Gå til innhold

Gå ikke imot folk på "Rampelys"


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Gjest no. 72
6 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Det er flere ganger jeg har lest i bloggertrådene og tenkt at jeg ikke håper de er her inne og leser. Så jeg prøver selv å tenke hva som er greit å skrive, hva jeg selv hadde tålt at andre hadde skrevet om meg om jeg var en av bloggerne selv- så skriver jeg det. 

Det er det sikkert veldig mange andre som gjør også. De aller fleste har både evne og mulighet til å tenke før de trykker på "send inn svar"-knappen. Noen gangner er det brukere som ikke gjør det, og da er det viktig at det blir rapportert inn og ryddet bort hvis det er regelbrudd. 

Endret av no. 72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Det er flere ganger jeg har lest i bloggertrådene og tenkt at jeg ikke håper de er her inne og leser. Så jeg prøver selv å tenke hva som er greit å skrive, hva jeg selv hadde tålt at andre hadde skrevet om meg om jeg var en av bloggerne selv- så skriver jeg det. 

Vet du ? Så mye dritt jeg får nå, er en bagatell ifh hva bloggere får. Og jeg blir sliten. Virkelig 

På et forum vi alle er anonyme ! Har hatt lyst til å slette meg x antall ganger nå

 😄

Men jeg kan ikke være feig 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Vet du ? Så mye dritt jeg får nå, er en bagatell ifh hva bloggere får. Og jeg blir sliten. Virkelig 

På et forum vi alle er anonyme ! Har hatt lyst til å slette meg x antall ganger nå

 😄

Men jeg kan ikke være feig 

Skrev jeg dritt mot deg? 

Jeg har virkelig ingenting imot deg. Var ikke ment til deg den kommentaren, men generelt. 

Håper det går bra med deg. Send meg gjerne PM❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte tåler ikke at idolene blir avslørt og ønsker derfor at Rampelys skal legges ned. 

Anonymkode: a815f...106

Har hatt et idol i hele mitt liv. David Robert Haywood Jones. Men misliker et lite antall navlebeskuende debattanter her på KG. De evner ikke å skjønne når de skal gi seg. 

Anonymkode: aa652...996

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Firestone skrev:

Dette er en veldig merkelig tråd. 

Dette! Bare wow...

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Peaky Blinders skrev:

Kan ikke se hvorfor en tråd som dette fortjener et snev av saklighet. 

Ekstremt god debatt teknikk 😂 

Anonymkode: aa652...996

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Jeg leser ofte på rampelyset og rister på hodet av måten de holder på der. Har vurdert å kommentere men orker ikke få hele gjengen mot meg. Har sett deg ts og noen andre stakkarer som har forsøkt å si sin mening der inne, så det frister lite å si hva jeg tenker om måten de kritiserer bloggere på. De fleste der har ingenting positivt å si, de er ordentlig ute etter å ta bloggere på alt mulig og helst på en "stueren" måte med noble saker som bruk av barn i sosiale medier og overforbruk. Det er ikke sakene som er problemet, det er den fiendtlige og agressive måten de kritiserer og argumenterer på som gir meg ordentlig avsmak.

Anonymkode: 545d7...2d1

Dette har jeg og sett. Noen er helt ekstreme.

De verste er de som gang på gang skriver at de er ferdig med å følge den patetiske hora (visstnok bloggeren), men ti sider senere, er samme personen like aggressiv i omtalen om bloggeren. Gjerne sekundet etter ett nytt blogginnlegg🙄

Anonymkode: 48246...a0d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Peaky Blinders skrev:

Forstår godt at brukere kan bli litt sjalu når de ser hvor spennende det er på rampelys delen, og at enkelte derfor velger å kritisere både trådene og brukerne der inne. Jeg har derfor laget noen punkter som kan være til hjelp hvis du vil ta del i den særdeles eksklusive klubben.

  • Må du kunne argumentere hvis du skal skrive der inne? Ja. 
  • Må du ha dokumentasjon for påstandene dine? Ja. 
  • Bør du sette deg inn i regelverket for forumet? Ja. 
  • Bør du sette deg inn i temaene som diskuteres før du starter? Ja, men her er de andre brukerene veldig snille, og ber du om hjelp får du nok lesestoff for et par kvelder. 

Bare si i fra når du føler deg klar, så skal jeg hjelpe deg inn. 

 

Omg snakk om å tro man selv er kulere og smartere enn alle andre 😴.  

Anonymkode: 66d6e...6ac

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mandag og ny uke. Vi får prøve å bli bedre menn esker alle sammen. 

Det er håp for alle. Vi må se oss i speilet. 

Sånn er det bare. Har sett meg i speilet, og har et helsikes munnsår. Kan ikke gå på jobb. Jeg ser ikke ut! 🙂

Har vel gjort noe galt da. Tar den. Uff

 Skulle alsri opprettet tråden her 🙂 snakk om å lage ris til egen ræv  😄

Jaja. Jeg har en vei å gå. Tar bare små skritt. Men jeg kommer vel i mål. Jeg også 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skaper vel mye debatt på grunn av bloggeres bruk av seg selv som egen merkevare. Derfor blir all kritikk personlig. Det er vanskelig å kritisere merkevaren, uten å kritisere personen. Det skaper følelser.

Mitt syn på det er at de må få den kritikken de får. De har så mye negativ innvirkning på folk, at det er fint at det reageres. Så går det selvfølgelig an å oppføre seg..

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas
21 timer siden, SoWhat? skrev:

Wow. Da er du forfulgt og kjørt. For en gjeng. Men det er ikke riktig å si.  Det er NOEN. Jez. 

Er jo helt vanvidd! Jeg ble ikke så veldig pukka på før jeg deltok i tråden ",Rampelyst"

Men fyfader. Her slipper du ikke unna! Ohmygod. Ojoj. Må skjerpe seg. Det er ikke noe poeng i å hate kun for å hate. Hm. For noe greier 🙂

Hvis det er den siste diskusjonen om Sophie Elise du sikter til, anbefaler jeg alle som kjøper argumentet om hat, forfølgelse og vanvidd om å gå til primærkilden og lese det som faktisk ble skrevet der.

Din konspirasjonsteori om at Sophie Elise og andre bloggere blir utnyttet av et «apparat bak», men ikke skjønner det selv, er i realiteten mindre pent enn å hevde det motsatte.

Å påstå at Sophie Elise ikke kan motstå penger er heller ikke så pent. Du mente sikkert ikke noe vondt med det du skrev, men det er jo ikke følelsene bak argumentene som teller. Du skrev det du skrev, og folk forholdt seg ganske saklig til alle påstandene dine.

Ikke ta innspillet mitt som enda et personlig angrep. Du må bare forstå at når du lanserer påstander inviterer du til debatt, og du kan ikke forvente at du ikke møter motstand. Spesielt ikke når du lanserer konspirasjonsteorier.

Endret av Anna Nas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anna Nas skrev:

Hvis det er den siste diskusjonen om Sophie Elise du sikter til, anbefaler jeg alle som kjøper argumentet om hat, forfølgelse og vanvidd om å gå til primærkilden og lese det som faktisk ble skrevet der.

Din konspirasjonsteori om at Sophie Elise og andre bloggere blir utnyttet av et «apparat bak», men ikke skjønner det selv, er i realiteten mindre pent enn å hevde det motsatte.

Å påstå at Sophie Elise ikke kan motstå penger er heller ikke så pent. Du mente sikkert ikke noe vondt med det du skrev, men det er jo ikke følelsene bak argumentene som teller. Du skrev det du skrev, og folk forholdt seg ganske saklig til alle påstandene dine.

Ikke ta innspillet mitt som enda et personlig angrep. Du må bare forstå at når du lanserer påstander inviterer du til debatt, og du kan ikke forvente at du ikke møter motstand. Spesielt ikke når du lanserer konspirasjonsteorier.

Tar kritikk. Men jeg melder meg ut. Skulle ikke skrevet tråden her! Gjorde en feil der. Men nå har en drosjesjåfør gitt meg inspirasjon.  Godt vi møter gode mennesker  🙂

Fikk litt perspektiv. Trenger det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg og sett. Noen er helt ekstreme.

De verste er de som gang på gang skriver at de er ferdig med å følge den patetiske hora (visstnok bloggeren), men ti sider senere, er samme personen like aggressiv i omtalen om bloggeren. Gjerne sekundet etter ett nytt blogginnlegg🙄

Anonymkode: 48246...a0d

Hvor har du sett dette? Kan du dokumentere at dette er skrevet i en tråd i Rampelysforumet? Jeg har lest svært mye av det som står der og aldri sett noen ordlegge seg slik. Så, dokumentasjon, takk. Enten imgur eller lenke.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gærne mennesker

 Shit.  Virkelig  🙂

Men men . Sånn er det. Som drosjesjåføren  sa til meg idag: bryr du deg for mye om andre, så må en skaffe seg et liv. Enig i det 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SoWhat? skrev:

Mange gærne mennesker

 Shit.  Virkelig  🙂

Men men . Sånn er det. Som drosjesjåføren  sa til meg idag: bryr du deg for mye om andre, så må en skaffe seg et liv. Enig i det 🙂

Skulle ikke du melde deg ut? 

Anonymkode: 2ad09...3b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må si meg enig med flere andre i denne tråden. Jeg har lest en del av flere av trådene i Rampelys. I begynnelsen var jeg fascinert og ganske sjokkert over hvor mye negativt og kritikkverdig bloggerne gjorde, og jeg ble opplyst av det jeg leste og ting jeg ikke visste eller så.

Men så fortsatte det bare. Og jeg syntes det ble i overmåte mye, repetisjon av den samme kritikken og de samme smålige kommentarene over måneder og år. Noe som endte med at der jeg før var enig med all kritikken og reagerte mot bloggerne, så begynte jeg gradvis å få mer og mer sympati med dem. 

Hvis noen noengang har vært utatt for motargumenter, kritikk og både fin og ufin tone i en lang tråd man selv har deltatt i, og kanskje skrevet ting man i ettertid ser man ikke burde, og har følt litt på ubehag og klump i magen for det... dette er det bloggerne utsettes for, bare mye verre. Fordi det er rettet mot dem med navn, en hel mobb med mennesker som henger etter dem hver dag for å finne noe å ta dem på. 

Nå har jeg begynt å lese litt sjeldnere i trådene, fordi jeg synes det er vondt og ubehagelig å se hva en mobb med mennesker kan utsette enkeltpersoner for - og forsvare det med nebb og klør, selv etter flere runder med folk som begynner å reagere på dette. I tillegg skjønner jeg ikke at folk gidder sitte nesten daglig å lese blogger, eller lese kommentarer til blogger, for å skrive samme kritikk som de skrev dagen før, uken før, måneden før, året før... nei, det skjønner jeg ikke at noen gidder bruker tiden sin på.

Noen nevnte tildligere i tråden at det var et ekkokammer, og det må jeg si meg fullstendig enig i.

Anonymkode: 20357...f26

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ordet enkeltpersoner blir brukt om reklamebedrifter med stor påvirkningskraft og omsetning, så har debatten på Rampelys gått enkeltleserne hus forbi, noe som forklarer hvorfor debatten fortsetter å være høyst nødvendig. 
Vennligst legg merke til AS'et som gjerne er tilføyd bloggernes navn og virksomhet, registrert i Brønnøysundregisteret, før influencaen tar helt overhånd. De færreste på Rampelys påberoper seg å vite noe som helst om privatpersonene som har påvirkning som stillingstittel, altså influencer.

Anonymkode: 93926...d34

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Når ordet enkeltpersoner blir brukt om reklamebedrifter med stor påvirkningskraft og omsetning, så har debatten på Rampelys gått enkeltleserne hus forbi, noe som forklarer hvorfor debatten fortsetter å være høyst nødvendig. 
Vennligst legg merke til AS'et som gjerne er tilføyd bloggernes navn og virksomhet, registrert i Brønnøysundregisteret, før influencaen tar helt overhånd. De færreste på Rampelys påberoper seg å vite noe som helst om privatpersonene som har påvirkning som stillingstittel, altså influencer.

Anonymkode: 93926...d34

Jeg vet mange av bloggkritikerne gjemmer seg bak dette, men en bedrift kan ikke ha gapesmil, dårlig interiørsmak, dårlig klessmak, være dårlig å trene, stå kunstig, smile kunstig, skrive dårlig osv. Personen forsvinner ikke om vedkommende har opprettet AS.

Anonymkode: 20357...f26

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når reklamebloggerne velger å bruke seg selv, sitt ansikt og sin kropp, sine barn og sitt hjem som salgsobjekter, må de nødvendigvis komme i en uheldig skvis mellom det private og det forretningsmessige. Content marketing behøver ikke være slik, det er noe de har valgt selv, sannsynligvis i mangel på fantasi nok til å finne på noe annet, pluss det faktum at all oppmerksomheten de får, går dem til hodet og de blir primadonnaer som ser på seg selv som stjerner på kjendishimmelen. Når de velger å selge seg selv bør de også se at de er det, en salgsvare, og en vare er utsatt for kritiske blikk. 

Jeg skjønner ikke hvorfor de gidder. Tenk å utsette seg selv for alles blikk på den måten? Og hvordan kan de holde ut tanken på at de hver eneste dag må vise hvor dårlig de skriver og hvor tåpelige bilder de tar? 

Anonymkode: 2e816...6ae

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...