Gå til innhold

En mann lurer, hvorfor kvinnen bruker så mye tid på å tro at dere ser bra ut med sminke/andre ting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull. Hvorfor fant du ikke en jente som ikke er plaget av uren hud, og som ikke var sminket i "bevisførselen" din? 

Anonymkode: 97f6f...3ab

Men noen sliter jo med uren hud. Det er jo gjerne en grunn til at man ønsker å bruke litt sminke. Men de teller altså ikke?

Anonymkode: aa50b...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Neidr skrev:

Det er stor forskjell på dette:

5_CATERS_BEARD_OF_SPOTS_05-802x1024.jpg

Dette:

b3fffe6839be2f98cd073e5668620275natural-

og dette:
eyesofsolotica_makeupbyalina_1024x1024.j

 

Menn har en tendens til å tro at bilde 1 og 2 er uten sminke og at kun bilde nr 3 har sminke.

Gode eksempler. 

Jeg tror dette er den samme personen på alle bildene. 

Jeg foretrekker 1.

Ser at hun på nr 2  var nydelig sminket, men det er jo ikke naturlig å ha helt jevn hud uten noen som helst ujevne fargetoner. Ser ut som huden er beiset. Så pen hun var på håret.

Nr 3 synes ikke jeg noe om.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, deedee_ skrev:

Jeg har aldri trodd at jeg må fikse håret eller sminke meg for å se pen ut. Jeg gjør det fordi jeg synes det er gøy. Jeg er en kreativ sjel og liker å uttrykke meg via stilen min. Liker å eksperimentere med hårfrisyrer/farger og med sminke. Hadde kjæresten min sagt til meg at jeg må slutte å gå med sminke for jeg er penere uten hadde jeg ledd av han. Kjæresten min trenger ikke "lære" meg noe som helst, og jeg trenger ikke han for bekreftelse. Jeg er pen både med og uten sminke, det handler mer om hvordan jeg ønsker å uttrykke meg selv i forskjellige settinger. Ikke om jeg er penere med eller uten. 

Du vet å dra den langt. Jeg er en av de mennene som synes det er penere på kvinner å gå med mindre sminke, og en klassisk stil. Det er ikke slik at jeg krever at hun skal gå med mindre sminke, men når hun kler og sminker seg slik jeg synes er pent, så gir jeg henne flere(overøser) komplimenter og oppmerksomhet. De gangene hun har kjøpt noe jeg synes ikke passer, og hun spør hva jeg synes, så er svaret at det ser OK ut. 

Skulle hun miste all selvtillit og begynne å bruke timesvis på badet med sminking, så holder jeg klokelig munn. Ikke verre enn det. 

Anonymkode: 97f6f...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, exictence skrev:

Å pynte seg med sminke er annerledes enn å pynte seg med klær.

I ditt bryllup kommer det:

- en som er dresset opp i pyntet kjole uten sminke.

- en som er dresset opp i pyntet kjole og med sminke.

- en i ikke pyntet halvskitne joggebukser med sminke

- en i ikke pyntet halvskitne joggebukser uten sminke

Jeg vil påstå at de fleste synes det er like greit om folk kommer i sitt bryllup om de er sminket eller ikke, men de vil ikke være likegyldig til om folk kommer i bryllupet ikke pyntet med halvskitne joggebukser.

Altså: det å pynte seg med klær eller å pynte seg med sminke er forskjellig. Det forstår du  nok? Men at du liker å pynte deg med begge deler, og ser på det på samme måte for deg, er helt greit. Men det har forskjellig betydning.

Du har rett i at både klær, sammensetning med hårsveis og smykker kan ha mye å si for uttrykket.

Bare man pynter seg og gjør stas på brudeparet (i dette eks.), gir uttrykk for at man har gitt stas på, så må alle få gjøre som de vil, synes jeg. Også med sminke. Men jeg liker best at man ikke sminker seg. Derfor gjør jeg det. Du liker å sminke deg. Derfor gjør du det. Vi er like gode, begge to. :)

 

Jeg anser egentlig ikke 100% usminket som ekstra pyntet. Det blir for meg som å ta på seg en fin kjole og sminke, men ikke bry seg om håret. Som sagt, har aldri møtt noen som har pyntet seg og gått sminkefrie. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vet å dra den langt. Jeg er en av de mennene som synes det er penere på kvinner å gå med mindre sminke, og en klassisk stil. Det er ikke slik at jeg krever at hun skal gå med mindre sminke, men når hun kler og sminker seg slik jeg synes er pent, så gir jeg henne flere(overøser) komplimenter og oppmerksomhet. De gangene hun har kjøpt noe jeg synes ikke passer, og hun spør hva jeg synes, så er svaret at det ser OK ut. 

Skulle hun miste all selvtillit og begynne å bruke timesvis på badet med sminking, så holder jeg klokelig munn. Ikke verre enn det. 

Anonymkode: 97f6f...3ab

Men hva har timesvis på badet med lav selvtillitt å gjøre? Jeg sminker meg minimalt til hverdags, men kan fint bruke en time eller mer på badet om jeg skal ut med venninner og vil dolle meg opp skikkelig. Da er det fine negler, gjerne en ansiktsmaske, bruker lang tid på å sminke huden perfekt og gjerne en kul øyenskyggelook med passende løsvipper etc. Synes det er GØY. Igjen, så hadde jeg ikke brydd meg mindre om kjæresten min synes jeg var finere med min vanlige hverdagssminke, jeg sminker meg fordi jeg syns det er gøy å eksperimentere litt, ikke for å se fin ut for kjæresten min. Med det sagt så synes kjæresten min jeg er fin helt uten sminke, med vanlig hverdagssminke og når jeg er helt full glam. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men noen sliter jo med uren hud. Det er jo gjerne en grunn til at man ønsker å bruke litt sminke. Men de teller altså ikke?

Anonymkode: aa50b...d7e

Jeg har vært klar og tydelig på at litt sminke er innafor, men når det kom til bildene dine så viste de kun ytterpunktene.. Fra ei som var plaget med huden sin, ei som var type profesjonelt sminket, og som hadde alt for mye sminke. 

Det forstår du også. 

Anonymkode: 97f6f...3ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, deedee_ skrev:

Men hva har timesvis på badet med lav selvtillitt å gjøre? Jeg sminker meg minimalt til hverdags, men kan fint bruke en time eller mer på badet om jeg skal ut med venninner og vil dolle meg opp skikkelig. Da er det fine negler, gjerne en ansiktsmaske, bruker lang tid på å sminke huden perfekt og gjerne en kul øyenskyggelook med passende løsvipper etc. Synes det er GØY. Igjen, så hadde jeg ikke brydd meg mindre om kjæresten min synes jeg var finere med min vanlige hverdagssminke, jeg sminker meg fordi jeg syns det er gøy å eksperimentere litt, ikke for å se fin ut for kjæresten min. Med det sagt så synes kjæresten min jeg er fin helt uten sminke, med vanlig hverdagssminke og når jeg er helt full glam. 

Det forstår du bedre når du blir eldre. 

Anonymkode: 97f6f...3ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det forstår du bedre når du blir eldre. 

Anonymkode: 97f6f...3ab

Hersketeknikker er tøft! Bra jobbet. Jeg er voksen, og jeg kommer ikke til å endre mening fordi en bitter mann forteller meg at jeg har dårlig selvtillit fordi jeg synes det er gøy å eksperimentere med sminke.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det forstår du bedre når du blir eldre. 

Anonymkode: 97f6f...3ab

Eller så er bare noen av oss bedre utstyr med innsikt, og ser at alt ikke er svart-hvitt og enten eller. 

Å tro at alle som sminker seg har lav selvtillit er bare korttenkt. Da kan man si det samme om alle som drar til frisøren? Eller kjøper nye klær? 

Endret av Nerine_
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
4 timer siden, deedee_ skrev:

Newsflash: Kvinner steller seg ikke for at DU skal synes de ser bra ut. De gjør vel alle disse tingene for at de føler seg vel slik selv. 

28 likes så langt, forbundet for selvbedrag gir sin støtte til tidenes livsløgn.

Fint at damer pynter seg, men alt med måte.

Endret av Paramount
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært klar og tydelig på at litt sminke er innafor, men når det kom til bildene dine så viste de kun ytterpunktene.. Fra ei som var plaget med huden sin, ei som var type profesjonelt sminket, og som hadde alt for mye sminke. 

Det forstår du også. 

Anonymkode: 97f6f...3ab

Hvorfor må hun i midten være "profesjonelt sminket"? Det der kan hvem som helst få til. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En ting er i hvert fall sikkert. Det presset kvinner hevder de utsettes for er ikke skapt av menn, det er av kvinner selv.

Jeg har enda ikke hørt av noen menn, at noen kvinne burde ha på seg mer av den eller den sminken, mindre av den eller den sminken, eller bruke den eller den fargen på sminken. Aldri

Selv kunne jeg aldri tenke meg å bli i lag med en kvinne som måtte bruke 1 time på badet på morgenen. Aldri. 

Det vi menn derimot kan ha en mening om er klærne til kvinnen, kler hun seg pent, trashy, passer hun bra til skjørt eller bukse, hvordan ser formene ut med klærne hun bruker m.m. 

Og barbering har vi en mening om, jeg og de jeg vet om kunne ikke tenke oss å være i lag med en kvinne som har hårete bein og  hårete underliv. 

Less is more, er det ikke det de sier.

 

Anonymkode: 97f6f...3ab

Kvinner pynter seg for å imponere andre kvinner, overgå dem. Fint om mannfolka liker det de ser, men ikke hovedpoenget med all pynting og stæsj. 

Anonymkode: 0eb29...f50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt kreft, og når jeg fikk cellegift var jeg pent sminket. Så det på de andre kvinnene i rommet også. Mange hadde nylakkede negler, pen sminke og var fint fikset på håret, eller hadde fine parykker eller sjal. Var det fordi vi ville tiltrekke oss de 80 år gamle mennene i rommet? Fordi vi var usikre? Nei, det var for å føle oss vel. 

Jeg er kreftfri nå og kan gå både med og uten sminke, men sminke gjør meg rett og slett glad. Det er pent nemlig. Så får andre mene hva de vil.

Anonymkode: 7b7dd...34e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, deedee_ skrev:

Hersketeknikker er tøft! Bra jobbet. Jeg er voksen, og jeg kommer ikke til å endre mening fordi en bitter mann forteller meg at jeg har dårlig selvtillit fordi jeg synes det er gøy å eksperimentere med sminke.

Alt er ikke hersketeknikk her i verden bare fordi du blir sagt imot av en mann, det må dere kvinner begynne å ta til dere. Enkelte ting er fakta. 

Hilsen bitter mann 

Anonymkode: 97f6f...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Nerine_ skrev:

Hvorfor må hun i midten være "profesjonelt sminket"? Det der kan hvem som helst få til. 

Det kan ikke hvem som helst få til. For da må de har øvd seg i timesvis, og det er ikke alle som har alt sminke-stash for å få til den varianten der. 

Anonymkode: 97f6f...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sminker meg ikke før å tiltrekke meg menn, mannen jeg er kjæreste liker meg både med og uten sminke. Og helt ærlig så har han ikke noe han skulle sagt uansett, jeg sminker meg for meg selv. 

Jeg har ikke sprøytet greier inn i ansiktet mitt, men jeg ser de som har fått utført vakkert arbeid og de som ikke ser like bra ut. Men min mening har ikke noe å si, for hovedsaken er jo at de selv føler seg vel med tingene de har gjort. Det er i de fleste tilfeller ikke permanent uansett, så skulle det bli feil så kan det oppløses eller slutter å virke av seg selv. 

Når det kommer til sminke så elsker jeg det. Jeg føler meg finere, jeg får være kreativ og jeg har det gøy med hele prosessen. Ja, det kan ta tid, spesielt når jeg skal pynte meg skikkelig. Men er tidsnok uansett, må bare begynne å stelle meg tidligere enn kjæresten. I hverdagen bruker jeg mer naturlig sminke, og har blitt brukt som eksempel som "noen som er naturlig pen" av menn, men da forteller jeg at jeg har ett ansikt full av sminke. Mange menn ser ikke forskjell på naturlig sminke og når man er helt uten sminke. Når jeg ikke bruker noe sminke får jeg ofte høre at jeg ser trøtt ut, for da er ikke øynene rammet inn og mørke sirkler er ikke dekt ovar. Men jeg har ikke ett problem med å gå uten sminke, men hvorfor skal jeg det når jeg føler meg finere med?  For at det ville fått en mann på KG til å føle seg mer komfortabel med mitt utseende? Nah. Jeg ser fortsatt ut som meg selv, bare bedre. Selvfølgelig skal vi på stranden, en snartur på butikken eller hytta så gidder jeg ikke sminke meg først, så det er ikke som jeg skjemmes med mitt naturlige ansikt heller, selv om det var teorien din.

Personlig syns jeg alle skal gjøre det som funker best for dem. Om det er helt uten sminke, med sminke eller ekstremt mye sminke bør være helt opp til dem. Og i noen tilfeller skal ikke sminke fremheve naturlig skjønnhet, det blir brukt som ett kreativt utløp og det er meningen å skille seg ut (f.eks goth, punk og lignende). 

Og til deg som nevner dyrevelferd, det er kjempe mange merker som ikke tester kosmetikk på dyr lengre. Bare se etter kaninen på pakningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Alt er ikke hersketeknikk her i verden bare fordi du blir sagt imot av en mann, det må dere kvinner begynne å ta til dere. Enkelte ting er fakta. 

Hilsen bitter mann 

Anonymkode: 97f6f...3ab

Hva har skjedd som gjør at du er bitter?

Anonymkode: df3b9...38a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ikke hvem som helst få til. For da må de har øvd seg i timesvis, og det er ikke alle som har alt sminke-stash for å få til den varianten der. 

Anonymkode: 97f6f...3ab

Det er stort sett akkurat slik de fleste jenter sminker seg, det kreves ikke noe spesielt kunnskap for å legge en fin ansiktsbase og lit mascara. Er heller løsvipper, øyenskygger, leppestifter osv som er vanskelig og krever trening. Hva vet vel du om hva som kreves å få til slik sminke? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ikke hvem som helst få til. For da må de har øvd seg i timesvis, og det er ikke alle som har alt sminke-stash for å få til den varianten der. 

Anonymkode: 97f6f...3ab

Ja, man må øve og man må bruke litt penger på produkt - men de fleste klarer dette hvis man ønsker det. Kanskje ikke på første forsøk da. Men som med alt annet, så øver man seg litt. 

Anonymkode: aa50b...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ikke hvem som helst få til. For da må de har øvd seg i timesvis, og det er ikke alle som har alt sminke-stash for å få til den varianten der. 

Anonymkode: 97f6f...3ab

Alle har muligheten til å få det til da, om de ønsker. Og jeg vil si det der er ganske basic sminke, ingen hokus pokus. 

Endret av Nerine_
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...