Gå til innhold

En mann lurer, hvorfor kvinnen bruker så mye tid på å tro at dere ser bra ut med sminke/andre ting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting nå....dere menn som vil ha naturlige jenter, dere synes såklart at det er greit at hun lar håret (under armene, på leggene og kjønnshår) gro også?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann og syns det e helt latterlig når e ser kvinner med fake øyenvipper, tatoverte øyenbryn (ka faen) og 10 lag med foundation. Hvor er alle de naturlige jentene blitt av ?? 

Anonymkode: 9d3ae...48c

Tattoverte øyenbryn benytter gjerne de som har veldig lite synlige bryn fra naturens side. Enig i at det ofte kan se "fake" ut. Men dyktig utført, kan det faktisk se både pent og naturlig ut. Men det er et risikoprosjekt jeg ikke hadde turt å begi meg inn på. En diskret tatovert eyeliner langs øvre vipoekant, derimot, kunne jeg ha tenkt meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser denne tråden, kommer jeg til å tenke på Ottar-damene, og hvor mange kommentarer som ofte kommer om hvor "stygge" de er, og at de hater menn fordi ingen vil ha dem. Så vidt jeg kan se, ser de ganske så normale ut. Det som skiller dem utseendemessig fra kvinner flest, er at de er helt naturlige. Ingen sminke, ingen hårfarge, ingen hårfjerning. Hadde de freshet opp hårfargen litt, nappet bryn og fjernet hårvekst, sminket seg litt, og dukket opp i en annen sammenheng enn som Ottarmedlem, ville ingen ha sagt noe negativt om utseendet deres. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker høyere makter for at jeg lever i en tid der sminke finnes, og er tilgjengelig for alle. Uten å overdrive et sekund; jeg hadde ikke kunnet (villet) gått ut døren uten. Ikke om verden sto i brann. Jeg har ikke har fått de beste genene hva hud angår, så for meg er det en nødvendighet. Det hjelper meg til å få en litt bedre selvtillit og jeg er evig takknemlig. At jeg driver med "bedrag", og at andre lar seg lure, kunne ikke brydd meg mindre.

Anonymkode: 94d1c...5f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Takker høyere makter for at jeg lever i en tid der sminke finnes, og er tilgjengelig for alle. Uten å overdrive et sekund; jeg hadde ikke kunnet (villet) gått ut døren uten. Ikke om verden sto i brann. Jeg har ikke har fått de beste genene hva hud angår, så for meg er det en nødvendighet. Det hjelper meg til å få en litt bedre selvtillit og jeg er evig takknemlig. At jeg driver med "bedrag", og at andre lar seg lure, kunne ikke brydd meg mindre.

Anonymkode: 94d1c...5f6

Samme her. Vi som av ulike årsaker har dårlig eller stygg hud blir ikke tatt hensyn til i sånne debatter. Sminker meg for å se normal ut jeg, og det krever yrket mitt også. Gir en god faen i at folk ser ned på meg for at jeg sminker meg til å se frisk og normal ut, det gir meg ikke dårligere verdier enn andre.

Anonymkode: 35340...d7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer for meg selv jeg. Jeg driter i hva du syns og gjør det jeg selv føler for. Jeg gjør det jeg trenger for å føle meg bra for meg selv. :) 

Anonymkode: bdf84...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.3.2019 den 9.49, AnonymBruker skrev:

Takker høyere makter for at jeg lever i en tid der sminke finnes, og er tilgjengelig for alle. Uten å overdrive et sekund; jeg hadde ikke kunnet (villet) gått ut døren uten. Ikke om verden sto i brann. Jeg har ikke har fått de beste genene hva hud angår, så for meg er det en nødvendighet. Det hjelper meg til å få en litt bedre selvtillit og jeg er evig takknemlig. At jeg driver med "bedrag", og at andre lar seg lure, kunne ikke brydd meg mindre.

Anonymkode: 94d1c...5f6

Jeg skjønner det, men kan ikke huden også forverres av sminke? Foundation o.l tetter jo til porene

Anonymkode: 9cebe...331

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.3.2019 den 8.05, Nerine_ skrev:

Har tilgode å se noen som ser best ut uten sminke. 

Ok. Hun jeg kjenner gjør det. Og drar menn som bare rakkern. Tror hun har vært singel 1 mnd iløpet av de siste 15 årene. Ser smellpen ut, så sikkert derfor hun ikke gidder sminke heller. 

Anonymkode: 9cebe...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Hun jeg kjenner gjør det. Og drar menn som bare rakkern. Tror hun har vært singel 1 mnd iløpet av de siste 15 årene. Ser smellpen ut, så sikkert derfor hun ikke gidder sminke heller. 

Anonymkode: 9cebe...331

Du kan jo ikke påstå at hun ser bedre ut uten sminke, om hun ikke sminker seg...? Å se bra ut uten sminke er noe annet, det var ikke det jeg mente. 

Endret av Nerine_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du avslørte deg selv ved å være kvinne selv, idet du kalte det «fillers»👏🏼 

Anonymkode: ad65a...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner det, men kan ikke huden også forverres av sminke? Foundation o.l tetter jo til porene

Anonymkode: 9cebe...331

Bruker kun mineralsminke og har gjort det i alle år. Aldri gitt meg mer problem med huden. Nå har jeg forøvrig ikke så mye kviser lenger, bare arrene etter de. Og en rødlig hud. Så sminke er og blir en nødvendighet og vil være det mest sannsynlig resten av livet. 

Anonymkode: 94d1c...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2019 den 8.57, AnonymBruker skrev:

Dette synes jeg er komisk, men samtidig tragisk. Kvinnen bruker tid og penger på x-antall produkter for hud og hår. I tillegg så bruker dere penger på injeksjoner, som er rystende. Ikke ser bra ut. Dere trenger faktisk bare en såpe og en hudkrem, tenk det! Velg uten parfyme og parabener så er alt i boks. Dynke seg ned i parfyme trengs heller ikke.

Hver dag ser man kvinner som er helt nedsminket, ansiktet er gjort om til det ukjennelige. Huden sparklet for å fjerne alle skavanker, noen ser man klart skille på halsen hvor sparkelen stopper. Noen kliner på seg selvbruningskrem fordi de skal ha en ekstra glød, men det er jo ikke ekte. 

Falske øyevipper, hva er greia med dette? Ser ut som en dragartist, helt unaturlig. Senest i går kveld var jeg på trening, ser en ung flott kvinne i 20årene. Som dessverre har fucket opp utseendet sitt med øyevipper og sparkel. I god tro om at dette skal se bra ut.

Så har du filler og botox, blitt en epidemi. Kvinner har så lett for å bli påvirket av andre kvinner, dette ser man jo i bloggverden. Men man kan jo tenke sitt om et menneske som gjør noe så drastisk som å sprøyte ting inn i kroppen for at det skal se bra ut. Da er noe galt mentalt med verdier, samme med selvtillit/selvbildet. Ikke snakk det bort med at det ikke "betyr noe", klart det betyr noe. Du har tatt et valg der du valgte å gjøre det, noe som sier alt om deg som person og holdning til utseendet.

 

All denne manipuleringen av utseendet handler om elendig selvbildet/selvtillit. Vær dere selv! Slutt å sammenligne dere med andre kvinner, dette er så håpløst med mange kvinner. Vanskelig å finne en selvsikker kvinne.

På mine siste dater har jeg krevd at kvinnen kommer usminket, dette har blitt avslått av de fleste. Men noen har møtt opp, fint å se virkeligheten!

Anonymkode: 451b6...ed2

Og godt er det. Kvinner skal ikke la seg kontrollere av menn, i alle fall ikke fremmede menn de har møtt på datingtjenester. 

Anonymkode: 1ab93...3dd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og godt er det. Kvinner skal ikke la seg kontrollere av menn, i alle fall ikke fremmede menn de har møtt på datingtjenester. 

Anonymkode: 1ab93...3dd

Det handler ikke om kontroll, det handler om å tørre å vise seg selv. Hvordan du egentlig ser ut! 🙂 

Anonymkode: 451b6...ed2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om kontroll, det handler om å tørre å vise seg selv. Hvordan du egentlig ser ut! 🙂 

Anonymkode: 451b6...ed2

Tror de fleste "tør" å vise seg selv uten sminke. Er ikke slik at man ser ut som en helt annen person med sminke. Men når man skal på date er kanskje ikke helt settingen hvor folk er komfortable med å ikke stelle seg ordentlig. Man stiller ikke på date i joggebukse liksom. Tviler på at du hadde sett forskjell på ei som var helt usminket, og ei med diskret hverdagssminke. 

Anonymkode: 77610...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om kontroll, det handler om å tørre å vise seg selv. Hvordan du egentlig ser ut! 🙂 

Anonymkode: 451b6...ed2

Jeg kan fint dra på butikken uten sminke, eller gå noen dager uten. Men jeg foretrekker å sminke meg, så det har ingenting med å tørre eller ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, hadde jeg snakket med en fyr på tinder som krevde at jeg skulle møte på nett uten sminke, hadde jeg umiddelbart sagt hadet. Ikke fordi det er noe problem for meg å gå uten sminke, men ikke snakk om at en fremmed drittfyr skal få kontrollere hva jeg får eller ikke får ha på meg. Hva mer ville han prøvd å kontrollere? 

Nei det hadde vært et knallrødt flagg. 

Anonymkode: 9e1bb...3f6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, Nerine_ skrev:

Du kan jo ikke påstå at hun ser bedre ut uten sminke, om hun ikke sminker seg...? Å se bra ut uten sminke er noe annet, det var ikke det jeg mente. 

Jeg og et par venninner sminket henne en gang. Har også sett et bilde av henne med sminke før hun sluttet å sminke seg, da hun var 19. 

Anonymkode: 9cebe...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2019 den 10.16, AnonymBruker skrev:

Tror de fleste "tør" å vise seg selv uten sminke. Er ikke slik at man ser ut som en helt annen person med sminke. Men når man skal på date er kanskje ikke helt settingen hvor folk er komfortable med å ikke stelle seg ordentlig. Man stiller ikke på date i joggebukse liksom. Tviler på at du hadde sett forskjell på ei som var helt usminket, og ei med diskret hverdagssminke. 

Anonymkode: 77610...557

Selvfølgelig ser man forskjell på en som er helt usminket og en som er "diskret hverdagsminket". Med diskret hverdagsminke antar jeg du mener mascara, farget øyenbryna og foundation? Man ser jo enkelt om folk har på seg mascara eller om de har naturlige øyenvipper og om de har farget øyenbryna og har foundation.. jeg tror du må være mann som ikke klarer å se dette.. har du i det hele tatt sett en helt usminket kvinne før?

Anonymkode: 9d3ae...48c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig ser man forskjell på en som er helt usminket og en som er "diskret hverdagsminket". Med diskret hverdagsminke antar jeg du mener mascara, farget øyenbryna og foundation? Man ser jo enkelt om folk har på seg mascara eller om de har naturlige øyenvipper og om de har farget øyenbryna og har foundation.. jeg tror du må være mann som ikke klarer å se dette.. har du i det hele tatt sett en helt usminket kvinne før?

Anonymkode: 9d3ae...48c

Jeg er ikke mann. Mener at en mann ikke ser helt forskjell på diskret sminke og hverdagssminke. Jeg gjør det, men min opplevelse er at de fleste jenter som menn mener er usminkede og naturlige har vanlig hverdagssminke på. 

Anonymkode: 77610...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2019 den 9.06, Sokkar skrev:

Eg bruker ikke tid på å tro noe som helst. Jeg veit jeg ser bra ut når jeg sminker meg. 

Uff, dette var tungt å lese. Velg et skriftspråk og hold deg til det. 

Anonymkode: 01089...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...