Gå til innhold

En mann lurer, hvorfor kvinnen bruker så mye tid på å tro at dere ser bra ut med sminke/andre ting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Angående det at kvinnen kan møte på date usminket er jo å vise hvem de er. 

Anonymkode: 451b6...ed2

Men jeg ER jo en kvinne som bruker sminke. Ergo, de ser jo «hvem jeg er» når jeg kommer sånn som jeg pleier. Er det ikke den personen de ønsker å se og bli kjent med? Meg som oppfører meg slik jeg pleier?

Hva er problemet, er det frykten for at det skal vise seg at jeg egentlig er STYGG under sminken? Fordi... da kan man i hvertfall ikke klage på at det er jeg som er overfladisk og usikker.

Anonymkode: aa50b...d7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er akkurat den samme med og uten sminke. Er ikke mer meg selv uten sminke. 

Anonymkode: ba9dc...dff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke menn helt skjønner at de jentene de mener er naturlige og usminkede i de aller fleste tilfeller har både concealer, foundation, mascara, produkter på øyenbrynene, kanskje litt solpudder og rouge. De ser naturlige ut, men det er sminke det og. Menn sin definisjon av sminke er: løsvipper, rød leppestift, smokeyeyes og full contour + highlight. 

Anonymkode: 77610...557

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan være enig i at mange kvinner bruker for mye sminke og dill, spesielt denne greia med falske øyenvipper som får folk til å se ut som de har en hårete larve på hvert øyelokk. Men det har med mote å gjøre, og spesielt unge jenter vil ligne forbildene sine/influensere.

Når det er sagt, tror jeg de fleste menn synes moderat sminkede kvinner er mer attraktive enn usminkede. Og min erfaring er at mange menn ikke har så god greie på om folk er sminket eller ikke. Både jeg og mange jeg kjenner har fått kommentarer om at vi er så fine uten sminke – når vi er diskret sminket :)  (og så er det et par ganger der jeg ikke har hatt sminke i det hele tatt og folk har spurt om jeg er syk, men det er en annen historie:))

Men hvis du har så mye imot sminke, er det vel bare å gå for de helt naturlige ..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke menn helt skjønner at de jentene de mener er naturlige og usminkede i de aller fleste tilfeller har både concealer, foundation, mascara, produkter på øyenbrynene, kanskje litt solpudder og rouge. De ser naturlige ut, men det er sminke det og. Menn sin definisjon av sminke er: løsvipper, rød leppestift, smokeyeyes og full contour + highlight. 

Anonymkode: 77610...557

Dette. Menn er naive :fnise:

Anonymkode: 6eec5...497

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke menn helt skjønner at de jentene de mener er naturlige og usminkede i de aller fleste tilfeller har både concealer, foundation, mascara, produkter på øyenbrynene, kanskje litt solpudder og rouge. De ser naturlige ut, men det er sminke det og. Menn sin definisjon av sminke er: løsvipper, rød leppestift, smokeyeyes og full contour + highlight. 

Anonymkode: 77610...557

Det er faktisk helt sant.

Jeg fikk engang høre at jeg så «syk ut» og «kanskje burde holdt meg hjemme» når jeg gikk på jobb uten sminke en dag. «Neida, dette er sånn jeg egentlig ser ut», kunne jeg svare. Viste seg at alle trodde jeg gikk uten sminke til hverdags 😂

Anonymkode: aa50b...d7e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker aldri sminke, aldri parfyme. Minst mulig produkter. Kun en sjampo. Dusjer hver dag, så er ikke ustelt heller.

Legger heller mer penger i kvalitet på maten og klærne jeg kjøper. Kvalitet over kvantitet.

Sminke synes jeg personlig er noe tull, men folk får gjøre hva de vil for sin egen del. Det bryr ikke meg.

Anonymkode: 7da67...f1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg fikk engang høre at jeg så «syk ut» og «kanskje burde holdt meg hjemme» når jeg gikk på jobb uten sminke en dag. «Neida, dette er sånn jeg egentlig ser ut», kunne jeg svare. Viste seg at alle trodde jeg gikk uten sminke til hverdags 😂

Anonymkode: aa50b...d7e

Ha, ha. Godt svart av deg.

Men klart man kan synes at noen ser "syk ut" , dersom man er vant til å se personen helt annerledes. Derimot hvis de hadde sett deg til vanlig uten sminke, hadde nok ingen reagert. Man ser frisk ut hvis man er ute i frisk luft en halv time til 1 time nesten hver dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker aldri sminke, aldri parfyme. Minst mulig produkter. Kun en sjampo. Dusjer hver dag, så er ikke ustelt heller.

Legger heller mer penger i kvalitet på maten og klærne jeg kjøper. Kvalitet over kvantitet.

Sminke synes jeg personlig er noe tull, men folk får gjøre hva de vil for sin egen del. Det bryr ikke meg.

Anonymkode: 7da67...f1d

👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, ti10 skrev:

Når det er sagt, tror jeg de fleste menn synes moderat sminkede kvinner er mer attraktive enn usminkede. Og min erfaring er at mange menn ikke har så god greie på om folk er sminket eller ikke. Både jeg og mange jeg kjenner har fått kommentarer om at vi er så fine uten sminke – når vi er diskret sminket :)  (og så er det et par ganger der jeg ikke har hatt sminke i det hele tatt og folk har spurt om jeg er syk, men det er en annen historie:))

Ja, det tror jeg du har rett i mange ganger. Men skal man bry seg om at menn liker en best pga utseende da?

9 minutter siden, ti10 skrev:

Men hvis du har så mye imot sminke, er det vel bare å gå for de helt naturlige ..?

Ja, klart det. Det gjør han nok. 

Synes det er fint han tar opp noe han synes er vanskelig å forstå seg på. Jeg forstår det heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, exictence skrev:

Ha, ha. Godt svart av deg.

Men klart man kan synes at noen ser "syk ut" , dersom man er vant til å se personen helt annerledes. Derimot hvis de hadde sett deg til vanlig uten sminke, hadde nok ingen reagert. Man ser frisk ut hvis man er ute i frisk luft en halv time til 1 time nesten hver dag.

Ja, de var jo ikke vant til å se meg slik, så det er naturlig at de trodde det 😅

Poenget mitt var bare at folk ofte ikke er så gode til å se hva som er sminke og hva som er «naturlig». Man kan bruke en masse produkt og fortsatt se «naturlig» ut. 

Anonymkode: aa50b...d7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg ER jo en kvinne som bruker sminke. Ergo, de ser jo «hvem jeg er» når jeg kommer sånn som jeg pleier. Er det ikke den personen de ønsker å se og bli kjent med? Meg som oppfører meg slik jeg pleier?

Jo, absolutt. Han skriver jo og at de fleste da avviser, og det er jo egentlig like greit. For han foretrekker ikke disse kvinnene.

 

Sitat

Hva er problemet, er det frykten for at det skal vise seg at jeg egentlig er STYGG under sminken? Fordi... da kan man i hvertfall ikke klage på at det er jeg som er overfladisk og usikker.

Anonymkode: aa50b...d7e

Nei, jeg tror ikke det er det. Jeg synes og det lyser litt usikkerhet blandt de kvinnene som bruker sminke, men det er jo forsåvidt greit å være litt usikker. Det er de fleste av oss. Men å sminke seg, er liksom ikke å stå frem uten/ likesom skjule seg litt bak en maske.

Tror egentlig mange menn liker det. Men hva så, liksom?

 

Endret av exictence
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, exictence skrev:

Det er jo bare positivt, det du sier der at menn har forskjellige syn og meninger. Det samme med kvinner, heldigvis. Det er jo derfor vi finner en som vi liker. Hvis alle hadde vært make og likt de samme tingene, tror jeg neppe det hadde vært greit.

Ja, absolutt! 😊 Det er bare så komisk med den bastante tonen til han i det andre innlegget. Det virker som om han sitter med fasiten på hva alle menn liker. 

Anonymkode: d3d34...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, exictence skrev:

Jeg synes og det lyser litt usikkerhet blandt de kvinnene som bruker sminke,

Det er nok din egen helt subjektive tolkning. 

Anonymkode: ba9dc...dff

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå dater jeg godt voksne damer, og Takk Gud for make-up sier jeg bare. Selv om noen overdriver, helt klart.

Anonymkode: a2633...620

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette synes jeg er komisk, men samtidig tragisk. Kvinnen bruker tid og penger på x-antall produkter for hud og hår. I tillegg så bruker dere penger på injeksjoner, som er rystende. Ikke ser bra ut. Dere trenger faktisk bare en såpe og en hudkrem, tenk det! Velg uten parfyme og parabener så er alt i boks. Dynke seg ned i parfyme trengs heller ikke.

Hver dag ser man kvinner som er helt nedsminket, ansiktet er gjort om til det ukjennelige. Huden sparklet for å fjerne alle skavanker, noen ser man klart skille på halsen hvor sparkelen stopper. Noen kliner på seg selvbruningskrem fordi de skal ha en ekstra glød, men det er jo ikke ekte. 

Falske øyevipper, hva er greia med dette? Ser ut som en dragartist, helt unaturlig. Senest i går kveld var jeg på trening, ser en ung flott kvinne i 20årene. Som dessverre har fucket opp utseendet sitt med øyevipper og sparkel. I god tro om at dette skal se bra ut.

Så har du filler og botox, blitt en epidemi. Kvinner har så lett for å bli påvirket av andre kvinner, dette ser man jo i bloggverden. Men man kan jo tenke sitt om et menneske som gjør noe så drastisk som å sprøyte ting inn i kroppen for at det skal se bra ut. Da er noe galt mentalt med verdier, samme med selvtillit/selvbildet. Ikke snakk det bort med at det ikke "betyr noe", klart det betyr noe. Du har tatt et valg der du valgte å gjøre det, noe som sier alt om deg som person og holdning til utseendet.

 

All denne manipuleringen av utseendet handler om elendig selvbildet/selvtillit. Vær dere selv! Slutt å sammenligne dere med andre kvinner, dette er så håpløst med mange kvinner. Vanskelig å finne en selvsikker kvinne.

På mine siste dater har jeg krevd at kvinnen kommer usminket, dette har blitt avslått av de fleste. Men noen har møtt opp, fint å se virkeligheten!

Anonymkode: 451b6...ed2

Du får full støtte fra meg her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget mitt var bare at folk ofte ikke er så gode til å se hva som er sminke og hva som er «naturlig». Man kan bruke en masse produkt og fortsatt se «naturlig» ut. 

Anonymkode: aa50b...d7e

Ja, det tror jeg nok. Men hva er vitsen? For at man skal føle seg mer vel. Men hvorfor skal det gjøre at man føler seg mer vel? Er det ikke noe med press/konkurranse å gjøre? Er det noe egoistisk over det? Hadde det vært "snillere" å la andre føle seg penere enn deg, liksom? Det er naturlig at man vil tekkes det andre kjønn, gjøre seg pen. Sånn er det vel med dyrene også. Men kan man være pen i seg selv, ved bare renhet og vise "varme"?

At man sminker seg, uansett om det er disker eller mye, er  ikke dette med på å skape et skjønnhetsideal? Legge listen høy til andre likesinnede? 

Jeg synes det er veldig interessant. Hvorfor sminker man seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, exictence skrev:

Jo, absolutt. Han skriver jo og at de fleste da avviser, og det er jo egentlig like greit. For han foretrekker ikke disse kvinnene.

 

Nei, jeg tror ikke det er det. Jeg synes og det lyser litt usikkerhet blandt de kvinnene som bruker sminke, men det er jo forsåvidt greit å være litt usikker. Det er de fleste av oss. Men å sminke seg, er liksom ikke å stå frem uten/ likesom skjule seg litt bak en maske.

Tror egentlig mange med liker det. Men hva så, liksom?

 

Lyser usikkerhet av kvinner som bruker sminke? Så du mener at over halvparten av alle kvinner er usikre? Man kan fint være selvsikker og fremdeles bruke sminke. Noen har som nevnt sminke som hobby eller yrke. Synes det er sikkelig teit å latterliggjøre og heve seg over noe som kvinner flest er opptatt av, for å heve seg selv som en "bedre kvinne" som ikke holder på med slike teite kvinneting. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, deedee_ skrev:

Lyser usikkerhet av kvinner som bruker sminke? Så du mener at over halvparten av alle kvinner er usikre? Man kan fint være selvsikker og fremdeles bruke sminke. Noen har som nevnt sminke som hobby eller yrke. Synes det er sikkelig teit å latterliggjøre og heve seg over noe som kvinner flest er opptatt av, for å heve seg selv som en "bedre kvinne" som ikke holder på med slike teite kvinneting. 

Jeg mener alle kvinner er usikre. Alle menn også. For kvinner kommer det ofte til uttrykk gjennom mye sminke, mye flørting. For menn kommer det til uttrykk som giftig maskulinitet, tøffe seg osv.

Anonymkode: bdd0c...986

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Er jo det jeg sier, dere gjør det pga lav selvfølelse for utseendet deres. Dere tror det ser bedre ut med sminke/andre ting. 

Så jeg skrev jo riktig. Dere vil ikke være dere selv.

Anonymkode: 451b6...ed2

Mange sliter med uren hud og annet de ikke liker ved seg selv. Mange driter i hva andre synes om det men dekker over for at man selv skal se ut slik man egentlig føler seg på innsiden. 

Mange er mer seg selv med sminke enn uten. Fordi da kan man se ut slik man føler seg. 

Anonymkode: e505c...529

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...