Gå til innhold

Gå ikke imot folk på "Rampelys"


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Gjest no. 72
Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Takk. For at jeg er tilgitt

 Jeg skal prøve å ikke gjøre igjen.  Alltid et håp 😄

Neste gang du kjenner på lysten til å starte en slik tråd, bare se for deg alt maset og all motbøren du vil få. Da vil det ikke friste lenger! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest no. 72
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For alt vi vet, så kan det være lenge før det fantes noen bloggerbarn-tråd, eller stort tilfang av kilder i underforumet. 

Anonymkode: 9202a...e41

Det er av det samme som du var inne på tidligere i et innlegg: de fleste som kritiserer rampelyset og brukerne der, vet ikke hvordan det egentlig er der inne. De har kanskje skrevet ett innlegg der for 5 år siden eller gått inn å lest i en tråd, og baserer sin oppfattelse på det. 

Mitt tips til de ivrige kritikerne er å faktisk teste det ut. Følg reglene, argumenter godt å se hva som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Innlegg som korrigerer debatten i bloggerens favør (ved å dokumentere at det som diskuteres ikke stemmer helt, f. eks) får på langt nær like mange likes som kritiske innlegg. 

Anonymkode: e2cda...8a5

jeg kan faktisk ikke huske å ha sett et godt dokumentert innlegg som går i bloggerens favør, så den påstanden er det vanskelig å ta stilling til.

Uansett, likes eller ikke er jo ikke så veldig interessant. Det interessante er om vedkommende blir hørt.

Anonymkode: ed1dd...3f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Peaky Blinders skrev:

Neste gang du kjenner på lysten til å starte en slik tråd, bare se for deg alt maset og all motbøren du vil få. Da vil det ikke friste lenger! 

Det kan du si. Er for impulsiv jeg. Det straffer seg 🙂

Jeg er ikke vant til å bli mislikt. Virkelig ikke. Men så må det skje. Ikke hyggelig. Men jeg står i det. Jeg markerer meg. Da må jeg tåle ting. Jeg er ikke dum. Langt fra. Men det svikter her iblant. Driter meg ut. Det får jeg stå i. Er dritt sliten. Men so what ? 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Det kan du si. Er for impulsiv jeg. Det straffer seg 🙂

Jeg er ikke vant til å bli mislikt. Virkelig ikke. Men så må det skje. Ikke hyggelig. Men jeg står i det. Jeg markerer meg. Da må jeg tåle ting. Jeg er ikke dum. Langt fra. Men det svikter her iblant. Driter meg ut. Det får jeg stå i. Er dritt sliten. Men so what ? 🙂

Det er forskjell på å bli mislikt og få motargumenter imot seg, eller få kritikk for måten man underbygger argumentasjonen sin.

Men fra det øyeblikket man tar motstand i sak i en tråd personlig, og lager nye tråder om at man blir angrepet for den man er, ikke for hvordan man argumenterer, da legger man jo grunnlaget for nettopp å få kritikk for eget reaksjonsmønster.

Anonymkode: 7b010...713

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det kan du si. Er for impulsiv jeg. Det straffer seg 🙂

Jeg er ikke vant til å bli mislikt. Virkelig ikke. Men så må det skje. Ikke hyggelig. Men jeg står i det. Jeg markerer meg. Da må jeg tåle ting. Jeg er ikke dum. Langt fra. Men det svikter her iblant. Driter meg ut. Det får jeg stå i. Er dritt sliten. Men so what ? 🙂

Du blir ikke mislikt. Det er mange som er flinke til å argumentere for meningene sine. Hvis du ikke er like flink, kan det kanskje oppleves voldsomt å stå i en debatt med noen som er bedre, men det betyr ikke at de misliker deg som person. De argumenter bare for sine egne meninger, og ikke er enig i det du legger frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Peaky Blinders skrev:

Du blir ikke mislikt. Det er mange som er flinke til å argumentere for meningene sine. Hvis du ikke er like flink, kan det kanskje oppleves voldsomt å stå i en debatt med noen som er bedre, men det betyr ikke at de misliker deg som person. De argumenter bare for sine egne meninger, og ikke er enig i det du legger frem. 

Ok. Jeg blir litt satt ut her. Hva faen skjer nå liksom? 

Er helt for motstandere! Men det ble litt mye for meg.

Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peaky Blinders skrev:

Dette burde du ha tenkt på før. Tenk om vi slår rot her? Så begynner vi å kreve dokumentasjon, saklighet og slikt? DA, ja DA. 

Hvis du vil ha frekk i kjeften-konkurranse med meg så gjør ikke det meg noe, men hva mener du at jeg skulle tenkt på? Jeg startet ikke tråden.

Anonymkode: 72ea6...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Peaky Blinders said:

Du blir ganske radikalisert av å skrive der vil jeg påstå. Ekstremt kritisk til sosiale medier, og verden vil aldri bli den samme igjen. 

Tror mange der like å tenke at de kritiserer sosialemedier og blogging som fenomen når det egentlig bare er hetsing av enkeltpersoner som CBE.

Anonymkode: a7630...774

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du vil ha frekk i kjeften-konkurranse med meg så gjør ikke det meg noe, men hva mener du at jeg skulle tenkt på? Jeg startet ikke tråden.

Anonymkode: 72ea6...7d3

Det var tull da... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror mange der like å tenke at de kritiserer sosialemedier og blogging som fenomen når det egentlig bare er hetsing av enkeltpersoner som CBE.

Anonymkode: a7630...774

Jeg hetser ikke enkeltpersoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Peaky Blinders said:

Jeg hetser ikke enkeltpersoner. 

Skriver ikke at du gjør det, men har sett i flere tråder at det er hetsing det går på.

Anonymkode: a7630...774

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at ALLE som ser hetsing/slemme kommentarer i tråder på Rampelys, rapporterer det. Hetsing og slemme kommentarer er ikke LOV - så istedet for å kjefte på alle som skriver på rampelys, foreslår jeg at alle tar en rapporteringsdugnad, slik at vi får et høyere saklighetsnivå.

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror mange der like å tenke at de kritiserer sosialemedier og blogging som fenomen når det egentlig bare er hetsing av enkeltpersoner som CBE.

Anonymkode: a7630...774


Nei, hei - der var du igjen :vinke: diskusjonen rundt også CBE er rmedieomtale, basert rundt et konkret, løpende eksempel. Hun og hennes AS er et fascinerende praktisk studie av flere sider ved reklameblogging, som ikke er like naturlig å ta opp i tråder for andre bloggere. Som 'rosabloggernes 'grand old lady' er hennes virksomhet som SoMe-aktør selvfølgelig spesielt interessant, siden hun var en av de første som begynte å livnære seg av dette. 

Anonymkode: 9202a...e41

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Peaky Blinders skrev:

Det var tull da... 

Okei, jeg klarte ikke å plukke opp vitsen, kan jo være fordi at den ikke synes selv med humor detektor..

Anonymkode: 72ea6...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei, jeg klarte ikke å plukke opp vitsen, kan jo være fordi at den ikke synes selv med humor detektor..

Anonymkode: 72ea6...7d3

Jeg er ikke den flinkeste til å være morsom, og har lagt mye innsats i å være spydig i denne tråden, så tar selvkritikk på at det ikke var så lett å oppdage mitt forsøk på å være morsom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg synes at ALLE som ser hetsing/slemme kommentarer i tråder på Rampelys, rapporterer det. Hetsing og slemme kommentarer er ikke LOV - så istedet for å kjefte på alle som skriver på rampelys, foreslår jeg at alle tar en rapporteringsdugnad, slik at vi får et høyere saklighetsnivå.

 


Fra den andre tråden, så lærte vi jo at litt av problemet er at ikke alle som stikker innom en tråd og blir sjokkert skjønner hva som egentlig blir debattert eller kjenner til referansene som brukes. Som at konkrete referanser til overskrifter bloggeren selv har brukt oppfattes som hets f.eks. Det er et problem at endel som kommer inn og føler seg støtt, ikke kjenner til hva bloggere selv har skrevet, sagt og gjort - og derved også reagerer på at ting de opplever som 'hets' ikke blir slettet av moderator. 

Anonymkode: 9202a...e41

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fult av hjerneråte slike steder. Er som Simba sier til sønnen sin i løvenes konge memeene 

Anonymkode: 43c62...ee7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fult av hjerneråte slike steder. Er som Simba sier til sønnen sin i løvenes konge memeene 

Anonymkode: 43c62...ee7

Hvis du mener det er fullt av hjerneråte så stemmer nok det. Særlig hvis Simba er enig med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Det er flere ganger jeg har lest i bloggertrådene og tenkt at jeg ikke håper de er her inne og leser. Så jeg prøver selv å tenke hva som er greit å skrive, hva jeg selv hadde tålt at andre hadde skrevet om meg om jeg var en av bloggerne selv- så skriver jeg det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...