Gå til innhold

Gå ikke imot folk på "Rampelys"


SoWhat?

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Måtte inn og lese kjapt på tråden i Rampelyset. Det lille jeg orket å lese fikk meg til å tenke at der har jeg ingenting å gjøre. Jeg klarer ikke å la være å forsvare noen når jeg ser så massiv og ensidig fokus, de som prøve å si noe positivt om Sofie elise blir nesten sablet ned, fikk inntrykk av at det ikke var lov å ikke være ensidig negativ til henne. Ts her har min sympati, det så ut som om hun prøvde å få litt balanse i saken, det ble ikke tatt godt imot. Å kalle noen for idiot for å mene noe annet enn en selv slik hun ble er dårlig argumentering. Egentlig er det ikke argumentering i det hele tatt. 

Å klage over at denne tråden er opprettet for å kritisere noen blir litt rart med tanke på hvordan de samme skriver om andre der inne.

Anonymkode: 9f248...847


Veeent nå litt - jeg foreslår at du leser deg litt lengre bakover i den tråden. For TS har virkelig selv vært svært drøy mot Sophie Elise - eller etter egne ord 'tatt henne hardt for seg', og gått på henne som person. Men det er visst greit, så lenge det er en selv som har 'følt berettiget sinne'... Å komme kjeftende på andre som ikke har vært i nærheten like drøye i etterkant, blir selvfølgelig ikke tatt spesielt godt imot. Vil en være med å sette rammene for tråden, så får en sørge for å oppfylle dem selv først.   

Anonymkode: 9202a...e41

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest no. 72

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger du 5 mill og barn for å kunne tåle og takle litt kritikk? 

Anonymkode: 18e3e...6fd

Nei, jeg trenger 5 mill, barn og en egen youtube kanal for å bli sammenlignet med en blogger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Peaky Blinders skrev:

 

Nei, jeg trenger 5 mill, barn og en egen youtube kanal for å bli sammenlignet med en blogger. 

Neida. Å være hårsår og ha liten selvinnsikt er nok👍😊 

Anonymkode: 18e3e...6fd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg tenker at alle som er kritiske til rampelys er misunnelige.

Anonymkode: ed1dd...3f5

Det tror jeg også! Forstår dem godt da. Sikkert vondt å se at andre brukere kan være så smarte, pene og flinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Neida. Å være hårsår og ha liten selvinnsikt er nok👍😊 

Anonymkode: 18e3e...6fd

Holder ikke. Gi meg pengene eller så gidder jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada........noen følte seg iallefall truffet......

Anonymkode: 809b5...1a6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Peaky Blinders skrev:

Holder ikke. Gi meg pengene eller så gidder jeg ikke. 

Du blir mer og mer lik de du misliker, men likevel er nærmest👏 

Anonymkode: 18e3e...6fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du blir mer og mer lik de du misliker, men likevel er nærmest👏 

Anonymkode: 18e3e...6fd

Ser du virkelig ikke at jeg forsøker å gjøre en jobb her? Herregud, du skulle bare visst hvor slitsomt det her er for meg. Det river hjertet mitt i to å komme med usakeligheter, men alt for dere ❤️

Endret av no. 72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kinder skrev:

 

Det kommer noe positivt innimellom, men samtidig er rampelys en motvekt mot all hyllest, hjerter og smilefjes bloggerne selv får i sine kanaler, uansett hva de finner på. Det er en plass hvor man kan diskutere det uetiske bloggere gjør, for det kan iallfall ikke diskuteres på bloggerens plattformer. Da blir det som regel slettet med en gang og kalt for hets og hat. Så det er ikke rart folk blir frustrerte.

Det er behov for en plass hvor bloggernes påfunn kan diskuteres, bare tenk hvor mye bloggere ville herjet rundt om ingen hadde snakket om det, og skapt diskusjoner rundt hva som er greit å gjøre eller ikke. Det er jo ikke slik at det er uvanlig at arbeidestakere i andre yrkesgrupper får kritikk heller, og vi har noen regler og normer å forholde oss til.  Bloggere er en relativt ny yrkesgruppe, og de har stort sett fått holde på som de vil i mange år. Samtidig påvirker de mange, særlig unge mennesker, og derfor er det særlig viktig å ha diskusjoner rundt måten de driver bedriften sin, for å skape bevissthet, normer og regler bloggere må forholde seg til. Som for eksempel regler rundt merking av reklame, og hva som er ikke er greit å reklamere for. Det er heldigvis har blitt mer bevisstgjøring rundt sånt etter at det har blitt snakket om, og tatt tak i av forbrukertilsynet, media og politikere. Hadde det aldri blitt snakket om, aldri diskutert hva som er greit å ikke, er det ikke sikkert ar bevisstgjøring rundt reklame hadde vært så stor i bloggverden enda.

Det handler overhodet ikke om hat, men om viktig diskusjon og bevisstgjøring. 

Og er man uenig med det som skrives, så skriv gjerne det. Argumenter for dine meninger. Det er viktig med ulike syn, skal vi utvikle vårt eget synspunkt. Men av erfaring ser jeg at mange som skal komme inn som en motvekt mot det kritiske, gjerne starter med personhets og usakligheter, og ofte ender det de skriver med å bli slettet av moderatorteamet fordi det bryter mot forumreglene.

Og ja, selvsagt kommer det noen usakelige kritiske kommentarer også. Bare tenk på hvor stort forum dette er, og hvor mange ulike mennesker som er her. Men hovedvekten av kritiske kommentarer opplever jeg som konstruktive i de trådene jeg har deltatt i. Og er det noe jeg tenker er over streken rapporterer jeg, og de blir raskt slettet av moderatorteamet. 

Ja, jeg ser absolutt den, er enig i det jeg kan sette meg inn i av det du sier. Resten må jeg bare ta ditt ord for ettersom jeg ikke er bruker av Rampelyset, jeg er ikke særlig interessert i hva bloggere foretar seg. Det som opptar meg er måten enkelte uttrykker seg på og hvor lett det blir akseptert at det blir lagt ord i munnen på andre ved å vri på det de har sagt. 

Anonymkode: 9f248...847

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg ser absolutt den, er enig i det jeg kan sette meg inn i av det du sier. Resten må jeg bare ta ditt ord for ettersom jeg ikke er bruker av Rampelyset, jeg er ikke særlig interessert i hva bloggere foretar seg. Det som opptar meg er måten enkelte uttrykker seg på og hvor lett det blir akseptert at det blir lagt ord i munnen på andre ved å vri på det de har sagt. 

Anonymkode: 9f248...847

Hvis du ikke deltar i debatten på rampelyset, hvordan kan du da uttale deg om hvordan enkelte uttrykker seg på? Det gir ingen mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Veeent nå litt - jeg foreslår at du leser deg litt lengre bakover i den tråden. For TS har virkelig selv vært svært drøy mot Sophie Elise - eller etter egne ord 'tatt henne hardt for seg', og gått på henne som person. Men det er visst greit, så lenge det er en selv som har 'følt berettiget sinne'... Å komme kjeftende på andre som ikke har vært i nærheten like drøye i etterkant, blir selvfølgelig ikke tatt spesielt godt imot. Vil en være med å sette rammene for tråden, så får en sørge for å oppfylle dem selv først.   

Anonymkode: 9202a...e41

Ja, og hun har selv innrømmet at hun har vært stygg mot SE. 

Anonymkode: 9f248...847

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sant nok.

Det er klart det er viktig tema, heia ytringsfrihet og forbrukermakt. Man kan likevel ikke stikke under en stol at positive kommentarer blir sablet ned og at iblandet (gode) kritiske kommentarer finner man mye grums som gjør at den mulige meningen med kommentaren forsvinner i unødvendig hets og spekulasjoner. 

Anonymkode: 545d7...2d1

Eks forskjell på: "det er feil å bruke barn i sosiale medier, la oss boikotte bloggeren" og "person x sine barn lider, tenk å ha en mor som selger barndommen deres for penger. Nei til bruk av barn i sosiale medier, la oss boikotte bloggeren. Skjønner ikke at hun kan være så hjerteløs og egoistisk, stakkars barna".

Anonymkode: 545d7...2d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eks forskjell på: "det er feil å bruke barn i sosiale medier, la oss boikotte bloggeren" og "person x sine barn lider, tenk å ha en mor som selger barndommen deres for penger. Nei til bruk av barn i sosiale medier, la oss boikotte bloggeren. Skjønner ikke at hun kan være så hjerteløs og egoistisk, stakkars barna".

Anonymkode: 545d7...2d1

Nå er det ikke lov å nevne konkrete bloggerbarn på rampelyset så siste der får man ikke gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Peaky Blinders skrev:

Nå er det ikke lov å nevne konkrete bloggerbarn på rampelyset så siste der får man ikke gjort. 

Ja, verden består av regelryttere.

Anonymkode: 545d7...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, verden består av regelryttere.

Anonymkode: 545d7...2d1

Nei, verden består av moderatorer som gir deg rødt kort og skriver det opp i boka si hvis du bryter reglene. Derfor er det greit å faktisk følge reglene hvis du skal leke der inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Jeg merker litt at om man skriver noe positivt om bloggerne så får man færre likes enn om man skriver noe kritisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget ditt, egentlig? At du blir motsagt? 

Anonymkode: 2c9a6...f7e

Nei. Jeg tåler godt å bli motsagt. Men å bli hakket på uansett hvilken tråd en er i, er ikke ok. Bare å se tråden her. Er ikke ok  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
11 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Jeg merker litt at om man skriver noe positivt om bloggerne så får man færre likes enn om man skriver noe kritisk. 

Det kan godt være, men det kan også være fordi kritiske innlegg er bedre formulert og et bedre bidrag inn i debatten. Det betyr ikke at de som skriver i trådene ønsker en fæl verden og er onde mennesker feks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Peaky Blinders skrev:

Nei, verden består av moderatorer som gir deg rødt kort og skriver det opp i boka si hvis du bryter reglene. Derfor er det greit å faktisk følge reglene hvis du skal leke der inne. 

Et annet eksempel: "overforbruk er feil, det er med på å ødelegge verden" og "person x bytter ut møbler hele tiden. Husker hun byttet ut den røde sofaen nettopp, skjønner hun ikke at hun ødelegger verden med overforbruket sitt? Hun har sikkert dårlig råd siden hun selger alt. Huset ser forøvrig overfylt ut og hun har dårlig smak."

Og : "10 barn? Det ville ikke jeg greid" og "10 barn? Fatter ikke hvorfor hun gjør det mot seg selv, det er vanskelig å gi så mange barn nok oppmerksomhet. De skal jo følges opp også. Det at hun føder for tidlig hver gang tyder på at kroppen hennes ikke tåler det, hun burde ha stoppet på barn nr 4 spør du meg. Hva er det forresten det siste barnet skal hete? De går får veldig spesielle navn, jeg ville ikke hatt noen av de."

Selvfølgelig satt litt på spissen, men eksemplene er sterkt inspirert av tråder og kommentarer på rampelyset.

Anonymkode: 545d7...2d1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Et annet eksempel: "overforbruk er feil, det er med på å ødelegge verden" og "person x bytter ut møbler hele tiden. Husker hun byttet ut den røde sofaen nettopp, skjønner hun ikke at hun ødelegger verden med overforbruket sitt? Hun har sikkert dårlig råd siden hun selger alt. Huset ser forøvrig overfylt ut og hun har dårlig smak."

Og : "10 barn? Det ville ikke jeg greid" og "10 barn? Fatter ikke hvorfor hun gjør det mot seg selv, det er vanskelig å gi så mange barn nok oppmerksomhet. De skal jo følges opp også. Det at hun føder for tidlig hver gang tyder på at kroppen hennes ikke tåler det, hun burde ha stoppet på barn nr 4 spør du meg. Hva er det forresten det siste barnet skal hete? De går får veldig spesielle navn, jeg ville ikke hatt noen av de."

Selvfølgelig satt litt på spissen, men eksemplene er sterkt inspirert av tråder og kommentarer på rampelyset.

Anonymkode: 545d7...2d1

Jeg vet at vi ikke er på rampelyset, men kan du legge ved en lik til disse innleggene eller finner du på de selv? 

Edit: ser at du finner dem på selv. Ser ikke helt hvorfor jeg skal forholde meg til innlegg du finner på selv. 

Endret av no. 72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...