men sminken gjør meg ikke penere - den bare fremhever noe om jeg ønsker det.

Har aldri ønsket å ta fillers eller noe lignende.

 

Anonymkode: 25508...b4e

Du ser ikke det provoserende ved å få påtvunget "diagnosen" lav selvtillit fordi man liker å sminke seg? Jeg poengterer bare at det er meg, og ingen andre som kan vite noe om min selvtillit og ikke. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er noe galt med det å pynte seg - enten man gjør det med klær, smykker eller sminke. Eller alle tre. Men jeg mener det tipper over i å bli problematisk når man ikke kan gå utenfor døren uten sminke. Da har det blitt en avhengighet, og da mener jeg det er usikkerhet som ligger bak.

Jeg liker å pynte og sminke meg når jeg skal noe spesielt. Føler meg vel og pen. Men i hverdagen går jeg ikke med sminke overhodet. Jeg gidder ikke bruke tid på det, rett og slett. Jeg vil også at det skal være en forskjell på hverdags-meg og fest-meg. Jeg kjenner flere som ser helt like ut om jeg tar en kaffe med dem en tirsdag eller om vi er på fest sammen i helga. Full sparkel hver dag. Det synes jeg bare er trist.

Anonymkode: 3f304...e82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nerine_ skrev:

Jeg kjenner faktisk ikke en eneste kvinne som bruker null sminke i spesielle anledninger, altså ikke mascara en gang. Og tror heller aldri jeg har møtt noen kvinner som har null sminke i ett bryllup. 

Da har du ikke møtt meg. Du har rett, de aller fleste gjør det. Jeg synes ikke det er noe galt med at folk gjør det. Jeg tror at det er jeg som er litt rar eller utenfor normalen som ikke gjør det. Jeg pynter meg fint, steller meg fint, gleder meg. Men jeg sminker meg ikke. Forstår ikke at man skal pynte på utseende ved å sminke seg/forandre/forsterke trekk/forminske trekk/se yngre ut

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, exictence skrev:

Da har du ikke møtt meg. Du har rett, de aller fleste gjør det. Jeg synes ikke det er noe galt med at folk gjør det. Jeg tror at det er jeg som er litt rar eller utenfor normalen som ikke gjør det. Jeg pynter meg fint, steller meg fint, gleder meg. Men jeg sminker meg ikke. Forstår ikke at man skal pynte på utseende ved å sminke seg/forandre/forsterke trekk/forminske trekk/se yngre ut

 

Og jeg forstår ikke hvorfor det å sminke seg litt, er så veldig annerledes enn å pynte seg med klær, smykker og hårsveis. En hårsveis har like stor betydning for utseende som litt sminke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på dette:

5_CATERS_BEARD_OF_SPOTS_05-802x1024.jpg

Dette:

b3fffe6839be2f98cd073e5668620275natural-

og dette:
eyesofsolotica_makeupbyalina_1024x1024.j

 

Menn har en tendens til å tro at bilde 1 og 2 er uten sminke og at kun bilde nr 3 har sminke.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nerine_ skrev:

Og jeg forstår ikke hvorfor det å sminke seg litt, er så veldig annerledes enn å pynte seg med klær, smykker og hårsveis. En hårsveis har like stor betydning for utseende som litt sminke. 

Å pynte seg med sminke er annerledes enn å pynte seg med klær.

I ditt bryllup kommer det:

- en som er dresset opp i pyntet kjole uten sminke.

- en som er dresset opp i pyntet kjole og med sminke.

- en i ikke pyntet halvskitne joggebukser med sminke

- en i ikke pyntet halvskitne joggebukser uten sminke

Jeg vil påstå at de fleste synes det er like greit om folk kommer i sitt bryllup om de er sminket eller ikke, men de vil ikke være likegyldig til om folk kommer i bryllupet ikke pyntet med halvskitne joggebukser.

Altså: det å pynte seg med klær eller å pynte seg med sminke er forskjellig. Det forstår du  nok? Men at du liker å pynte deg med begge deler, og ser på det på samme måte for deg, er helt greit. Men det har forskjellig betydning.

Du har rett i at både klær, sammensetning med hårsveis og smykker kan ha mye å si for uttrykket.

Bare man pynter seg og gjør stas på brudeparet (i dette eks.), gir uttrykk for at man har gitt stas på, så må alle få gjøre som de vil, synes jeg. Også med sminke. Men jeg liker best at man ikke sminker seg. Derfor gjør jeg det. Du liker å sminke deg. Derfor gjør du det. Vi er like gode, begge to. :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Nerine_ skrev:

Du mener altså at dere ikke skal kunne mene noe om sminke, men dere kan stille krav i forhold til behåring og klær? Det henger jo ikke på greip. 

Hver mann, hver sin smak. Enkelte bryr seg vel ikke om klærne kvinnen går i, eller om de er hårete. Men akkurat når det kommer til sminke, så har menn ikke noen mening om det. 

Det er et problem konstruert av kvinner. Ikke menn. 

Anonymkode: 97f6f...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som kvinne er det litt morsomt å se andre kvinner gå helt i forsvarsposisjon her.

Jeg trodde før at jeg måtte sminke meg og fikse håret for å se pen ut. Men kjæresten min har lært meg at det trenger jeg ikke. Jeg går såvidt med sminke lengre, bare litt når jeg føler for det, men sminken gjør meg ikke penere - den bare fremhever noe om jeg ønsker det.

Har aldri ønsket å ta fillers eller noe lignende.

 

Anonymkode: 25508...b4e

Takk. 

Less is more. 

Anonymkode: 97f6f...3ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Neidr skrev:

Det er stor forskjell på dette:

5_CATERS_BEARD_OF_SPOTS_05-802x1024.jpg

Dette:

b3fffe6839be2f98cd073e5668620275natural-

og dette:
eyesofsolotica_makeupbyalina_1024x1024.j

 

Menn har en tendens til å tro at bilde 1 og 2 er uten sminke og at kun bilde nr 3 har sminke.

Tull. Hvorfor fant du ikke en jente som ikke er plaget av uren hud, og som ikke var sminket i "bevisførselen" din? 

Anonymkode: 97f6f...3ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som kvinne er det litt morsomt å se andre kvinner gå helt i forsvarsposisjon her.

Jeg trodde før at jeg måtte sminke meg og fikse håret for å se pen ut. Men kjæresten min har lært meg at det trenger jeg ikke. Jeg går såvidt med sminke lengre, bare litt når jeg føler for det, men sminken gjør meg ikke penere - den bare fremhever noe om jeg ønsker det.

Har aldri ønsket å ta fillers eller noe lignende.

 

Anonymkode: 25508...b4e

Jeg har aldri trodd at jeg må fikse håret eller sminke meg for å se pen ut. Jeg gjør det fordi jeg synes det er gøy. Jeg er en kreativ sjel og liker å uttrykke meg via stilen min. Liker å eksperimentere med hårfrisyrer/farger og med sminke. Hadde kjæresten min sagt til meg at jeg må slutte å gå med sminke for jeg er penere uten hadde jeg ledd av han. Kjæresten min trenger ikke "lære" meg noe som helst, og jeg trenger ikke han for bekreftelse. Jeg er pen både med og uten sminke, det handler mer om hvordan jeg ønsker å uttrykke meg selv i forskjellige settinger. Ikke om jeg er penere med eller uten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...