Gå til innhold

En mann lurer, hvorfor kvinnen bruker så mye tid på å tro at dere ser bra ut med sminke/andre ting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trist, fake øyevipper som ser ut som markiser.....hva er denne galskapen. Utrolig jalla.

Anonymkode: 451b6...ed2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6ae3f1189cbd55f74a87fb9198c59962.jpg

Opplevde selv denne for litt siden da jeg forsov meg til jobb og ikke tok meg tid til å ta på sminke. Verste er at det eneste jeg tar på for jobb er brynspensel:P

Anonymkode: 33f43...0d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2019 den 12.53, exictence skrev:

Å pynte seg med sminke er annerledes enn å pynte seg med klær.

I ditt bryllup kommer det:

- en som er dresset opp i pyntet kjole uten sminke.

- en som er dresset opp i pyntet kjole og med sminke.

- en i ikke pyntet halvskitne joggebukser med sminke

- en i ikke pyntet halvskitne joggebukser uten sminke

Jeg vil påstå at de fleste synes det er like greit om folk kommer i sitt bryllup om de er sminket eller ikke, men de vil ikke være likegyldig til om folk kommer i bryllupet ikke pyntet med halvskitne joggebukser.

Altså: det å pynte seg med klær eller å pynte seg med sminke er forskjellig. Det forstår du  nok? Men at du liker å pynte deg med begge deler, og ser på det på samme måte for deg, er helt greit. Men det har forskjellig betydning.

Du har rett i at både klær, sammensetning med hårsveis og smykker kan ha mye å si for uttrykket.

Bare man pynter seg og gjør stas på brudeparet (i dette eks.), gir uttrykk for at man har gitt stas på, så må alle få gjøre som de vil, synes jeg. Også med sminke. Men jeg liker best at man ikke sminker seg. Derfor gjør jeg det. Du liker å sminke deg. Derfor gjør du det. Vi er like gode, begge to. :)

 

Joggebukser kan være rene også, må de være halvskitne? Så du går rundt i halvsitne joggebukser da? Kvalmt!

Anonymkode: e505c...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2019 den 13.57, AnonymBruker skrev:

Det kan ikke hvem som helst få til. For da må de har øvd seg i timesvis, og det er ikke alle som har alt sminke-stash for å få til den varianten der. 

Anonymkode: 97f6f...3ab

Hahaha! Seriøst? Jo, de fleste kan få det der til. Skal ikke mange produkter til for å få det slik og tar ikke lang tid heller. 

Anonymkode: e505c...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.3.2019 den 0.52, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann og syns det e helt latterlig når e ser kvinner med fake øyenvipper, tatoverte øyenbryn (ka faen) og 10 lag med foundation. Hvor er alle de naturlige jentene blitt av ?? 

Anonymkode: 9d3ae...48c

De færreste bruker 10 lag med foundation, de fleste har på 1 lag, maks 2 lag på for å få det fint. 

Anonymkode: e505c...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/29/2019 at 9:00 AM, deedee_ said:

Newsflash: Kvinner steller seg ikke for at DU skal synes de ser bra ut. De gjør vel alle disse tingene for at de føler seg vel slik selv. 

Så du hadde gjort dette på en øde øy også? Selvsagt er det for at andre skal synes dere ser bra ut.

Anonymkode: 142c5...e8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så du hadde gjort dette på en øde øy også? Selvsagt er det for at andre skal synes dere ser bra ut.

Anonymkode: 142c5...e8d

Jeg hadde stelt meg også på ei øde øy. Liker å føle meg som en prinsesse i min egen verden.Naturen kan se meg også :)

Anonymkode: e505c...529

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at de damene du tror er usminket også har sminke på seg uten at du klarer å se det 🙈

Anonymkode: 3583d...6dd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi damer har våre issues. Hadde vi vært født perfekte hadde vi ikke trengt den jækla sparkelen. Jeg har arr etter krig. Kan ikke gå uten foundation, pudder og rouge. Vi gjør det for å se ok ut for oss selv. 

Anonymkode: 790e7...bdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde stelt meg også på ei øde øy. Liker å føle meg som en prinsesse i min egen verden.Naturen kan se meg også :)

Anonymkode: e505c...529

Er det mulig? Hilsen kvinne.

Anonymkode: 142c5...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du hadde gjort dette på en øde øy også? Selvsagt er det for at andre skal synes dere ser bra ut.

Anonymkode: 142c5...e8d

Jeg kan fint sminke meg, og kle meg pent selvom jeg bare skal være hjemme. Hvorfor tror du at folk gjør seg pene for deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av grunnen er vel det at ~Forandring fryder~, litt endringer i farger, på lepper og øynene pluss litt ekstra på fest gjør at man gjerne føler seg litt bedre. Å endre på frisyren er vel og av samme grunn. Har spurt flere kvinner og de fleste svarer at de gjør det for egen del. Har tilgode å få til svar at noen gjør det for å tiltrekke seg menn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en selvsikker kvinne. Jeg kan godt gå uten sminke, det er ikke det, men jeg føler meg mye piggere når jeg ser meg selv i øynene i badespeilet og ser pigg og sparkling ut. Når jeg er usminket ser jeg uopplagt ut og det smitter over på humøret. Jeg føler meg altså også mer uopplagt. Lett sminke gir samme velværefølelse som trening og sunn mat, OG jeg blir penere, så hvorfor i alle verden skal ikke det være greit? Og la oss nå være ærlige om det, jeg får mye mer oppmerksomhet fra det motsatte kjønn når jeg er pent sminket. Det er så mange menn som sier de  foretrekker usminkede kvinner, men det er ikke min erfaring. Man blir nærmest usynlig for herrene hvis man da ikke er blant de få (men mange på KG) som åpenbart er smellvakre også uten sminke.

Nei, la meg få ha sminken min i fred. Det er ikke din business. Du kan styre og bestemme med utseendet ditt som du ønsker, men mitt har du ikke noe med. Og det er galskap å kreve at kvinnene som skal date deg skal stille usminket. Det får deg til å høres ut som en kontrollerende og vanskelig mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.5.2019 den 2.48, AnonymBruker skrev:

Så du hadde gjort dette på en øde øy også? Selvsagt er det for at andre skal synes dere ser bra ut.

Anonymkode: 142c5...e8d

Nei, fordi det er ikke fint med mye sminke til beachbabe-looken, som jeg hadde kjørt på en øde øy! :) Men når det passer med antrekket mitt, settingen min eller det jeg har lyst til å uttrykke så slenger jeg gjerne på en kul rød leppestift, neglelakk eller eyeliner og løsvipper. Ikke fordi ANDRE skal synes jeg ser bra ut, men fordi jeg syns det er gøy! Om jeg har et helt sort antrekk så vil røde lepper f-eks være en del av "antrekket", eller om jeg er på festival kan jeg kjøre på med glitter i kinnene. På byen gjerne løsvipper og litt eyeliner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2019 den 11.30, deedee_ skrev:

Nei, fordi det er ikke fint med mye sminke til beachbabe-looken, som jeg hadde kjørt på en øde øy! :) Men når det passer med antrekket mitt, settingen min eller det jeg har lyst til å uttrykke så slenger jeg gjerne på en kul rød leppestift, neglelakk eller eyeliner og løsvipper. Ikke fordi ANDRE skal synes jeg ser bra ut, men fordi jeg syns det er gøy! Om jeg har et helt sort antrekk så vil røde lepper f-eks være en del av "antrekket", eller om jeg er på festival kan jeg kjøre på med glitter i kinnene. På byen gjerne løsvipper og litt eyeliner. 

Hva er det du syns er gøy da? Du syns det er gøy at menn ser på deg? Du vet, grunnen til at menn glor mer på oversminka jenter er fordi det er de som er lette på tråden så det er mest sjanse å få seg en puledukke der. Selvklart gjør du det fordi du liker oppmerksomheten.

Anonymkode: 9d3ae...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt

Det har hendt noen ganger at jeg har kommet på jobb helt uten sminke, både fordi jeg ikke har hatt tid eller jeg rett og slett har vært trøtt og glemt det. Da har jeg nesten uten unntak fått kommentarer på at jeg ser trøtt eller sliten ut 😬, så ørlite sminke gjør seg, ja,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kritt
På 26.5.2019 den 4.50, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde stelt meg også på ei øde øy. Liker å føle meg som en prinsesse i min egen verden.Naturen kan se meg også :)

Anonymkode: e505c...529

Jeg sminker meg ikke på hytta eller på sjøen, med mindre det er litt partyfaktor. Deilig med sminkefrie dager. Skjønner meg overhodet ikke på de som sminker seg selv om de er helt alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/26/2019 at 8:12 AM, Nerine_ said:

Jeg kan fint sminke meg, og kle meg pent selvom jeg bare skal være hjemme. Hvorfor tror du at folk gjør seg pene for deg? 

Selv om du skal være hjemme med null mulighet for at noen kommer til å se deg i det hele tatt???

Anonymkode: 142c5...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om du skal være hjemme med null mulighet for at noen kommer til å se deg i det hele tatt???

Anonymkode: 142c5...e8d

Ja, hvorfor er det viktig at noen andre skal se meg? 

Også kan jeg gå på butikken i joggebukse, usminket og med håret i en tull en annen dag. Eller ta på meg kjolen i leopard print, selvom jeg vet at 95% av menneskeheten hater det😅 Bryr meg ikke om hva andre random mennesker tenker om meg eller utseende mitt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2019 den 9.00, deedee_ skrev:

Newsflash: Kvinner steller seg ikke for at DU skal synes de ser bra ut. De gjør vel alle disse tingene for at de føler seg vel slik selv. 

 Bullshit😂😂😂😂

Anonymkode: 1a686...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...